Viikon kokeilun perusteella Tinderissä ei ole järkeä
Tykkäyksiä ja matcheja tulee kertakaikkiaan liian vähän ja harvat matchit ei vaikuta olevan tosissaan vaan joutuu säätämään treffien kanssa. Alunperin olin siinä käsityksessä että Tinder on niin suosittu koska deittailu olisi vaivatonta verrattuna siihen että joutuu kirjautumaan johonkin sivustolle lukemaan viestit.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 53-vuotias innokas urheilumies ja asun Raahessa ja Kokkolassa. Eivät ne kumpikaan ole Suomen pienimpiä kaupunkeja. Ikähän se varmaan tekee - minua nuoremmille olen liian vanha.
Mitä jos kokeilisit löytää 50- 60v naisen? Jos sulla on ikähaarukka joku 25- 45v, niin voit unohtaa koko jutun.
Entä 40-45?
Olen 53-vuotias nainen ja minulle olisi 53 maksimi paitsi jos joku ihan täysi kymppi vanhempi tulisi eteen. 40v naisen ei missään tapauksessa kannata ottaa yli viiskymppistä miestä. Mieluimmin suurin piirtein samanikäinen tai pari vuotta nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika normaalilta keskivertomiehen kokemukselta. Ensimmäinen viikko on normaalisti paras, koska Tinder antaa uuden tunnuksen boostin. Sen jälkeen se voi muuttua erittäin haastavaksi, jos kuvat ja bio eivät ole hyvin viilattuja.
M39
Bio ei käytännössä merkitse mitään. Naiset eivät niitä lue koskaan. Sen olen itsekin todistanut, kun melkein jokainen mätsi kysyy asioita jotka lukee selvästi biossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Olen mies.
Miehille Tinder on kuin suossa tarpomista. Naisia on merkittävästi miehiä vähemmän siellä.
Te miehet itse sössitte siellä: kun te tykkäätte siellä kaikista naisista, toimii Tinderin algoritmi niin, että se siirtää teidät roskasakkiin. Sen jälkeen ette edes näe kaikkia tarjokkaita siellä.
Eiköhän tuo ole ihan normaali kehityskulku, että ensin ollaan valikoivia ja naistyyliin annetaan tykkäyksiä harvoille. Sen jälkeen todetaan, että niitä tykkäyksiä ei tule ikinä takaisin ja lopulta tavoitteeksi valikoituu tykkäyksen ja matchin saaminen edes joltakin.
Aikaa menisi hirveästi, jos ei lopulta automaattitykkäisi kaikista. Naiset taas automaattihylkäävät 99% ja komeimpien kohdalla jäävät lukemaan tekstin. Todennäköisyys siihen, että miesmallin kanssa tulee match on ehkä 30%, kun miehellä todennäköisyys saada match naisen kanssa on 3%.
Se, että muut kuin miesmallit valikoisivat jotain tarkemmin ei siis varmaan muuttaisi mitään, mutta aikaa menisi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Kuinka kauan AP olet ollut Tinderissä?
Sori, sä olit kirjoittanut otsikkoon, että olet viikon ollut Tinderissä. Se on aika lyhyt aika. Vasta jonkun parin kolmen kuukauden kuluessa voi sanoa jotain arviota miten on mennyt.
Esim. Mä kävin kesäkuussa treffeillä miehen kanssa, jolle mä olin 2. Tinder -deitti ja hän oli ollut Tinderissä 2 kk. Ja hän oli tosi mukava ja komea, joten luulisi hänen saavan paljon Tykkäyksiä ja matcheja.
Ei siinä mitään ettei matcheja tule toivotusti mutta niiden harvojen kanssa pitäisi sitten säätää tapaamisen kanssa. Ihan kuin naiset olisi siellä pelkän huomion takia.
No samaa se on miestenkin kanssa. Ghostauksia tulee säännöllisesti tai viestiin ei vastata moita enempää. Ei siitä keskustelua synny. Tai sitten mennään heti rivouksiin ja sekin on ehdoton nounou. On tämä melkoista kullanhuuhdontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 53-vuotias innokas urheilumies ja asun Raahessa ja Kokkolassa. Eivät ne kumpikaan ole Suomen pienimpiä kaupunkeja. Ikähän se varmaan tekee - minua nuoremmille olen liian vanha.
