Eikö pikkujouluja olekaan? Helsingin yökerhot täysin tyhjiä.
Vai onko rahat niin vähissä, että ne jäivät väliin.
Kommentit (79)
Ihan hyvä suuntaus. Baarit on ihan turhia, ei siinä känniörveltämisessä ole mitään mieltä. Sinänsä kurja ravintolan pitäjän kannalta, mutta yleisesti ottaen alkoholinkulutuksen väheneminen on vain hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä suuntaus. Baarit on ihan turhia, ei siinä känniörveltämisessä ole mitään mieltä. Sinänsä kurja ravintolan pitäjän kannalta, mutta yleisesti ottaen alkoholinkulutuksen väheneminen on vain hyvä asia.
Alkoholia voi kuluttaa ihan yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellako? Olen ollut kahdesti liikkeellä marraskuussa (viikonpäivät oli torstai ja perjantai) enkä ole koskaan nähnyt baareja niin täynnä.
Ei ainakaan nyt viikonloppuna ollut ketään missään.
Siis lauantaina? Ei kai kukaan lauantaisin pikkujouluja vietä?
En halua mennä Helsingin yöelämään kaikkien niiden kunniakansalaisten sekaan
Meillä on pikkujouluiksi joka vuosi pari-kolme tuntia jotain ohjelmaa (teatteri tai muu esitys tai jotain ohjattua toimintaa) + sen jälkeen työnantajan kustantama ravintolaruokailu, jossa piikki auki myös juomapuolella. Ennen näitä halukkaat saavat kerääntyä toimistolle aloittelemaan työnantajan tarjoamalla alkumaljalla ja oluella/siiderillä/lonkerolla. Näin myös tänä vuonna. Harvaa kiinnostaa noiden jälkeen lähteä jatkoille mihinkään yökerhoon, toki muutama aina menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellako? Olen ollut kahdesti liikkeellä marraskuussa (viikonpäivät oli torstai ja perjantai) enkä ole koskaan nähnyt baareja niin täynnä.
Siis lauantaina? Ei kai kukaan lauantaisin pikkujouluja vietä?
Perjantaina.
Olen mies. Haluanko meetoo syytöksen. En
en siis mene mihinkään yhteistilaisuuteen missä on illallista enempää tapahtumaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies. Haluanko meetoo syytöksen. En
en siis mene mihinkään yhteistilaisuuteen missä on illallista enempää tapahtumaa.
Lopeta naisten kopelointi, niin voit käydä muissakin tapahtumissa.
Vierailija kirjoitti:
Olisittepa eilen nähneet Ison Roban Astoria-salissa, missä yli viisikymppiset bailasivat täysillä diskomusiikin tahtiin. Olisi monilla nuoremmilla opin paikka, miten pidetään tyylikkäästi hauskaa vauhtia unohtamatta. Tilaisuus oli loppunmyyty ja sali täpötäynnä iloisia ihmisiä. Muuallako tyhjät salit?
ainahan seuraava sukupolvi on tehnyt toisin kun edellinen, ei nuorempia kiinnosta diskot eikä muukaan kasari meininki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisittepa eilen nähneet Ison Roban Astoria-salissa, missä yli viisikymppiset bailasivat täysillä diskomusiikin tahtiin. Olisi monilla nuoremmilla opin paikka, miten pidetään tyylikkäästi hauskaa vauhtia unohtamatta. Tilaisuus oli loppunmyyty ja sali täpötäynnä iloisia ihmisiä. Muuallako tyhjät salit?
ainahan seuraava sukupolvi on tehnyt toisin kun edellinen, ei nuorempia kiinnosta diskot eikä muukaan kasari meininki
Miksi sitten nämä klubit näyttävät yhä kiinnostavan nuoria Keski- ja Etelä-Euroopassa -ja omien havaintojen mukaan Euroopan ulkopuolellakin ihan yleisesti? Päteekö tuo sukupolvisääntö jostain syystä lähinnä täällä?
Minä en käy yökerhossa enkä baarissa. En käytä alkoholia enkä pössyttele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat koronassa.
Hyvin mahdollista, kaikki on todellakin kipeitä nyt.
Paitsi useimmat etätyöläiset.
Vierailija kirjoitti:
Juhlimiset alkaa olla ohi. Ensivuonna nähdään uusi ennätys konkursseissa. Kiitos siitä menee orpon hallitukselle.
Kokkareet ja persut juhlivat meidän muidenkin edestä. On niin iihaanaa, kun saa köyhää kyykyttäää - kyyykytttttäääääääää-äääää-ääääää!
Osa firmoista on henkilökunnan ehdotuksesta vaihtanut pikkujoulujuhlinnan konserttiin tai teatteriesitykseen. Kivaa vaihtelua.
Ravintoloitsijat vikisevät, kun porukkaa ei enää kiinnosta lipittää maksaa ylihintaa vetisistä drinkeistä ja ohennetusta hanaoluesta eikä notkua puhki pierryillä, oksennetuilla ja naiduilla sohvilla yökerhon seinustoilla. Voi että on ikävää.
Nykyajan päihdeorjat eivät sitäpaitsi enää juo viinaa, vaan käyttävät ihan muita mömmöjä.
Meidän firmalla oli juuri pikkujoulut. Eiköhän sieltä muutama sata siirtynyt kaupungille jatkoile XD Itse lähdin kotiin aikaisin, jatkot on nuoremmille.
Nykyajan parikymppisillä ei ole aihetta juhlaan, eikä varmaan rahaakaan.