Käyttääkö vielä joku oikeasti sanaa "tärskyt" tarkoittaessaan tapaamista jonkun kanssa?
Kuulostaa joltain todella kaukaiselta menneisyydeltä. Mutta juuri yhdessä lehtijutussa käytettiin tätä!
Kommentit (33)
Minä käytän. Apua, en taida enää viitsiä käyttää ainakaan nuorempien työkavereiden kuullen!
Pislaakit on kans kiva synonyymi tärskyille!
Tärskyt on astetta energisemmät treffit.
Vierailija kirjoitti:
Miten helat olisi synonyymi tapaamiselle?
Kyllä me sitä tyttöjengissä käytetään, mutta ei se kyllä mihinkään romanttiseen tapailuun oikein kuulostaisi luontevalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain on. Vuonna 1930 syntynyt tätini ja äiti muistelivat, kuinka lähtivät "pislaakeille Osuuskaupalle" ja siellä oli mukava poika polkupyörällä tullut 35 kilometrin päästä tyttöjä katsomaan. Etelä-Savossa käytössä tämä sana treffien synonyymina.
Nyt ei enää uskalla kun mamma tomera saa siitä bööööörnautin.
Vierailija kirjoitti:
Juu, menen pirskeisiin ensi viikolla ja mulla on sovittuna tärskyt. Pitää vain varoa, etten joudu hurttuuden teille.
Kyllä pirskeet pitää olla, vaikka veden pirskeet kasvoilla jos ei muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain on.
1930 syntynyt tätini ja äiti muistelivat, kuinka "lähtivät pislaakeille Osuuskaupalle". Sinne oli tullut mukava poika polkupyörällä 35 kilometrin päästä tyttöjä tapaamaan. Etelä-Savossa on tämä sana ollut käytössä treffien synonyymina.
Kyllä mä voisin sellaisillekin lähteä. Ainoa mikä tärskyissä,treffeissä ym vastaavissa ärsyttää on kun naisille pitäis aina heti ekoilla treffeillä olla antamassa!
Ei ole aikoihin tullut mieleen tuo sana, hyvä, että monipuolisesti käytetään kaunista kieltämme.
Tärskyille sitä ennen vanhaan mentiin, taidat olla sitä sukupolvea, että et taida tietää mikä on telkkarilupatarkastaja tai puhelinluettelo?