Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 40-vuotias ja aion hakea

Vierailija
17.11.2023 |

ensi keväänä lääkikseen, psykalle ja proviisoriksi. Kauppis ja DI kiinnostaisi vielä enemmän, mutta tässä iässä kun aloittaa niin ei välttämättä ole töitä tarjolla.

Hakeekos muut mammat mihinkään? Itse aion muuttaa elämäni suuntaa, kun vielä hyvin ehtii.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vanhempien opiskelijoiden kannattaisi enemmänkin mennä amk:hon ja jos on jo korkeakoulututkinto, niin hakea yamk:hon, esim. MBA:ta suorittamaan. Näin nämä henkilöt saisivat uuden koulutuksen ja nuorille jäisi mahdollisuuksia.

Vierailija
42/50 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli ap, täältä on tulossa ainakin toinen sinun ikäisesi mammautunut lääkishakija. :) Pyrin juurikin Hki-Tre-Tku-akselin paikkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä esimerkiksi lääkikseen taida kovin moni nelikymppinen päästä, joten tuo nuorilta paikkojen viemisnäkökulma ei ainakaan minun mieltäni vaivaa. Edelleenkään en ymmärrä aloittajan hakusuunnitelmaa: etkö siis olekaan varma sisäänpääsystäsi, kun aiot osallistua kolmen alan pääsykokeisiin? 

Vierailija
44/50 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä esimerkiksi lääkikseen taida kovin moni nelikymppinen päästä, joten tuo nuorilta paikkojen viemisnäkökulma ei ainakaan minun mieltäni vaivaa. Edelleenkään en ymmärrä aloittajan hakusuunnitelmaa: etkö siis olekaan varma sisäänpääsystäsi, kun aiot osallistua kolmen alan pääsykokeisiin? 

Mitä hittoa tollo, miten voi olla varma, kun kaikki muutkin on hyviä? Kai nyt ap:n kannattaa täyttää hakukaavake täyteen ja olisit nyt lukenut mitä ap kirjoitti, ettei voi lähteä tuota Hki-Tku-Tre-akselia pidemmälle.

Vierailija
45/50 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain työkyvyttömyyseläkkeelle ja pääsin.

Vierailija
46/50 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin alaa ja hain ammattikorkeaan 50-vuotiaana. Tämä oli ennen opiskelijavalintauudistusta eli sisään mentiin pääsykokeella. Pääsin kevyesti läpi. Opiskelu kannattaa.

Vierailija
47/50 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni vanhempien opiskelijoiden kannattaisi enemmänkin mennä amk:hon ja jos on jo korkeakoulututkinto, niin hakea yamk:hon, esim. MBA:ta suorittamaan. Näin nämä henkilöt saisivat uuden koulutuksen ja nuorille jäisi mahdollisuuksia.

Onhan niitä mahdollisuuksia nuorille siellä amk:ssakin. Miksi kaikki yliopistopaikat pitäisi nuorille varata

Vierailija
48/50 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen "vain" neljää kymppiä lähestyvä lähihoitaja eikä yo-tutkintoa ole, mutta olen opiskellut itsekseni lukion fysiikan, kemian, biologian ja matematiikkaa myös. Tämän lisäksi olen käynyt jotain vaikeimpia yksittäisiä kursseja aikuislukiossa. Aion ensi keväänä hakea myös lääkikseen koska haluan monipuolisempaa työtä, enemmän vastuuta ja myös palkkaa enemmän.

On niitä muitakin lähäreitä lääkikseen päässyt, että niih! :D

Vierailija
49/50 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen "vain" neljää kymppiä lähestyvä lähihoitaja eikä yo-tutkintoa ole, mutta olen opiskellut itsekseni lukion fysiikan, kemian, biologian ja matematiikkaa myös. Tämän lisäksi olen käynyt jotain vaikeimpia yksittäisiä kursseja aikuislukiossa. Aion ensi keväänä hakea myös lääkikseen koska haluan monipuolisempaa työtä, enemmän vastuuta ja myös palkkaa enemmän.

On niitä muitakin lähäreitä lääkikseen päässyt, että niih! :D

Enpä jaksa uskoa että lähärin kyvyt voi riittää lääkikseen. Katsos kun siellä on sitä tiedettäkin.

Vierailija
50/50 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tällä aikuishakijalla ainakin on jo MBA. Seuraavaksi tähtäimessä DI-opinnot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä