Luovuin hajustetuista pyykinpesuaineista. Nyt vaatteissa ja lakanoissa ummehtunut hien haju
Märkä sekä kuiva pyykki haisee. Ei ole kiva pukea suihkun jälkeen haisevaa paitaa tai painaa päätä haisevaan tyynyliinaan.
Ja pesen 60 asteessa kun joku sitä kumminkin kysyy.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää! Suomalaiset tykkäävät enemmän hien, pissan ja kakan hajusta mielummin kuin hajusteista.
Ei se paskanhaju tjv. miellytä, mutta se ei myöskään allergisoi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä ketju on taas taattua av-laatua. Ihmiset kehuskelevat sillä, miten raikkaalta heidän pyykkinsä tuoksuu matalillakin lämpötiloilla, ja miten heidän hikensäkin on parasta A-laatua.
Joillakin ihmisillä on vahvempi hienhaju, eikä se tarkoita että heissä olisi fyysisesti mitään vikaa!
Niin, kivempihan se olisi vinkua, miten pyykki haisee, vaikka ei oikeasti haisisi ja hikikin lemuaa, vaikka ei lemua.
Ihan kuitenkin juuri sinua ajatellen niin saisi kivemman ketjun.
60 astetta nykysäästökoneilla tarkoittaa, että jossain vaiheessa ohjelmaa ollaan tovi tuossa lämpätilassa.
Hanki teollisuuspesukone (tai 15v+ normaali kone), joka ei säästele lämpöä niin hajutkin kaikkoavat.
Uskomatonta. Laitatko liikaa pesuainetta? Ripustatko pyykit heti kuivumaan/ laitat kuivausrumpuun? Ovathan vaatteet varmasti kuivat ennen kaappiinlaittoa? Vai onkohan pesukone vain "törkyinen"? Ootko pessyt milloin 90-95 asteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä ketju on taas taattua av-laatua. Ihmiset kehuskelevat sillä, miten raikkaalta heidän pyykkinsä tuoksuu matalillakin lämpötiloilla, ja miten heidän hikensäkin on parasta A-laatua.
Joillakin ihmisillä on vahvempi hienhaju, eikä se tarkoita että heissä olisi fyysisesti mitään vikaa!
No mä kyllä ajattelen että jotain vikaa täytyy hien erittämisessä olla jos tyynynliinakin haisee karmealle pesun jälkeen.
Siihen on pinttynyt rasvaa, joka haisee.
Lääkkeenä 90 asteen pesu, hajusteeton aine ja huuhteluaineeksi etikka. Katso, että kone on puhdas.
Jos vielä haisee, tee niinkuin minä. Heitä kuumaan ruokasoodaveteen likoamaan ja sieltä koneeseen. Näin on pakko toimia, kun mies reissuhommista tuo likaisen tyynyliinan. Siellä ei pääse välttämättä illalla suihkuun...
Ei mulla mitään ongelmaa ole pyykinpesussa. Ihan puhtaalle ne tuoksuu hajusteettomalla pesuaineella pestynä. Mä vastasi sille joka kertoi että toisten hiki haisee enemmän kuin toisten.
Olet vaihtanut siis pesuaineen. Olisiko tämä uusi hajuton pesuaine vain sitten tehoton? Ei kai se ennen tilanne ollut se, että pesuaineen hajusteet olivat vain peittäneet vaatteiden lemun?
Suosittelisin kokeilemaan toista pesuainetta!
Ja huuhteluaineeksi ihan tavallista kaupan halvinta väkiviinaetikkaa noin 30-40 ml.
Vierailija kirjoitti:
Kun siirryt hajusteettomiin pesuaineisiin, et voi täyttää pyykkikonetta enää yhtä täydeksi kuin ennen. Tämä on suurin syy ummehtuneisiin pyykkeihin kokemukseni mukaan. Vähemmän pyykkiä kerralla.
Jos vaatteet ovat jo päässeet ummehtumaan tai niissä on voimakas hienhaju, lisää etikkaa huuhteluainelokeroon. Raikastaa pyykit mutta ei sekään sentään ihmeitä tee, mikäli kone on lähtökohtaisesti liian täysi.
Tämä totta. Myös pitää pestä ne pyykit aikaisemmin, ei siis voi jättää pyykkikoriin viikoksi pyykkipäivää varten, vaan niidne pesun pitää tapahtua sinä tai seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies hikoaa pihatöissä niin että yksikin t-paita "myrkyttää" muun pyykin ja sekä miun ettå tyttären vaatteet haisee hieltä eikä puhtailta🤢 Ja sitten toisaalta ei viitsi erikseen pestä miehen pyykkiä jos sitä on vain pari paitaa ja sukat. Käytän herkän ihon pesujauhetta ja huuhteluainetta . Säännöllisesti laitan koneeseen pyykkietikkaa ja pyöritän tyhjänä, mutta eipä siitä apua ole kun kohta miehen löyhkäävä paita taas lentää sisään..
Tiitu
Kokeile tuota Sanytol-pyykkiainetta miehen löyhkäpyykkiin, taatusti tepsii.
No ihan varmasti, jos haisee samalta, kuin se saman merkin suihke. Sillä muuttuu haju lietelantalastakin, mutta ei paremmaksi.
Ei se haise samalta. Tai itse aine voi haista, en ole sitä nuuhkinut, mutta pyykki ei haise oikeastaan miltään, joten oletan valtaosan aineesta lähtevän huuhteluveden mukana pois.
Enkä tosiaan käytä sitä kuin silloin tällöin. Se on ainoa mikä pitää nuo ummehtuneet hajut poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kivempihan se olisi vinkua, miten pyykki haisee, vaikka ei oikeasti haisisi ja hikikin lemuaa, vaikka ei lemua.
Höh, enhän minä tarkoittanut, että kaikilla pitäisi pyykin haista. Vaan nimenomaan se, että joidenkin kirjoittajien mukaan ihmisissä, joiden hiki haisee voimakkaammin, on jotain vikaa.
Että kun MINUN pyykkini tuoksua ihanalta vaikka pesen sen 30 asteessa hajusteettomilla aineilla, niin SINUNKIN pyykkisi pitäisi tuoksua ihanalta tai muuten olet epäkelpo yksilö.
-Likainen kone
-vaatteet liian kauan pesun jälkeen koneessa tai kuivaat ne päällekkäin tai liian lähellä toisiaan.
-lakanat ja pyyhkeet 90 asteessa, ne kyllä kestävät sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh, enhän minä tarkoittanut, että kaikilla pitäisi pyykin haista. Vaan nimenomaan se, että joidenkin kirjoittajien mukaan ihmisissä, joiden hiki haisee voimakkaammin, on jotain vikaa.
Että kun MINUN pyykkini tuoksua ihanalta vaikka pesen sen 30 asteessa hajusteettomilla aineilla, niin SINUNKIN pyykkisi pitäisi
Otatkohan kirjoitukset jotenkin liian raskaasti, kun itse luin juuri ketjun, eikä edes mielessäni käynyt tuollainen...?
Vierailija kirjoitti:
-Likainen kone
-vaatteet liian kauan pesun jälkeen koneessa tai kuivaat ne päällekkäin tai liian lähellä toisiaan.
-lakanat ja pyyhkeet 90 asteessa, ne kyllä kestävät sen.
- Myös likaiset vaatteet odottaneet liian kauan pesua.
52, mitä ihmettä? Heti neljäs kommentti ketjussa on: "Täytyy kyllä ihmetellä kuinka katkeran hajuista hikeä sä erität. Vai onko sussa jokin kamala ominaishaju. Mä olen aina pessyt pyykkini hajusteettomalla pesuaineella ja ne tuoksuu ainoastaan puhtaalle."
Kaksi huomiota.
pyykkikoneisiin tarttuu ummehtunutta hajua kun johonkin koneeseen tai putkeen saostuu aikojen saatossa vettä, pesuainetta ja likaa. Konetta siis kannattaa puhdistaa säännöllisesti.
Toinen asia se että ihminen ei haista omaa tai kotinsa ominaishajua, joten nämä jotka väittävät ettei heillä ole mitään hajua missään, eivät vain itse haista sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että kun MINUN pyykkini tuoksua ihanalta vaikka pesen sen 30 asteessa hajusteettomilla aineilla, niin SINUNKIN pyykkisi pitäisi
En minä ole ketään epäkelvoksi sanonut, älä vääristele. Mutta aina vaan olen sitä mieltä että jos pesun jälkeen jopa tyynynliina haisee hieltä niin kyllä, onhan se hiki silloin epänormaalin voimakasta.
Se tyynyliina haisee pahalta jos se on pesty muun pahanhajuisen pyykin mukana. Tuskin se tyynyliina käytössä on hieltä löyhkännyt. Rasvaa tyynyliinoihin toki kertyy.
Summa summarum
aiemmin se hajuste on peittänyt likaiseksi jääneen pyykin ummehtuneen hajun.
Hajuste = peittää hajun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies hikoaa pihatöissä niin että yksikin t-paita "myrkyttää" muun pyykin ja sekä miun ettå tyttären vaatteet haisee hieltä eikä puhtailta🤢 Ja sitten toisaalta ei viitsi erikseen pestä miehen pyykkiä jos sitä on vain pari paitaa ja sukat. Käytän herkän ihon pesujauhetta ja huuhteluainetta . Säännöllisesti laitan koneeseen pyykkietikkaa ja pyöritän tyhjänä, mutta eipä siitä apua ole kun kohta miehen löyhkäävä paita taas lentää sisään..
Tiitu
Kokeile tuota Sanytol-pyykkiainetta miehen löyhkäpyykkiin, taatusti tepsii.
aika voimakkaan hajuista, mutta toimii. Hajustettu pyykkietikkakin toimii, eikä haise noin voimakkaasti
Vierailija kirjoitti:
Pese lakanat 90-asteessa ja laita etikkaa huuhteluaineeksi. Ei se hienhajun peittäminen hajusteella puhtaaksi tee.
Kuinka t y h m ä täytyy olla, että kirjoittaa "90-asteessa" ? MIKÄ siinä on niin vaikeaa?!
Siihen on pinttynyt rasvaa, joka haisee.
Lääkkeenä 90 asteen pesu, hajusteeton aine ja huuhteluaineeksi etikka. Katso, että kone on puhdas.
Jos vielä haisee, tee niinkuin minä. Heitä kuumaan ruokasoodaveteen likoamaan ja sieltä koneeseen. Näin on pakko toimia, kun mies reissuhommista tuo likaisen tyynyliinan. Siellä ei pääse välttämättä illalla suihkuun...