Mitä jos kokeilisit löytää 50- 60v naisen? Jos sulla on ikähaarukka joku 25- 45v, niin voit unohtaa koko jutun.
Entä 40-45?
Aika harvalla on ikähaitari niin laaja, että tuon ikäisten hakuun osuisit. Itse olen 45 nainen, ja jos olisin Tinderissä, minulla olisi siellä luultavasti haussa 39-51-vuotiaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä 40-45?
Olen 53-vuotias nainen ja minulle olisi 53 maksimi paitsi jos joku ihan täysi kymppi vanhempi tulisi eteen. 40v naisen ei missään tapauksessa kannata ottaa yli viiskymppistä miestä. Mieluimmin suurin piirtein samanikäinen tai pari vuotta nuorempi.
Mutta jos niissä nelikymppisissä ei ole tarjolla riittävän hyvää sinkkumiestä, ja vastaan tuleekin hurmaava viiskymppinen mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika normaalilta keskivertomiehen kokemukselta. Ensimmäinen viikko on normaalisti paras, koska Tinder antaa uuden tunnuksen boostin. Sen jälkeen se voi muuttua erittäin haastavaksi, jos kuvat ja bio eivät ole hyvin viilattuja.
M39
Bio ei käytännössä merkitse mitään. Naiset eivät niitä lue koskaan. Sen olen itsekin todistanut, kun melkein jokainen mätsi kysyy asioita jotka lukee selvästi biossa.
Ehkä he yrittävät vain viritellä keskustelua kertomistasi asioista. Tai toivovat, että avaisit asiaa hieman enemmän. Itse luen aina biot ja teen päätöksen tykkäyksestä sen perusteella. En tykkäile sellaisista miehistä ollenkaan, jotka eivät kerro itsestään mitään, biona on joku sovinistinen typerä vitsi tai 4ivi emojeita. Ne joilla on kunnon bio ovat panostaneet ja siksi todennäköisemmin tosissaan kumppania etsimässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä 40-45?
Mieluummin vähän nuorempi mies, niin ei ole vielä päässyt ukkoontumaan ja jaksaa paremmin menossa mukana.
Pekka sai osuman, eikö kuulostakin hyvältä? Tällaisen viestin laittoi Tinder minulle just hetki sitten. Ilahduin! Se toimii sittenkin! 😀 Menin katsomaan, että kukahan se mahtaa olla. Ei siellä ollut mitään matchia. Tämä oli taas Tinderin tahallista kiusaamista. Nyt on lähellä se, että poistan Tinderin kokonaan. Enkä menetä siinä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä 40-45?
Aika harvalla on ikähaitari niin laaja, että tuon ikäisten hakuun osuisit. Itse olen 45 nainen, ja jos olisin Tinderissä, minulla olisi siellä luultavasti haussa 39-51-vuotiaat.
51 ja 53 on kuitenkin hyvin lähellä toisiaan, eli se voi olla tosi pienestä kiinni. 20 vuoden päästä toinen on 71 ja toinen 73.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos niissä nelikymppisissä ei ole tarjolla riittävän hyvää sinkkumiestä, ja vastaan tuleekin hurmaava viiskymppinen mies?
Ei se mene noin. Jos vanhemmat miehet eivät kiinnosta ja vedä seksuaalisesti puoleensa, niin sitten se on niin - silloin ei vain yksinkertaisesti hurmaannu siitä "hurmaavasta viiskymppisestä". Tämä on vähnä sama juttu, kuin että jos joku ei oikeasti vaikka elämäntilanteensa vuoksi ole avoin suhteelle, ei hän kiinnostu, vaikka miten hurmaavia tyyppejä tulisi vastaan. Tai jos joku on lesbo, ei hän kiinnostu, vaikka miten hurmaava mies tulisi vastaan. Ihmisellä voi olla vaikka miten hyviä ja vetovoimaisia ominaisuuksia, mutta silti jokin yksittäinen voi olla niin iso turn off, että tästä ei vaan kiinnostu. Se ikä näkyy ihmisessä kyllä aina jotenkin, ja jos ne vanhemman iän merkit ovat turn off, niin sitten ne ovat.
