Hyvin halpoja kaikille annettavia joululahjoja?
Onko vinkkejä?
Jotain mitä vielä ehtisi väkertää?
Hyvin halpoja, mutta kivoja. Joita voisin antaa noin 20 henkilölle. Siinä olisi lahjani.
Olen valmis väkertämään ja käyttää aikaa.
Kommentit (279)
Kirjoita lapulle teksti: "Kiitos tästä vuodesta"
Ei nyt kaikille mutta kerron kuitenkin.
Annoin kerran siskon lapselle lahjaksi. Tyhjä tulitikkurasia, jonka sisälle olin taitellut paperista sellaisen haitarimadon. Kun tulitikkuaskin avasi, sisältä ponnahti tämä haitarimato. Oli yksi sen joulun mieleuisimista lahjoista. :D Matoa taiteltiin takaisin rasiaan useita kertoja joulun aikana.
Kiitos tuosta vinkistä!! Haitarimadon saa yksi 17v poika tänä jouluna..🤣
Ap: lainaa kirjastosta kirja, missä on ohjeita vanhan kirjan sivusta tehtäviin taitteluihin. Tähdet, enkelit yms saajan mukaan. Poistokirjan saat kirjastosta samalla, kannattaa vähän katsoa millaisia on.
Takan omistaville sytykeruusut ovat aina ajankohtaisia. Kynttilänjämiä annetaan usein roskalavaryhmissä.
Myös aski niitä isompia tulitikkuja koristeltuna kauniin jouluiseksi on kiva lahja. Mukaan voi paketoida vaikka personoidun kilokynttilän.
Vierailija kirjoitti:
Älä missään tapauksessa osta mukia, kynttilöitä, servettejä tai saippuoita. Ne ovat juuri sellaisia lahjoja joita annetaan silloin kun on ilman mitään muuta syytä pakko antaa jotakin. Täysin mitätön lahja vailla mitään ajatusta ja persoonallisuutta.
Totta. Pienessä asunnossa kynttilä syö happea. Tuttava kertoi vieneensä kierrätykseen melkein 20
erilaista lahjakynttilää, joita oli saanut lahjaksi. Mieluummin käsipyyhe jostain tarjouksesta tai kahvipaketti,
halpa keksipaketti tms. Niitä voi antaa etenepäin, jos itse ei tarvitse. Erimalliset isot mukit ärsyttävät joitakin
ihmisiä todella.
Vierailija kirjoitti:
Kestokassi. Kangaskaupasta saa edullisia paloja, jossei kotona oo kangasta
Kestokasseja voi ommella vaikka kirpparilta ostetusta pussilakanasta/lakanasta, ei maksa paljon mitään.
Vierailija kirjoitti:
Uunikinnas tai patalaput kivasta tikkikankaasta.
Hyvä ehdotus. Ostaessa mieti kuitenkin sopiiko se ystäväsi käteen. Osa patakintaista on
jättimäisiä eivätkä ne pysy naisen kädessä. Pienikätiselle on vaikeampi löytää. Olen yrittänyt
etsiä omaan käyttöön, mutta ei löytynyt.
Meillä ainakin sukulaisten kesken sovittu, ettei aikuisille anneta lahjoja.
Mutta jos itse haluaa jotain väkertää, niin kynttilöitä ja saippuaa on helppo tehdä itsekin. Tarvikkeita löytyy esim. Prismasta.
Minä en välitä tavaralahjoista, joita annetaan vain antamisen vuoksi. Usein myös nuo lahjat eivät kolahda omaan makuun yhtään.
Ainoa positiivinen kokemus on, kun saatiin kerran käsityöihmisen tekemät siivousrätit lahjaksi. Oli siis tehnyt n. 15 cm x 15 cm kokoiset rätit hyvästä kankaasta. Noilla on kuurattu vessaa jo vuosikaudet ja yhä ovat hyvässä kunnossa. Kun eivät ole käytössä, niin ovat kaapissa odottamassa. Kiva lahja siksi, että ei tarvitse pitää esillä eikä jollain siivousrätin ulkonäöllä mitään väliä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
shampoo ja suihkusaippua on käyttölahja. sen voi laittaa johonkin koriin ja paketoida kauniisti.valmiit kosmetiikkasetit marketeista on suht edullisia, kahvipaketti tai teepaketti on käyttölahja kortin kera. tee itse joulukortit ja anna joku käyttölahja siihen kylkeen. esim.teepaketti on kevyt kantaa.
pyyhe, lakana ja pussilakanasetti on myös käyttötavaraa. kalenteri. kynät ja muistivihkot on edullisia. tavoittelen myös itse edullisia lahjoja jotka ei ole romua ja kuluu käytännön elämässä. ensiapulaukku olis hyödyllinen lahja.
Ei mitään pyyhkeitä tai lakanoita, jollei ole aivan varma lahjan saajan mausta.
