Tulevat säästöt todistavat mm. museoiden, kirjastojen, kansallispuistojen, retkikohteiden ja monien kulttuuripalveluja tarpeettomuuden
Se että talouden tasapainottamiseksi valtio ja kunnat ovat nyt kilpaa ajamassa alas esimerkiksi teattereita, sinffonioita, yhdistyksiä, urheiluseuroja, kirjastoja, museoita sekä kansallispuistoja ja retkikohteita todistaa vain sen että niille ei todellisuudessa ole todellista tarvetta ja että myös ilmankin pystytään pärjäämään vaikka niitä ei enää olisi. Niiden ylläpitäminen on täysin vapaaehtoista mutta myös rahareikä joka syö enemmän rahaa kuin tuottaa eivätkä ne tuo merkittävää lisäarvoa palveluihin, koska niiden kohderyhmä on varsin pieni verrattuna vaikkapa kaupallisten palvelujen toimintaan. Tällainen yhteiskunnan suoraviivaistaminen ja turhista menoista luopuminen oli pelkkä ajan kysymys joka oli ennemmin tai myöhemmin pakollista jos me haluamme pysyä ihmiskuntana hengissä ja selviytyä vielä tulevaisuudessakin turvaamalla talouden.
Kommentit (99)
Museotyöntekijän keskipalkka edim on 5000 euroa akateemisilla
Johtajilla muutama 10 000.
Isot säästöt saa.
Viimeksi käyttänyt kirjaston palveluja varmaan yli kymmenen vuotta sitten. Nykyisin kuuntelen äänikirjoja. Museoissa ja konserteissa en ole tainnut koskaan edes käydä vaikka on niiläkin varmaan yhä joku marginaalinen ja pieni asiakaskuntansa kun ovat vielä pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Isot säästöt saa.
Tiesitkö että Urho Kekkosen kansallispuisto maksaa joka vuosi valtiolle toista miljardia euroa per vuosi. Tuonne alueelle haluaisi moni kaivos- ja metsäfirma, mutta vassarit eivät ole myöntäneet lupia vaikka kyseessä olisi ilmaista rahaa ja työpaikkoja Suomelle.
Vierailija kirjoitti:
Isot säästöt saa.
Olisiko lähdettä? Suurin osa museoista on pieniä ja työntekijä saa huonoa palkkaa.
Kulttuuri tuottaa hyvinvointia, jolla jaksaa taas tehdä rahaa porvareille.
Räplää sitten vain kotona puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot säästöt saa.
Olisiko lähdettä? Suurin osa museoista on pieniä ja työntekijä saa huonoa palkkaa.
Ei tietenkään ole lähdettä. Tosiasiassa museoala on äärimmäisen pienipalkkaista. Kyseessä trolli.
Tämäkin aloitus on Pierutorin trollitehtaalta. Tarkoitus on lisätä vastakkainasettelua Suomessa. Pierutori kutsuu, oletko valmis?
Kaikkea ei voi mitatata ainasotaan rahassa ja tuottavuudessa.
Sinkkumies
Eli kaikki vaan kotiin tuijottamaan puhelintaan. Onhan liikunta, retkeily ja lukeminen epäilemättä pahaksi ihmisille 🙄
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei ole pakko pitää yllä julkisin varoin. Katsos, kaupallinen kulttuuri. Ja toisin kuin julkinen kulttuuri, jota valtio näennäisesti tarjoaa kaikille ilmaiseksi veroina varastetuilla rahoilla, vaikka itse ei käytä palvelua, niin kaupallisessa kulttuurissa maksetaan ITSE siitä mitä itse käytetään eikä kenenkään toisen puolesta.
Mainitsemasi alat ovat ekologisia. Ne eivät juurikaan saastuta, mutta tuottavat käyttäjilleen paljon hyvää mieltä ja terveyttä.
Henkinen pääoma on sellainen asia, jonka kyllä soisin kaikille, mutta jota näämmä puuttuu yhdeltä sun toiselta.
Mihin retkeily tarvitsee tukia? Itse olen telttani ja muut välineet joutunut ostamaan.
Tuhatkertainen määrä kulttuuria saatavana ilmaiseksi netissä aiempaan verrattuna. Jos ei pärjää ilman tukea niin tekee paskaa kulttuuria eli miksi sitä pitäisi tukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei ole pakko pitää yllä julkisin varoin. Katsos, kaupallinen kulttuuri. Ja toisin kuin julkinen kulttuuri, jota valtio näennäisesti tarjoaa kaikille ilmaiseksi veroina varastetuilla rahoilla, vaikka itse ei käytä palvelua, niin kaupallisessa kulttuurissa maksetaan ITSE siitä mitä itse käytetään eikä kenenkään toisen puolesta.
Niin että köyhät älkööt vaivautuko? Et sitten tajunnut, et ilmaisuuden/ edullisuuden pointti on se, että jokainen saa esim. lainata ja lukea kirjoja, vaikka olisi kuinka köyhä.
Jännä että se puolue joka kaikkein eniten mäyhää "isämmaallisuudestaan" on kiihkeimpänä ajamassa suomalaista kulttuuria ja sen mukana suomalaista identiteettiä alas.
Ei haittaa vaikka Oodi suljettaisiin, sillä ei ole mitään tekemistä sivistyksen kanssa.
Orpoko siellä?