Eikö pikkujouluja olekaan? Helsingin yökerhot täysin tyhjiä.
Vai onko rahat niin vähissä, että ne jäivät väliin.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan maksa 7-8 euroa kaljanlitkusta ja siideristä ravintolassa, kun ääliöt örisee ympärillä. Kö äyn silloin tällöin syömässä ystävien kanssa ja sekin on harvoin
Eikös se ole sinun oma mokasi jos ostat jotain kaljan litkuja? Osta laadukkaampia juomia.
Minne tästä ketjusta hävisi yli kymmenen viestiä sillä aikaa kun kävin vessassa?
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan käyty työporukalla viettämässä pikkujouluja kun työnantaja on tarjonnut 100 € virkistysraa per nuppi. Nyt rahat on jäissä kun firman tulos on niin huono. Joten ei mennä.
Miksikäytitte sen pikkujouluihin? Teatteriinkin pääsisi.
Pääsispä töihin. 590 euron työttömyyskorvauksella ei baareissa eikä missään muuallakaan käydä.
Nykyään "pikkujoulukausi" on pidentynyt, kun monessa työpaikassa on sen verran kiire joulun alla, että niissä vietetään kuusenkaristajaisia sitten tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kohtahan siellä on canada goose-neppeneekereitä täynnä, kunhan tuolta rajalta selviävät. Vihervasurilehmät on tyytyväisiä.
Miten vajakipersu on tyytyväinen oman puolueen aikaansaannoksiin?! Koko Suomi on päin persettä puoli vuotta vaalien jälkeen!
Mikä sua vaivaa, kun pitää tulla joka ketjuun jauhamaan persuista?
En yhtään ihmettele. Kesällä käytiin parilla drinksulla keskustassa ja oli ihan käsittämättömän kallista. Onneksi ei enää ole haluja ja tarvetta käydä bilettämässä.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan maksa 7-8 euroa kaljanlitkusta ja siideristä ravintolassa, kun ääliöt örisee ympärillä. Kö äyn silloin tällöin syömässä ystävien kanssa ja sekin on harvoin
En minäkään maksa kaljasta, mutta mielelläni otan drinkkejä, kun niitä varten ei jaksa ostaa omaa baarikaappia täyteen.
Yrityksillä ei ole rahaa pikkujouluihin nyt, eikä ihmisillä ole rahaa ylimääräiseen bilettämiseen. Jo aiemmin syksyllä joku ravintoloitsija kirjoitti Teitterissä, että ei ole tullut pikkujouluvarauksia heille eikä kilpailijoillekaan ja ennakoi ennätyshiljaista kautta.
Lisäksi vielä korona, moni sairastaa ja terveenä pysyneet eivät halua tartuntaa. Rokottaminenkin tyrittiin.
Omakustanne-pikkujoulut olisi luvassa.
Kun rahaa ei liikaa ole, niin jos haluan mennä ravintolaan syömään omalla kustannuksella, menen mieluummin perheen tai ystävän kanssa, kuin työporukan.
Juhlimiset alkaa olla ohi. Ensivuonna nähdään uusi ennätys konkursseissa. Kiitos siitä menee orpon hallitukselle.
Jos edes pikkujoulu ei saa ihmisiä liikkeelle, on tiedossa paljon alan konkursseja. Oli kyllä tyhjää joka paikassa ja kaikki ihmetteli samaa kun juttelin kadulla satunnaisten juhlijoiden kanssa asiasta.
Minun mielestäni kyse on siitä, että Suomesta on tullut sivistyneempi, enemmän eurooppalaisempi. Känniörvellys ei ole enää meidän juttumme siten, kun se oli silloin, kun olin nuori. Nuoretkaan eivät juuri enää örvellä.
Ei ole järkeä juhlia pikkujouluja kun seuraavana päivänä kaikilla korona ja krapula.
Kysykää taksikuskeilta miten taloudessa menee. Ei taida mennä hyvin.
Korona ja köyhyys, mitäpä sitä muuta enää tarvitaan.
En käy baareissa/klubeilla kuin keikoilla ja tänä viikonloppuna ei mitään niin mielenkiintoista ollut, että olisin jaksanut lähteä liikenteeseen. Alkoholia en juo. Pitkin syksyä olen käynyt ja monet tapahtumat olleet loppuunmyytyjä, että kyllä joillakin vielä rahaa on. Ehkä se päämäärätön örveltäminen ei vaan enää kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
En käy baareissa/klubeilla kuin keikoilla ja tänä viikonloppuna ei mitään niin mielenkiintoista ollut, että olisin jaksanut lähteä liikenteeseen. Alkoholia en juo. Pitkin syksyä olen käynyt ja monet tapahtumat olleet loppuunmyytyjä, että kyllä joillakin vielä rahaa on. Ehkä se päämäärätön örveltäminen ei vaan enää kiinnosta?
Onko aina pakko örveltää?
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni kyse on siitä, että Suomesta on tullut sivistyneempi, enemmän eurooppalaisempi. Känniörvellys ei ole enää meidän juttumme siten, kun se oli silloin, kun olin nuori. Nuoretkaan eivät juuri enää örvellä.
Jos menisit tutustumaan Eurooppalaisten (suur)kaupunkien yöelämään ja ravintolatarjontaan saisit huomata löytäväsi huomattavan rikkaan ja monipuolisen yökerho- ja klubikulttuurin. Sellainen ei oikein koskaan rantautunut pysyvämmin Suomeen. 90 -luvun lopulla ja varsinkin 2000 -luvun alussa, seduloiden kultakaudella, oli yritystä siihen suuntaan. Ei se vain oikein toiminut tässä maassa pidemmän päälle. Halpiskuppilat ja karaokepaikat menestyvät paremmin.
Euroopassa esim. Lontoo, Berliini ja Belgrad ovat niin maineikkaita yökerhokaupunkeja, että niihin matkustetaan tuosta syystä jopa toisilta mantereilta.
Olitko Hopis siis aivan yksin yökerhossa?