Suomihan on jatkuvasti EU-oikeudessa erilaisista asioista, joten mitä väliä sillä on, jos Suomi rikkoo jotain "kansainvälistä pykälää"
turvatakseen Suomen rajat?
Saadan joku tuomii parin vuoden päästä, niin mitä sitten? Laitetaan se samaan nippuun noiden muiden tuomioiden kanssa. Ja sitten vaan get over it.
Kommentit (301)
Ei noudateta itse sopimuksia ja samalla kuitenkin pää punaisena kiukutaan jos muut ei noudata itselle edullisia sopimuksia. Tyypillinen minä minä kiukku persu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"...ja näköalattomuus turvallisessa maassahan ei ole mikään t-paikan peruste. "
Ei olekaan eikä niin ole sanottukaan. Mutta sopimukset nyt vain ovat sellaisia että ei ole ihmisen velvollisuus jäädä ensimmäiseen vastaantulevaan "turvalliseen maahan". Varsinkin kun se turvallisuus on usein aika tulkinnanvaraista.
Suomen rajoille pyöräilee suuria määriä nuoria miehiä, ja silti jotkut vieläkin kuvittelevat, että kysymyksessä ovat oikeasti hädänalaiset. Voi luoja tuota löperyyttä.
No se että joku tulee pyöräillen tai on osa jonkun maan hybridivaikuttamista ei vielä kerro yhtään mitään sen ihmisen hädänalaisuudesta. Hän voi olla avun tarpeessa tai sitten ei. Sitä emme voi etukäteen tietää.
Ja tämä ei tarkoita että meidän ei pidä tehdä mitään tai että ei saisi sulkea rajoja. Mutta sen uskotteleminen että ei kukaan voi olla oikeastikin hädässä on vain sen oman mielen rauhoittelua ja sillä ei ole mitään perusteita. On ihan mahdolista että suljemme nyt rajat myös joiltakin sellaisilta jotka olisivat tarvinneet suojelua.
" Saisivat turvanetsijät mennä omiin naapurimaihin etsimään turvaa,"
Valtaosa on jo niissä. Ehdottomasti yleisin pakopaikka on joko naapurimaa tai joku lähialueen maa.
Vierailija kirjoitti:
Ei noudateta itse sopimuksia ja samalla kuitenkin pää punaisena kiukutaan jos muut ei noudata itselle edullisia sopimuksia. Tyypillinen minä minä kiukku persu
Annatko yhdenkin esimerkin tällaisesta tilanteesta? Vai puhutko nyt siis Suomen valtiosta vai jostain sun huoltoaseman baarituttavuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annatko yhdenkin esimerkin tällaisesta tilanteesta? Vai puhutko nyt siis Suomen valtiosta vai jostain sun huoltoaseman baarituttavuudesta?
Taisi mennä persujuntilla tunteisiin :D Noh totuus sattuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan eikä niin ole sanottukaan. Mutta sopimukset nyt vain ovat sellaisia että ei ole ihmisen velvollisuus jäädä ensimmäiseen vastaantulevaan "turvalliseen maahan". Varsinkin kun se turvallisuus on usein aika tulkinnanvaraista.
Suomen rajoille pyöräilee suuria määriä nuoria miehiä, ja silti jotkut vieläkin kuvittelevat, että kysymyksessä ovat oikeasti hädänalaiset. Voi luoja tuota löperyyttä.
No se että joku tulee pyöräillen tai on osa jonkun maan hybridivaikuttamista ei vielä kerro yhtään mitään sen ihmisen hädänalaisuudesta. Hän voi olla avun tarpeessa tai sitten ei. Sitä emme voi etukäteen tietää.
Ja tämä ei tarkoita että meidän ei pidä tehdä mitään tai että ei saisi sulkea rajoj
Kaikki on toimiminen väärin, mutta nyt taas jotain saakin kyllä tehdä. Sopivan ympäripyöreästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi mennä persujuntilla tunteisiin :D Noh totuus sattuu
Ei kun ihan tosi, en saanut päähäni sopivaa tapausta.
