Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seurustelun alussa miesten sanoma "mä pidän susta huolta", mitä tarkoittaa?

Vierailija
20.11.2023 |

Moni mies on sanonut mulle näin. Että jos/kun alan seurustelemaan kanssaan, "hän pitää musta aina huolta".

Joo, olis tietysti pitänyt kysyä heiltä suoraan mitä tämä tarkoittaa, mutta jostain syystä olen nyt vasta jälkeenpäin alkanut pohtia, mitä tällä konkreettisesti tarkoitetaan, vai onko vaan kliseinen heitto jonka luulevat naisten/minun haluavan kuulla?

Ihmettelen kyllä miksi luulisivat niin, en ole lainkaan avuton enkä huolenpitoa vailla. Talouteni on kunnossa, elämänhallintataidot muutenkin, olen järkevä ja rauhallinen aikuinen ihminen. 

En minä tarvitse huolenpitäjää, vaan tasavertaisen kumppanin. 

Ps. Toki ymmärrän, että tällä lauseella on hyvät tarkoitusperät, joten otan sen hyvällä vaikka sitä mielessäni ihmettelenkin. 

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelun alussa miesten sanoma "mä pidän susta huolta" ei tarkoita yhtään mitään!

Vierailija
2/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liskoaivolle lirkuttelua, reisien avaussanoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti. Ei miehet varmaan itsekään tiedä, mitä tuolla tarkoittavat konkreettisesti? Varmaan jokainen kaljaa juova formulantapittaja ja koulupudokas hokee jotain samaa, ihan geneettisesti.

Tuleekohan tuo virke miehen aivojen vanhimmasta liskoperimästä? Jotain tyyliin, "Pidän susta huolen, ettei sapelihammastiikeri syö sinua". Jotain ammoin sitten merkityksensä menettänyttä höpinää, joka kuulostaa kivalta, joltain "Prinssi Rohkea" diibadaabalta.

Vierailija
4/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti. Ei miehet varmaan itsekään tiedä, mitä tuolla tarkoittavat konkreettisesti? Varmaan jokainen kaljaa juova formulantapittaja ja koulupudokas hokee jotain samaa, ihan geneettisesti.

Tuleekohan tuo virke miehen aivojen vanhimmasta liskoperimästä? Jotain tyyliin, "Pidän susta huolen, ettei sapelihammastiikeri syö sinua". Jotain ammoin sitten merkityksensä menettänyttä höpinää, joka kuulostaa kivalta, joltain "Prinssi Rohkea" diibadaabalta.

Hyvin paljon mahdollista :D

Seuraava, joka sanoo näin, joutuu/pääsee kyllä selittämään lausahduksensa. :) 

Ap

Vierailija
5/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttölause jolla debiileimmät avaa haaransa ja jakaa reikää.

Vierailija
6/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä sanoi tuota mulle.

Vierailija
7/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paternaalista ja alentuvaa. Joku vanhan liiton "herrasmies", joka kannattaa jättää omilleen pitämään itsestään huolta. Todennäköisesti stalkkaava kontrollifriikki.

Vierailija
8/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä

Vierailija
9/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien sulta kaiken. Kontrolloin ja vainoan. Olen setämies.

Vierailija
10/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huolehdin sinusta koska olen vahvempi ja sinä autettava ja avuton. Huolehdin sinusta niin kuin lapsesta. 

Koska sinusta on huolehdittava niin sinulle tulee asettaa rajat, jotta turvallisuus säilyy. Silloin kun rajat ja kuri on asetettu on helpompi huolehtia. Rahaa et pääse tuhlaamaan kun huolehdin siitä, määrään siitä.

Vierailija
11/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se tarkoita sen enempää mitään kuin sekään, kun ystävistä tai kavereista erotessa sanotaan, että pidä itsestäsi huolta. Mitä sekään tarkoittaa? 

Vierailija
12/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet sairaana, hoidan. Kun asiat painavat mieltä, kuuntelen. Kun joku asia pelottaa, otan kainaloon. Kun tarvitset neuvoja, mietin ja kerron mielipiteeni. Tätä se tarkoittaa.

Vierailija
13/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olet sairaana, hoidan. Kun asiat painavat mieltä, kuuntelen. Kun joku asia pelottaa, otan kainaloon. Kun tarvitset neuvoja, mietin ja kerron mielipiteeni. Tätä se tarkoittaa.

Jep, ja punnitaan kun sairastut vakavasti. Mun mieheni on ollut sanojensa mittainen nyt 20 v.

Vierailija
14/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailet ilmeisesti samantyyppisiä miehiä. Onkohan kyseessä ns. paha poika, ulkomaalaistausta tai jotain?

Jos joku sanoo pitävänsä toisesta huolta, niin saattaa sitä tarkoittaa aidosti. Syy tähän saattaa olla siinä, että miehellä itsellään on ollut hankaluuksia tulla toimeen nuorempana tai vielä aikuisiälläkin. Toinen seikka on nämä vieraan kulttuurin perimät, joissa vain mies on tasa-arvoinen.

Jos etsit tasa-arvoista kumppania, niin nämä toisesta huolehtivat kannattaa kiertää kaukaa. Ongelmia on ollut ja tulee olemaan jatkossakin.

Vierailija
15/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se tarkoita sen enempää mitään kuin sekään, kun ystävistä tai kavereista erotessa sanotaan, että pidä itsestäsi huolta. Mitä sekään tarkoittaa? 

Että toivovat sun kuitenkin pysyvän elossa ja saavan hyvän elämän. Kysy toki lisää.

Vierailija
16/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä esitellään pariskunnan sisäistä arvojärjestystä. Mies ilmoittaa olevansa se, joka on vastuussa ja auktoriteettiasemassa, mutta käyttää sanoja, jotka perinteisesti on vain nähtävä positiivisina.

Vierailija
17/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä toteuttava ei kuitenkaan useinkaan tunne tarvetta sitä etukäteen mainostaa, vaan tekee se sanomattakin. 

Vierailija
18/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja punnitaan kun sairastut vakavasti. Mun mieheni on ollut sanojensa mittainen nyt 20 v.

Juuri näin. Itse työskentelen hoitajan sairaalassa joten uskoisin olevani tuossa suhteessa sanojeni mittainen, kutsumusammatissa kun olen muutenkin.

Vierailija
19/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tän ymmärrän. Jotenkin niin, että toivoo toiselle hyvää, sujuvaa, turvallista elämää, kun/vaikkei itse olekaan siinä enää vaikuttamassa, apuna tai tukena.

Ap

Vierailija
20/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että toivovat sun kuitenkin pysyvän elossa ja saavan hyvän elämän. Kysy toki lisää.

En nyt ihan noin dramaattista eroa tarkoita, vaan sitä, kun lähdetään kahvilta ja kaveri huikkaa, että pidä itsestäsi huolta.