Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!
Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.
Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa?
Kommentit (1757)
Mainoslehtiset, joita on kerätty pinoihin eteiseen. En ymmärrä. Lehdet ja kirjat vessassa, hyi.
Vierailija kirjoitti:
Eräs kaverini ei koskaan, siis KOSKAAN petaa sänkyään. Hänen asuntonsa eteisestä on suora näköyhteys makuuhuoneeseen ja petaamaton, likaisilla (alus)vaatteilla kuorrutetut sänky ja lattia lävähtävät aina ensimmäisenä näkökenttään, kun astuu sisään. Ei väliä onko juhlat tai päiväkyläily, hänen makuuhuoneensa on kuin pommin jäljiltä, eikä edes sen ovea viitsi sulkea. Vessaa ei myöskään luultavasti koskaan ole siivottu ja vuosikymmenten pöly ja lika on pinttynyt sen nurkkiin ja kaakeleihin. Kyseessä siis reilusti yli parikymppinen naisihminen.
Tuntuu joskus irvokkaalta itse hinkata tuntikausien ajan oma huusholli lattiasta kattoon vieraiden tullessa, kun toisia ei selkeästi voi vastaavassa tilanteessa vähempää kiinnostaa.
Jos joku on parikymppinen niin hänen asunnossaan pöly on korkeintaan pari vuotta vanhaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kaukana asuvan serkun luona kahveella, kun oltiin ajamassa ohi siitä. Oli kiva nähdä ja turista pitkästä aikaa. Ällötys iski kun pyysin käyttää vessaa ennen lähtöä. Serkku vaati että heillä sitten vedetään vessa vaan kakkosen jälkeen, jos käyn ykkösellä niin pitää jättää pönttöön. Menin vessaan jossa oli pöntössä jo valmiiksi pissat ja kitkerä kusen haju. En tehnyt lopulta pönttöön mitään, pesin vaan kädet ja ajoin seuraavalle huoltoasemalle vessaan.
Voin samaistua, melkein haju iskee nenään kun muistan. Erään henkilön kyydissä mukana kun hän meni tuttuaan katsomaan, siellä 4 henkilöä ja heti ilmoitettiin että vessaa ei saa vetää. Kun sieltä ulos pääsin , ei paljon puuttunut että heti rappusille oksensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pestään samalla harjalla koiran ja ihmisten astiat. Käsitellään koiran ruokia sekä astioita ja huuhtaistaan vain kädet pikaisesti ennen ruoan laittoa. Tunkkainen haju koirasta. Vanha koira jolla on pidätysvaikeuksia. Koira ei mahda sille mitään.
Sellainen yököttävä koiranrakki pitäisi lopettaa. Heh
Idiootti kommenttisi perusteella luonasi pitäisi vierailla punisher.
Vierailija kirjoitti:
Pestään samalla harjalla koiran ja ihmisten astiat. Käsitellään koiran ruokia sekä astioita ja huuhtaistaan vain kädet pikaisesti ennen ruoan laittoa. Tunkkainen haju koirasta. Vanha koira jolla on pidätysvaikeuksia. Koira ei mahda sille mitään.
Voi herranen aika. Yhyy samalla harjalla pestään yhyytiedätkö muuten että koira ja kissa kantaa vähemmän bakteereja ja on vähemmän saastainen kun ihminen. Kaikkia mätänevähenkisiä , epäsiistejä ihmisiä kyllä nuoleskellaan eikä tunnu missään mutta koirayhyyy
Kissan- ja koirankarvat kaikkialla, keittionpoytaa ja sankya myoten. Paljaisiin jalkapohjiin tarttuvat murut ym paska. Keittionkaapissa sailytetyt likaiset astiat 🤮
Kolmisen viikkoa likoamassa ollut kattila, jossa epämääräistä limaa. Kahvinkeittimen vesisäiliössä kuollut kärpänen. Oli kuulemma ollut siellä useamman päivän. Meinasi laatta lentää, kun olin jo juonut kahvia. Paksu pölykerros kaikkialla, nuppineuloja ja lääkkeitä lattialla. Hirveä tunkkainen haju koko talossa.
Tämä anoppilassa.
Vierailija kirjoitti:
- likaiset käsipyyhkeet
- jos keittiössä on likaa, menee ruokahalu totaalisesti. Siis likaa, esim liasta tahmea lattia. ei muruja.
- yleinen hien ja ihorasvan haju. Tulee pesemättömistä ulkovaatteista jotka ovat siinä eteisessä usein.
- koiratalouksien pesemättömät pedit, koirien kosteat pyyhkeet tai kastuneet hihnat ... noi haisee kuolemalle oikeesti, tiedän koska omistan itse koiran.
Mulla tuli jo ajatuksesta haju mieleen noista koirista. Hyi helvata!