Miksi sinä nyt noin provosoiduit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä ei tarkoita että meidän ei pidä tehdä mitään tai että ei saisi sulkea rajoj
No eipä tuo suuri menetys olisi. Miksi jonkun mistä lie tulevan mahdollinen hädänalaisuus menisi Suomen turvallisuuden edelle tilanteessa, joka on päivänselvää hybridivaikuttamista? Minkä hädän alla he Venäjällä edes olisivat?
Vierailija kirjoitti:
Kuka kiukkuaa muiden sopimuksista?
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa on jo niissä. Ehdottomasti yleisin pakopaikka on joko naapurimaa tai joku lähialueen maa.
Ja miksi se ei näille turisteille riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi se ei näille turisteille riitä?
Tulihan se tuolla jo mainittua - näissä maissa on mälsää eikä anneta vuittonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta me elämme maailmassa, jossa valtiot rikkovat lakeja ja sopimuksia. Yleviin arvoihin tarrautuminen ulkoisen uhan alla on itsetuhon tie."
Jos me toimimme yhtä härskisti ja ihmisoikeuksia polkien kuin ne kaikki maailman perslävet niin ei meillä ole enää varaa väittää olevamme sen parempia. Sehän se onkin se paradoksi että ollakseen hyvä ja luotettava maa on oikeasti oltava sellainen eikä vain sanottava olevansa sellainen.
Minä en edes halua, että kehuskelemme olevamme muita parempia. Minulle riittää, että olemme itsenäinen valtio ja käyttäydymme juuri siten ja että asetamme oman kansan edun vieraiden tarpeiden edelle. Ihan niin kuin muutkin valtiot toimivat.
On vain aikamoinen harha että olisi olemassa maita jotka käyttäytyisivät muita kohtaan hyvin tsekkäästi mutta omia kansalaisiaan kohtaan humaanisti ja reilusti. Lähes poikkeuksetta maa joka alkaa lipsumaan periaatteita muita kohtaan lipsuu niistä myös ainakin osaa omasta kansasta kohtaan. Juuri siksi ne ovat periaatteita että ne pätevät joko kaikkiin tai sitten eivät ihan varmasti enää kehenkään ja välimuotoa ei oikein ole.
On siis utopia että voisimme olle tuntematta mitään sympatiaa muuta maailmaa kohtaan ja samaan aikaan suurta ja kaikkiin kohdistuvaa sympatiaa omaa kansaa kohtaan. Kun ihmisiä aletaan jakaa meihin ja muihin niin niitä "muita" alkaa aika pian löytymään myös oman maan sisältä.
Kerro, oi sinä ylevä pylväspyhimys, montako irakilaista ja somalia olet valmis majoittamaan kotiisi? Vai häädätkö kunnan vuokra-asunnoista köyhät tehdäksesi heille tilaa? Vai kurjistatko entisestään mummojen terveydenhoitoa rahoittaaksesi elättien oleskelun? Resursseja kun on vain rajallinen määrä, ja jo nyt Suomessa on paljon ahdingossa eläviä ja iso määrä tulossa olevia suuria leikkauksia sosiaaliturvaan. Yritä, oi sinä parempi ihminen, nähdä todellisuus ympärilläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta me elämme maailmassa, jossa valtiot rikkovat lakeja ja sopimuksia. Yleviin arvoihin tarrautuminen ulkoisen uhan alla on itsetuhon tie."
Jos me toimimme yhtä härskisti ja ihmisoikeuksia polkien kuin ne kaikki maailman perslävet niin ei meillä ole enää varaa väittää olevamme sen parempia. Sehän se onkin se paradoksi että ollakseen hyvä ja luotettava maa on oikeasti oltava sellainen eikä vain sanottava olevansa sellainen.
Minä en edes halua, että kehuskelemme olevamme muita parempia. Minulle riittää, että olemme itsenäinen valtio ja käyttäydymme juuri siten ja että asetamme oman kansan edun vieraiden tarpeiden edelle. Ihan niin kuin muutkin valtiot toimivat.
