Kelpaako kellekään kouluikäisen lapsen totaali-yh äiti seurustelukumppaniksi
Minulla olisi nyt lapseni kasvettua hieman isommaksi tilaa uudelle parisuhteelle, mutta minua pelottaa mennä sinkkumarkkinoille, koska ajattelen, etten kelpaa kenellekään kuitenkaan. Minulla ei ole lapsivapaata juuri koskaan, paitsi pystyn kyllä palkkaamaan lapsenvahdin välillä ihan hyväpalkkaisen työn vuoksi. Lähinnä olisi kiva tuntea perhosia vatsassa ja viettää yhteistä aikaa silloin tällöin.
Voisiko miehet kertoa mielipidettään asiaan, onko totaali-yh ihan täysin poissuljettu kumppaniehdokas? En haluaisi ilkeitä viestejä, kun olen muutenkin jo niin surullinen ja pelokas.
Kommentit (98)
Se riippuu miehen luonteesta täysin jaksaako sitä arkea elää jossa on myös lapsi. Toisille se on todella vaikea yhdistelmä vaikka ensin kuvittelevat että on hienoa seurustella naisen kanssa mutta miehellä pitää olla melkoisen hyvä kärsivällisyys koska nainen ei ole koko ajan miehen vieressä.
Totta kai voi mammasta tykätä, mutta jos ei naisen aikaisemmista lapsista niin välitä, silloin on aika puhaltaa peli poikki. Tämä on reilua molempia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tyydy yh-naisiin.
Sama täällä. Miehen täytyy hyötyä naisesta ja yksinhuoltaja ei tuo mitään lisäarvoa miehen arkeen. M28
Täytyy hyötyä naisesta? Nainen on vain hyödyke sulle. 🙄
Miksi naiset sitten aina sanovat, että ovat mielummin sinkkuina, jos miehestä ei pysty hyötymään ja mies ei tuo lisäarvoa naisen elämää? Miksi naiset ei voi sietää, jos mies asettaa saman kriteerin naisia vastaan? -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tyydy yh-naisiin.
Sama täällä. Miehen täytyy hyötyä naisesta ja yksinhuoltaja ei tuo mitään lisäarvoa miehen arkeen. M28
En minäkään sinua huolisi, sillä en ajattele ihmisiä hyödykkeinä ja haluan kumppaniehdokkaan jakavan samat arvot kanssani.ap
Oletpa lapsellinen. Kerroin että en kelpuuta sinunkaltaisiasi. Ja nyt alat huutamaan minulle, että sinä et kelpuuta minua. :D Minä tässä olen se, joka ei kelpuuta sinua. Ja sinun on turha alkaa huutamaan, että muka sinä olet tässä se, joka ei kelpuuta. M28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tyydy yh-naisiin.
Koska naiset haluaa hyötyä miehestä. Sorry, jos et kestä samaa kohtelua, kuin mitä naiset antaa miehille. :) M28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tyydy yh-naisiin.
Miksi naiset sitten aina sanovat, että ovat mielummin sinkkuina, jos miehestä ei pysty hyötymään ja mies ei tuo lisäarvoa naisen elämää? Miksi naiset ei voi sietää, jos mies asettaa saman kriteerin naisia vastaan? -eri
Mä en ole tuota mieltä. Mies on ystävä ja puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tyydy yh-naisiin.
Koska naiset haluaa hyötyä miehestä. Sorry, jos et kestä samaa kohtelua, kuin mitä naiset antaa miehille. :) M28
Mä en ole koskaan hyötynyt miehestä rahallisesti. Mä olen aina maksanut vuokran ja muut asumiskulut. Olen pienituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tyydy yh-naisiin.
Minä ajattelen asian niin, että tässä varmaan on vaihtelua ihmisten arvomaailmojen suhteen: minulle lisäarvoa toisi kumppanuus, tukeminen, arjen jakaminen, intohimo. Toisille taas lisäarvo voi tarkoittaa materiaa, sosiaalista statusta tai resursseja. Mies, jolla on esimerkiksi arvot kytkettynä sosiaaliseen statukseen ja kilpailuun, ei toisi minun elämääni mitään lisäarvoa ja sama toisinpäin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltajat ovat katkeria. :)
Vaikka mielipiteeni saattaa olla puolueellinen, niin minusta vaikuttaa siltä, että vihaisimmat viestit tässä ketjussa tulee miehiltä, jotka eivät minua kelpuuttaisi.
ap
En halua mitään yh vaivoikseni leikkimään uusperhettä! Niistä ei ole kuin harmia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mielipiteeni saattaa olla puolueellinen, niin minusta vaikuttaa siltä, että vihaisimmat viestit tässä ketjussa tulee miehiltä, jotka eivät minua kelpuuttaisi.
ap
Niinpä, mikä sinänsä on erikoista, koska nämä palstainkerit on kyllä jo moneen otteeseen kertoneet olevansa siellä omilla teillä, missä elämä on pelkkää auringonpaistetta.
