Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko pitkät avioliitot sarjaeroajan mielestä aina kulissia?

Vierailija
21.11.2023 |

Kysymys otsikossa. Mielipiteitä?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyjen ihmisten mielestä ihminen jolla menee millään lailla hyvin, ei VOI olla onnellinen. 

Jos ihmisellä on pitkä liitto, sen on pakko olla kulissia.

Jos ihmisellä on vaurautta, niin sillä ei varmasti ole yhtään ainutta oikeaa ystävää!

Jne

Vierailija
2/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ensin kulissi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan joidenkin mielestä kaikki parisuhteetkin aina ongelmallisia. Av:lta saa lukea, kuinka jotkut ajattelevat aina yhdessä asumisen olevan sitä, ettei saa koskaan tehdä, mitä itse haluaa.

Vierailija
4/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan tavannut ketään, jonka avioliitto olisi pelkkää kulissia. Jokin aina on, mikä pitää yhdessä. Jotain hyvää, jotain liitosta saa.

Vierailija
5/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista mutta yhteen sellaiseen mieheen olen elämäni aikana törmännyt kenen mielestä avioliittoni oli pelkkää kulissia, hänellä itsellään oli jo 3 epäonnistunutta liittoa ja mitä ilmeisemmin halusi tuhota myös minun liittoni. En kyllä ymmärrä miksi.

Vierailija
6/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan tavannut ketään, jonka avioliitto olisi pelkkää kulissia. Jokin aina on, mikä pitää yhdessä. Jotain hyvää, jotain liitosta saa.

Itse en ole tavannut pitkässä suhteessa olevaa paria, jolla avioliitto ei olisi vähintään osittain kulissia.

Aina kun pinnan alta paljastuu jotain, on kyseessä sarjapettäminen, väkivalta, alkoholismi, taloudelliset vaikeudet, seksittömyys vastoin osapuolten tahtoa jne. 

Valitettavasti en voi vahvistaa, onko tämä sarjaeroajien näkemys, koska olen eronnut vain kerran. Se tosin oli 20 v kestänyt henkisesti väkivaltainen suhde. Itse en "pitänyt kulissia", koska en ymmärtänyt, että tilanteemme ei ole normaali :(

Vierailija
7/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa pitkissä suhteissa on ongelmansa. Nämä sarjaeroajat ovat niitä, jotka eivät kestä mitään. Varsinkaan kasvua ihmisenä. Syyttelevät vain puolisoa ja eroavat sitten.

Vierailija
8/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiettyjen ihmisten mielestä ihminen jolla menee millään lailla hyvin, ei VOI olla onnellinen. 

Jos ihmisellä on vaurautta, niin sillä ei varmasti ole yhtään ainutta oikeaa ystävää!

Jne

Eivätpä nuo väärässäkään ole.

Vierailija
9/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan luonnekysymys. Jotkut ihmiset haluavat enemmän eivätkä tyydy siinä missä toisille riittää vähempi. Ei se tosin sarjaeroamista vaadi. Yleensä pitkät avioliitot ovat alkaneet melko nuorina ja kokemattomina, eikä niistä uskalleta lähteä, vaikkei kovin mukavaa olisikaan. Toisaalta sarjaeroaja varmaan arvostaa omaa onnellisuuttaan enemmän.

Vierailija
10/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko meillä 18v yhdessäolon jälkeen vielä riittävän pitkä suhde, mutta ei tässä ainakaan vielä mitään kulisseja ole tarvinnut yrittää rakentaa. Ihan perus arkea elellään onnellisena ja rakastuneina edelleen ilman ongelmia.

Vierailija
11/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja joskus nämä ihmiset eivät itse enää tunnista, että ovat naimisissa esim. rahan tai yleisen kotipalvelun takia. Sivusta kun seuraa, niin joskus kyllä tuntee sääliä ja ihmetystä.

Vierailija
12/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan luonnekysymys. Jotkut ihmiset haluavat enemmän eivätkä tyydy siinä missä toisille riittää vähempi. Ei se tosin sarjaeroamista vaadi. Yleensä pitkät avioliitot ovat alkaneet melko nuorina ja kokemattomina, eikä niistä uskalleta lähteä, vaikkei kovin mukavaa olisikaan. Toisaalta sarjaeroaja varmaan arvostaa omaa onnellisuuttaan enemmän.

Mistä tällainen? Miksi kuvittelet että pitkästä liitosta ei uskalleta lähteä tai ettei pitkä liitto voisi olla mukava? Onko sinulla edes kokemusta pitkästä hyvästä liitosta? Ellei ole niin et sinä voi tietää.

Vierailija
13/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko meillä 18v yhdessäolon jälkeen vielä riittävän pitkä suhde, mutta ei tässä ainakaan vielä mitään kulisseja ole tarvinnut yrittää rakentaa. Ihan perus arkea elellään onnellisena ja rakastuneina edelleen ilman ongelmia.

