Työtön sosionomi
Olen tehnyt töitä ls laitoksissa ohjaajana. Erosin pitkästä liitosta ja meillä on 2 lasta. Mies muuttaa ulkomaille, joten käytännössä jään yksin lasten kanssa. Kolmivuorotyötä en pysty enää tekemään. Olen yllättynyt etten ole edes haastatteluun päässyt mihinkään päivätuöpaikkaan, olen hakenut laajalla skaalalla kaikennäköistä.Päiväkotiin ei ole pätevyyttä ( olen suuntsunut lastensuojeluun). Onko kenellekään samanlaista tilannetta, eli pk seudulla ei sosionomille ole päivätyötä tarjolla?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä että sosionomeja koulutetaan niin paljon jatkuvasti kun ei ole töitä muuta kuin laitoksissa.Ja ohjaajana voi olla myös lähärinä.
Ei vaan vastaa ihan omaa kokemustani sosionomina. Valmistunut olen jo vuosia sitten, ja saanut töitä suhteellisen helposti, myös päivätöitä. Laitoksissa en ole työskennellyt ikinä.
Yksityisellä puolella on helpompi aloittaa, näissäkin löytyy kyllä päivätöitä kun riittävästi etsii.
Pääset luultavasti päiväkotiin, vaikkei pätevyyttä olekaan.
Kyllä sosionomina luulisi jonnekin pääsevän. Katsele esim. työvalmennuksen tai järjestöpuolen paikkoja. Palkat ovat surkeita, mutta on parempi päästä johonkin, kuin jäädä pidemmäksi aikaa työttömäksi.