Pitääkö aamupuuro nälän pois?
Itse vastaisin ei, eikä myöskään puolison mielestä. Siis perushiutalepuuro, vaikka neljän viljan tai mistä nyt tykkäät.
Mistä tällainen jatkuva hokema puuron ylivertaisuudesta on peräisin?
Kommentit (166)
Mikään muu kuin aamupuuro ei ole saanut minun verensokeria yhtäkkiä niin alas, että on ollut vapinaa ja kylmä hiki. Ei todellakaan pidä nälkää yhtään. Varmaan monilla lisukkeilla ja lisätyllä proteiinilla ja rasvalla (minut rasvan syöminen pitää kylläisenä tuntikausia) tilannetta voisi parantaa, mutta en näe syytä syödä puuroa ollenkaan, kun en edes pidä siitä.
Ei pidä poissa jos sitä syö kaksi ruokalusikallista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, syön aina puuroa jos tiedän että pitää olla pidempi tovi syömättä. Puuro auttaa kaikkeen :) Muistelisin kuulleeni (voin olla väärässä) että toiset pysyvät paremmin kylläisinä jos saa kuitua ja toiset jos saa proteiinia 🤔 Mulla kyllä pitää kylläisenä molemmat.
Mun pitää saada rasvaa, jos aion pysyä kylläisenä. Pelkästä puurosta ei ole mihinkään. Tai, no, illalla unilääkkeeksi. Minua puuro unettaa, joten parempi syödä aamulla jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi oksetus te jotka laitatte jotain kananmunaa tai raejuustoa puuroon. Kuin jostain laskiämpäristä söisi.
Kokeile. On paitsi hyvää, myös täyttävää ja pitää tosissaan nälkää. Mansikkaa, mustikkaa, puuroa ja saksin sekaan sen kanamunan. Hyvä "makean" ja suolaisen liitto ja jää sellainen tunne ettei mitään jäänyt puuttumaan.
Ei siinä varmaan makuelämystä kauhisteltu, vaan ulkonäköä ja suutuntumaa. Ällöttää minuakin ajatus mähmäisestä puurosta jossa on sattumia, rakeita ja kokkareita seassa, yyh.
Laskiämpäri on kuvaava sana kyllä, minustakin. Jos pitää noin erilaisia syödä niin eri lautasille kiitos, sitten ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti mikään ruoka pidä/poista nälkää. Siirtää kyllä nälän tunnetta.
Pilikunnussija siellä..
Söin itse juuri riisipuuroa näin talven kunniaksi ja kyllä se aika heppoista on ilman kourallista manteleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä vaikka laitankin siihen 5 minuutin kananmunan ja hillonokareen. Tarvitaan lisäksi karjalanpiirakka munavoilla ja siivulla pekonilla. Selkeästi tarvitsen proteiinia siihen, että nälkä pysyisi poissa.
Kaurapuuron energiasta 15% on proteiinia
Se on ihan mitätön määrä. Sadassa grammassa on proteiinia 2,5g, kun vaikkapa makaronissa on tuplasti sen verran.
Ei. Puolen tunnin päästä pitää syödä jo lounas kun tulee se kuuluisa huutava nälkä. Paremmin pärjää lounaaseen asti ilman nälän tunnetta jos jättää puurot syömättä kokonaan.
Aamupuuro pitää kyllä nälän poissa jos ei ole läski. Eipä yllätä, että tulos on tuo katkerien yh-mammojen keskustelufoorumilla 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pysty syömään puuroa jollain lisukkeilla, limainen hiutalepuuro (kyllä, hiutalepuuro on enemmän tai vähemmän limaista) sekoitettuna vielä joitain kökkäreitä mukaan? Lapsesta asti olen inhonnut kaurapuuroa (ja olen sitä sukupolvea että kaikki piti syödä, mistään turhasta nirsoilusta ei kyse)
Aamupalani on leipää ja kahvia, kahvi kyllä pitää nälkää (tai siirtää nälkää, en ole varma kumpi oikeammin sanottu.)
Se lima juuri tekee hyvää vatsalle.
No ilmankin olen pärjäillyt eikä vatsa oireile.
Ei edes paria tuntia, vaan tunnin sisään on huutava nälkä. Ihan sama mitä lisukkeita laittaa, niin se hiilarikuorma tekee hillitsemättömön nälän. Kun syön normaalin aamiaiseni eli voikahvia, vihanneksia ja pähkinöitä aamulla, tekee mieli ruokaa jossain viiden tunnin päästä, eikä silloinkaan tule sitä pohjattoman heikotusnälän tunnetta kuin puurolla tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Puolen tunnin päästä pitää syödä jo lounas kun tulee se kuuluisa huutava nälkä. Paremmin pärjää lounaaseen asti ilman nälän tunnetta jos jättää puurot syömättä kokonaan.
Tämä on totta! Olen ihmetellyt miten voi olla näin, mutta kiva että on joku toinenkin, etten täysin kuvittele. :) Pelkällä kahvilla pärjään paremmin kuin syömällä puuron ja juomalla kahvin.
Käyttäjä6524 kirjoitti:
Aamupuuro pitää kyllä nälän poissa jos ei ole läski. Eipä yllätä, että tulos on tuo katkerien yh-mammojen keskustelufoorumilla 😅
Mikä ihmeen teoria tuo on??
Nopean aineenvaihdunnan ihmiset pysyvät hoikkina. Ennemminkin nopealla aineenvaihdunnalla voi se puurokin tuntua ihan yhtä tyhjän kanssa, nälkä tulee uudestaan tosi pian.
t. ap, joka on hoikka (56kg) puoliso hoikka myös...
Omassa hieman tuunatussa aamupuurossa näyttäs olevan noin 800kcal ja 30g proteiinia 😄 Joo, pitää nälän vaikka iltaan asti tarvittaessa
Vierailija kirjoitti:
Ei edes paria tuntia, vaan tunnin sisään on huutava nälkä. Ihan sama mitä lisukkeita laittaa, niin se hiilarikuorma tekee hillitsemättömön nälän. Kun syön normaalin aamiaiseni eli voikahvia, vihanneksia ja pähkinöitä aamulla, tekee mieli ruokaa jossain viiden tunnin päästä, eikä silloinkaan tule sitä pohjattoman heikotusnälän tunnetta kuin puurolla tulisi.
Kerro lisää, "voikahvi"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää, "voikahvi"?
karppaajien pelleilyjä. taitavat lähinnä sotkea voita kahviin saadakseen huomiota kun ei kukaan normaalisti ole niin tyhmä että sellasta tekis. vähän sama kun laittas ketsuppia jäätelöön jne
Vierailija kirjoitti:
Sekaan raejuusto ja marjat niin pitää
On herkkua, kun tosiaankin laittaa sekaan marjoja (karpalo, mustikka ja mansikka esimerkiksi) ja raejuustoa. Ensin minä luulin, ettei raejuusto sovi kaurapuuron päälle, mutta herkkua on. Tosin syön useimmiten oman puuro annokseni ns. päivälliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta! Olen ihmetellyt miten voi olla näin, mutta kiva että on joku toinenkin, etten täysin kuvittele. :) Pelkällä kahvilla pärjään paremmin kuin syömällä puuron ja juomalla kahvin.
On muitakin vaihtoehtoja. On tärkeää syödä aamupala. Saa energiaa ja jaksaa paremmin.
Helposti pitää raejuuston, marjojen ja pähkinöiden kera.
Kaurapuuron energiasta 15% on proteiinia