Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toipua, kun itsetunto naisena on murskana

Vierailija
19.11.2023 |

Toivoisin tähän asiallisia vastauksia, koska olen melko hauraassa tilassa enkä kaipaa loukkauksia. Olen vaikean parisuhteen ja henkisen painostuksen jäljiltä kadottanut täysin itsetuntoni naisena. Fyysistä kontaktia, hellyyttä saati seksiä ei ole ollut vuosiin ja kaipaan sitä kovasti. Olen kokenut nöyryytyksiä enkä koe olevani valmis uuteen suhteeseen, en uskalla enkä tiedä miten lähteä liikkeelle. Olen 45 v. Miten ehdottaisitte, että lähtisin etsimään kadotettua naiseutta? Kehoterapiaa, tantraa (pelottava ajatus..), mitä? Liikun kyllä paljon ja se on minulle tärkeää. Jos on kokemuksia, miten lähteä korjaamaan haurasta ja rikottua suhdetta omaan naisellisuuteen ja seksuaalisuuteen, kertokaa, olen kiitollinen.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä että tännekin tulee miehet ulisemaan miesvihasta. Kertoo taas luetun ymmärtämisen täydellisestä puutteesta. Vai sattuiko omaan nilkkaan kun nainen haluaa keskittyä itseensä eikä miehiin... 

Vierailija
22/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iske joku helkkarin ruma mies ja ehdota sille seksisuhdetta, Ruma mies kyllä panee sinua heti vaikka monta kertaa. Ne komeat miehet joita olet pannut niin ne just murskaa naisen itsetunnon.

Sellaasia on maalima täys. Sellaasia miehii, jotka haluus panna naista vaikka kuinka monta kertaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ovat eri naiset. 

Vierailija
24/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ovat eri naiset. 

Sorry, väärä ketju.

Vierailija
25/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin vain että kiitos ketjusta, mun mielestä tätä asiaa ei sanoiteta tarpeeksi vaikka se on olemassaoleva ja itsestäänselvä asia. Naisia kehoineen on kyllä lytätty ja arvosteltu ja nöyryytetty ja dehumanisoitu iät ja ajat ja tämä on ollut mediassakin ihan normaali käytäntö, mutta ei olla puhuttu ja pureuduttu tarpeeksi että mitä se sitten on kun naiseus ja seksuaalisuus menee rikki tai rikotaan. Kyseessä on kuitenkin äärimmäisen herkkä asia joka saa isoja kolhuja pienistäkin asioista.

Toivon että löydät ne itsellesi sopivat keinot. Tsemppiä!

Vierailija
26/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä auta tantrat, tarotit, entiset elämät, tinderpanot, itsesi hipelöinti tms, jos olet läski. Laihduta.

Vierailija
27/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä itsellesi. Tee kivoja asioita. Käy kävelyllä. Tapaa ystäviä, pidä hauskaa. Kuuntele äänikirjaa, podcasteja, musiikkia. Tanssi yksin kotona. Käy hyvällä kampaajalla. Käy kylvyssä ja sen jälkeen levitä hyväntuoksuista vartalovoidetta. Pidä itseäsi hyvänä. Osta itsellesi kaunis vaate. Tee hyväntekeväisyyttä, siitähän tulee hyvä olo itsellekin. Osta itsellesi kukkia ja nauti niiden kauneudesta. Sisusta itsellesi kaunis koti. Kokeile uutta reseptiä. Herkuttele itse. Kutsu joku syömään.  

Vierailija
28/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä itsellesi. Tee kivoja asioita. Käy kävelyllä. Tapaa ystäviä, pidä hauskaa. Kuuntele äänikirjaa, podcasteja, musiikkia. Tanssi yksin kotona. Käy hyvällä kampaajalla. Käy kylvyssä ja sen jälkeen levitä hyväntuoksuista vartalovoidetta. Pidä itseäsi hyvänä. Osta itsellesi kaunis vaate. Tee hyväntekeväisyyttä, siitähän tulee hyvä olo itsellekin. Osta itsellesi kukkia ja nauti niiden kauneudesta. Sisusta itsellesi kaunis koti. Kokeile uutta reseptiä. Herkuttele itse. Kutsu joku syömään.  

Tämä ei auta. Kokeiltu on. Mitään ei tapahtunut.

Vierailija
29/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, matkusta johonkin lämpimään maahan. Nauti hyvästä ruoasta ja kulttuurista, ole lämpimässä rannalla ja vedessä. Tee jonkinlainen päätös siitä, että lopetat negatiivisuuden eri muodot ja aloitat ns. alusta.

