Viime vuonna yli 400 000 henkilöä sai toimeentulotukea!
Siis onhan tuo ihan älytön luku. Miten heppoisesti tuota viimeiseksi oljenkorreksi tarkoitettua tukea oikein jaetaan, jos noin iso määrä reilu viisimiljoonaisesta kansasta on sitä saanut? Ei ihme että valtion kirstusta pohja näkyy, kyllä sanattomaksi vetää.
Kommentit (145)
Ai 400 000 ! No siinähän ovatkin SDP:n, vihreitten ja kommareiden äänestäjät kaikk yhdess kooss.
Edellinen hallitus muutti tuon, että yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Edellinen hallitus muutti tuon, että yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Ja vuoden päästä ei saa omistusasuntoon asumistukea enää.
Vierailija kirjoitti:
Eikä muuttanut. se on yhä edelleen LASKU, mutta sitä ei lueta ASUMISMENOKSI. Silti se on LASKU saaatanan idiootti.
Voitaisiin katsoa kuinka moni on saanut sairauspäivärahaa viime vuonna.
Sairauspäivärahaa sai 315 700 henkilöä, Vuonna 2022 Kela maksoi sairausvakuutuskorvauksia yhteensä 4 594,3 miljoonaa euroa. Sairauspäivärahojen osuus maksettujen korvausten yhteismäärästä oli 27 %.
1970-luvun putkia ei vakuutus korvaa, jos tulee vesivahinko, että yhtiölainaa on pakko kerrostalossa ottaa.
Meidän kerrostalossa näyttää olevan 250 kuukaudessa putkiremonttilaina 20 vuoden ajan.
Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia esim. 1970-luvun.
Eli äkkiä tekemään putkiremonttia asut sitten kerrostalossa, omakotitalossa tai rivitalossa tai paritalossa.
Me ehkä ostetaan sellanen talo 30000 eurolla, suvun talo, siihen tehdään nyt putkiremonttia parasta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
1970-luvun putkia ei vakuutus korvaa, jos tulee vesivahinko, että yhtiölainaa on pakko kerrostalossa ottaa.
Meidän kerrostalossa näyttää olevan 250 kuukaudessa putkiremonttilaina 20 vuoden ajan.
Kaksion putkiremontti maksoi 30000
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksion putkiremontti maksoi 30000
+ tulee vielä julkisivuremonttilaina.
Sukulaiset teki kattoremontin 1980-luvun taloon ja se maksoi 23000 euroa eikä sisältänyt autotallin kattoa.
Onneksi noi omakotitalot on eläkeläisillä. Ei mulla olisi tollasia remonttirahoja.
Keväällä ratkeaa pitääkö öljylämmitys vaihtaa johonkin muuhun lämmitysmuotoon.
Niin esim minä olen tuossa mukana. Sain noin 200€ kerran. Kammottava summa suorastaan, toipuuko valtion kassa tästä?
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiset teki kattoremontin 1980-luvun taloon ja se maksoi 23000 euroa eikä sisältänyt autotallin kattoa.
Onneksi noi omakotitalot on eläkeläisillä. Ei mulla olisi tollasia remonttirahoja.
Keväällä ratkeaa pitääkö öljylämmitys vaihtaa johonkin muuhun lämmitysmuotoon.
Paljonko maalämpö maksaa?
Meidän vanhemmat teki ennen eläkkeelle jääntiä kattoremontin, putkiremontin, ovet ja ikkunat.
Keittiökaapit on vanhat. Se ei haittaa.
Vakuutus ei korvaa noita vanhoja putkia ja jos eläke 1000 euroa niin ei välttis saa omakotitaloon remonttilainaa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän vanhemmat teki ennen eläkkeelle jääntiä kattoremontin, putkiremontin, ovet ja ikkunat.
Vakuutus ei korvaa noita vanhoja putkia ja jos eläke 1000 euroa niin ei välttis saa omakotitaloon remonttilainaa.
Ja jos myy talon niin on 5 vuotta vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos myy talon niin on 5 vuotta vastuussa.
Kannattaa tehdä remontit, kun on tuo vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei poistettaisi tuota 300 euron suojaosuutta vaan päinvastoin nostettaisiin pysyvästi tuo suojaosuuden summa vähintään 500 euroon niin toimeentulotukisaajien määrä vähentyisi jopa puolittuisi tai jopa enemmän vähenisi, mutta ei, kun ei vaan saa tehdä työtä eikä varsinkaan sitä mitä itse haluaa ja sitä missä on itse hyvä vaan valtiovallan käytännössä poliitikkojen pitää saada päättää sinulle se ammatti ja tottakai se on jokin sellainen mitä inhoat itse, et ole hyvä siinä ja palkka maksetaan julkisista varoista, ei missään nimesssä yksityisestä ja tai viennistä vaan nimenomaan verorahoista!
Tuo on juuri tuota nykypolven ajattelua, että jos et saa tehdä kivaa työtä, niin ei pitäisi joutua tekemään kokopäiväisesti mitään vähemmän kivaa, vaan valtion tulisi hoitaa huomattava osa elatuksesta.
Minä olen ollut yli 20 vuotta työelämässä ja en juma
Aika DDR:lläläista ajatttelua, että valtio päättää että sinusta tehdään vaikka poliitikko vaikka et sopisi luonteeltasi, taustaltasi, kyvyiltäsi siihen työhön niin sinul on vaan pakko ollapoliitikko kun jollakin poliitikolla/poliitikoilla on agenda/henkilökohtainen pakkomielle.
Mitä jos valtio päättäisi, että sinusta tehdään huippukirurgi, vaikka et olisi edes lääkistä käynyt saati et osaisi leikata potilaita. Mitäköhän potilaat ajattelisi? Haluaisitko potilaana itsellesi tällaisen kirurgin? Tai että sinusta tehdään väkisin laulaja vastoin omaa tahtoa, vaikka laulaisit täysin nuotin vierestä tai äänä ei lähtisi pihaustakaan?
Kyllä on LASKU. Toimeentulotuessa ei annetakaan rahaa LASKUIHIN.