Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön sosionomi

Vierailija
20.11.2023 |

Olen tehnyt töitä ls laitoksissa ohjaajana. Erosin pitkästä liitosta ja meillä on 2 lasta. Mies muuttaa ulkomaille, joten käytännössä jään yksin lasten kanssa. Kolmivuorotyötä en pysty enää tekemään. Olen yllättynyt etten ole edes haastatteluun  päässyt mihinkään päivätuöpaikkaan, olen hakenut laajalla skaalalla kaikennäköistä.Päiväkotiin ei ole pätevyyttä ( olen suuntsunut lastensuojeluun). Onko kenellekään samanlaista tilannetta, eli pk seudulla ei sosionomille ole päivätyötä tarjolla? 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala keikkalaiseksi ja tee vain itselle sopivia vuoroja? Ilmoittaudut vaikka viiteen eri laitokseen.

Vierailija
2/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut Kelaan, TE-toimistoon/kuntakokeiluun, sosiaalitoimistoon sosiaaliohjaajaksi? Nuo ovat niitä ma-pe kello 8-16 töitä, joissa kaikki illat, viikonloput ja juhlapyhät ovat vapaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mullekaan ollut tarjolla kuin vuorotyötä lasulaitoksissa tai vammaistyössä. Päiväkodeissa olen tehnyt sijaisuuksia pitkään ja sillä tiellä varmaan jatkankin koska päivätöitä on muualta vaikeaa löytää. Mun terveydentila ei salli kaksivuorotyötä. Mulla on sydän ja verisuonisairauksia. Työtilanne on tällä hetkellä muutenkin todella heikko. Vakapätevyyden voi muuten käydä jälkikäteenkin jos kiinnostaa.

Vierailija
4/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko pätevöityä päiväkotiin? Ainakin isoissa kaupungeissa on huutava pula päiväkotien työntekijöistä.

Vierailija
5/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut Kelaan, TE-toimistoon/kuntakokeiluun, sosiaalitoimistoon sosiaaliohjaajaksi? Nuo ovat niitä ma-pe kello 8-16 töitä, joissa kaikki illat, viikonloput ja juhlapyhät ovat vapaita.

Olet työskennellyt laitoksissa, joten looginen jatkumo on hakea jälkihuoltoon. Siellä on eduksi, että tietää millaisista kuvioista nuori tulee jälkihuoltoon.

Vierailija
6/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut jo monta kuukautta. En pääse edes haastatteluun...hakijoita on kymmeniä yhtä paikkaa kohti. 

Keikkalaiseksi en voi alkaa kun olen vastuussa vuokrasta ja muusta yksin.Jos sairastun tms ei rahaa tule mistään. 

t: ap

Vierailija
7/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala keikkalaiseksi ja tee vain itselle sopivia vuoroja? Ilmoittaudut vaikka viiteen eri laitokseen.

Samaa suosittelen. Lisäksi kannattaa ilmoittautua niihin päivätyöpaikkoihin keikkalaiseksi. Ainakin itselleni on jokaisesta keikkapaikasta tarjottu myös pidempiä sopimuksia. Töitä alalla onneksi piisaa.

Vierailija
8/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasussa ja perhesosiaalityössä on varmasti ohjaajan paikkoja virka-aikaan. 

Vierailija
9/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakijoita on kymmeniä.

Vierailija
10/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä että sosionomeja koulutetaan niin paljon jatkuvasti kun ei ole töitä muuta kuin laitoksissa.Ja ohjaajana voi olla myös lähärinä. 

Vierailija
11/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et liene ole kovin kauaa ollut laitoksissa? Jos sulla on vähänkään pidempi kokemus, niin varmasti valittaisiin. Oletko tyrinyt jotain laitosduunissa? Ei siis suosittelijoita..?

Vierailija
12/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiva-avustajaksi kotihoitoon, voi tehdä pelkkää päivävuoroa.

Vierailija
13/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä että sosionomeja koulutetaan niin paljon jatkuvasti kun ei ole töitä muuta kuin laitoksissa.Ja ohjaajana voi olla myös lähärinä. 

Niin on. Sosionomien pääsykoetta pitäisi vaikeuttaa ja ottaa ainakin neljäsosa vähemmän opiskelijoita sisään. Moni ei löydä koulutustaan vastaavaa työtä.

Vierailija
14/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähärivakanssit on jäänneharvinaisuuksia laitoksissa, jotka muunnetaan eläköitymisissä sosionomeille. Sijaisuuksia ja enemmänkin keikkaa on tarjolla. Näin ainakin meidän laitoksessa. Keikkalaisina näkee. Sosionomiopiskelijakin vie sijaisuuden ennen lähäriä.

Vierailija
15/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakijoita on kymmeniä.

Ei voi olla kun itsekin olen odottanut ohjaajaa jo kaksi kuukautta, että saataisiin rekryttyä ja lastenkodit valittavat, että pitää laittaa osastoja kiinni, kun ei ole ohjaajia. 

Vierailija
16/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et liene ole kovin kauaa ollut laitoksissa? Jos sulla on vähänkään pidempi kokemus, niin varmasti valittaisiin. Oletko tyrinyt jotain laitosduunissa? Ei siis suosittelijoita..?

Sellaisen 15 v olen ollut alalla. Suosittelijoita on mutta jokaiseen paikkaan on todella paljon hakijoita. Olen todella yllättynyt itsekin aikaisemmin työkaverit ovat vaihtaneet helposti päivätöihin. Ilmeisesti tilanne on muuttunut. Onkohan muualla Suomessa sama tilanne kuin pk seudulla? Muuttamaan ei ole mahdoton ajatus. 

Vierailija
17/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Sosionomien pääsykoetta pitäisi vaikeuttaa ja ottaa ainakin neljäsosa vähemmän opiskelijoita sisään. Moni ei löydä koulutustaan vastaavaa työtä.

Ai, no sitten minulle ja kurssikavereilleni on käynyt tuuri, kun työpaikkoja on valittavaksi asti, eikä kukaan tietääkseni ole työttömänä. Toki moni tekee vuorotyötä, mutta moni myös ei.

Vierailija
18/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakijoita on kymmeniä.

Ei voi olla kun itsekin olen odottanut ohjaajaa jo kaksi kuukautta, että saataisiin rekryttyä ja lastenkodit valittavat, että pitää laittaa osastoja kiinni, kun ei ole ohjaajia. 

Etsin päivätyötä..t: ap

Vierailija
19/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakijoita on kymmeniä.

Lastenkoteihin ei halua kukaan koska siellä täytyy ottaa turpaan ja kuunnella teinien päänaukomista. Kuka nyt sinne haluaisi? Avohuolto ja esim jälkihuolto on ihan eri asioita ja sinne varmasti on hakijoita.

Vierailija
20/43 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, no sitten minulle ja kurssikavereilleni on käynyt tuuri, kun työpaikkoja on valittavaksi asti, eikä kukaan tietääkseni ole työttömänä. Toki moni tekee vuorotyötä, mutta moni myös ei.

Joo on käynyt mielessä sekin onko ikää liikaa kun on jo se 45 vuosia... ehkä nuorempia otetaan mielummin? En tosiaan tiedä. Kielitaitoakin on...

t: ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi