Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++Inssiin tammikuussa+++

02.01.2007 |

Heipsan! Päätin nyt tämän pinon pistää pystyyn, en ainakaan huomannut että sellanen vielä ois...

Meillä edessä toinen inssi, huomenna käynti klinikalla ja pistokset saan avuksi. Negan testasin joulupäivänä ja lopetin luget silloin, nyt on menossa kp4. Toivottavasti uusi vuosi tuo siis uudet kujeet ja meille tammikuisille tärppi tulis!

Ei muuta kun rohkeasti pinoilemaan, toivottavasti myös joulukuisista siirtyy muitakin tänne kun ei siellä kovin suurta plussatuulta valitettavasti ollut!

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se viikonloppu alkaa taas olla lopuillaan....aina menee liian nopeesti!

tervetuloa helena ja ankka! onnea helenan ultraan huomenna ja ankan alkaneelle piinalle!!

tuittu alas nyt hattaile! jos ovistestiin tuli plussa tanaan niin ovishan tulee 24-48tuntia sen jalkeen. eli huominen inssihan on hyva ajankohta! taalla tehdaan inssi 36tuntia irrotuspiikista... onnea hurjasti inssiin!!!!!!!!!!! ja meilla myos sanotaan etta 24tuntia riittaa simpoille! meilla oli itseasiassa parhaat simpat silloin kun oltii 24t sitten pollutelty peittoja. liian monta paivaa ei ole myoskaan hyvaksi, laatu kuulema voi karsia...

ma kavin tanaan aamulla ultrassa. oikeella 20mm ja vasemmalla 16mm munikset. limis oli 10mm (' kaunis' sanoi lekuri! huvitti mua kylla moinen innostus alapaasta. mmutta hyva etta oli ' kaunista' !) tanaan puol kummenelta pistan irrotuspiikin ja tiistaina puol kaksitoista inssi. semmosta taalla!

mukavaa iltaa kaikille+++++++++++++++++++++++++++++++

Vierailija
22/72 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sit tänään seurantaultrassa. 1 hyvänkokoinen follikkeli löytyi oikeasta munasarjasta. Tänään irrotuspiikki ja keskiviikkona klo.13.15 inssi. Kohta alkaa sitten piinapäivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis iltapäivällä inssi. Miehen tulokset oli taas varsin mallikkaat, joten eipä paljon jää arvailun varaan kenessä tässä hommassa on vika. Itse operaatio oli taas yhtä hankala kuin viimeksi, tällä kertaa siinä meni vaivaiset puoli tuntia, miljoona instrumenttia (tarvittiin jo sivupöytäkin), avustava hoitaja ja ultraus vatsan päältä. Eli kateellinen olen teille joilla inssi kestää sen viisi minuuttia..:) Anyway, kaikki tämä johtuu siitä, että minulla on kuulemma pitkä kohdun kaula, joka tekee lopussa 90asteisen kulman ja sen lisäksi kohdun suu on tosi tiukka. Katetrin saamiseen perille tarvittiin lopulta pihtejä, joten vuotoon saa taas varautua. :/

Munarakkula oli ehtinyt jo puhjeta (kuten eilen jo arvasinkin), mutta limakalvo näytti siltä, että irtoamisesta ei kuitenkaan ole kovin kauaa. Epäilen muniksen irronneen yöllä, joten tiedä sitten onko 12h ovulaation jälkeen liian myöhään. Tämän vuoksi minua harmitti se eilen plussatesti, mieluummin menisin samana päivänä inssiin, jolloin siittiöt olisivat valmiina odottelemassa. Limis oli upeat 8mm ja kuulemma kaunis (voiko limakalvo olla kaunis?!). Lopuksi lääkäri vielä totesi, " Sinulla on tosi hyvä limakalvo kohdun käytävässä, nyt kun olen sitä aikani tässä katsellut" ..:D Meinasin sanoa, että kai sitä puolessa tunnissa pitääkin ehtiä katsoa..:D :D :D

Nyt siis pp0 ja milloin verran apaattisissa fiiliksissä. Miksi ihmeessä " virheetön" mies haluaisi olla viallisen naisen kanssa? Tiedän että jos tilanne olisi toisinpäin, niin en tietenkään ajattelisi niin. Ehkä tuo vaikea operaatio on tämän fiiliksen perimmäinen syy.

