Sokeritauti ja kasvikset`?
Pitäisi syödä kasviksia ja välttää hiilihydraatteja?
Vinkkejä?
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku vuonna 2023 puhuu diabeteksestä sokeritautina? Se on yhtä halveeraava nimitys, kuin rullatuoli pyörätuolista. Myös tyypin 1 diabetes on syytä erottaa tyypin 2 diabeteksestä, sillä ovat kaksi täysin eri sairautta.
Olisi järkevämpää antaa niille eri nimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diabetesliiton ruokavaliota noudattamalla varmistat, että pysyt jatkossakin ylipainoisena, sairaana, lääkkeitä tarvitsevana diabeetikkona.
Joo alienit ja liskomiehet on tän kaiken suunnitellu. Ainoa tapa vapautua tästä on alottaa karppaus, seurata Muskia entisessä twitterissä ja juoda joka aamu lasillinen omaa virtsaansa.
Fetissinsä kullakin, kun jokin virtsan juominen tulee edes mieleen. Unohdit muuten mainita persut.
Ei ole kyllä oma fetissi. Eniten oon virtsaa tainnut juoda aikanaan nuorena kun entinen tyttöystävä syystä tai toisesta pissas 69:ssä mun suuhun. Ei ollut erityisen makuhermoja kutkutteleva kokemus.
Mutta jos vähän näitä ravintojuttuja vaikka youtubesta seuraa, niin ennemmin tai myöhemmin sieltä löytyy joku joka omaa virtsaansa juo.
Ihminen tarvitsee myös sokeria! Kannattaa syödä paljon hedelmiä ja marjoja, ne ovat terveellisiä. Tuoremehut, kiisselit ym. on myös hyvä ottaa osaksi ruokavaliota. Ei ihminen pärjää ilman sokeria.
Sokeritauti johtuu punaisen lihan syömisestä. Sen kun jättää pois, on heti paljon parempi olo.
Vierailija kirjoitti:
Sokeritauti johtuu punaisen lihan syömisestä. Sen kun jättää pois, on heti paljon parempi olo.
Itse asiassa ei tiedetä varmuudella mistä sokeritauti johtuu. Se vain tulee isolle osalle ihmisistä eikä sille oikein mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Diabetesliiton ruokavaliota noudattamalla varmistat, että pysyt jatkossakin ylipainoisena, sairaana, lääkkeitä tarvitsevana diabeetikkona.
Kyllä 8 viipaletta leipää päivässä (joka on suositus kaikille), pasta, pulla, appelsiinimehu, vanukas ym. sopivat myös diabeetikoille. Diabeteksen ykköshoitomuoto on lääkitys. Ruokavalioon ei tarvitse tehdä suuria muutoksia, paitsi että rasvaa, etenkin eläinrasvaa kannattaa välttää.
Itse ainakin saan virtaa, kun otan aamulla lasillisen appelsiinimehua. C-vitskua ja onhan siinä hedelmälihassa kuituakin. Diabetesta hoidan Januvialla.
Siis mikä tää appelsiinimehu juttu nyt on? Miksi siitä jankataan? Eikö hedelmien pitänyt olla terveellisiä?
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin saan virtaa, kun otan aamulla lasillisen appelsiinimehua. C-vitskua ja onhan siinä hedelmälihassa kuituakin. Diabetesta hoidan Januvialla.
Paljonko painat?
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tää appelsiinimehu juttu nyt on? Miksi siitä jankataan? Eikö hedelmien pitänyt olla terveellisiä?
Hedelmät kohtuullisesti syötynä on terveellisiä. Toiset enemmän kuin toiset.
Mutta kun se appelsiini prosessoidaan ja säilötään purkkeihin, usein lisätään sokeria sun muuta niin iso osa terveyshyödyistä katoaa. Terveellisintä olis syödä tuoreenta, tai puristaa mehu itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko painat?
102kg mutta olen romuluinen rakenteeltani ja 179cm.
Suklaata vedän sokeritauti. Hyvää on.
Ihan hyvin menee, lääkkeet konvehtitadian kera. Plus miinus nolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se appelsiini prosessoidaan ja säilötään purkkeihin, usein lisätään sokeria sun muuta niin iso osa terveyshyödyistä katoaa. Terveellisintä olis syödä tuoreenta, tai puristaa mehu itse.
Katsoin muutaman appelsiinimehun sisällön läpi ja ei niissä mitään lisättyä sokeria ole eikä muitakaan aineita, max. c-vitamiinia on lisätty. Mistä tommonen kuvitelma, että mehuun lisätään jotain ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku vuonna 2023 puhuu diabeteksestä sokeritautina? Se on yhtä halveeraava nimitys, kuin rullatuoli pyörätuolista. Myös tyypin 1 diabetes on syytä erottaa tyypin 2 diabeteksestä, sillä ovat kaksi täysin eri sairautta.
Ja niin minä mieleni pahoitin. Minä ainakin puhun. Terveisin sokeritautinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin muutaman appelsiinimehun sisällön läpi ja ei niissä mitään lisättyä sokeria ole eikä muitakaan aineita, max. c-vitamiinia on lisätty. Mistä tommonen kuvitelma, että mehuun lisätään jotain ?
Moniin mehuihin lisätään
Muistan kun isoisän elinaikana sokeritautisia kehotettiin välttämään kaikkea sokeria. Meillekin ostettiin sokeritonta jäätelöä pakastimeen papan takia. Nyt vähän naurattaa terveydenhuollon takapajuisuus! :) Lääkkeet mahdollistavat sen ettei diabeetikon tarvitse vältellä mitään ruoka-aineita.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun isoisän elinaikana sokeritautisia kehotettiin välttämään kaikkea sokeria. Meillekin ostettiin sokeritonta jäätelöä pakastimeen papan takia. Nyt vähän naurattaa terveydenhuollon takapajuisuus! :) Lääkkeet mahdollistavat sen ettei diabeetikon tarvitse vältellä mitään ruoka-aineita.
Kauanko meinasit jatkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniin mehuihin lisätään
Laita esimerkkejä? katsoin foodiesta ainakin 7 appelsiinimehun tiedot, ei mainintaa lisätystä sokerista.
Kannattasko katsoa jotain muitakin mehuja.
Sitä paitsi missaa pointin muiden terveyshyötyjen vähenemisestä.
En tiedä kuinka paljon appelsiinia on tutkittu, mutta monet kasvikset on ainakin terveellisiä kokonaisina siks että niitä pilkottaessa tai pureskellessa niistä irtoaa monia hyödyllisiä yhdisteitä. Säilöntä taas usein tutkitusti vähentää monien hyödyllisten fytoyhdisteiden määrää kasveissa.
Häh?