Helsinkiläinen, mitä luulet muista Suomen kaupungeista puuttuvan?
Tämä meinaa siis sitä, että moni helsinkiläinen tuntuu pitävän kotikaupunkiaan jotenkin ainutlaatuisena nimenomaan positiivisessa mielessä verrattuna muuhun Suomeen. Mitä siis luulet muista kaupungeista puuttuvan? Voin sanoa, että niistä löytyy kaikki elämälle välttämätön ja lisäksi vielä halvemmat asunnot ja turvallisempi ympäristö. Että kyllä se stadilaiset teiltä puuttuu sitä jotain.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka
Muissa kaupungeissa jää palkan jälkeen jotain käteenkin kun ei tarvitse maksaa homeisesta vanhasta koirankoppiyksiöstä tonnin kuukausivuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon yliopisto, korkealaatuinen ruotsinkielinen teatteri, sivistys ja historia.
Tervetuloa Turkuun. Historiaa on vähän pidemmältä ajalta kuin Helsingissä.
Luulen, että sulta puuttuu aivot, kun tällasia täällä kyselet!
Helsinki on ainoa kaupunki Suomessa, mikä tulee taloudellisesti toimeen omillaan. Muut kaupungit elävät Helsingin tuilla.
Ilman Helsinkiä muut Suomen kaupungit olisivat vieläkin kusisempia paskalääviä ja asukkaat vieläkin juntimpia pellejä.
Just så.Ai niin,se Hellsinkin historia olikin enempi=Venäjän historiaa,vähän niinku pikku Pietari ilman upeita palatseja jne.Sanotaanko että vaikka St.Petersburgin vaatimaton pikkuserkku!?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä puuttuu oopperatalo.
Tämä on ainoa oikea vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Muualla on sitä mitä tarvitsee, mutta stadissa on sitä mitä haluaa.
Stadilla ei ole tarjottavana sitä mitä minä haluan.
"niistä löytyy kaikki elämälle välttämätön"
Minulle ei riitä hyvään elämään pelkkä välttämätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka
Muissa kaupungeissa jää palkan jälkeen jotain käteenkin kun ei tarvitse maksaa homeisesta vanhasta koirankoppiyksiöstä tonnin kuukausivuokraa.
Eli niinkun mistä sä saat palkkaa, jos sulla ei ole työpaikkaa?
Helsingissä saan miltei mitä tahansa toimitettuna ovelleni vuorokauden ympäri.
Sitä mitä mulla on nyt. Eli hyvät ulkoilureitit lähtee heti kotiovelta. Vartin kävelymatkan säteellä 2 kauppaa, apteekki ja juna-asema. Jos löytyy niin olen kiinnostunut. Kerro heti missä.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on ainoa kaupunki Suomessa, mikä tulee taloudellisesti toimeen omillaan. Muut kaupungit elävät Helsingin tuilla.
Ilman Helsinkiä muut Suomen kaupungit olisivat vieläkin kusisempia paskalääviä ja asukkaat vieläkin juntimpia pellejä.
Paitsi että jne helsinki elää valtion tukien varassa.. tilastojen mukaan suurin sosiaalitukien saajien ryhmä asuu pääkaupunkiseudulla ja helsingissä.
Helsingissä asuu siis käytännössä suurin osa kelamasseilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon yliopisto, korkealaatuinen ruotsinkielinen teatteri, sivistys ja historia.
Tervetuloa Turkuun. Historiaa on vähän pidemmältä ajalta kuin Helsingissä.
Helsingin yliopisto on siirretty Turusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka
Eli niinkun mistä sä saat palkkaa, jos sulla ei ole työpaikkaa?
Kela Gold, courtesy of Helsinki taxpayers.
Töitä. Sen takia olen tänne muuttanut, että kyllästyin työttömyyteen.
Jos ei nyt puhuta muista isoista kaupungeista, kuten Tre, Turku, Oulu jne...
niin muualta puuttuu ainakin julkinen liikenne, fiksut ja älykkäät ihmiset, iso valikoima kahviloita ja ruokaravintoloita, museot ja galleriat, erikoisliikkeet, kauppahallit, Korkeasaari.
Lista on pitkä, tuossa vain muutama esimerkki.
Palvelut, työpaikat, veroeurot ja pääoma rahat
Vierailija kirjoitti:
Terve itsetunto tuntuu puuttuvan muista kaupungeista
Tamperelaisilla o.
Jos kehä 3 ulkopuolelle rakennettaisiin aita niin sen sisäpuolelle syntyisi pohjoismaiden suurin avohoitolaitos.