Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!
Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.
Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa?
Kommentit (1775)
Vierailija kirjoitti:
samoin, minulla haisee kotona raha - okei, olen varakas - ja kaikki ovat kateellisia.
Ai pyörit alakoululaisten kanssa. Aikuisilla ei ole tuota tunnetta enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä selkeä siivottomuus sekä haittaa että huolestuttaa. Kolmen kuukauden takainen täytekakunjämä homekasvustoineen jääkaapin ylähyllyllä. Likavaatekasa turkiskuoriaisineen huoneen nurkassa. Pesemätön vessa, joka haisee sille itselleen plus pissaroiskeet lattialla. Kylpyhuoneen lattialla lainehtii vesi, lattiakaivosta pursuu saippuoituneet hiustukot.Tavaraa, vanhoja ruuantähteitä pöydillä, kompostiinmeneviä tähteitä neljässä eri ylitse pursuavassa astiassa keittiön tiskipöydällä, haiseva tiskikone, haiseva jääkaappi, haisevat vaatteet. Vaikka olemme ihan hyvässä väleissä, minä en vaan kykene olemaan. Talkoilla siivottu eräänkin kerran, mutta ei. Ei apua. Kaksi työssäkäyvää ihmistä ja koululaisia.
Tämä kuulostaa ihan kaverin vaimon kodilta
( eivät asu vielä yhdessä ovat vasta vähän aikaa sitten menneet naimisiin) olin ällistynyt ja
Täh?? Mitä tuossa nyt on? Ihan normaali yksinhuoltaja naisen kotihan tuo on.
Hammasharjamassat kylppärissä. Kolibakteerinen wc:n ilma ja samassa kaikkien käsipyyhkeet kosteana, sekä hammasharjat rivistössä tai sekaisin keskenään. Sekä hammasmukit jotka pitäisi pestä hyvin usein vaikka astiskoneessa. Ellei ole sähköhammasharja, harjateline ei hyvä wc:ssä. Hygienia pitäisi muistaa. Samoin kostea palasaippua kerää kolibakteerti. Keittiössä voi olla jopa kaappi joka olisi hygieenisempi. Entä nestesaippuan painike, onko puhdistettu usein, jos on useampi kuin yksi taloudessa. Matot ovat kauhean bakteerisen näköisiä kylppärissä ja wc-tilassa, lattialämmitys voisi toimia paremmin joskus? Miten kahvojen puhtaus ja hanan painikkeen. Entä hammaslangan säilytys?
Valonkatkaisijoiden ja kahvojen puhtaus. Tuolit.
Mä siedän aika paljon epäsiisteyttä. Ainut kerta kun on oikeasti ällöttänyt toisen kämpässä kun olin kaverini luona yötä hänen vuodesohvallaan, se nimittäin haisi ihan kissankuselta. Istuessa se haisi vaan ihan vähän mutta makuuasennossa se aromi oli kyllä ihan hirveä.
Vierailija kirjoitti:
Yleinen siivottomuus, villakoirat pyörii nurkissa, tiskit levällään tiskipöydällä, tavaroita hujan hajan... kissaihmisten kodin vahva kissan pissan haju ja siivottomat kissan hiekkalaatikot ym.
Kuvailit juuri kotimme.. vieraita varten kyllä siivotaan mutta muuten eletään kaaoksessa.
Kylmäsäilytystä tarvitsevat ruuat huoneenlämmössä. Mun lapsuudenkodissa oli kaamea elintarvikehygienia. Valmistamisen jälkeen ruokaa pidettiin tunteja kylmällä liedellä ennen jääkaappiin laittoa. Isä usein lämmitti itselleen eiliseltä, toissapäivältä tai sitä edelliseltä päivältä jäänyttä keittoa niin, että laittoi koko kattilallisen liedelle, lämmitti, otti lautaselle sen verran kun halusi ja sitten taas kattila jäähtyi huoneenlämpöön kunnes parin tunnin päästä meni takaisin jääkaappiin... Itselleni on jäänyt kammo mädäntynyttä tai mädäntymisuhan alla olevaa ruokaa kohtaan, kun taas siskoni jatkaa lapsuuskodin perinteitä. En halua vierailla hänen luonaan kun ällöttää paitsi syöminen myös ihan siellä ilmatilassakin oleilu.
