Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viime vuonna yli 400 000 henkilöä sai toimeentulotukea!

Vierailija
18.11.2023 |

Siis onhan tuo ihan älytön luku. Miten heppoisesti tuota viimeiseksi oljenkorreksi tarkoitettua tukea oikein jaetaan, jos noin iso määrä reilu viisimiljoonaisesta kansasta on sitä saanut? Ei ihme että valtion kirstusta pohja näkyy, kyllä sanattomaksi vetää.

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuonna määrä vähintään tuplaantuu, jos hallituksen leikkaukset toteutuvat. 

Ei tuplaudu. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä saa omistaa kesämökkiä. 

Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Lisäksi toimeentulotukeen on tulossa työvelvoite. 

Saatanan idiootti. Yhä edelleen on lasku. Opettele vihdoinkin suomea ja aloita mitä sana LASKU tarkoittaa. Toimeentulotuessa EI ANNETA RAHAA LASKUIHIN.

Mitä tarkoitat sillä, ettei anneta rahaa laskuihin? - eri

Se että onko joku asia lasku vai ei ole niin sillä ei ole mitään merkitystä toimeentulotuen myöntämisen kanssa. Laskut ovat laskuja riippumatta siitä otetaanko sitä huomioon toimeentulotuen laskennassa. Eli et saa toimeentulotukea LASKUJEN maksamiseen vaan välttämättömien elinkustannusten kattamiseen. Silti se saamasi lasku on yhä lasku vaikka sitä ei huomioitaisi määriteltäessä toimeentulotuen tarvetta.

Vierailija
82/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki lasketaan. Yhtiövastike 300, vesi 20, sähkö 20 + 500 ruokarahaa. Jos saat 595 työmarkkinatukea ja 200 asumistukea niin 795 - 300 - 20 - 20 =455 eli saat toimeentulotukea 45

Ja vuokraasunnossa vuokra 600, vesi 20, sähkö 20 ja 500 ruokarahaa. Jos saa työmarkkinatukea 595 ja asumistukea 200 niin 795 - 600 - 20 - 20 = 155 eli toimeentulotukea saa 345

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuonna määrä vähintään tuplaantuu, jos hallituksen leikkaukset toteutuvat. 

Ei tuplaudu. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä saa omistaa kesämökkiä. 

Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Lisäksi toimeentulotukeen on tulossa työvelvoite. 

Saatanan idiootti. Yhä edelleen on lasku. Opettele vihdoinkin suomea ja aloita mitä sana LASKU tarkoittaa. Toimeentulotuessa EI ANNETA RAHAA LASKUIHIN.

Niin, eli et saa toimeentulotukea. 

Kyllä saa, jos laskelma niin näyttää...

Vierailija
84/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.stat.fi/tilasto/yrtt

"Yritystukitilasto ei kuitenkaan kata kaikkia tukia, kuten verotukia ja kuntien myöntämiä yritystukia, mikäli rahoitus näihin tulee kunnilta itseltään."

"Tilastokeskuksen tietojen mukaan suoraa yritystukea maksettiin 961 miljoonaa euroa ja myönnettiin 1 991 miljoonaa euroa vuonna 2022"

Vierailija
85/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki lasketaan. Yhtiövastike 300, vesi 20, sähkö 20 + 500 ruokarahaa. Jos saat 595 työmarkkinatukea ja 200 asumistukea niin 795 - 300 - 20 - 20 =455 eli saat toimeentulotukea 45

Ja vuokraasunnossa vuokra 600, vesi 20, sähkö 20 ja 500 ruokarahaa. Jos saa työmarkkinatukea 595 ja asumistukea 200 niin 795 - 600 - 20 - 20 = 155 eli toimeentulotukea saa 345

Omistusasunnossa yhtiövastike on meno ja sähkö ja vesi. 

Vuokra-asunnossa koko vuokra on meno.

Jos asut omistusasunnossa niin lainat ei ole asumismenoja eli niitä ei lasketa, kun lasketaan paljonko tarvitset toimeentulotukea. 

