Viikon kokeilun perusteella Tinderissä ei ole järkeä
Tykkäyksiä ja matcheja tulee kertakaikkiaan liian vähän ja harvat matchit ei vaikuta olevan tosissaan vaan joutuu säätämään treffien kanssa. Alunperin olin siinä käsityksessä että Tinder on niin suosittu koska deittailu olisi vaivatonta verrattuna siihen että joutuu kirjautumaan johonkin sivustolle lukemaan viestit.
Kommentit (154)
"Olen 49-vuotias mies. Tinderissä olen ollut kesästä saakka. Tykkäyksiä on (maksullinen versio käytössä) yli tuhat, matcheja paraikaa nelisenkymmentä ja kolmet treffit tällä viikolla. En asu Helsingissä mutta iso osa treffeistä on ollut sieltä. Profiilissa on omat uudet kuvat ja muutama lause joka kuvaa minua ja mitä toivon löytäväni. Ne pitävät paikkansa. Olen varmaan naisten mielestä joku seiskan-kasin mies. Treffeille on valikoitunut vain hyviä tyyppejä joiden kanssa on käyty hyviä keskusteluja, nähty uudelleenkin osan kanssa. Aiempi pitkä parisuhde käynnistyi Tinderissä."
Lainasin osan viestiä tuohon ylös, kun sivuston lainaustoiminto ei näytä pelittävän. Eli todella paljon tykkäyksiä sinulla on mieheksi, olet siis komeampi kuin ehkä luuletkaan. Ja lisäksi varmasti etäisyys on maksimilla, kun pks:n suunnalta tulee tykkäyksiä. Mutta ei siinä mitään, sillä "ne piirtää kellä on liituu". :)
Itse käytän tinskua max. kuukauden kerrallaan, koska välillä täytyy vaan pitää paussia kaikesta deittailusta. Tykkäyksiä tulee aina suunnilleen 50-70 kpl, kunnes ihmiset loppuvat. Omalla seudulla asuu 100 kilsan säteellä noin 300-400 tuhatta ihmistä ja ikähaarukkana minulla on -7/+8 vuotta. Kaikista tykkäyksistä 90% on minulle epäsopivia syistä, joita en nyt sen kummemmin ala erittelemään. Noiden loppujen kanssa viesteilen ja suht nopeasti tietty edetään tapaamiseen. Jos taas kiinnostusta riittää molemmilla uuteen näkemiseen, niin tässä vaiheessa jatkan ns. yhden ihmisen taktiikalla. En koe halua tai tarvetta tapailla useampaa ihmistä yhtä aikaa, koska en vaan ymmärrä sitä. Deittisovellukset on mielestäni hyvä tapa tutustua uusiin ihmisiin (etenkin meille keski-ikäisille), mutta terveellisen varuillaan kannattaa kaikkien olla..
M_45
M45:lla menee myös aivan hyvin, kun on treffeillekin päässyt. Itsellä se ei reilun vuoden käytöllä ole ollut edes lähellä. Eli kyllä hiukan nähtyä paremmin olisin odottanut tämän sujuvan. Ennen vanhaan 2000-luvun alussa perinteisillä treffipalstoilla sain vastauksia, ja livetreffejäkin oli. 2010-luvulla vastausten saaminen ja treffit vähenivät kyllä erittäin paljon niissäkin. Sitten olin kuusi vuotta sinkkuna olematta missään deittipalveluissa, kunnes kesällä 2022 latasin Tinderin.
Näissä parisuhteen löytämisen vaikeuksista puhuttaessa yleinen lausunto on, että ei pidä laittaa rimaa liian korkealle, vaan rimaa tulisi itse kunkin sinkkuuttaan tuskailevat laskea. Toimisikohan tuo käytännössä? Jos itse pyrkii elämään aktiivista, terveellistä ja liikunnallista elämää, niin voisi etsiä alkoholia ja tupakkaa paljon käyttävän, epäterveellisesti syövän ja vain sohvan ja jääkaapin välillä liikkuvan ihmisen. Tällaisilla ihmisillä kysyntä ei liene ihan huipussa, niin mahdollisia kilpakosijoita olisi normaalia vähemmän. Jos tällainen haku johtaisi parisuhteeseen, niin silloin rimaa ei vain laskettaisi. vaan se haudattaisiin ainakin metrin maan alle. Mutta loppuisi sentään sinkkuus - ainakin hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata masentua tinderistä miehenä. Naiset ovat kokeilumielessä käyttäneet tinderiä miehenä ja raivostuneet siitä miten heitä on kohdeltu niin yhdentekevinä ja arvottomina siellä. Ovat alkaneet masentua ja olla itku silmässä kohtelustaan (miehenä), koska ovat tottuneet siihen että saavat aivan päinvastaista kohtelua. Se että sieltä ei saa naisilta kiinnostusta ei ole todiste siitä että teissä on mitään vikaa, siellä vaan on ihan liian vähän naisia miehiin verraten ja monet niistäkin naisista ovat sellaisia ettei maksa vaivaa.
