+++Inssiin tammikuussa+++
Heipsan! Päätin nyt tämän pinon pistää pystyyn, en ainakaan huomannut että sellanen vielä ois...
Meillä edessä toinen inssi, huomenna käynti klinikalla ja pistokset saan avuksi. Negan testasin joulupäivänä ja lopetin luget silloin, nyt on menossa kp4. Toivottavasti uusi vuosi tuo siis uudet kujeet ja meille tammikuisille tärppi tulis!
Ei muuta kun rohkeasti pinoilemaan, toivottavasti myös joulukuisista siirtyy muitakin tänne kun ei siellä kovin suurta plussatuulta valitettavasti ollut!
Kommentit (72)
Tulin vielä kommentoimaan tuota lugejuttua...
Eli pahoinpa nyt sitten pelkään että aloitin luget silloin liian aikaisin ja sillä sössin koko homman! Eli sitä jo epäröin silloin heti inssin jälkeen, että kuinka voin noita alkaa laittamaan kun ei olla vielä edes oviksesta kunnolla ainakaan selvitty... Tuli ihan sellainen olo heti, että ne luget tulee estämään entisestään raskautumisen ja " keskeyttämään" koko " prosessin" . Ja näinhän taisi käydä... Kumma että se mun lekuri määräsi ne tuolla tavalla aloitettavaksi, kun paketissakin (ja näköjään suurin osa lääkäreistä tuota noudattaa) lukee, että aikaisintaan 3 vrk:n kuluttua ovulaatiosta. Pitääpä ottaa puheeksi seuraavalla kerralla kun taas sinne mennään!
Noh, lyhyesti piti vaan kirjoittaa ja taas sormet vaan hyppii näppiksellä! ;) Kaikille teille pidän ihan hurjasti peukkuja että inssi toisi sen oman nykerön!!!! bd bd bd bd bd
Jaksuja piinaan ja hurjasti plussapölyä puhaltelee naksu!!
me myös, me myös. olipas kiva löytää vertaistukea. meille tehtiin eka inssi omaan kiertoon 16.1. oviksen tikutin plussaksi edellisenä aamuna. vielä ei mitään tuntemuksia. ja toisaalta kun oikein itseään vakoilee, niin johan sitä huomaa (kuvittelee) vaikka mitä.
meitähän on niin paljon pinossa että prosentit alkavat jo kallistumaan meidän puolelle. plussa /plussia tulee. tulee. TULEE.
jaksamista kaikille.
muppelo
Taas välillä yhteenvetoa..
Ankalla inssi pe 12.1.
Tuitulla ma 15.1.
Annulla ti 16.1
Helenalla ke 17.1.
Hanna ti 23.1.
Muppelo ti 16.1.
Ja kuusi plussaa tähän pinoon, kiitos! :)
-Tuittu-
Sitten pitkästä aikaa omia kuulumisia.. pp8 menossa eikä kauheasti edelleenkään tunnu mitenkään erikoiselta. Ei siis mitään normikierrosta poikkeavaa. Edelleen mietin että testaisinko lauantaina kun on ne juhlat.. Toisaalta ei jaksaisi testata sitä yhtä viivaa näkyviin, mutta toisaalta jos en kerran ole raskaana, niin sitten kyllä haluaisin juhlia..:) Katsotaan miten käy..
Koskas te muut (erityisesti inssipinon esikoinen Ankka) aiotte testata ja onko jo oireita?
-Tuittu pp8 ja kp24-
19.1 perjantaina.
Ensi perjantaina menen verikokokeeseen tarkistetaan oluloinko, se ei ole kyllä koskaan ollut ongelma,mutta tarkistetaan kuitenkin.
Peukkuja meille kaikille.
hei taas,
mä sekoilen päivämäärien kanssa oikein urakalla, tosin se ei ole mikään ihme. Tuntuu ettei ajatukset oikein pysy koossa. Siten ei myöskään töistä tahdo tulla mitään, ja se ilmenee siten että roikun esimerkiksi täällä pinossa...
Mutta siis se sekoilu. Meillä oli inssi ke 17.1. eikä 16.1. kuten aiemmin kerroin. Tässä päivitetty lista, tervetuloa Nuppuilijakin.
Ankalla inssi pe 12.1.
Tuitulla ma 15.1.
Annulla ti 16.1
Helenalla ke 17.1.
Hanna ti 23.1.
Muppelo ke 17.1.
Nuppuilija pe 19.1.
ja toiveenahan on sitten jo sen seitsemän plussaa.
Mulla inssi oli tosi nopea toimenpide, n. 5 min. ei kipua, ei mitään. Mielenkiintoista oli se että paikasta riippuen näemmä vaihtelee se kuinka kauan makuutetaan, jos makuutetaan, pöydällä toimenpiteen jälkeen. olin kuullut jopa 20 minuutista, mutta mä vain ehkä n. 5 min. ja sekin kuulemma lääkärin mukaan vain koska " se on tapana" . ei kuulemma ole todettu että siitä mitään hyötyä olisi. mene ja tiedä.
