Ensimmäinen näkemäsi musiikkivideo?
Mikä on ensimmäinen musiikkivideo, jonka muistat nähneesi?
Minä muistan, miten näin lapsena Björkin Human Behavior-videon ja vieläkin sen nähdessäni tulee kylmät väreet.
Kommentit (45)
En varmaksi muista mikä oli ensimmäinen, mutta ensimmäinen kunnolla mieleen jäänyt on Bloodhound Gangin Bad Touch.
Tämä tuli (kai) Jyrkissä jossain kohtaa useahkosti ja pikkuveljen kanssa aina odotettiin tätä, kun se oli meidän mielestä niin hauska. Itse olin tuon julkaisun aikaan tokaluokkalainen ja pikkuveli ei vielä koulussa. Yritettiin tanssia tätä videon koreografialla ja laulettiin jollain siansaksasanoilla.
Ultravox: Dancing with tears in my eyes
Ei hajuakaan. En edes tiedä lähettikö neuvostoyle 70-luvulla mitään musiikkiesityksiä eurovisioiden lisäksi kun me saatiin telkkari noihin aikoihin. Radiossahan noiden musiikkiohjelmat oli enemmän musiikkia haudan partaalta-osastoa.
M-jacksonin thrillerin muistan kun se joskus tuli. Tuskin se eka kuitenkaan oli.
Ensimmäinen mieleen jäänyt taitaa olla 70-luvun alusta, kun näin televisiosta Electric Light Orchestran esiintyvän. Kappaletta en muista. Yhtyeen jäsenillä oli muistaakseni kummalliset pään peittävät naamarit ja ohjelman suomalainen juontaja valisti, että näin käy, jos kuuntelee musiikkia liian kovaa.
Joku Shitallican biisi se kai oli.
Kaverin kotona oli MTV silloin kun se oli Suomessa harvojen kaapelitalouksien tai sateliittilautasen omistajien herkku. Ensimmäinen musiikkivideo jonka näin taisi olla Status Quon "In the army now" joka julkaistiin 1986.
En tiedä, mikä oli ensimmäinen, mutta vahvasti mieleen jäänyt on Europen Final Countdown.
Varhaisimmat mitkä muistan on Phil Collinsin Another day in paradise ja Paul McCartneyn Hope of deliverance.
A-han Take on me, oli ihan huippu video
Kyllähän sen on pakko olla Queenin Bohemian rhapsody.
vicky rosti, kun chicago kuoli, joku ohjelma ylellä, varmaan vuonna 1975
Sabrina; Boys tulee mieleen ekana, en ole ihan satavarma.
Lasketaanko tämä musiikkivideoksi, vaikka näin telkkarista? Klassikko alallaan.
The Rolling Stonesin It's Only Rock 'N' Roll vuonna 1974 taisi olla yksi ensimmäisistä. Jotakin olen varmaan nähnyt jo vuosina 1971-73, mutta ei ole jääneet niin tarkasti muistiin.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen mieleen jäänyt taitaa olla 70-luvun alusta, kun näin televisiosta Electric Light Orchestran esiintyvän. Kappaletta en muista. Yhtyeen jäsenillä oli muistaakseni kummalliset pään peittävät naamarit ja ohjelman suomalainen juontaja valisti, että näin käy, jos kuuntelee musiikkia liian kovaa.
Vuoden 1972 10538 Overture-kappaleessa yhtyeen jäsenillä on possunaamarit.
Ensimmäinen tais olla Village Peoplen In the Navy jossa poitsut käveli sotalaivan kannella.
Kummini asui Helsingissä ja hänellä näkyi Mtv. Sieltä tuli Madonnan Like a prayer, se on ehkä ensimmäinen musiikkivideo jonka näin. 80-luvun loppupuolella tuli kyllä tv Hittimittari ja siinä näytettiin musiikkivideoita mutta en muista siitä kuin jonkun Queenin videoista tai Kikan Sukkula Venukseen.
Musiikkivideoita näki muuten ihan alkukaikoina elokuvateattereiden mainoskatkolla. Ja se oli Pink Floydin ANother prick of the wall.