On vain aikamoinen harha että olisi olemassa maita jotka käyttäytyisivät muita kohtaan hyvin tsekkäästi mutta omia kansalaisiaan koht
Tämän dominoteorian kehittelit ihan itse. Jos näin käy "lähes poikkeuksetta", niin annapa edes yksi esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä ei tarkoita että meidän ei pidä tehdä mitään tai että ei saisi sulkea rajoja. Mutta sen uskotteleminen että ei kukaan voi olla oikeastikin hädässä on vain sen oman mielen rauhoittelua ja sillä ei ole mitään perusteita. On ihan mahdolista että suljemme nyt rajat myös joiltakin sellaisilta jotka olisivat tarvinneet suojelua.
Erittäin todennäköistä on se, että aidosti hädänalaisimmat eivät koskaan pääse lähellekään kaukaista Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän suomalaisten hermot kestää jos sinne rajavyöhykkeelle kertyy ihmisiä pakkasella ja alkavat kuolemaan? Mukana lapsia ja vauvoja. Ja jos luulette että Venäjältä ei löytyisi vähempiarvoisia vauvoja uhrattavaksi, erehdytte. Peli saattaa koveta. Suomalainen yhteiskunta muuttuisi jos tällaista katseltaisiin kuten tosi-TV:ssä
iRacista ja Smaliasta harvemmin tulee naisia ja lapsia tänne. Sitäpaitsi ei Venäjä ole heille vaarallinen - pysyköön siellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eikö nykytilanteessa itärajan takaa tulevila epämääräisiä henkilötiedottomia miesjoukkoja tulisi pitää potentiaalisena sotilaallisena uhkana? "
Se voi olla potentiaalinen uhka mutta toisaalta olisi vähän hätiköityä pitää sitä uhkana ihan vain varmuuden vuoksi ilman mitään todisteita. Ei pidä olla sinisilmäinen mutta ei myöskään foliohattu joka näkee uhkia joka puolella. Realismi pitää olla ja uhka-arvioiden perustua turvallisuusviranomaisten tietoon eikä nettikirjoittelijoiden mutuun.
Kerro sinä mikä intressi vilpittömin mielin saapuvalla matkaajalla on kätkeä henkilöllisyytensä?
Eikö yksikään vuoden 2015 tuhansista paperittomista ollut hoksannut ottaa älypuhelimeensa kuvaa passistaan? Mulla on
Ai nämä Smpanssit ja iRacit pakenivat Gazasta? Mitä he siellä teki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vain aikamoinen harha että olisi olemassa maita jotka käyttäytyisivät muita koht
Ei hän anna ratkaisuja. Hän "korjaa" vain kaikkien muiden "ajatusvirheet", mutta jättää välistä ne, joissa häneltä pyydetään jotakin oikeasti rakentavaa.
Väliin sujauttaa jotain ympäripyöreää "enhän minäkään nyt aivan rajaton ole".
Hemmetin hienoa. Mutta mitään ratkaisua ei tule, tai edes sitä, mihin tämä ihminen / taho olisi halukas asettamaan rajansa. Sen minä olisin halunnut kuulla. Hän / se levittää sinänsä asiallistakin näkökulmaa, mutta pohja puuttuu ja jutut valuvat kaivoon.
Mikäs hätä heillä siellä Venäjällä on?
Vierailija kirjoitti:
Mikäs hätä heillä siellä Venäjällä on?
Ei mitään. Ihana maa, ihania ihmisiä. Erikoisoperaatiossa on töitä kaikille miinanpolkutaitoisille.
Koko turv.paikkajutun pitäisi lakkauttaa EU:ssa. Ei sovi enää nykymaailmaan. Saisivat turvanetsijät mennä omiin naapurimaihin etsimään turvaa, eikä änkeä Pohjolan perukoille. Jotain omaa vastuuta heille myös, emme ole vastuussa koko maailman ongelmista.