Et saa tilille 500 euroa vaan puuttuvan määrän rahaa. 

Vierailija
86/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.stat.fi/tilasto/yrtt

"Yritystukitilasto ei kuitenkaan kata kaikkia tukia, kuten verotukia ja kuntien myöntämiä yritystukia, mikäli rahoitus näihin tulee kunnilta itseltään."

"Tilastokeskuksen tietojen mukaan suoraa yritystukea maksettiin 961 miljoonaa euroa ja myönnettiin 1 991 miljoonaa euroa vuonna 2022"

ja tässä olikin puhe paljonko niitä MAKSETTIIN. saatanan individille. Verotuet EIVÄT ole MAKSETTAVIA tukia. Takaukset EIVÄT ole MAKSETTAVIA tukia. ja verotuet muutenkin on kyseenalaisia lukea tuiksi. Esim alempi alv-kanta ruualle lasketaan "yritystueksi".

Pitäisikö myös alemmat tuloveroprosenttikannat laskea sosiaalituiksi?

Vierailija
87/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa luulee että toimeentulotukea saa tilille 500.

Ei saa vaan lasketaan menot ja tulot. Saat työmarkkinatukea ja asumiatukea niin se riittää aika hyvin, kun on pieni yhtiövastike eli saat puuttuvan summan. 

Vierailija
88/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat koko ajan leikkausuhan alla. Ja varsinkin jos ei ole te:n listoilla ja sinne ei kaikki pääse on estetty, ehkä onneksi koska kukaan ei jaksa sitä kuulustelurumbaa ja kyttäystä.

Vierailija
89/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli työttömänä saat työmarkkinatukea.

Asumistuessa lasketaan myös verot mukaan esim. puolison palkka bruttona eli verot mukaan + lomarahat ja oma työttömyyskorvaus bruttona.

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot. 

Vierailija
90/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei poistettaisi tuota 300 euron suojaosuutta vaan päinvastoin nostettaisiin pysyvästi tuo suojaosuuden summa vähintään 500 euroon niin toimeentulotukisaajien määrä vähentyisi jopa puolittuisi tai jopa enemmän vähenisi, mutta ei, kun ei vaan saa tehdä työtä eikä varsinkaan sitä mitä itse haluaa ja sitä missä on itse hyvä vaan valtiovallan käytännössä poliitikkojen pitää saada päättää sinulle se ammatti ja tottakai se on jokin sellainen mitä inhoat itse, et ole hyvä siinä ja palkka maksetaan julkisista varoista, ei missään nimesssä yksityisestä ja tai viennistä vaan nimenomaan verorahoista!

Tuo on juuri tuota nykypolven ajattelua, että jos et saa tehdä kivaa työtä, niin ei pitäisi joutua tekemään kokopäiväisesti mitään vähemmän kivaa, vaan valtion tulisi hoitaa huomattava osa elatuksesta.

Minä olen ollut yli 20 vuotta työelämässä ja en jumalauta vieköön ole vielä yhdessäkään niin kivassa työpaikassa ollut, että sinne olisi aina mukava mennä. Kaikki työ on ollut lähinnä sietämistä. Mutta kun en pysty realistisesti itseäni elättämään millään omasta mielestäni kivalla hommalla, niin en minä kyllä oleta, että valtionkaan pitäisi minun elatuksestani vastata kun kuitenkin olen työkykyinen niihin vähemmän kivoihin hommiin. Ei valtion kuulu siksi minua elättää, kun ei oikein nappais.

Vierailija
91/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuessa lasketaan myös verot mukaan esim. puolison palkka bruttona eli verot mukaan + lomarahat ja oma työttömyyskorvaus bruttona.

Kuinka idiootti voi olla. Tietenkin vaikuttaa. Noinhan sen tuleekin olla.