Se juuri, että suurimmalle osalle naisia Tinder on näyttäytymisappi, eikä mikään seuranhakuväline. Nytkin siellä on naisia, jotka puhuvat kesäloman alkamisesta, mutta mitään vuosilukua ei mainita. Tinderin käyttäjäluvut on täysin harhaanjohtavia, sillä Tinderissä moni sulkee ja avaa profiileita melkein päivittäin
Toiset taas ovat unohtaneet tunnukset, eikä profiilia saa enää ikinä sieltä pois. Tämä on vielä korostuneempi Häppärissä, jossa pari ekaa profiilia on vielä tuoreita, mutta kolmas profiili on jo parinvuoden takaa. Vanhatkin profiilit luovat illuusion isosta joukosta treffihakijoita.
Ihmeen vähän tähän aiheeseen kommentoidaan. Ensitreffeistä alttarilla jaksetaan kyllä jauhaa joka minuutilla 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Häppäri?
Happy pancake. Sellainen vähän aikansa elänyt deittipalvelu ja ruotsalaista alkuperää. Naisille karkkikauppa, kun uudet profiilit "pommitetaan" heti viesteillä/flirteillä miesten toimesta. ;D Siellä ei siis tarvi saada mätsiä ensin, vaan heti pystyy kelle tahansa laittaa viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Häppäri?
Happy pancake. Sellainen vähän aikansa elänyt deittipalvelu ja ruotsalaista alkuperää. Naisille karkkikauppa, kun uudet profiilit "pommitetaan" heti viesteillä/flirteillä miesten toimesta. ;D Siellä ei siis tarvi saada mätsiä ensin, vaan heti pystyy kelle tahansa laittaa viestiä.
Ai niin, se on se. Minähän kokeilun sitä joskus. Sain viesteihin aluksi vastauksiakin. Sitten vastaukset vähenivät. Mitään sopimatonta en kenellekään ehdotellut - olin asiallinen kuten tapani on. Loukkaannuin syvästi, kun nainen, jolle olin kirjoitellut muutaman viestin, ei enää viitsinyt edes avata viestiäni, vaikka näin, että hän oli online joka päivä. Siihen loppui minun Häppärin käyttö!
Oho! Tämän aiheen keskustelu on tyssännyt täysin!
Vierailija kirjoitti:
Oho! Tämän aiheen keskustelu on tyssännyt täysin!
Turhanpäiväistä sovellusta on turha kommentoida. Aikansa elänyt deittipeli jossa saa käydä ihmettelemässä että minkälaisia ihmisiä siellä on tyrkyllä. Suurin osa mittaa siellä vain oman markkina-arvonsa ja loput koittaa kepillä jäätä mikä saalis vois jäädä koukkuun, eikä mitään muuta.
Ja yllätys? Siellä ne samat naamat roikkuu vuodesta toiseen. Kahdesta syystä: eivät kelpaa kenellekään, tai niille kelpaa kukaan. Syy: Oma taso ja kiinnostavuus on arvioitu täysin väärin. Se on niin jo nähty ja koettu. Huono seurapeli. Lautapelit on paljon mukavampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus: vuorokaudessa tykkäyksiä lähelle 1500, mätsejä parissa päivässä 14. Nykyinen miesystävä oli tekstittömällä profiililla liikkeellä ja näytti ihan liian nuorelta mutta joku siinä oli mikä pysäytti ja miettimisen jälkeen laitoin tykkäyksen. Muutaman kanssa juttua tuli jonkin verran mutta jotenkin se vaan tämä nykyinen mies osasi jutella sen verran fiksuja, että ekoilla treffeillä homma oli sitten selvää ekan 3 sekunnin jälkeen. Nyt olemme muuttsmassa yhteen.
