Miten toipua, kun itsetunto naisena on murskana
Toivoisin tähän asiallisia vastauksia, koska olen melko hauraassa tilassa enkä kaipaa loukkauksia. Olen vaikean parisuhteen ja henkisen painostuksen jäljiltä kadottanut täysin itsetuntoni naisena. Fyysistä kontaktia, hellyyttä saati seksiä ei ole ollut vuosiin ja kaipaan sitä kovasti. Olen kokenut nöyryytyksiä enkä koe olevani valmis uuteen suhteeseen, en uskalla enkä tiedä miten lähteä liikkeelle. Olen 45 v. Miten ehdottaisitte, että lähtisin etsimään kadotettua naiseutta? Kehoterapiaa, tantraa (pelottava ajatus..), mitä? Liikun kyllä paljon ja se on minulle tärkeää. Jos on kokemuksia, miten lähteä korjaamaan haurasta ja rikottua suhdetta omaan naisellisuuteen ja seksuaalisuuteen, kertokaa, olen kiitollinen.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Etsi ap sellainen mies joka ei pidä sinua esineenä vaan ihmisenä. Sellainen joka osaa puhua vaikeistakin asioista ja on ymmärtäväinen ja empaattinen.
Ja vinkkinä, nämä miehet eivät välttämättä uskalla lähestyä sinua vaikka näyttäisit ns vihreää valoa. Luottamus saavutetaan tutustumalla.
-mies
Kiitos!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos mikään ehdotettu ei kelpaa niin eipä siinä sitten. On fakta, että oma asenne on lähtökohta asialle kuin asialle.
Nuo ei olleet minun vastauksia kylläkään nuo "kokeiltu on". Olen vielä aika etäällä sellaisesta että _jaksaisin_ ajatella hyvän suomista itselle, jotain etelänmatkoja...mutta periaate on hyvä.
Ap
Mulla sama tarina. Olen löytänyt tanssin kautta vähän uudenlaista suhdetta kehooni, itsevarmuutta. On erikseen myös ihan tanssiterapiaa.
Mutta on kokonaisuudessaan hidas prosessi, mennyt vuosia.
Arvasinkin, ap, etteivät nuo olleet sinun vastauksiasi. Minä ehdotin tarkoituksella tuollaisia helposti toteutettavia pikku juttuja, kuten vartalovoiteen levittäminen. Itse koen, että tuollaiset jutut, vaikka tiedän että monista tuntuvat turhanpäiväisiltä, niin minusta ne ovat itsensä arvostamista ja hoitamista. Tuossa on mukana myös sellainen oman itsensä hellivä kosketus myös mukana.
Toteuta joku pikku toive, mistä olet haaveillut. Osta vaikka se hajuvesi tai se villakerrasto, jonka hankkimista olet miettinyt, mutta et ole raatsinut. Jos ihonhoito ja sen sellainen kiinnostaa, suosittelen tutustumaan Katja Kokon kirjoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Arvasinkin, ap, etteivät nuo olleet sinun vastauksiasi. Minä ehdotin tarkoituksella tuollaisia helposti toteutettavia pikku juttuja, kuten vartalovoiteen levittäminen. Itse koen, että tuollaiset jutut, vaikka tiedän että monista tuntuvat turhanpäiväisiltä, niin minusta ne ovat itsensä arvostamista ja hoitamista. Tuossa on mukana myös sellainen oman itsensä hellivä kosketus myös mukana.
Toteuta joku pikku toive, mistä olet haaveillut. Osta vaikka se hajuvesi tai se villakerrasto, jonka hankkimista olet miettinyt, mutta et ole raatsinut. Jos ihonhoito ja sen sellainen kiinnostaa, suosittelen tutustumaan Katja Kokon kirjoituksiin.
Nuo positiiviset "mantrat" kuulostavat hyviltä, ja luulen että voisivat ajan kanssa muuttaa jotain. Minulla pyörii nyt päässä tolkuttoman itsekriittinen kela, jossa näen kaikki pienet asiat aina merkkinä siitä että olen huono ja en kelpaa. Lisäksi toistelen sitä itselleni, kertaan nöyryytyksiä.
Yritän kohti parempaa..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Arvostan vastaustasi. Kiitos
Ap
Tuo ei ollut minun vaan jonkun muun vastaus, olin uimassa tässä välissä. Kiitos hyvistä ajatuksista. Kyllä päänsä voisi säätää pikkuhiljaa sellaiselle taajuudelle, että tuollaiset asiat, hyvyys itselle, olisivat mahdollisia. Se ei ole niin helppoa! Moni kehottaa laihduttamaan, itse ihailen täyteläisiä ihmisiä, itse olen alipainoinen, mutta kun ruoka ei maistu.
Ap