Kaikki asiantuntijat suosittelevat suomalaiselle hiustyylillä LYHYTTÄ POLKKATUKKAA!!!
Milloin te hirveitä lättänöitä pitkiä hiuksia kantavat akat tajuatte tämän!!!
Kommentit (73)
Ei ole lättänä tukka. Mulla on tummanruskea, melko paksu ja taipuisa tukka. Sama mun isällä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lähtee leikkauksesta
MITÄ pidempi tukka, sitä ohuemmalta hennot hiukset näyttävät, hiusalan ammattilaiset summaavat.
He liputtavatkin skarpin polkkatukan nimeen. Sillä saa heti napakkuutta ja vahvuutta hiukseen, Erja Määttä kuvailee.
Sedin Klapuh lisää listalle pixie-mallisen, polkkaakin lyhyemmän lookin. Graafinen, paksu otsatukka saattaa sekin luoda illuusion paksuudesta, Klapuh jatkaa.
Toisaalta kampaajat ymmärtävät, ettei jokainen ohuttukkainen koe lyhyttä leikkausta omakseen. Rakennekäsittely, perinteisemmin permanentti, tuo sekin mukanaan ryhtiä ja ilmavuutta taipuisuudesta tai kiharista pitäville, Määttä ja Jansson-Aikioniemi kertovat.
Kerrostettuihin hiuksiin haastateltavat suhtautuvat kaksijakoisesti.
Kerroksellisuus ei välttämättä toimi, ellei hiusta yhtään pehmennetä tai nosteta, Jansson-Aikioniemi arvelee.
Saa sen melko ohueenkin tukkaan, mutta vaatii silloin laittamista, ei ole hyvän näköinen jos jättää vaan ilmakuivumaan. Mutta sopivat aineet ja föönäys niin kyllä toimii.
Lyhyt polkka sopii pitkänomaisille kasvoille, katkaisee pituusvaikutelmaa
Mulla on yhtä paksu kuin hevosen harja, jos en silottelisi sitä hoitosuihkeilla ja föönivoiteella. Olen niin tavattoman laiska hiustenlaittaja.
En millään saisi kesytettyä tätä paksua pehkoa, jos se polkkamittainen olis. Nyt sentään saa kiinni ja nätille nutturalle.
Vierailija kirjoitti:
On siinäkin asiantuntija, jos ei ymmärrä että suomalaisillakin on erilaisia hiuslaatuja ja kaikki on kiinni yksilöstä. Joka sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle.
Näinhän se on. Ja netissä haukutaan viime kädessä ihan kaikki. Ulkomaalaisilla kaikki hiusratkaisut ovat aina hyviä ja suomalaisilla huonoja. Jjjjep.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lähtee leikkauksesta
MITÄ pidempi tukka, sitä ohuemmalta hennot hiukset näyttävät, hiusalan ammattilaiset summaavat.
He liputtavatkin skarpin polkkatukan nimeen. Sillä saa heti napakkuutta ja vahvuutta hiukseen, Erja Määttä kuvailee.
Sedin Klapuh lisää listalle pixie-mallisen, polkkaakin lyhyemmän lookin. Graafinen, paksu otsatukka saattaa sekin luoda illuusion paksuudesta, Klapuh jatkaa.
Toisaalta kampaajat ymmärtävät, ettei jokainen ohuttukkainen koe lyhyttä leikkausta omakseen. Rakennekäsittely, perinteisemmin permanentti, tuo sekin mukanaan ryhtiä ja ilmavuutta taipuisuudesta tai kiharista pitäville, Määttä ja Jansson-Aikioniemi kertovat.
Kerrostettuihin hiuksiin haastateltavat suhtautuvat kaksijakoisesti.
Kerroksellisuus ei välttämättä toimi, ellei hiusta yhtään pehmennetä tai nosteta, Jansson-Aikioniemi arvelee.
Ja mitähän vikaa on ohuessa tukassa? Kyseenalaistan vahvasti tuon stereotyyppisen kauneuskäsityksen, että hiusten pitäisi väen vängellä näyttää paksuilta. Maailmassa kyllä käkkäräpäitä ja paksutukkaisia riittää, mutta sileä ja kiiltävä suomalainen silkkitukka on harvinaisuus. Olen ylpeä omista harvinaisista skandihiuksistani!
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt polkka sopii pitkänomaisille kasvoille, katkaisee pituusvaikutelmaa
Tämä onkin se ainoa kasvojen malli, johon se passaa. Mutta hyvin harvalla suomalaisella on pitkänomaisia kasvoja, täällä vallitsevampia malleja ovat pyöreä, neliskanttinen voimakkailla leulaperillä sekä jonkin verran kolmio/sydänmallia näkee. Oikein mihinkään näistä ei polkkamalli istu, ellei ole esim. todella rikottu ja mallin pituutta ylläpidetään muutaman viikon välein.