Jotkut kyllä ilahtuvat pyyhkeestä. Aina voi antaa hyväntekeväisyyskirpparlle tai kierrätykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs työkaveri kertoi vuosia sitten, että heidän suvussaan on perinteenä antaa jollekin sukulaiselle isoäidillä olleet tekohampaat lahjaksi, Sitten seuraavana jouluna ne lahjoitetaan jollekin muulle sukulaiselle. Kertoi vielä, että ne olivat silloin kiertäneet sukulaisten kesken jo 14 vuotta.
Teillä on huumorintajuista väkeä. Respect!
Siinä tavallaan pilkataan edesmennyttä isoäitiä. Omien hampaiden menettäminen ei ole
yhtään hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasukat
Aika akrobaatti saa olla jos ehtii kahdetkymmenet villasukat neuloa kuukaudessa, ei se mahdotonta toki ole. Kalliiksi kyllä tulee villalangat.
Onhan tässä reilusti vielä kuukausi aikaa. Esim my home sukkalankaa saa cittarista 3€/kiekko (150g) ja siitä tulee kahdet sukat.
No aika pienijalkaiselle ja varrettomina nekin
Jos ei ole varaa oikeisiin lahjoihin, älä anna mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eräs työkaveri kertoi vuosia sitten, että heidän suvussaan on perinteenä antaa jollekin sukulaiselle isoäidillä olleet tekohampaat lahjaksi, Sitten seuraavana jouluna ne lahjoitetaan jollekin muulle sukulaiselle. Kertoi vielä, että ne olivat silloin kiertäneet sukulaisten kesken jo 14 vuotta.
Meillä taas 70-luvun jättimäiset silmälasit. Vietettiin lapsuuteni jouluaatot yleensä suvun kesken, meitä oli siellä äidin 3 sisaruksta, perheineen, mummo ja ukki ja isomummo. Joskus aattona kylään poikkesi vielä mummon veljetkin puolisoineen, tulivat ehkä oikeastaan isomummoa tervehtimään. Joululahjat jaettiin ja avattiin pitkän pirtin pöydän ääressä, seinustoilla oli myös penkkejä. En ole varma, oliko ne isot silmälasit kenenkään sukulaisen, mutta se oli perinne, että jollekin aikuiselle ne aina tuli paketista. Sellainen joulun vitsi.
Ostin köyhän opiskelijan budjetilla tyhjiä kovakantisia muistiinpanovihkoja ja päällystin ne kankaalla (siis liimasin värikkäitä kankaita pintaan). Niistä tuli hienoja ja äidillä on edelleen se reseptivihkona.
Virkattu kuusenkoriste esim enkeli tai lumihiutale.
Koristeltu pieni piparkakkutalo.
Rusinoita ja pähkinöitä, manteleita tai glögimaustetta koristellussa lasipurkissa.
Ei mitään piparkakkutaloa, se on murusina. Kokemusta on. Kun niitä joutuu kuljettelemaan, ei pysy ehjänä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tee itse suklaat tms muut herkut ja anna nätissä itse askarrellussa rasiassa.
Olen saanut lahjaksi esim. useita sydämen muotoisia Geisha-suklaarasoita.
Olen säästänyt laatikot ja ajattelin tehdä pikkuvuokiin kotitekoista suklaata ja täyttää sydänrasiat niillä.
Jos haluaa väkertää, rasiat voi peittää askartelupaperein.
Itse kuitenkin menen helpoimman kautta ja paketoin folioon, jolloin paketit ovat sydämenmuotisia. Sisältävät vielä sen yllätyksen, ettei sisältö olekaan Geishaa vaan kotikarkkeja.
Geelikynttilåt on hienoja, mutta niihin tarvitsee muutakin kuin tarvikkeet, esimerkiksi kattilan, joka ei ole elintarvikekäytössä.
Ompelin yhtenä vuonna pellavakankaasta kännykkäpusseja. Se on helppo tehdä, eikä ole välttämätöntä laittaa vetoketjua, kuminauha ja iso nappi ajaa saman asian ja pussi pysyy kiinni. Jos ei ole ompelukonetta, tuskin kännykkäpussien takia kannattaa hankkia.
Joskus vuosia sitten askarreltiin kummityttöni kanssa onnenkivet kaikille hänen perheessään. Maalattiin nyrkin kokoiset kivet iloisiksi ja minä kirjoitin päälle: onnenkivi. Ne on kivoja, kun voi laittaa kukkaruukkuun tai pihalle muiden kivien joukkoon tai ikkunalaudalle. En tiedä, onko ne vähän lapsellisia, jos aikuinen antaa, mutta voihan siitä tehdä vaikka miten hienon.
Ja silti pyydät täysin ulkopuolisilta vinkkejä heidän lahjoihinsa? Kummallista.