Vierailija
30/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mahdollista, matkusta johonkin lämpimään maahan. Nauti hyvästä ruoasta ja kulttuurista, ole lämpimässä rannalla ja vedessä. Tee jonkinlainen päätös siitä, että lopetat negatiivisuuden eri muodot ja aloitat ns. alusta.

Tehty tämäkin jo monesti. Ei auttanut mitään.

Vierailija
31/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisella naisella pitäis kyllä olla itsetunto hyvin kohdillaan koska hän on paras ihminen koko maailmassa ja aina oikeassa. Näin olen asian ymmärtänyt.

Vierailija
32/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä että tännekin tulee miehet ulisemaan miesvihasta. Kertoo taas luetun ymmärtämisen täydellisestä puutteesta. Vai sattuiko omaan nilkkaan kun nainen haluaa keskittyä itseensä eikä miehiin... 

Kieltämättä sitä aattelee, että vastaavaa määrää sympatioita ei olisi luultvasti saanut avaus, jonka olisi kirjoittanut mies(oletettu). Uskon, että vastaavt tuntemukset voisi allekirjoittaa myös -en osaa sanoa kuinka moni- mies.Tarkoitan, että en haluaisi sukupuolittaa Ap:n esittämiä tuntoja ja kokemuksia. 

Vierailija
33/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi ap sellainen mies joka ei pidä sinua esineenä vaan ihmisenä. Sellainen joka osaa puhua vaikeistakin asioista ja on ymmärtäväinen ja empaattinen.

Ja vinkkinä, nämä miehet eivät välttämättä uskalla lähestyä sinua vaikka näyttäisit ns vihreää valoa. Luottamus saavutetaan tutustumalla.

-mies

Vierailija
34/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mikään ehdotettu ei kelpaa niin eipä siinä sitten. On fakta, että oma asenne on lähtökohta asialle kuin asialle.

Vierailija
35/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala joka päivä puhelemaan itsellesi ääneen mahdollisimman myönteisellä sävyllä. Uskalla naurahtaa mokille. Mykistä negatiivinen puhetapa kehulla. Uusimpien suositusten mukaan ihmisen olisi hyvä oppia paijaamaan itseään, eli kevyitä kosketuksia ja itelle annettu karhuhali.

Hyviä neuvoja!

Lohduta ja tue itseäsi. Anna itsellesi EHDOITTA se rakkaus ja huomio, jota kaipaat. Sano itsellesi ne sanat, jotka toivoisit joltain kuulevasi. Anna itsellesi lahja, jota toivot jne. Kun validoit itseäsi ja parannat suhdetta itseesi, se heijastuu kyllä ennen pitkää ulkomaailmaan. 

Esim

Olen rakas. Olen hyvä. Olen kaunis. Olen ihana. Olen arvokas. Olen tärkeä. Hyvä *oma nimi*. Olen viisas. Olen upea. Olen suloinen. (Tätä ei tosin kannata kokeilla liian huonolla tuulella. Silloin saattaa alkaa vain ärsyttämään)

Jos sinulle sattuu virhe tai huono päivä, voit muistuttaa itsellesi ettei se ollut oma vikasi jne. Voit tehostaa vaikutusta esim hellästi silittämällä omaa kättä tai poskea. :)

Vierailija
36/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kissa, se ei mielistele sinua kuten koira, mutta antaa sinulle ehdotonta rakkautta ja lämpöisyyttä. Ota oppia siitä.

Vierailija
37/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iske joku helkkarin ruma mies ja ehdota sille seksisuhdetta, Ruma mies kyllä panee sinua heti vaikka monta kertaa. Ne komeat miehet joita olet pannut niin ne just murskaa naisen itsetunnon.

Ei pannut. Sanoi ettei se tunnu miltään.

Vierailija
38/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seksi oo tarpeellista.

Vierailija
39/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen kokeillut, ei toiminut" asenne ei kauheasti auta. Parantumiseen tarvitaan optimistista asennetta!

Ala kysyä itseltäsi, että entä jos tällä kertaa jokin auttaa ja toimii?

Eikö se olisikin mukavaa?

Eikö olisikin mukavaa alkaa tuntea olonsa paremmaksi?

Etkö tosiaan ansaitse sitä?

Eikö kyse ole siitä, että rakastat ja arvostat itseäsi niin paljon, että ansaitset mahdollisuuden hyvän tuntoiseen elämään?

Vierailija
40/47 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, nainen tuossa aloituksessa etsii kadonnutta seksualisuuttaan eli yhteyttä toisiin naisiin.