Kyllä nykyajan siivouskäsitys on herrasväen hömpötystä. Vielä vajaat sata vuotta sitten monet asuivat savupirteissä. Siivoa siinä sitten pimeässä, kun valo tuli joko päreestä ja lämpimänä vuodenaikana ovesta! Sotkuisuus piilee geeneissä.
Siskoni säilyttää dildojaan ja liukuvoiteitaan lattioilla. Ei edes pelkästään makkarin, vaan myös keittiön ja olohuoneen lattioilla, ilmeisesti siellä missä on sattunut viimeksi käyttämään. Ei siivoa pois näkyviltä edes, vaikka tietää jonkun olevan tulossa kylään. En halua mennä hänen luokseen enää. Häntä se ei tosin tunnu haittaavan, että seksilelut ovat siinä keskellä kulkuväylää kaikkien nähtävillä.
Ei sinänsä toisten kodeissa, mutta kerrostaloissa asuvana ällöttää joskus märän koiran haju hississä. Yksi tyyppi haisee ihan hieltä ja menee hissiin märän koiran kanssa. Hyvä syy mennä portaita 🤮
Vierailija kirjoitti:
Kolmisen viikkoa likoamassa ollut kattila, jossa epämääräistä limaa. Kahvinkeittimen vesisäiliössä kuollut kärpänen. Oli kuulemma ollut siellä useamman päivän. Meinasi laatta lentää, kun olin jo juonut kahvia. Paksu pölykerros kaikkialla, nuppineuloja ja lääkkeitä lattialla. Hirveä tunkkainen haju koko talossa.
Tämä anoppilassa.
En joisi tai söisi mitään tuollaisessa paikassa. Joissakin kodeissa ei tee mieli ottaa edes kenkiä jalasta.
Lemmikit, lapset, lihavat vaimot.
Varmaan perus likainen vessa (paskaraitoja pöntössä, likainen ja märkä käsipyyhe) ja likainen keittiö. Varsinkin likainen jääkaappi on tosi ällöttävä.
No en oo mikään nipo siivouksen suhteen, enkä juokse kirkuen karkuun, jos on pölyä, vaatepinoja, tai muuta hujan hajan asunnossa. Se, mikä ällöttää, on mahdolliset eläinten jätökset lattioilla ja se, jos kaikki, mihin kosket, tuntuu tahmealta. Siitä tietää, että ei oo asunnon huolto enää hallussa. Mä voisin muutamia kauhukertomuksia kertoa asunnoista, joissa olen vieraillut. En taida viitsiä kuitenkaan. Mä toivon, et jos jollakulla on sellainen hetki elämässään, ettei pysty, eikä kykene itse, niin pyytäisi apuun, vaikka kuinka hävettäisi. Auttaisin mielelläni saamaan tilannetta haltuun. Oon alan ammattilainen, joten oon melkoisen aikaansaava ihminen, mitä siivoukseen tulee. Mua ei hätkäytä käytännössä mikään, mitä vastaan tulee, ellei sieltä vaatekasan alta löydy mitään kadonnutta anoppia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä erään ystäväni astianpesukoneessa on,mutta kun luukun avaa ulos tulee ihan mädänneen haju! Ystäväni on putsannut konetta sormin ettei siellä ole ruuantähteitä ja käyttänyt jotain koneenpuhdistustabletteja mutta haju vain pysyy. Astiat ovat puhtaita,mutta sen hajun takia kuvottaa juoda heillä kahvia.
Oletko puhdistanut koneen siivilän sieltä pohjalta?
Tähän haluaisin kuulla joltakulta neuvon. Meinaten omassa koneessa sama vika. Olisiko kyse väärin asennetuista putkista, että niihin jäisi pesuvettä tms. Mikään oma konsti ei ole auttanut asiaan.
Kone pesee hyvin ja astiat ovat pesun jälkeen tulikuumatkin, joten ilmeisesti desinfiointi sujuu.
Olen jopa virauttanut astiat ennen koneeseen laittoa (vaikka ei pitäisi ohjeen mukaan), mutta jo hetkessä tulee tuo paha haju koneeseen. Olen puhdistanut koneesta kaiken, mitä irti saa. Olen käyttänyt puhdistustabl
Sinun kodissasi ällötät sinä itse.
Minua häiritsee toisten kodeissa tyhjyys, kylmyys, elämisen näkymättömyys, värittömyys. Missään ei ole mitään kuin ne kolme aneemista ja persoonatonta koriste esinettä. Kaikki on samansävyistä mitäänsanomatonta vaaleaa ja haaleaa. Seinillä ei ole mitään, ei tauluja, ei peilejä, ei kelloa, ei julisteita, ei mitään. Keittiön tasoilla ei ole yhtään mitään. Kaikki on kuin jostain hotellista, jossa ei ole ollenkaan mitään persoonallista.
Pillun karvat keittiön pöydällä.
Vessan pönttö