Mutta tänään oikein tajusin, että minulla on aivan ihana lääkäri!!! Jotain positiivista siis..:)

Hoitoja jatketaan meillä vielä yhdellä clomi-inssillä ja yhdellä pistosinssillä. Sen jälkeen voidaan miehen kanssa päättää mitä tehdään, jatketaanko insseillä vai mennäänkö IVFää kohti.

Tulipas paljon omaa napaa..

Mehän mennään kaikki täällä samoissa päivissä. Kiva! Tsemppiä vielä tuleviin insseihin, toivottavasti ne on vähän helpompia kuin minulla.:)

-Tuittu, kp16 ja pp0!-

Vierailija
24/72 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankalla inssi pe 12.1.

Tuitulla ma 15.1.

Annulla ti 16.1

Helenalla ke 17.1.

Hanna ?

Ja montakos plussaa tähän pinoon on tilattu? Viisi? :)

-Tuittu-

Vierailija
25/72 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

helena: onnea huomiselle inssille!! siellakin nakojaan se 38t irrotuspiikin ja inssin valilla. musta se tuntuu niin kauheen pitkalta...siis omalla kohdalla.tuntuu et ovis tapahtus aiemmin ku 38tunnin paasta. mitas sulle on sanottu?

Ankka:mitenkas siella piina on lahteny kayntiin?

Tuittu: no niin, nyt vaan pikaa piinaa! hyvaltahan tuo kuulosti! phoittelut itse operaation vaikeudesta!!! sanoko ne oisko noilla 90asteen kulmilla ym mitaan tekemista ettei ole viela raskaus onnistunu, siis vaikeuttaako noi simppojen perille paasya? nyt ne on siis ainakin perilla ja toivotaan etta loppukin menee hyvin ja sun inssit ois tassa!

mua on aina mietityttany toi ovis ja inssi...siis se aikavali. ma luulen et mullakin henk.koht. ovis tapahtuu akkia -piti aina tehda 2 ovistestia paivassa etta sain bongattua h-hetken. elikka ei se kaikille se 24-36t pida paikkaansa (vai mika se nyt olikaan). mua nytkin vahan jannittaa, kun eilen oli jo selvaa ovis tunnetta ja tanaan vasta inssi. olen sita monesti kysyny mutta aina vastaus on ' tutkimukset osoittaa....' mutta eiko enaa ole yksiloita ja yksiloiden valisia eroja!!?? sapettaa, kun uskon etta oman kroppani tunnen. sakin olit aivan oikeessa siita sun oviksesta. kylla tassa on jo monen vuoden vauvahaaveiden yhteydessa oppinu kroppaansa lukemaan.... huh, tulipahan textia. sori!

no, nyt pitaa rauhottua. muuten ei mistaan tuu mitaan. 11:30 on inssi ja iltapaivalla akupunktio! se on ihanan rentouttavaa. otin paivan toista vapaata...mulla on yleensa krampannu aika paljo inssien jalkeen -vaikkei itse toimenpide olekaan kivulias. mikas tuitulla muuten olo nyt inssin jalkeen? toivottavasti ok!

mukavaa tiistaita kaikille!! ja kaikille++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Vierailija
26/72 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta toimenpide on kivuton -nyt talla kertaa ei nimittain ollu! kesti puoli tuntia sen 5min sijaan mita ennen kesti. vaati 3 hoitajaa yrittamaan...vihdoin semmosella mini katetrilla onnistuivat kaiken sen tokkimisen jalkeen. sanoin jo jossain vaiheessa miehelle etta oiskohan helpompaa jos hypattas autoo ja mentas kotio romantisoimaan...viimekerralla mun lekuri sano etta jos voisin olla kaymatta vessassa ennen kun tulen (ma juoksen pissilla koko ajan) se helpottaa niiden hommaa. istuin sitten pissilla odotushuoneen vessassa ja mietin etta ' tulipas yks kaks mieleen etta mun tayty jotain muistaa tasta vessassakaymisesta' . ja kun lorotus loppu niin muistin mika se oli -ei saa lorottaa. no siina sitten enaa mitaan tehtavissa...kuulemma jos virtsarakko on taydempi niin se kulma mista tuittukin puhu jaa loivemmaksi. mullakin oli tanaan se tiukka 90astetta-toki siina sitten! etta pidattakkaa pissaa ennen inssia... (mua vaan aina pelottaa etta jostain syysta lorautan niitten kasille...anteeks)

no, nyt se on kuitenkin ohi. 3 munista sanoivat ettaa saattaa poksahtaa (20mm,16,5mm ja 14mm sunnuntaina) mulla toivo inssiin ei ole kova...mutta aina se sielta kummasti nousee se halu uskoa tarppiin...

mitenkas muilla!?