Meillä aika samanlaista vaikka pitkää liittoa takana 29 vuotta. Toki vastoinkäymisiä on ollut mutta niistä selvitty ja puolisoina myös parhaina ystävinä, viihdymme yhdessä enkä ymmärrä miksi se olisi mitään kulissia?

Vierailija
14/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tällainen? Miksi kuvittelet että pitkästä liitosta ei uskalleta lähteä tai ettei pitkä liitto voisi olla mukava? Onko sinulla edes kokemusta pitkästä hyvästä liitosta? Ellei ole niin et sinä voi tietää.

Kaikilla ihmisillä on omat kokemuksensa. Ei voi olla kahta ihmistä, jolla olisi samat kokemukset. Siksi on melko vaikea kenenkään tietää toisen puolesta. Kuten itse ylempänä kirjoitin, pitkissä omasta mielestään onnellisissa liitoissa elävät ovat varmasti niissä tyytyväisiä, tai niin voimme olettaa, ainakin siihen asti, kunnes eroavat tai sanovat, ettei heidän liittonsa ole enää onnellinen. Itse erosin pitkästä ja päällisin puolen hyvästä liitosta, kun en vaan enää viitsinyt joustaa eikä ollut rahan tai lasten takia pakko. En ole mikään helppo ihminen itsekään.

Vierailija
15/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen työkaverini (mies) on neljättä kertaa naimisissa. Joskus tuli puhetta työpaikan illanistujaisissa, että itse olen ollut 13v saman miehen kanssa. Olen 35v, joten tuo ei ole edes mikään älyttömän pitkä aika ikäiselleni. Tämä työkaverini naureskeli vain, että  kyllä se sinunkin mies pettää, vaikka et uskoisi. Ja puhui muutenkin siihen sävyyn, ettei usko pitkiin parisuhteisiin. Minusta taas oli naurettavaa syyttää pettämisestä miestä, jota ei ollut koskaan tavannut ja jonka vaimonkin tuntee vain pintapuolisesti töiden kautta. Niin naurettavaa, etten lähtenyt asiasta sen enempää keskustelemaan. 

Vierailija
16/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole tavannut pitkässä suhteessa olevaa paria, jolla avioliitto ei olisi vähintään osittain kulissia.

Aina kun pinnan alta paljastuu jotain, on kyseessä sarjapettäminen, väkivalta, alkoholismi, taloudelliset vaikeudet, seksittömyys vastoin osapuolten tahtoa jne. 

Valitettavasti en voi vahvistaa, onko tämä sarjaeroajien näkemys, koska olen eronnut vain kerran. Se tosin oli 20 v kestänyt henkisesti väkivaltainen suhde. Itse en "pitänyt kulissia", koska en ymmärtänyt, että tilanteemme ei ole normaali :(

olen tuo jolle vastaat. 

minäkin olen eronnut 20-vuotisesta suhteesta, ja tilanteeni oli sama. Suhde oli eräänlainen alistussuhde, ei täysin terve. Mutta ei se kulissia ollut, siinä oli paljon hyvää. Kaikki oli erinomaisesti silloin, kun olimme asioista samaa mieltä. 

kukaan meistä ei ole täydellinen, eikä siksi kenenkään parisuhdekaan olla täydellinen. Ei meidän omat vajavuutemme tee asioista kulissia. Jos aidosti olen jotain mieltä, niin se on totta. Kulissi on näytelmää, jossa kaikki osapuolet tietävät pelaavansa peliä. Enkä sellaista ole tavannut.

Vierailija
17/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulisseja voi olla monenlaisia. Joskus alunperin ihan hyvä ja tasa-arvoinenkin avioliitto voi muuttua kulissiksi olosuhteiden muuttuessa, eikä aina välttämättä niin, että kaikki osalliset ovat tietoisia koko totuudesta. Silti pitää uskoa mahdollisimman pitkään, että onni on oikeaa, koska voihan se joskus hyvin ollakin.

Vierailija
18/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös odotuksista. Jollekin riittää, että liitosta saa esim. rahaa, seksiä tai jotain sitten vaikka ystävyyttä. Joku toinen haluaa nuo kaikki asiat. Jos molempi osapuoli oikeasti saa avioliitosta kaiken haluamansa ja tarvitsemansa, totta ihmeessä se on onnellinen avioliitto. Sarjaeroajalla on ehkä epärealistiset odotukset.

Vierailija
19/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jne

Tai jos eroaa ja löytää uuden jne.

Vierailija
20/51 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin ajattelin, että minulla on onnellinen hyvä suhde jossa elettiin perus arkea. Yhdessä tehtiin ja mentiin, ei riidelty, makuuhuoneessakin oli edelleen vilkasta, ihana lapsi jne. Sitten iski miehelle 50 v kriisi ja totesi, että ei tiedä mitä elämältään haluaa. Sinne sitten lopulta meni yhteinen elämä, jota kesti lähes 30 vuotta. Esitti onnellista ja rakastunutta loppuun saakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi