Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Törkyhintoja villasukista kirpparilla

Vierailija
21.11.2023 |

Siis noin 25 euroa! Vieläpä useammassa pöydässä oli hinnat tuota luokkaa. Olisi kiva ostaa vaikka lahjaksi, mutta myyjiltä on päässyt tuo kirpputorin henki ja periaate unohtumaan. Muutaman parin jos ostaa, niin maksaa satasen!

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan ostanut sukkapuikkoja, sukkalankoja ja kutonut sukkia? Ostapa huviksesi ja laske mitä maksavat ja sitten siihen lisäät päälle pöytävuokran.

Vierailija
2/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekemällä saat halvemmalla. Puikkoja saa kierrätyskeskuksista, jos ei ole varaa ostaa uusia. Langat kannattaa ostaa uusina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliita villalangat eikä tuosta paljoa jää teko palkkaa.

Vierailija
4/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itse tarvikkeet villasukkien, neulo ne, myy 25 eurolla ja kerro mitä jäi neulomisesta tuntipalkaksi.

Vierailija
5/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rinnastat käsityön myymisen kirpputori kohteen myyntihintaan? - Ehkä 25€ /käsikudottu sukkapari on vähän tinkivara mutta sopii laskea paljonko tulee hintaa, jos ostat ensin langat ja käytät aikasi sukkien kutomiseen... Onko syy pikamuodin vai mikä mutta välillä tuntuu tylsältä kun vaikuttaa, että moni ei hahmota lainkaan kuinka paljon käsityönä tehdyt vaatteet tai ylipäätään mikä tahansa vaatteen tekemien alusta asti maksaa. 

Uskovainen mies

Vierailija
6/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan ostanut sukkapuikkoja, sukkalankoja ja kutonut sukkia? Ostapa huviksesi ja laske mitä maksavat ja sitten siihen lisäät päälle pöytävuokran.

Kirpputorin alkuperäinen ajatus on, että myydään jotain käytettyä, itselle tarpeetonta, että pääsee vielä käyttöön eikä tarvitse heittää roskikseen.

Vierailija
7/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse kudot myytäväksi tuotteita, ne kannattaa myydä torissa tms alustalla joka tarkoitettu kyseiseen myyntitapaan.

Kirpputori on nimensä mukainen, myydään kirppuja omista nurkista muille.

Eli jotain käytettyä, mutta ehjää, mitä et itse enää tarvitse muttet halua heittää roskikseen. 

Vierailija
8/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, onko kirpparilla tarkoitus myydä tavarat voitolla? Minä olen ymmärtänyt, että ne myydään kirppishengessä nimenomaan halpaan hintaan, jotta niistä pääsee eroon ja tavara kiertää.

Vierailija
9/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 18- 25 e näkyy olevan ja kirppareilla. Emme voi käyttää villasukkia allergian vuoksi joten ei kiitos. Muitakin lämpimiä sukkia on onneksi ja jos ei ole allergiaa kutisee vietävästi. 

Vierailija
10/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on kohdallaan silloin, kun tavara liikkuu. Olin viikonloppuna erään joulutorin avajaisissa ja siellä oli myyjä, joka myi itse tekemiään villasukkia. Perussukkia, raitakuosia ja kirjoneuletta, ei mitään ihmeellistä. Sinänsä taitavasti neulottuja, siistiä jälkeä. Hinta 40 e/ pari. En usko, että sai kaupaksi yhtään paria. Villasukat on helppo tehdä itse. 

Vierailija
11/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta itse tarvikkeet villasukkien, neulo ne, myy 25 eurolla ja kerro mitä jäi neulomisesta tuntipalkaksi.

Kirppari on kirppari ja oikea työpaikka on oikea työpaikka.

Vierailija
12/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo käytetyistä sukista paljon, mutta uusista, käsinneulotuista ei paljon mitään. 

Langat maksaa vähintään 10 e, vaikka tekisi yksiväriset perussukat, koska aikuisen sukkiin ei yleensä riitä yksi kerä lankaa, jos haluaa tehdä yhtään vartta. Aikaa menee monta tuntia.

Onneksi villasukkien neulominen ei mitään rakettitiedettä ole, eli aloittajakin siihen varmasti pystyisi. Vielä ehtii iltaisin tv:ta katsellessa neuloa sukat vaikka puolelle suvulle, kun tänään kipaisee lankakaupassa ja ryhtyy toimeen, eikä nau'u palstalla siitä, että tekijälle pitäisi työstä jotain maksaakin.

Vierailija
13/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ihan törkyhinta. Ei jää neulojalle mitään palkkaa työstä.

Vierailija
14/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo musta paha hinta ole. Jokunen vuosi sitten ostin itsekin useamman kerran sukkia, olivat silloin 20€. Nykyisin mun teinitytär pitää meidät sukissa.

Vierailija
15/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkien kutomista moni harrastelee ihan huvikseen. Sehän on hyvän tekemistä toiselle. Ei siitä kuulu kiskurihintoja vetää. 25 e on tosi kallis sukkien hinta.

Vierailija
16/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee vapaaehtoistyötä spr:ssä, järjestöissä ja yhdistyksissä. Sukkien kutominen ja tuotoksella toisen ilahduttaminen pitää olla pyyteetöntä.

Eihän vapaaehtoiset saa rahaa vanhusten ulkoilutuksesta tai lukupiirin vetämisestä tai vertaisohjaajana jumpan vetämisestäkään. 

Vierailija
17/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tekee vapaaehtoistyötä spr:ssä, järjestöissä ja yhdistyksissä. Sukkien kutominen ja tuotoksella toisen ilahduttaminen pitää olla pyyteetöntä.

Eihän vapaaehtoiset saa rahaa vanhusten ulkoilutuksesta tai lukupiirin vetämisestä tai vertaisohjaajana jumpan vetämisestäkään. 

Miksi ihmeessä pitäisi?

Vierailija
18/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse kudot myytäväksi tuotteita, ne kannattaa myydä torissa tms alustalla joka tarkoitettu kyseiseen myyntitapaan.

Kirpputori on nimensä mukainen, myydään kirppuja omista nurkista muille.

Eli jotain käytettyä, mutta ehjää, mitä et itse enää tarvitse muttet halua heittää roskikseen. 

Meneeköhän villasukat Torissakaan kaupaksi? Tuntuu, että siellä pyörii vuodesta toiseen uusia villasukkia myynnissä vaikka olisivat halvempiakin. 

Vierailija
19/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joskus muka jäänyt tekopalkkaa, kun tunteja menee eikä kukaan suostu maksamaan kunnolla?

Vierailija
20/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkaparin kutominen käsin vie helposti 3 - 6 tuntia langasta, mallista ja kutojasta riippuen. 

Olisi reilua että kutoja saisi edes siivoojan minimipalkan eli 11,6€ tunnissa. Jos toimitaan rehellisesti ja maksetaan yritystoiminnasta verot ja palkan sivukulut niin tuntihinta pitää kertoa noin 1,3:lla. Eli sukkaparin kutomisen palkkakustannukset ovat 45-90€. Oletetaan että omia tuotteita torilla myyvä kutoja on tavallista nopeampi tekemään ja käytetään kutomisen työvoimakustannuksena lukua 55€  

Lisäksi pitää laskea myyntiin, pöydän varaamiseen ja esillepanoon tarvittava aika. Sanotaan että siitä tulisi 0,5h per myyty sukkapari. Tästä tulee noin 7,5€. 

Lanka maksaa noin 5€, ja sanotaan että pöydän vuokrasta tulisi euro per myyty tuote. 

Kokonaiskustannukset itse kudotuille villasukille olisi siis noin 68€. Myyntihintaan pitää vielä lisätä 24% alv jolloin loppuasiakkaan hinnaksi tulee hulppeat 84,32€!

Kannattaa huomioida että summasta suurin osa menee veroihin, eläkemaksuihin, alv:n jne. Kutojamme saisi työstä (kutominen ja myynti) nettona noin 8,6€ per tunti.  Jos tuota tekisi täysipäiväisesti niin kk ansio olisi 1370€ eli köyhyysrajalla oltaisiin   

Erilaisiin kuluihin ja yhteiskunnan maksuihin menisi 84€:n myyntihinnasta yli 50€. 

Tämä havainnollistaa aika hyvin sitä miksi yrittämisen sanotaan olevan Suomessa nykyään vaikeaa.