Siltä näyttää vakavasti masentuneen koti.
Omistaja turruutti keittiössä eikä edes yrittänyt olla hiljaa, haisi vielä kun menin kahville käsien pesun jälkeen. Kammottaa myös nahkatuolit joissa istuttu paljaalla takalistolla
Me käytiin joskus miehen sukulaisen luona, jossa säästettiin lämmityksessä ja valojen kanssa. Eli asunnossa oli viileää&hämärää. Lisäksi lattiat oli niin tahmaiset ettei tiennyt minne astuisi ja tiskiä oli kerätty varmaan viikon verran tasoille.
Likaisuus, hiki ym. hajut. Pahinta lemmikkien karvat ympäriinsä. Eräällä työkaverilla pöllyää vaatteet töissä koirankarvaa (omistaa useita koiria), kukaan ei halua istua hänen istumallaan tuolilla kun se on täynnä karvoja. Autonsakin täynnä karvaa. Yökki!
Ei mikään. Vieraissa kun käydään niin ollaan silloin vieraissa ja sillä siisti .
'Oma tupa;oma lupa',,kuten sanonta on.
No jos on ihan ulosteita lattialla niin SILLOIN saattaisin ehkä jotain sanoakin....
Kun menette seuraavan kerran kylään johonkin sotkuiseen läävään, niin näyttäkää vihaisilta ja sanokaa kovaan ääneen: MIKSEI TÄÄLLÄ SIIVOTA KOSKAAN?!
Seuratkaa, onko tällä mitään vaikutusta mihinkään, alkaako tutulla tyyli vähäsen muuttua siellä kämpillä.
Pultsareilla ei ole puhtaita vaatteita käärittynä missään... Näkisitpä miten pahasti alkoholisoituneet elää. Jos on vakituinen asunto edes...
Niin ku miks? Kyllä kai kaikilla on oikeus elää omaan tyyliin. Törkeämpää ja tyhmempää on kovaan ääneen arvostelu... Kaikkea ei tosiaan tarvitse sanoa ääneen...
Kauttaaltaan valkoinen/vaalea sisustus.
Paikalleen huolellisesti asetellut koristetyynyt.
Aivan vimpan päälle kiillotettu koti.
Superavara tila ja korkeat näyteikkunat.
Mietelausetaulut kuten "Live, Laugh, Love" tai "if you can't handle me at my worst, you don't deserve me at my best". Kaikki vastaava naistenlehtitasoinen höttö.
Lemmikkien tai niihin liittyvien asioiden esittely tavalla joka tuo mieleen pikkulapset. Siis vaaleanpunaista ja sydämiä kaikkialla, tms. Etenkin jos lemmikkieläimet ovat petoja kuten kissoja tai koiria.
Kaikki tuo mieleen kodin jossa ei uskalla koskea mihinkään, ettei romanttisen komedian täydellinen tunnelma häiriinny.
Minua ällöttää ne kodit joita eräs siivooja käy siivoamassa ja videoita saa katsella netissä...mutta onhan siinä yleensä ollut joku sairaus taustalla, luulisin...
Oma huusholli ärsyttää 24/7 niin kasarina, ettei mitään rajaa. En halua meille ketään vieraita ikinä. Puoliso ei halua satsata itse mihinkään remonttiin, kun tämä on niin "hyvä" :( Eikä suostu myymään kään tätä puutalosokkeloa!
Ainoa hyvä on hyvä kellari. Innostukseni edes perussiivoukseen on parin vuosikymmenen saatossa hiippunut olemattomiin. Mikään siivous ei näy missään...
Joillakin on tapana vain nopeasti huuhtaista käytetyt tiskit. Lasit ja lautaset on sitten kaikkea muuta kuin houkuttelevan näköisiä, jos niistä joutuu syömään. En tiedä johtuuko saituudesta, laiskuudesta vai ajattelemattomuudesta. Yököttävää!