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Vierailija
27/72 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka annu73 ja muut. Annulle mustakin se irrotuspiikin ja inssin välinen aika tuntuu kauheen pitkältä mutta näin lääkäri sanoi. Muistelisi että 2:ssa ekassa inssissä inssi on tehty irrotuspiikin jälkeisenä päivänä. Ja viime inssissä mulla oli pregnylannoskin isompi 10 000 Iu kun nyt oli vaan 5000Iu. Toivotaan että se riittää. Peukut pystyyn huomiselle.

Vierailija
28/72 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Nyt on sitten inssi tehty. Kaikki meni hienosti. Toimenpide kesti 10 minuuttia eikä tuntunut missään.Ovulaatio oli parhaillaan käynnissä. Lääkäri sanoi että hyvä tilanne. Nyt sitten ruetaan piinaileen. Sain Vielä lugestronit tueksi. Kuinkas Annulla?

Vierailija
29/72 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa hyvalta helena! peukut ja varpaat nyt pystyyn etta tarppais! elikka nyt se 38 tuntia ainakin sun kohdalla piti paikkansa. hieno juttu! mua vahan harmittaa kun taalla ei tota ultraa tehda inssin yhteydessa.eli mulla oli ultra su aamuna ja sitte inssi ti. ikina ei siis tieda tarkemmin missa mennaan... must olis kiva etta sais sen ultran, tietas vahan onko jo ovis ollu ym. mutta ei, olen kylla kysyny...

monesko inssi taa oli helena?

mulla on tanaan vahan nipistelly, mutta muuten ihan ok. eilen illalla tuli vahan tuhrua siita tokkimisesta... tosi ailahtelevainen mieli -valilla uskoo sataa etta tarppi tulee ja sitten taas ryomii niin pohjamudissa etta! onko tuttua?

toivotaan nyt paljon plussaa tahan pinoon (hiljasta muuten on, monta meita on jaljella?) ++++++++++++++++++++++++++++++++

Vierailija
30/72 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Annu! Tämä inssi oli kolmas. Lääkärin kanssa puhuttiin että ehkä keväällä jos ei onnistu nyt niin voitais tehdä vielä yksi inssi. Mutta pitäisimme nyt 2-3kk:n tauon.

Vierailija
31/72 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksu the vieraileva tähti täällä vakoilee teidän kulkua kohti vauvan odotusta! =) Toivottavasti ette pistä pahaksenne (itse siis putosin tammikuun pinosta jo alkuvaiheessa) ...!

Eli itse asiassa olisin Helenalta (meniköhän nicki oikein) tiedustellut lugeista... Eli miten sulle ne määrättiin aloitettavaksi inssin jälkeen? Itellä jäi tuo nimittäin kaivertamaan kun inssin aikaan oli ovulaatio tapahtumassa " näillä hetkillä" mutta ei siis vielä ollut tapahtunut. Luget määrättiin aloitettavaksi heti inssiä seuraavana aamuna, 3Xvrk. Tuloksena oli, että munasarjoihin oli kehittynyt vain kystia (eli siis käsittääkseni follikkelit olivat jämähtäneet munasarjaan). Pakkausselostetta lukiessani huomasin, että sen mukaan luget aloitetaan 3 vuorokautta ovulaation jälkeen... Nyt vahva epäilykseni on, että ovulaatio ei ehtinyt varsinaisesti tapahtua lugejen takia, vaan follikkelit jäivät periaatteessa " keskivaiheeseen" kovettumaan. Oma johtopäätökseni siis.

Kamalan epäselvä ja hämärä tulkintani siis varmaan on, eikä todellakaan ole tarkoitus ketään säikytellä. Mielenkiinnolla siis vaan kyselen, että miten muilla noita lugeja on määrätty?

Kaikille tammikuun inssiläisille tsemppiä, toivottavasti saadaan teidän kuun onnistumisprosentiksi täysi 100!!!!!!!!!!!!