Vierailija kirjoitti:
Saisiko mies asua kanssasi, vai joutuisiko hän odottamaan seinäruusuna 10-15 vuotta että kakara muuttaa omilleen?
Lue: säästäisinkö asumalla kanssasi, tekisitkö ruokaa ja pesisitkö pyykkini. Tämä on se mitä miehet hakee. Siinä mielessä en itse näin yh:na aivan hirveästi näe vaivaa sen eteen että elämääni astelisi uusi mies. Mies on kuin yksi lapsi lisää. Nyt kun on jo lapset, oma talous balanssissa, kiva koti, miksi hitossa ottaisin tähän jonkun asumaan? Käydä voi jos käyttäytyy.
Minulle ainakin kelpaisi, jos kemiat kohtaa ja on muuten hyvä olla. Pidän lapsista, mutta olen aina pelännyt/vieroksunut vauva-arkea. Tietyllä tapaa voisi olla jopa optimaalinen tilanne löytää joku yh, jonka lapsi on jo vähän varttuneempi. Pelottavinta tuossa lienee se, että ajan kanssa onnistuu muodostamaan vahvan siteen myös siihen lapseen ja eron tullessa on luovuttava ainakin kahdesta ihmisestä yhtä aikaa.
-M33
Lapsetonta et varmastikkaan saa suhteseen, mutta saat varmasti miehen jolla on myös lapsia.
Älä murehdi turhaan, varmasti kelpaat. Pidä vaan itse huolta siitä ettet ketä tahansa kelpuuta.
Minä olen kokemusasiantuntija. Olin yhden lapsen totaali yh ja kelpasin oikein hyvin akateemiselle mukavalle vakavaraiselle miehelle.
Täällä palstalla voit saada omituisia kommentteja mutta tosielämässä tilanne on toinen. Pidä kuitenkin huolta että valitset miehet joka näkee lapsesi pikemminkin mukavana bonuksena kuin jonkinlaisena riesana. Tämä oli minun vaatimukseni ja sanomattakin on selvää että samalla asenteella pyrin suhtautumaan kumppanin lapsiin
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi niin monesti aatellaan tai halutaan ylläpitää mielikuvaa, jossa yksinhuoltaja taikka "vain" laps(i)en lähivanhemman kanssa olisi, jotenkin helpommin ja mutkattomammin muodostaa parisuhde.
Jos näet itselleni kävisi niin, että syystä tai toisesta joutuisin yksinhuoltajaksi tai ainaostaan lapsieni lähivanhemmaksi, niin olisin kyllä varmasti, tai ainakin juuri nyt haluan niin uskoa ja ajatella, että olsin varmasti paljon tarlempi siitä kenen kanssa saattaisin harkita parisuhteeseen asettumista kuin tilanteessa, jossa minulle ei olisi lapsia.
Itselläni meni juuri näin. Ja lopulta olen tilanteessa, ettei parisuhteen löytäminen edes kiinnosta.
Meillä arki lapsen kanssa on mukavaa, ja lapsen ollessa isällään näen ystäviä ja käyn harrastuksissani, en tiedä mihin väliin parisuhdetta edes laittaisin, kun en sitä edes ajatuksen tasolla kovin korkealle priorisoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tai sitten heiltä, jotka pelkäävät, että sinä(kään) et kelpuuttaisi heitä, jos oma-arvon tuntosi olisi parempi. (Ei ihmisen joka on edes suunnilleen tasapainossa itsensä ja ympäristönsä kanssa yleisesti halveksi ja ylenkatso yksinhuoltajia).
Uskovainen mies.
Aika hyvä analyysi! Kiitos :)
ap
Kelpaisi. Penska vähintään 13v. Omat asunnot kuitenkin.
M45
En minäkään sinua huolisi, sillä en ajattele ihmisiä hyödykkeinä ja haluan kumppaniehdokkaan jakavan samat arvot kanssani.
ap