Onko kellään ollut mitään oireita tai tuntemuksia? täällä ei edelleenkään yhtikäs mitään. ei kovin toiveita herättävää, ja yritänkin pitää jalat maassa. Mutta se on kyllä tosi vaikeaa. Melkein kolme vuotta on yhä voimistuvasti elänyt kuukauden syklissä. ja ei tää inssi sitä ainaskaa helpota :O
...ja tervetuloa uusille inssilaisille. meitahan alkaa olla jo mukava pino, ja inssitkin ollu niin lahetysten...
taalla ei makuuteta ollenkaan, heti ylos ja ulos. liukuhihnatoimintaa!
mulla on ens kierrossa sitten se laparoskopia. viimeyona nain jo painajaisia siita toimenpiteesta. pelottaa! onko kokemuksia?
muuten taalla ei kummempaa. pp8 ja usko tarppiin hutera... toivottavasti olette muut toiveikkaampia! kylla tahan pinoon ++++ tulee. haluan tietysti kuulua joukkoon, mutta pelottaa ettei taaskaan. ja se pettymys mika on tulossa, en kesta!
sori taas negatiivinen viesti. olkaahan muut iloisia, joohan!!!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Inssi tehty eilen ja löytyihän sieltä kunnollisen kokoinen follikkeli vaikka pelkäsin ettei enää mitään ole, noitten testien takia. Limiskin oli hyvä. Ei tuntunut missään, kyllähän se yleensä taitaa olla niin et meille naisille tuo toimenpide on helpompi mitä miehelli, jos siis ei satu yhtään ja et helpolla menee. Miehellä kuitenkin on vähän paineita, ei ainakaan minun mies tykkää kun joutuu huoneeseen ja purkki törkätään käteen. Eipä tuosta taida kenenkään mies erityisesti nauttia.
Ehkä jonkun vajaan 5 min. makoilin paikalla, lääkäri sanoi että odotetaan et sulkeutuu kunnolla kohdunsuu ilmeisesti niin ei pääse valumaan pois.
No nyt sitten vain odotellaan.
Toviottavasti saadaan monta plussaa tähän pinoon joten ++säteitä kaikille.
että luget lääkäri määräsi aloitettavaksi 26.1 eli noin kaksi päivää oviksen jälkeen.
Hienoa Hanna, että inssi sujui mainiosti ja kaikki näytti hyvältä. nyt alkoi sitten piiitkä pariviikkoinen.
Annu; häntä pystyyn! mun mielialaa parantaa ja ajatuksia muualle suuntaa tehokkaimmin liikunta. elimistön endorfiinit vaan liikkeelle! suosittelen.
ja NuppuLILJA, sori lukihäröni edellisessä viestissäni. tervetuloa edelleen.
vielä makuuttamisesta. lääkärimme totesi että kun inssin jälkeen näkyy ultrassa että siittiöt on lähtenyt etiäpäin uimaan niin sitten sen jälkeen sillä makuuttamisella ei olisi merkitystä. simpat ui asennnosta riippumatta kohti maalia. ja lisäksi hän kertoi että inssissä simppojen uiminen ja perillemeno riippuu enemmälti siitä että alkaako kohtu supistelemaan/kramppaamaan sen ruiskutuksen takia vai ei, jolloin kamat valuisi paluupostissa ulos. sen takia ruiskutus tehtiin mulle ainakin vähitellen, ei ruutattu ruiskua kerralla tyhjäksi.
mene ja tiedä. tää on niin tätä.
mua askarruttaa myös ovulaation ajankohta ovistestin plussan jälkeen. sillä kun sain sen plussan edellisenä aamuna, niin illalla huomasin ovislimat. ja kun lääkäri ultrasi inssin jälkeen (ei ollenkaan ennen?) niin totesi ovulaation jo tapahtuneen. onkohan tällä mitään merkitystä? kohdun limasta ei ollut mitään puhetta. hmm. mulla tehtiin inssi siis omaan kiertoon.
ja tuosta miesten niin hurmaavasta osuudesta inssissä. siippani on jopa hieman fiilistellyt näytteenottohuoneiden varustustuksella. tsekkasi kuulemma viimeksikin nopeasti kaikki tarjolla olevat " virikkeet" . ja vertailujakin eri paikkojen välillä on kuultu :)
että tämmöstä. tulipas pitkät tarinat. jatketaan piinailua.
onkohan teitä muita vielä koneella?
++++++++
muppelo
Viime viikon keskiviikkona tehtiin kolmas inssi. Eli nyt pp 9. Rinnat tosi arat ja alavatsasta nippailee aina välillä. Sit on vähän menkkamaisia tunteita. Jännitys tiivistyy. Kuinkas muilla?
Helena, mulla on ihan samoja tuntemuksia. meillä on ollut inssikin samana päivänä, joten jopas meitä yhdistää moni asia :)
Mulla on tosin rinnat olleet arat aina muutamia päiviä ennen kuukautisia , joten se nyt ei paljon kerro. eikä nuo vatsatuntemuksetkaan, sillä niitäkin olen tässä viimesen vuoden aikana kuvitellut joka kuukausi.
mutta ei heitetä vielä hanskoja tiskiin.
mulle tehtiin inssi siis omaan kiertoon, ja kierto on ollut yleensä 28pvää. se tulee täyteen jo tiistaina, vaikka klinikalla testauspäiväksi annettiin perjantai. no eiköhän asia ratkea jo ennen sitä.
tsemppiä kaikille oikein paljon!!!
missäköhän muut luuraa? olisi kiva kuulla kuulumisia. tai siis lukea :)
+++++++++++
Ja puhdastakin puhtaampi nega tänään testissä. Aamulla testattu ja testinä Acon10. Ja sitten yritettiin tänään ilmoittautua siihen haluamaamme adoptioinfoon mutta se oli jo täynnä..:( Voitte siis uskoa miten monta harmin kyyneltä on tänään nielty ja vähän vuodattettukin!
*Huoh*
Toivottavasti muilla on vähän parempi onni tässä pinossa!! bdbdbdbd
-Tuittu pp11 ja kp27-
Älä vielälannistu,saattahan olla, että testi ei vielä reakoi. Onko sinulla mitään oireita.
Mulla maha on kovana ei ole yleensä ja ala vatsa hieman arka ja viluinen olo, voihan olla että kuvittelen.... mulla on vasta pp7 ja kp 21.
Onko sulle tehty, jo paljon hoitoja. Mulle on tämä viides inssi ja on myös tehty 2 ivf.. joita ei enää allergian vuoksi voida tehdä.
Tänään kävin verikokeessa, testattiin onko munasolu irronnut.
Tsemppiä vielä ja hyvää viikon loppua.
t. nuppulilja
Testaan aikaisintaa 4-5.2, todennäköisesti vuoto on silloin jo alkanut!
tasan 10 päivaa inssin jalkeen alkoi vuoto, aivan kuten ennenkin. kauhean paha olla on ollu koko viikonlopun , mutta ei auta kun jaksaa eteenpäin. huomanna soitan ajan laparoskopiaan...oiskohan tän kaiken takana kuitenkin se endometrioosi, oireitakin löytyy. tuntuu niiiiiin epäreilulta tämä toiminta, miksi ei voi onnistua, eikö jo olla tarpeeksi itketty ja tuskaa sydämessä kannettu............
parempaa onnea muille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tuittu, miten jatkui viikonloppu? hätäilitkö vaan testien kanssa? entä muut?
käyn vielä kurkkimassa teitin kulkua, mutta luultavammin hiljenen taas kirjoituksissa....
Nyt siis menemme IVF-jonoon ja aikasintaan syksyllä sinne päästään :(
annu73 ja ankka73. Tiedän tunteen olen sen niin monesti kokenut. Nyt en uskalla edes toivoa, että olisin raskaana.... Seuraava vaihe on meillä enää korkeintaan yksi inssi, sitten adoptio. Ivf ei voida enää allergiani takia tehdä....Ikä alkaa painaa täytän pian 37 vuotta.
Mitäs tuitulle kuuluu? Onko vuoto tullut? Oletko testannut uudelleen?
Hyvää sunnuntai päivää kaikille!
pp13 menossa ja nyt on enää päivistä kiinni koska vuoto alkaa. Menkkakivut ovat alkaneet ja valkovuoto loppunut. Ja vaikka pp11 onkin aikaisin testattu, niin uskon että olisin sillä edes haamun saanut jos olisi aihetta. Siispä katseet on jo suunnattu kohti ensi kierron inssiä. Kiitokset pahoitteluista ja tietysti piinaseurasta!!
Pahoittelut Annulle vuodosta ja Ankallakin taisi inssi epäonnistua..:( Minä olin myös aika pahalla mielellä perjantain, mutta eiliset juhlat piristi kummasti mieltä. Te olette siis molemmat menossa seuraavaksi IVF:ään.. Meillä on vielä edessä kaksi inssiä. Laskin että ensimmäinen IVF hoito on meillä touko-kesäkuussa jos ei nämä tuota tulosta.
Tsemppiä vielä loppukuun piinailijoille! Toivotaan, että sinne ne plussat sitten löytävät tiensä!
-Tuittu pp13 ja kp29-
Tänään näyttii ovistesti plussaa joten huomenna tehdään sitten inssi.
Mulle lääkäri opasti kun ensimmäinen inssi tehtiin et kun tiistaina oli plussa testissä niin perjantaina aloitin luget.