Kaikkea hyvää toivottaen,

Naksu

Vierailija
32/72 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan otettu hieman etäisyyttä palstasta, ettei pääse piina liian vakavaksi..:) Ei vaan aika kuluu paljon nopeammin (muka..:)) kun yrittää illat täyttää kaikenlaisella ohjelmalla. :)

Olipas Annullakin ollut ikävä inssi..:( Vähän samanlaisia ongelmia oli minullakin, ei mikään katetri mennyt sisään. Onko vuoto jo kokonaan loppunut? Minulla tuli vähän inssi-iltana, mutta sen jälkeen ei ole tullut tippaakaan. Siitä olen niin onnellinen, viimeksi nimittäin vuotoa tuli 5 päivää.

Helenakin pääsi piinailijoiden joukkoon..:) Toivotaan että se 2-3kk:n tauko venyykin hieman pidemmäksi..;)

Naksulle vilkutuksia!!

Missäs Hanna on?

Ja Ankka?

ON: pp3 menossa ja ei oikein muuta oiretta ole kuin lämmönnousu. Olin eilen pumpissa ja nyt on rintalihakset sen verran kipeät etten oikein tiedä johtuuko oikean rinnan arkuus jumpasta vai muusta. Aika rauhallisissa tunnelmissa täällä odotellaan. Testipäivää olen kovasti miettinyt, kun meillä olisi ensi viikonloppuna (pp12) kaverin 30v juhlat jotka on varmaankin aika kosteat.. Testaanko silloin vai otanko vain rauhallisemmin.. Sitä pitää miettiä.

-Tuittu-

Vierailija
33/72 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi -naksu-! Huomasin nyt vasta sun kysymykses. Sain luget aloitettavaksi inssin jälkeisenä päivänä 3/vrk. Testipäivään asti. Toivottavasti sinne asti ja pidempäänkin. Jos testi näyttää positiivista niin kuulemma jatketaan lugeja alkuraskauden ajan.

Vierailija
34/72 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylla on ihana herata lauantai aamuun kun saa ihan rauhassa juoda kaffetta ja ihmetella!

mitenkas kaikilla menee?

naksu, kiitos plussatoivotuksista. kiva kun kayt vierailemassa!!

tuittu, miten piina-aika sujuu? jokos oli kaverin synttarijuhlat? otitko raahallisesti? kyllahan sita viela kuitenkin elaa saa ja nauttia -kohtuuella vaan! vai mita? maolin eilen syomassa kaverin kanssa ja otin 1 lasin punkkua. sita en kylla huolehdi mutta myos sorruin kahteen tupakkaan...miten olinkin niin tyhma. nyt pelottaa ja harmittaa. mita olette mielta? sitten aamulla tuli pikkasen (just ehka pysty nakemaan) punertavaa semmosessa valkovuoto hurauksessa-mikahan sekin oli?

taidan olla ihan paranoidi............

helena, kolmas taallakin. meilla oli just paussi,2kk. suosittelen -teki paalle hyvaa. mikas nyt mieli ja olo?

mulla on ollu vahan nipistyksia. ke yon ja to paivan oli oikeella puolella semmosta kunnon menkkakipua. kavin akupunktiossa ja se havis. valilla tuntuu pikkasen mutta tuskin enaa. ajattelin ja pelkasin etta saiko ne mulle jonkun tulehduksen kun niin kauan torkkivat.... jos se tulee takas niin soitan lekurille. onko muilla ollu vastaavaa? ja tosta irrotuspiikista tulee rinnat aivan sairaan kipeeks, hyva etta pystyy yolla sangyssa kaantymaan ilman etta sattuu. no, viikko viela odottelua. ens pe mulla luultavimmin alkaa tiputtelu, sen 10pv inssin jalkeen....

huomaatteko negatiivisen savyn??!! auttakaa pliis, potkikaa persuuksille....nyt tarttee tsempitysta............

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Vierailija
35/72 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen viettänyt hyvin rauhallisen päivän. Katsonut hiihtoja televisiosta ja välillä puuhastellut kotitöitä. Mies oli töissä joten sain olla ihan yksikseni..:) Ne juhlat on vasta ensi lauantaina ja eipä taitaisi mikään testi näyttää luotettavaa tulosta pp5 kohdalla..;)

Hus hus Annulta pois nuo negatiiviset ajatukset!! Sinulla on sentään ollut nipistelyjä, minä olen ihan oireeton!!! Eipä taida nuo kaksi tupakkaa tehdä hallaa, joten älä suotta moiti itseäsi. Kaipa tuohon plussan saamiseen vaikuttavat paljon suuremmat asiat..:)

Oma napa on siis aivan oireeton. Huoh.. Saisi nyt jo jotain tuntua.