Tilastojen mukaan ikäerosuhteet ovat aika harvinaisia, joten siitä voidaan päätellä, että eivät ne nelikymppiset vaan niistä "hurmaanista viiskymppisistä" kiinnostu.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä 40-45?
Mutta jos niissä nelikymppisissä ei ole tarjolla riittävän hyvää sinkkumiestä, ja vastaan
Olette hurmaavia vain omasta mielestänne. Vai onko itseään hurmaavana pitävä 53 v nainen sinun mielestäsi oikeasti hurmaava? Ja jos on, kuinka monta vuotta? Ja puhutaan nyt taviksista, turha ruveta linkittämään mitään Jennifer Lopezia.
Aika harva 40vuotias nainen haluaa yli 50vuotiaan miehen, siinä pitää olla jo vahvasti kemiaa ja mahiksen tuntua jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä 40-45?
51 ja 53 on kuitenkin hyvin lähellä toisiaan, eli se voi olla tosi pienestä kiinni. 20 vuoden päästä toinen on 71 ja toinen 73.
Kyllä, mutta sinun pitää nyt ymmärtää, että Tinderissä ikärajaus pitää tehdä johonkin, ja omalla kohdallani se olisi varmaan joku 6 vuotta suuntaansa. Se ei tarkoita, että kuuden vuoden ikäero olisi enää mikään ihanteellinen, vaan siinä on jo tehty kuvaamasi kaltainen jousto. Tuolla sinun logiikallasi voisi mistä tahansa ikärajauksesta ajatella, että pari vuotta sinne tai tänne, ja kun tätä koko ajan venyttäisi, olisi ikäjakauma lopulta 18-100. Mitä järkeä, jos ei oikeasti halua ikäerosuhteita?
On totta, että 71- ja 73-vuotiaan kohdalla eroa ei paljon olekaan, ja yksillöllinen variaatio merkitsee tuossa iässä enemmän . Mutta kun tässä nyt puhuttiin siitä, minkä ikäisen kanssa 45-vuotias haluaisi olla, niin jos ikäerosuhteita ei halua, niin 8 vuotta on jo melkein 10 vuoden ikäero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Olen mies.
Miehille Tinder on kuin suossa tarpomista. Naisia on merkittävästi miehiä vähemmän siellä.
Te miehet itse sössitte siellä: kun te tykkäätte siellä kaikista naisista, toimii Tinderin algoritmi niin, että se siirtää teidät roskasakkiin. Sen jälkeen ette edes näe kaikkia tarjokkaita siellä.
Entä jos hyväksyy noin kolmanneksen naisista?
Itse miehenä hyväksyn vain enintään 10 % naisista, mutta ei niitä vastatykkäyksiä siltikään tule.
Onhan niitä sellaisiakin pariskuntia, joissa alussa nainen on 20 ja mies 30. Ja toisinkin päin.
Sekin riippuu, onko rokotettu vai ei. Näitäkin liikkuu tinderisä yllättävän paljon ja kun itse olen rokotettu niin ei tule sitä mätsiä.
Joo, jännä juttu tuo rokotus! Itselle ei tulisi mieleenkään mainita, olenko rokotettu vai en. Olen kyllä. Jotkut siis erikseen mainitsevat, että häntä ei ole rokotettu. Tarkoittaakohan se sitä, että sellainen ei huolisi rokotettua kumppanikseen? Ja toisaalta, kannattaisiko rokottamatonta karttaa ajatellen tämän olevan ehkä muutenkin outo? Minkälaista merkitystä ihmiset tällaiselle tiedolle yleensä antavat?
Vierailija kirjoitti:
Joo, jännä juttu tuo rokotus! Itselle ei tulisi mieleenkään mainita, olenko rokotettu vai en. Olen kyllä. Jotkut siis erikseen mainitsevat, että häntä ei ole rokotettu. Tarkoittaakohan se sitä, että sellainen ei huolisi rokotettua kumppanikseen? Ja toisaalta, kannattaisiko rokottamatonta karttaa ajatellen tämän olevan ehkä muutenkin outo? Minkälaista merkitystä ihmiset tällaiselle tiedolle yleensä antavat?
En ole Tinderissä mutta tuossapa nopea ja tehokas helppo keino erotella järki-ihmiset salaliittohörhöistä.
Entä jos hyväksyy noin kolmanneksen naisista?