Siis ihan totta, kolmessa päivässä muutitte yhteen. Tiedän, että suomalaiset naiset on ennekoluulottomia, mutta siltii..
Muuten moniko noista tykkäysistä tuli ulkomailta? Suomalaiset naiset on seurannassa.
Plääh, ei oltu kolmen päivän päästä muuttamassa yhteen.?
Ulkomailta tuli tykkäyksiä lähinnä Ruotsin puolelta.
Olin aika tavallinen kolmekymppinen nainen. Työssä käyvä, korkeakoulutettu, lemmikki, oma yksiö Hki. Ihan perusnätti, mutta 5 kg ylipainoinen tuolloin. 4 vuotta olin sinkku enkä käyttänyt mitään deittisovelluksia. 4 vuoden aikana en tavannut baarissa tmv missään muuallakaan irl yhtäkään miestä joka olisi osoittanut kiinnostusta tai innostunut minun osoittamastani kiinnostuksesta. Jopa mielestäni rumat miehet, joille olin vain ystävällinen, tekivät selväksi etten kiinnosta heitä. Ilmeisesti se oli se 5 kg ylipaino.. (aiemmin hyvin hoikkana mutta varattuna miehiltä sai jatkuvasti huomiota).
4v jälkeen latasin Tinderin. Sain satoja tykkäyksiä ja toisena päivänä aloitin keskustelun miehen kanssa, jonka kanssa keskustelu siirtyi melkein samantien whatsappiin. Alle viikossa poistin koko Tinderin, kävin treffeillä ko. miehen kanssa. Rakastuttiin heti ensinäkemältä. Nyt kimpassa 7v, omakotitalo ja 2 lasta. Luojan kiitos Tinderille, en jäänyt vanhaksi piiaksi!
Ei Tinder ole naisellekaan yksinomaan hyvä sovellus. Olen ollut Tinderissä satunnaisesti muutaman vuoden: välillä poistan profiilin, olen hetken poissa ja teen uuden. Uusimman profiilini tein kesällä ja laitoin tietenkin uudet, ajantasaiset kuvat. Yksi kuvista on kokovartalokuva, muut ovat kasvokuvia. Aiemmissa profiileissa ei ollut kokovartalokuvia, mutta muuten kuvat ja kuvausteksti olivat hyvin samanlaisia. Oli järkytys huomata, miten erilaisia viestejä osumilta tuli ihan vain tuon kokovartalokuvan takia. Todella monet aloittivat kehumalla ulkonäköäni, osa kehui aivan suoraan "liikunnallisen näköistä" vartaloa. Kuvissani ja tekstissäni on paljon muutakin mihin tarttua ja mistä keskustelua voi aloittaa ja jotka kertovat minusta henkilönä. Ei liene yllättävää, että ulkonäön kehujien kanssa keskustelut lopahtivat nopeasti, vaikka yritin ohjailla niitä toiseen suuntaan. Ilmeisesti siis vain hoikka vartalo riittää oikealle pyyhkäisyyn eikä ihmisellä ajatuksineen ja mielenkiinnon kohteineen ole niin merkitystä.
Ongelmasi on juurikin tuo ,että swaippasit oikealle 1000 käyttäjää. Algoritmi laskee sinulle haluttavuusarvon sen mukaan miten suositut käyttäjät antaa sinulle tykkäyksen. Jatkossa sinulle esitellään vain yhtä suositut käyttäjät kuin itse olet.
Miehet ja naiset käyttävät tinderiä eri logiikalla. Naiset antaa säästeliäästi tykkäyksiä eli karsii jo heti aluksi porukkaa. Miehet taas tykkää kaikista mahdollisista ja sitten itkee kun saavat matcheja vain lihavilta yksinhuoltajilta. Mikä on outoa kun kerran matchin tulemiseksi on itsekin ensin swaipattava tämä oikealle.
Monet käyttää tinderiä pelinä, jossa kerätään likejä ,eikä ole edes tarkoitus kenenkään kanssa edes jutella.