Helsinkiläinen, mitä luulet muista Suomen kaupungeista puuttuvan?
Tämä meinaa siis sitä, että moni helsinkiläinen tuntuu pitävän kotikaupunkiaan jotenkin ainutlaatuisena nimenomaan positiivisessa mielessä verrattuna muuhun Suomeen. Mitä siis luulet muista kaupungeista puuttuvan? Voin sanoa, että niistä löytyy kaikki elämälle välttämätön ja lisäksi vielä halvemmat asunnot ja turvallisempi ympäristö. Että kyllä se stadilaiset teiltä puuttuu sitä jotain.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Muualla on sitä mitä tarvitsee, mutta stadissa on sitä mitä haluaa.
Ainakin huumeita pilvin pimein ja rikollisuutta.Noitahan te haluatte.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon yliopisto, korkealaatuinen ruotsinkielinen teatteri, sivistys ja historia.
Ja silti niitä yhteisiä valtion veroeuroja jaetaan näihin
Olen syntynyt Helsingin aluella ja kuolen.En luule, en kuvittele: muista Suomen kaupungeista yhtään mitään .Ei omaa kokemusta asua mualla Suomea. Tai käydä.Kun ei kesä mökkiä,ei perikunan mökkiä. Raha sen verran pärjään vuokralla. .
Joka illalle löytyy livekeikkoja. Kotikaupungissa Rovaniemellä on hyvä keikka kerran kolmessa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka
Muissa kaupungeissa jää palkan jälkeen jotain käteenkin kun ei tarvitse maksaa homeisesta vanhasta koirankoppiyksiöstä tonnin kuukausivuokraa.
Aijaa. Mun koirankopin, 16m2 vuokra on 550e. Matkaa manskulle 300m. Kivitalo, ei hometta.
En tiedä mitä muualta puuttuu, mutta stadista puuttuu autot
Kyllä se on kummallista, että kuka tahansa lantasaapas saa olla ylpeö ja tyytyvöinen asuinpaikkakuntaansa, mutta kun helsinkiläinen on tyytyvöinen asuinpaikaistaan pahoittaa lantasaapas siitä mielensä.
Pitäisikö lantasaapaan ostaa itsetunto jostain?
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko ajattelet niin?
Kun on asunut ja matkaillut vähän suuremmissa kaupungeissa, ei Helsinki näytä sellaiselta metropolilta, josta saisi kaikkea mitä haluaa.
Erot suomalaisten kaupunkien välillä ovat yllättävän pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko ajattelet niin?
Kun on asunut ja matkaillut vähän suuremmissa kaupungeissa, ei Helsinki näytä sellaiselta metropolilta, josta saisi kaikkea mitä haluaa.
Erot suomalaisten kaupunkien välillä ovat yllättävän pieniä.
Ei ne ole. Juuri viikonloppuna oli Ylellä kartat, jotka kertoivat, että vain Helsingissä on isommassa määrin koulutettuja ja hyväosaisia ihmisiä. Siellä pikkukylillä on persaukisia ja kouluttamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on kummallista, että kuka tahansa lantasaapas saa olla ylpeö ja tyytyvöinen asuinpaikkakuntaansa, mutta kun helsinkiläinen on tyytyvöinen asuinpaikaistaan pahoittaa lantasaapas siitä mielensä.
Pitäisikö lantasaapaan ostaa itsetunto jostain?
Olin tulossa esittämään ihan saman huomion. En ymmärrä miksi aloituksen asiaa tivataan aina nimenomaa helsinkiläisiltä? Kai se nyt on ihan luonnollista, että se omaa kotikaupunkiaan pitää parempana paikkana kuin muita kaupunkeja.
Kyllä minäkin pidän tätä omaa tuppukylääni parhaana paikkana asua, vaikka valtaosalle suomalaisista se näyttäytyy tavallisena maakuntaperäreikänä joita mahtuu 13 tusinaan.
Tuo ei pidä paikkansa. En ole koskaan ajatellut tuolla tavalla. En tunne ketään helsinkiläistä joka ajattelee noin. Älä leimaa kaikkia samanlaiseksi.
Musiikista diggaavalle Helsinki on taivas muihin suomalaiskaupunkeihin verrattuna. Levyliikkeitä, keikkapaikkoja, musiikkipiirejä... kyllä täällä kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vihreää paskaa ei niin paljon muualla,Vihreää kultaa sensijaan on.
Helsingin vihreät ihmettelevät miksei Karjalan metsissä käydä metrolla töissä vaan turhaan omaa autoa pidetään.
Stadista puuttuu ne idiootit, joiden mielestä asuminen ei missään on parempaa kuin Stadissa, jos se on halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mitä mulla on nyt. Eli hyvät ulkoilureitit lähtee heti kotiovelta. Vartin kävelymatkan säteellä 2 kauppaa, apteekki ja juna-asema. Jos löytyy niin olen kiinnostunut. Kerro heti missä.
Minkä tahansa radan varrella olevan pikkukaupungin keskusta-alue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mitä mulla on nyt. Eli hyvät ulkoilureitit lähtee heti kotiovelta. Vartin kävelymatkan säteellä 2 kauppaa, apteekki ja juna-asema. Jos löytyy niin olen kiinnostunut. Kerro heti missä.
Minkä tahansa radan varrella olevan pikkukaupungin keskusta-alue.
Minä asun Pasilassa. Triplaan on 5min kävely, siellä on myös 2 apteekkia ja juna-asema. Keskuspuisto on vieressä ulkoilureittineen.
Olen asunut Helsingissä koko ikäni ja ihmettelen kun monet ovat ikään kuin kateellisia Helsingille ja moinsta kaupungeista pyritään ja tullaan tänne.
Täällähän on ruuhkaa, kaikki on kallista, ja asuminen vielä kalliimpaa, hirveä älämölä ja turvattomuutta, hirveän sotkuista ja melua joka paikassa, ei ole parkkipaikkoja, et saa aikaa hammaslääkäriin, jne jne
Ei välttämättä vain Helsingissä vaan pääkaupunkiseudulla ylipäätään on lyhyemmät matkat palveluihin. Juuri kiinnitin huomiota siihen, kun tuttavani kertoi ajaneensa lapsia harrastuksiin illan aikana 2,5 tuntia. Arvostin sillä hetkellä suuresti sitä, että meillä kaikkiin harrastuksiin ajetaan noin kymmenessä minuutissa.
Tervetuloa Kuopioon.