Miten muiden oireet/oireeettomuudet?

-Tuittu pp5 ja kp21-

Vierailija
36/72 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on aina inssin jälkeen sellainen että onnistuukohan se taaskaan. Pitäis ajatella positiivisesti mutta jotenkin ei vaan osaa. Luulis että nyt viimeistään jo kolmas inssi onnistuis jos on onnistuakseen. Pp3 ja rinnat pikkasen arat mutta oikeen muuta oiretta ei ole.

Vierailija
37/72 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos tuittu lohdutuksen sanoista! tyhmahan ma olin enka aio enaa sortua. joskus vaan tulee semmonen uhma ' ei taa kuitenkaa onnistu niin olkoon' -olo. sita on niin monet pettymykset ja itkut takana. eilen mulle tuli pelko etta miten ma taas sen pettymyksen jaksan ens viikonloppuna...oikein sydamessa riipas kun mietti sita tuskaa. ja kaikki ymparilla poksahtelee raskaaksi...

joo, helena, kuten huomaat, taallakin hieman alavireessa. nyt kaikki positiivinen mieli paalle, joohan. kaikille tulee tassa kierrossa ++++++++++++++. meitin taytyy piristya!!!!!!!!!!!!!!!

noista oireista...ei kait tassa vaiheessa mitaan oireita olekaan. mulla tulee rintojen kipeys siita irrotuspiikista. ja krampit meni... kattellaan mita tuleman tuo. vai onkos ihmisilla usimminkin joitain oireita nain alussa. mehan ollaan kaikki jossain pp4-6. ootellaa rauhassa (helpommin sanottu ku tehty).

tsemppia vaan kaikille!!!!+++++++++++++++++++++++++++++

Vierailija
38/72 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla oltu joten ei päässyt koneen ääreen. Pikaisesti selasin läpi teidän kirjoitukset joten en nyt ihan kuitenkaan ole varma ketkä on jo inssiin päässyt. Mutta tuloksia odotellaan tiedän suunnalta ja peukkuja kaikille.

Kp15 menossa ovisplussa yleensä kp18 paikkeilla viime kierrossa kp16 joten odotin sitä nytkin. Testailut aloitin viikon alkupuolella ja viiva heti melko tumma ja yhtenä päivänä melkein yhtä vahvat ja sit seuraava hieman haaleampi ja samaten siitä eteenpäin. Muistin mukaan on kyllä lähtenyt haalistumaan plussan jälkeen joten oikein tiedä mitä ajatella. Olisko sit silloin illalla ollut viivat jo yhtä vahvat vai oliko se vain joku oikku. Ja se melkein plussa oli jo kp12 paikkeillaeli paljon aikasemmin mitä yleensä. Tosin homeopatialla ja vyöhyketerapialla voi olla siihen vaikutus. Jos nyt ei parin päivän sisällä viiva tummene niin sit täytyy uskoa et on ovis jo mennyt, no sit yritetään inssiä seuraavassa kierrossa. Tai toivotaan et nuo hoidot tekis tehtävänsä ja tärppäis ilman inssiä tässä kierrossa. Pupuiltu jo on joten joten...

Kuin pitkä pidättäytymisaika teille on annettu ennen inssiä? Onko kolme päivää vai vähemmän? pitäis pupuilla jos meinaa ettei vielä olis myöhäistä mut sit jos ovisplussa on vasta tulossa vaikka huomenna niin tulis vain vajaa kahden päivän tauko, onkohan se liian vähän?

Vierailija
39/72 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa takaisin hanna. toivottavasti oli hyva loma.

meille mun lekuri sanoi etta jopa 24t riittaa ennen inssia. ja monet puuhailee irrotuspiikin kanssa samana iltana joten siina tulis se 36t. ei kun peitot pollyymaan...

Vierailija
40/72 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungen nyt nokkani teidän tammikuisten pinoon, vaikka itseltäni jäi tammikuun inssi väliin tyksin joululoman takia...

Naksulle vaan piti kommentoida, että aika jännä juttu toi Lugejen määrääminen HETI inssin jälkeen. Mulle nimittäin korostettiin tyksissä sitä, että Luget saisi aloittaa aikaisintaan keskiviikkona (kun maanantaina oli inssi). Että hoitopaikkakohtaisia eroja sitten näissäkin löytyy.

Plussaonnea tammikuun inssiläisille kovasti!

t. Jessica