Eikö naiset osaa laittaa puhelimiinsa estoa päälle, jos mies lähettelee törkeitä viestejä ja ehdotuksia?
Kommentit (169)
Estin kerran törkyviestien lähettäjän numeron (tai ig:ssä estin, en enää muista mitä kanavaa pitkin viestitteli). Oli huono ratkaisu, alkoi vainoamaan enemmän tosi-elämässä (tiesi missä opiskelin, koska oli alunperinkin löytänyt minut opiskelupaikassani.) Eston jälkeen kummasti alkoi ilmestymään alani kampusrakennukseen ja siellä ottamaan kontaktia, vaikkei hänellä opintojensa puolesta mitään asiaa kyseiseen rakennukseen ollut. Todella härskejä ehdotuksia tuli, eikä vastaa sanominen tai ignooraaminen mitään auttanut. Loppui vasta, kun sen aikainen vakavista mielenterveyshäiriöistä (ja luultavasti myös vihanhallintaongelmista) kärsivä poikaystäväni kävi keskustelemassa kyseisen törkyviestittelijän kanssa. Luultavasti sen aikainen poikaystäväni ladellut kaikki tappouhkauksista lähtien, hän oli hyvin äkäinen tapaus ja lähtökohtaisesti hyökkäävä muita ihmisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy tunnustaa, että sellaista suodatinta en ole löytänyt, joka poistaisi vain törkyviestit. Niitä voi tulla yllättäen, tai niitä voi lähettää joku sellainen, jolla on aivan asiallisiakin asioita työstä tai muista tärkeistä.
Mun halpispuhelimessa estetyt viestit menee automaattisesti omaan kansioon, josta häviää itsekseen, jos sinne tulee enemmän viestejä kuin mahtuu. Kun estää numeron, samalla estää viestitkin. Ei mun usein tarvitse viestejä estää, mutta toiminto on tuttu, koska puhelinmyyjät estän. Estäminen yleensä tapahtuu numeron estämisellä ja puhelimesta riippuu, millä nimellä toiminto löytyy. Kaikissa puhelimissa on kyllä.
Mä otan viestit vastaan ja teen rikosilmoitukset. Saadaanpa nämä sankarit ainakin miettimään kahteen kertaan, kannattaako esim. teinitytöille lähetellä kalukuvia. Pyytäkääpä, äidit lapsianne näyttämään kaikki saamansa törkykuvat ja -viestit ja hoidatte ne yhdessä jatkokäsittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun mies on "maineikas" ovat jotkut naiset vaan tyytyväisiä (salaa), kun ovat viestejä saaneet. Jotenkin kuvittelevat olevansa jotain ihanaa ja ihmeellistä. No, eivät ole. Joten se viestien ja muun estojen päällelaitto olisi ihan paikallaan.
Mutta kun sitten tulisi niitä häiritseviä viestejä, jolla voisi itseään kehuskella. Semmosta.
Tämä on muuten ihan totta joissakin tapauksissa. Huomiota se on huonokin huomio. T.mummeli
Ehkä niitä ei siksi poisteta ja estetä, että niin voi kerätä todistusaineistoa toisen törkeästä käytöksestä.
Olette naiset säälittäviä, jos ette saa miehien häiritseviä viestejä loppumaan ilman poliisia. Missä entisajan justiinat? Ite oon kyllä pistänyt miehille niin tulikivenkatkuiset palautteet, että jos on ollut huonoa käytöstä, ei siitä ole tullut jatkuvaa riesaa. Kuvitelkaa se kaulin käteen ja suorat sanat vaan tiukasti useinkin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun mies on "maineikas" ovat jotkut naiset vaan tyytyväisiä (salaa), kun ovat viestejä saaneet. Jotenkin kuvittelevat olevansa jotain ihanaa ja ihmeellistä. No, eivät ole. Joten se viestien ja muun estojen päällelaitto olisi ihan paikallaan.
Mutta kun sitten tulisi niitä häiritseviä viestejä, jolla voisi itseään kehuskella. Semmosta.
Tämä on muuten ihan totta joissakin tapauksissa. Huomiota se on huonokin huomio. T.mummeli
Minusta Aku on nyt ollut se pahin huomiohuoraaja, jolle on kelvannut se huonokin huomio. Nyt sai sitten huomiota ihan olan takaa. Saattaa mennä perhe samassa rytäkässä. Ehkä sitten kannatti?
Vierailija kirjoitti:
Olette naiset säälittäviä, jos ette saa miehien häiritseviä viestejä loppumaan ilman poliisia. Missä entisajan justiinat? Ite oon kyllä pistänyt miehille niin tulikivenkatkuiset palautteet, että jos on ollut huonoa käytöstä, ei siitä ole tullut jatkuvaa riesaa. Kuvitelkaa se kaulin käteen ja suorat sanat vaan tiukasti useinkin riittää.
Poliisin tehtävä on puuttua rikosasioihin, joita seksuaalinen ahdistelu on. Kaikki kalukuvat poliisille vaan. Se suojelee muita potentiaalisia uhreja, kuten esim. alaikäisiä tyttöjä.
Heräsi muten yksi kysymys. Miksi niillä julkkistörkyilijöillä on teidän puhelinnumeronne?
Mulle ei ole tullut mitään törkyä, mutta mulla on salainen numero enkä esittele itseäni somessa.