Vierailija
92/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei poistettaisi tuota 300 euron suojaosuutta vaan päinvastoin nostettaisiin pysyvästi tuo suojaosuuden summa vähintään 500 euroon niin toimeentulotukisaajien määrä vähentyisi jopa puolittuisi tai jopa enemmän vähenisi, mutta ei, kun ei vaan saa tehdä työtä eikä varsinkaan sitä mitä itse haluaa ja sitä missä on itse hyvä vaan valtiovallan käytännössä poliitikkojen pitää saada päättää sinulle se ammatti ja tottakai se on jokin sellainen mitä inhoat itse, et ole hyvä siinä ja palkka maksetaan julkisista varoista, ei missään nimesssä yksityisestä ja tai viennistä vaan nimenomaan verorahoista!

Tuo on juuri tuota nykypolven ajattelua, että jos et saa tehdä kivaa työtä, niin ei pitäisi joutua tekemään kokopäiväisesti mitään vähemmän kivaa, vaan valtion tulisi hoitaa huomattava osa elatuksesta.

Minä olen ollut yli 20 vuotta työelämässä ja en juma

Nykyiselläkin työmäärällä pärjätään, joten voitaisiin jakaa kaikille vähemmän töitä per nuppi ja ottaa työttömät mukaan.

Vierailija
93/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mun puoliso tienaa 2400 brutto eikä olla ikinä saatu asumistukea ja 2 lasta, vain pelkkä työmarkkinatuki vuokralla ja puoliso tarvitsee vuorotyöhön auton. 

Vierailija
94/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään tietysti voi ihan ilman rahaakaan jättää, mutta kenellekään ei saisi myöskään antaa täysin ilman vastiketta yhtään mitään (poissulkien toimeentulon piiriin kuuluvat lapset). Osa toimeentulon saajista lienee suomen kieltä taitamattomia ulkomaalaisia, mutta harjan tai lapion varteen tarttumiseen ei kielitaitoa tarvita.

Vierailija
95/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mun puoliso tienaa 2400 brutto eikä olla ikinä saatu asumistukea ja 2 lasta, vain pelkkä työmarkkinatuki vuokralla ja puoliso tarvitsee vuorotyöhön auton. 

Eli tuo brutto on 1700 netto ja siinä on lomarahat mukana ja vuorolisät. 

Lama on tulossa. Ei kannata odottaa asumistukea, jos puoliso töissä. 

Vierailija
96/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistukea tuolle vuokralle 460.

Vierailija
97/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään tietysti voi ihan ilman rahaakaan jättää, mutta kenellekään ei saisi myöskään antaa täysin ilman vastiketta yhtään mitään (poissulkien toimeentulon piiriin kuuluvat lapset). Osa toimeentulon saajista lienee suomen kieltä taitamattomia ulkomaalaisia, mutta harjan tai lapion varteen tarttumiseen ei kielitaitoa tarvita.

Työttömiä on 90 000 aktivoitu. 

Irtisanomissuojaa heikennetään 

Ja itse meinaan nyt sijaisuuden päätyttyä tarjoutua 1900 bruttopalkalla töihin eli 1400 netto. Vakituiset saa kaupungin yksikössä 2400 brutto ja mä pystyn viemään yhdeltä työpaikan. 

Valtion osuuksista kunnille leikataan 500 miljoonaa ja vaihtavat varmaan mielellään halvempaan työntekijään. 

Meillä ei ole asuntovelkaa. 

Vierailija
98/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistukea tuolle vuokralle 460.

Sitten ei saa toimee tulotukea paljon lainkaan. 

Vierailija
99/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimeentulotukea sai 400 000 henkeä, ja sitä maksettiin n. 700 miljoonaa euroa, niin eihän tuo tee edes kahta tonnia per tuensaaja vuodessa. Alle sen, mitä Orpo nyt päätti myöntää ahkerointiin kannustavaa veronalennusta itselleen.

Vierailija
100/145 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomissuojaa heikennetään 

Saa irtisanoa, kun taloustilanne heikkenee ja alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian, kun taloustilanne paranee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi