Kaikki asiantuntijat suosittelevat suomalaiselle hiustyylillä LYHYTTÄ POLKKATUKKAA!!!
Milloin te hirveitä lättänöitä pitkiä hiuksia kantavat akat tajuatte tämän!!!
Kommentit (73)
Tuttavapiirissäni jokainen lapsen saanut leikkasi tukan lyhyeksi. Olen itsekin sitä joskus kokeillut, mutta se oli suuren suuri erhe! Mulle ei vaan sovi lyhyt tukka ja otsatukka. Niitä pitäis jatkuvasti olla laittamassa ja parturissa leikkelemässä. Kaikkein helppohoitoisin ja halvin on pitkätukka ilman otsatukkaa. Riittää pesu ja harjaus.
Siksi kai parturit tykkää suositella kaikille lyhyttä tukkaa, koska jotta se näyttäisi hyvältä, sitä pitää kunnostaa tiheästi ammattilaisen penkissä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yhtä paksu kuin hevosen harja, jos en silottelisi sitä hoitosuihkeilla ja föönivoiteella. Olen niin tavattoman laiska hiustenlaittaja.
En millään saisi kesytettyä tätä paksua pehkoa, jos se polkkamittainen olis. Nyt sentään saa kiinni ja nätille nutturalle.
Uteliaisuudesta, mitä tarkoitat kesyttämisellä?
Mulla on itselläni paksu tukka. Se on ollut lyhyt, pitkä, suora, kihara ja kaikkea siltä väliltä.
Yleensä tuo paksun tukan voivottelu on jotain ihme piilokerskuntaa tyyliin "mulla on niin upean paksu tukka että on kamalaa!" Oikeasti en ole nähnyt kuin n** illä joka suuntaan sojottavan karvahatun (tyyliin sean ricks) joka pitäisi ymmärtää pitää lyhyenä koska se on hirveä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lähtee leikkauksesta
MITÄ pidempi tukka, sitä ohuemmalta hennot hiukset näyttävät, hiusalan ammattilaiset summaavat.
He liputtavatkin skarpin polkkatukan nimeen. Sillä saa heti napakkuutta ja vahvuutta hiukseen, Erja Määttä kuvailee.
Sedin Klapuh lisää listalle pixie-mallisen, polkkaakin lyhyemmän lookin. Graafinen, paksu otsatukka saattaa sekin luoda illuusion paksuudesta, Klapuh jatkaa.
Toisaalta kampaajat ymmärtävät, ettei jokainen ohuttukkainen koe lyhyttä leikkausta omakseen. Rakennekäsittely, perinteisemmin permanentti, tuo sekin mukanaan ryhtiä ja ilmavuutta taipuisuudesta tai kiharista pitäville, Määttä ja Jansson-Aikioniemi kertovat.
Kerrostettuihin hiuksiin haastateltavat suhtautuvat kaksijakoisesti.
Kerroksellisuus ei välttämättä toimi, ellei hiusta yhtään pehmennetä tai nosteta, Jansson-Aikioniemi arvelee.
Näyttää mitättömältä.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirissäni jokainen lapsen saanut leikkasi tukan lyhyeksi. Olen itsekin sitä joskus kokeillut, mutta se oli suuren suuri erhe! Mulle ei vaan sovi lyhyt tukka ja otsatukka. Niitä pitäis jatkuvasti olla laittamassa ja parturissa leikkelemässä. Kaikkein helppohoitoisin ja halvin on pitkätukka ilman otsatukkaa. Riittää pesu ja harjaus.
Siksi kai parturit tykkää suositella kaikille lyhyttä tukkaa, koska jotta se näyttäisi hyvältä, sitä pitää kunnostaa tiheästi ammattilaisen penkissä.
Mulla oli aina ollut pitkä tai vähintään pitkä polkka.
Kunnes leikkuutin sen kerran lyhyeksi! En ollut tiennyt miten hauska, kevyt, muunneltava ja helppohoitoinen lyhyt tukka voi olla.
Totta on, että sitä piti leikkuuttaa 6 viikon välein. Muuten kaikki oli helpompaa ja halvempaa. Shampootakin kului kolmannes aiemmasta, pesu oli nopeaa ja tukka kuivui vartissa.
Lyhyt polkkatukka vaatii kauniit, sirot kasvot. Useimmille meistä sopii vähän pidempi, juuri olkapäille ylettyvä tukka, joka on ehkä sivuilta asteittain leikattu. Ehkä kevyt otsatukka. Paksu otsatukka sopii harvalle.
Tosiaan tuntuu, että näitä hiustyylejä suosittelevat kampaajat, jotka haluavat itselleen töitä.
Itsehän pidän hiuksia aina kiinni koska en kestä yhtään kutittavaa hiusta naamalla.
Nyt nauroin ääneen otsikon sanayhdistelmää "kaikki asiantuntijat". Kas kun itse en ole sattunut havaitsemaan ensimmäistäkään niistä lyhyttä polkkatukkaa suosittelevista.
Se täytyy tunnustaa, että 1960-luvulla se oli ainakin meidän seudun lasten yleisin hiusmalli tytöillä. Kun äiti leikkasi itse, niin harvemmalla tuli mieleen muita malleja.
Vierailija kirjoitti:
Minun tuttavapiirissäni lyhyen tukan syy oli hyvin yksinkertainen: hormonitoiminnan vuoksi irtoavia pitkiä hiuksia oli joka paikassa haitaksi asti. Yhtä paljon niitä irtosi lyhyinä, mutta ei niin paljon häirinneet.
Ihan yhtä ohuelta se polkkatukka näyttää ainakin omassa päässä. Lisäksi saa minut näyttämään tädiltä...
Vierailija kirjoitti:
Minusta joillekin naisille sopii paremmin ihan lyhyt tukka. Joillakin on niin hyvät kasvonpiirteet, että menisivät hukkaan perustukkassa. Joskus joku on leikannut pitemmän tukan ihan lyhyeksi ja tuntuu että on ihan uusi uljas ihminen. Vanhemmiten usea nainen näyttää jopa arvokkaamalta lyhyemmässä mallissa; ei tarvi miehiä hurmata hulmuhiuksilla enää.
Hyh hyh, en pidä lyhyestä tukasta. Mulla on tukka olkapäiden yli. Myös se sopii mulle. On aina sopinut.
53v.
Voisi näyttää miehillä vinkeältä, varsinkin jos on pälvikalju. Tulisi Martin Luther mieleen. Hän oli tietysti omalla tavallaan aika seksikäs.
suosittelen kaikille kaivoon hyppäämistä heti no kuis on
Jokainen kantaa oman päänsä ja valitsee siihen mieleisensä tukkatyylin, sellaisen, joka itseä miellyttää.
Voi reppanaa, et ole ikinä saanut pesää. Etkä saa.