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole Justiinoiden sanat auttaneet kun edelleen miehet käyttäytyy törkeästi. Täytyy vaihtaa taktiikkaa, jos miehet joskus tajuaisi olla lähettämättä sitä ensimmäistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Siis Aloittaja on sitä mieltä että jos joku ajaa punaisia päin niin vihreillä ajaja on syyllinen kun ei väistänyt?
Tai raiskattu pukeutui liian lyhyeen hameeseen tai oli juovuksissa, niin oma vika kun joutuu rikoksen uhriksi.
Kaupan kassan ryöstäjä syytön kun kauppa oli auki.
No nyt oli kyllä huonot vertauskuvat.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen laittaa estot tai puolustautuu tilanteessa liian kärkkäästi, häneltä viedään mahdollisuudet edetä töissä kostoksi. Varsinkin jos kyseessä on korkeammassa asemassa oleva mies ja piirit ovat pienet.
Tämä. Ihan sama kuin jo mainitussa Harvey Weinstein-tapauksessa, jossa viihdealalla merkittävässä asemassa olleen miehen seksuaalinen ahdistelu on vaan niin laajalti hiljaisesti hyväksytty ja siitä on vaiettu, koska ei ole haluttu vaarantaa omia työllistymismahdollisuuksia, ettei kenelläkään uhrilla ole ollut mahdollisuuksia nostaa asiaa esiin ja puolustautua.
Harva Akunkaan uhreista uskaltaa esiintyä omalla nimellään ja tämäkin uhreja syyllistävä keskustelun aloitus kertoo omaa kieltään siitä, miten tuollainen toiminta Suomessakin vaan käytännössä hiljaa olemalla, uhrien kokemuksia vähättelemällä ja asian puuttumattomuudella sallitaan.
Vierailija kirjoitti:
Heräsi muten yksi kysymys. Miksi niillä julkkistörkyilijöillä on teidän puhelinnumeronne?
Mulle ei ole tullut mitään törkyä, mutta mulla on salainen numero enkä esittele itseäni somessa.
Miksi minulle pitäisi olla salainen puhelinnumero, joka vaikeuttaa minun tavoittamistani työ- ja henkilökohtaisissa asioissa? Siksi että Akut eivät osaa käyttäytyä? Juuei.
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi julkkiksella on toisen julkkiksen puhelinnumero/muu yhteystieto?
Et taida olla ihan välkyimmästä päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Aloittaja on sitä mieltä että jos joku ajaa punaisia päin niin vihreillä ajaja on syyllinen kun ei väistänyt?
Tai raiskattu pukeutui liian lyhyeen hameeseen tai oli juovuksissa, niin oma vika kun joutuu rikoksen uhriksi.
Kaupan kassan ryöstäjä syytön kun kauppa oli auki.
Itse asiassa kun aloitit. Vihreät valot eivät oikeuta tahallaan ajamaan kolaria punaisia päin ajaneen kanssa.
Ja itse asiassa kun hän aloitti. Tämä teema tuo mieleeni raiskausuutiset ja niin sanotun lutkamarssin. Ilmiö lähti liikkeelle, kun poliisin kommentoitua mediassa, että naisten tulisi välttää liian "huorahtavaa" pukeutumista. Lutkamarssi oli kohtuuttoman raju ja vihamielinen reaktio poliisin mitä ilmeisimmin hyväntahtoiseen ja naisille
Juot itsesi kohtuuttomaan humalaan, lähdet tuntemattoman matkaa ja seuraavana päivänä et itsekään muista mitä on tapahtunut. Snif
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minulle pitäisi olla salainen puhelinnumero, joka vaikeuttaa minun tavoittamistani työ- ja henkilökohtaisissa asioissa? Siksi että Akut eivät osaa käyttäytyä? Juuei.
Niin, naisten ei pitäisi antaa puhelinnumeroaan/yhteystietojaan kenellekään eikä pitää mitään somekanavia eikä mennä esim Tinderiin. Koska (jotkut) miehet nyt ei vaan mitenkään voi osata käyttäytyä ja se ois liikaa vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa säästää ne suurimpien kullienkuvat ja lähettää ne vastineeksi. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, naisten ei pitäisi antaa puhelinnumeroaan/yhteystietojaan kenellekään eikä pitää mitään somekanavia eikä mennä esim Tinderiin. Koska (jotkut) miehet nyt ei vaan mitenkään voi osata käyttäytyä ja se ois liikaa vaadittu.
Näitä ei kannata miettiä yhtään. Pitää vaan elää elämäänsä ja tehdä rikosilmoitus/viesti pervon lähipiirille hänen käytöksestään. Ja sitten taas jatkaa omaa elämäänsä entiseen malliin. Se aika on ohi, jolloin kontrolli kohdistettiin naisiin miesten sikaillessa. Nyt sikamiehet pääsee lukemaan tiilenpäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa jakaa numeroasi niille tahoille, jotka sitä tarvitsee. Salainen nuero estää niin paljon tuhia puheluita, että en enää ikinä palaa aikaan, jolloin nuero oli vapaata riistaa. Toki saatte tehdä, miten haluatte, sittenhän saatte valittaa, miä on poikea muoti-ilmiö.
No eihän se kuvien lähettäjän syyllisyyteen vaikuta laittaako vastapuoli estot päälle vai ei. Jo sen ekan törkyviestin lähetys on väärin.
Miksi on niin vaikeaa olla laittamatta tuommoisia viestejä kenellekään? Eikö miehet osaa käyttäytyä vai missä ongelma?