Uinti ja raskaus
Mille viikoille asti on turvallista käydä uimassa? Tarkoitan infektioriskin kannalta. Olen nyt rv 30 ja kävin tänään lääkärissä. Vielä oli kohdunsuu ihan kiinni. Lääkäri ei ottanut kysymykseeni mitään kantaa, totesi vain, että voin jatkaa uimista niin kauan kuin jaksan. Sanoi vaan sitten sivulauseessa, että onhan siinä se pieni infektioriski olemassa. Oletteko muut saaneet ohjeita tähän liittyen?
Kommentit (9)
eli niin kauan kuin paikat kiinni.
itse uin vimpat vedot noin rv 34, sitten oli hieman ruvennut aukenemaan ja pehmenemään,joten lopetin.
enkä varmaan ois kauempaa jatkanut,rupes olemaan jo sellainen olo,että onko se enää " turvallista" .kun ei sitä ite tiedä koska lähtee aukenemaan.
Itse esikoista odottaessa kävin uimassa n rv 35 asti
Minä olen kyllä käynyt uimassa molempien raskauksien aikana viimeiselle viikolle asti. Eli vko 40 ja 41. En tiedä olisko ollut suositeltua, mutta kun kukaan ei kieltänytkään...
kysyin asiaa neuvolassa kun oli kylpyläreissu varattuna. Sanottiin, että viimeisen kuukauden aikana ei suositella juuri tuon infektioriskin takia. Luulin, että kyse olis tuosta auki olemisen mahdollisuudesta, mut terkkari sanoi että myös limatulpan irtoamisesta. Eli sitä tulppaa (joka suojaa " väyliä" pöpöiltä) voi alkaa irrota viimeisen rask.kuukauden aikana.
Kylpyläreissu peruttiin - ehtii sitä sit myöhemminkin (toivottavasti...) :)
SS
loppuun asti, mikäli lääkäri ei rv36 kiellä. Tänään juuri käytiin ja jos paikat on kiinni niin en ymmärrä miksi ei voisi käydä.
Tipy+papuliini rv 34+4
ja sama oli vastaus kuin monella muullakin eli niin kauan kun on paikat kiinni niin voi käydä.
ja rv 34 asti sitten kävin ja viikolla 36 meidän neiti päätti sitten jo syntyäkin, joten uinnit ja vesijumppa saivat jäädä:)
nani ja pikkunen 5 vkoa
Niin minäkin ajattelin, että niin kauan kuin paikat on kiinni, voi turvallisesti käydä uimassa. Mutta eihän sitä voi itse tietää, milloin paikat alkaa avautumaan. Täällä ainakin vika lääkärin tarkastus joskus viikoilla 36. Jospa minä siihen asti uskaltaisin polskutella, on niin hyvä liikuntamuoto raskaana olevalle.
Tätä minäkin mietin...
lääkärin mukaan oli viimeksi sormelle auki. Uskaltaako tällöin mennä uimaan???
Terveydenhoitajan mukaan voisi mennä?!
Onko siinä kuitenkin vaarana saada tulehdus? Vai pitääkö olla " ihan kunnolla auki" , että pitää tosissaan varoa?
vko 35-36jälk. ajattelin kyllä olla menemättä, mutta nyt tekisi mieli.
Mitä mieltä, kertoiltaa jos tuosta tietoa???
kaiketi luulisin että niin kauan voi uida kuin paikat on kiinni. Näin ainakin teen itse.