Mitä jos uli naisten hiuksiin keskittymisen sijaan palaisi vaikka valittamaan omasta kaljustaan
Vuosi sitten pätkäisin lyhyen polkan ja olihan se kyllä kiva. Nyt vuotta myöhemmin mulla on taas olkapäiden alapuolelle ulottuva tumma ja paksu tukka. vaihtelu virkistää
Tuo polkka on siitä kurja malli, että se sopii huonosti yhteen kaksarin ja paksun kaulan sekä valahtaneiden leukaperien kanssa.
Eikä se oikein natsaa emännänkyttyräänkään.
Toki se näyttää kivalta kaunisluustoisella ja hyväryhtisellä parikymppisellä.
Mulla on ainakin paljon hiusta, on vain niin sileää, että menevät siksi niin limittäin että näyttää siltä ettei olisi paksut hiukset. Tasaan aina kampaajalla latvat niin, että olisi mahdollisimman siistit ja terveen näköiset, en siedä mitään karheutta tai hapsutusta. Mutta onhan nää nyt aivan mahtavat, reilusti yli lapaluiden pitkät, suorat, kiiltävät ja silkkisen pehmeät hiukset, ja värikin itselle omaan ihonväriin ja tyyliin sopiva. Tästä saa myös ihanan ponnarin tai kiharat Joskus tuskastelin ajatusta "ohuesta ja lättänästä" tukasta, kunnes kampaajan avustuksella tajusin ettei se ole kumpaakaan. En tosiaan halua mitään lyhyttä tätitukkaa :D
Niin. Ja sitten kun se lyhyt polkka, niin haukutaan että on epänaisellinen ja kamala, kun ei ole pitkä tukka.
Ei voi voittaa, ei mitenkään.
Pitkä polkka tai italialainen polkka tuo kaulan kauniimmin esiin, ja sen saa myös kiinni nutturalle. Mutta mitä se haittaa, jos joku tykkää pitkästä, litteästä tukasta? Ei hiusten tarvitse välttämättä niin kovin kuohkeat olla.
Mä olen miettinyt pitkää polkkaa monesti (tuollainen lyhyt ei sopinut edes nuorena), mutta se on hankala leikattava itse. Kun antaa olla pidempänä niin latvat saa siistittyä itse melko iisisti kerran pariin kuukauteen.
Kampaajaan ei ole ollut vuosiin varaa.
Mulla on hiuksia paljon, mutta ne on ohuita. Mun ei kannata edes sitä polkkatukkaa pitää, kun sekin vaan läsöttää pitkin päätä, jos ei hulluna föönaa jne. Siksi mulla on todella lyhyet hiukset. Eivät toki ole varmaan mitenkään nätti kampaus tääkään, kun mulla on luontaisesti jo lapsesta asti ollut se ns. emännänkyhmy ja kaksarikin on vanhemmiten tullut, mutta näillä mennään.
Toisaalta jännä ajatella, että mun ulkonäkö on jollekin toiselle sellainen asia, että se saa siitä itelleen ihan hirveet viha&inho-kicksit :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinäkin asiantuntija, jos ei ymmärrä että suomalaisillakin on erilaisia hiuslaatuja ja kaikki on kiinni yksilöstä. Joka sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle.
Näinhän se on. Ja netissä haukutaan viime kädessä ihan kaikki. Ulkomaalaisilla kaikki hiusratkaisut ovat aina hyviä ja suomalaisilla huonoja. Jjjjep.
Mutta vastapainon vuoksi sitten muuten ulkomailla ei osata eikä tiedetä mistään mitään vaan suomalaisasiantuntija tietää kaiken muita paremmin ja siksi täällä ei tarvitse ikinä tehdä yhtään mitään ainakaan ennakoiden.
Tietysti kampaamoalan yrittäjät haluaa sellaisen mallin, joka tuo heille asiakkaita ja saa koko ajan juosta kampaajalla. Oliko muuta?
Vierailija kirjoitti:
Pitkä polkka tai italialainen polkka tuo kaulan kauniimmin esiin, ja sen saa myös kiinni nutturalle. Mutta mitä se haittaa, jos joku tykkää pitkästä, litteästä tukasta? Ei hiusten tarvitse välttämättä niin kovin kuohkeat olla.
Entäpä jos/kun ei ole sellaista kaulaa jonka haluaa tulevan ihmeemmin esiin?
Minusta joillekin naisille sopii paremmin ihan lyhyt tukka. Joillakin on niin hyvät kasvonpiirteet, että menisivät hukkaan perustukkassa. Joskus joku on leikannut pitemmän tukan ihan lyhyeksi ja tuntuu että on ihan uusi uljas ihminen. Vanhemmiten usea nainen näyttää jopa arvokkaamalta lyhyemmässä mallissa; ei tarvi miehiä hurmata hulmuhiuksilla enää.
Asiantuntijat makuasioissa ovat suunnilleen yhtä hyödyllisiä kuin paavin pallit.