Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kahvimuki käytännöllinen joululahja?

Vierailija
17.11.2023 |

Iittalan muki..

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedät, mitä sarjaa lahjansaajalla on, ja tiedät myös, että hän toivoo/kerää itse sitä lisää, niin sitten kahvimuki on hyvä lahja. Muuten ei. 

Itse laitan saman tien kiertoon kaikki saamani yksittäiset kahvimukit ja muut astiat, jos ne eivät ole sarjaa jota meillä jo on. Aivan sama, mitä lahjanantaja ajattelee, mutta ei meidän kaappeihin mahdu tarvetta enempää mukeja tai muutakaan, enkä ala sitä tilaa tehdä millekään yksittäisille eri sarjojen mukeille, joille ei ole käyttöä. 

Niin, ja tässä kun oli puhetta Taika-mukeista. Meillä on niitä, ja äitini osti jossain vaiheessa joululahjaksi lisää. Sanoin, ettei tarvita enää, kun on jo kymmenen, että pitäisi mieluummin karsia. No, hän osti niitä silti. Laitoin kiertoon. En ala karsia esim. juomalaseista sen takia, että kaappiin mahtuisi 15 Taika-mukia. 

Eli selvitä lahjansaajan mieltymys ja tarve ensin, ennen kuin ostat mitään kuppia tai tavaraa.

Minä taas säästän kaikki saamani yksittäiset mukit ylähyllyn perukalle, nimilappu sisällä ja kun kyseisen mukin antanut henkilö tulee käymään tai kylään, katan sen yksittäisen parittoman mukin hänelle ja muille sitten samaa sarjaa olevat.

Vierailija
62/70 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tietää mitä sarjaa lahjansaajalla on tai mistä tykkää. Muuten ei. 

Mä en valitettavasti tarvitse parittomia kappaleita siihen täyteen astiasarjaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaiset tuttumme hymähteli kun katoin pöytään muumimukit, kysyivät onko tarkoitus järjestää lastenkemut.

Kai sivistit häntä asiassa?

Vierailija
64/70 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä mammat varmaan luulee, että jos se kahden kympin muki jätetään ostamatta niin nää saa timantteja tilalle. 

Kallis muki on ihan hyvä lahja ja jos ei kelpaa, niin antaa sitten sen hyväntekeväisyyteen ja on itse kokonaan ilman 

Eikö lahjan ole tarkoitus ilahduttaa saajaansa? Jos lahjansaaja ei halua eikä tarvitse mukia, miksi sellainen pitää sitten varta vasten ostaa ja antaa? Tämä on luonnonvarojen ja rahan haaskausta. Puhumattakaan siitä harmista, että lahjansaaja joutuu käyttämään aikaansa mukin viemiseen sinne hyväntekeväisyyteen. Mikä idea on antaa lahjoja, joista jo ennen antamista ajattelee että vieköön hyväntekeväisyyteen? Tämä on vähän sama kuin tyrkätään toiselle kassillinen vaatteita ja sanotaan, että vie hyväntekeväisyyteen jos et tarvitse. Mikset itse voi viedä suoraan sinne, miksi siirrät vastuun kierrättämisestä toiselle?&

Sama koskee kynttilöitä, servettejä ja saippuoita.

Vierailija
65/70 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan, kun muutin pois lapsuuden kodistani, ostin Arabian valkoisia 24h-mukeja 4 kpl. Ajattelin, että siinä on itselleni ja muutama vieraille, jos äiti, sisko tai kavereita tulee käymään. Eikä tarvitse heti olla yhtä mukia tiskaamassa, jos haluaa juoda teetä sekä illalla että aamulla. Siinä kodissa ei ollut tiskikonetta. Käytännössä ei koskaan tullut tilannetta, jossa olisin tarvinnut kaikkia neljää mukia yhtä aikaa. 

Kun muutin yhteen silloisen poikaystäväni, nykyisen aviomieheni kanssa, hänen mukanaan kaappiin tuli 4 kpl Iittalan Teema-mukeja. Nyt juon 24:sista teetä ja kaakao, mieheni juo Teemoista kahvia. 

Kun valmistuin kasvatustieteen kandiksi, sain yhtenä valmistujaislahjana kaksi Arabian mukia, joiden suunnittelija on Minna Immonen. Kivat omppumukit, jotka sopivat jouluun, mutta olen käyttänyt vain toista niistä ja yhden kerran, kun meillä oli kaksi ystäväpariskuntaa istumassa iltaa. Ne ovat vielä kaapin täytteenä, koska uskon, että niiden arvo voi ajan myötä nousta. 

Työskentelin valmistumisen jälkeen 4,5 varhaiskasvatuksen opettajana. Sinä aikana sain asiakkailta joululahjaksi kaksi muumimukia. En ole koskaan käyttänyt kumpaakaan, vaikka periaatteessa kyllä tykkään muumimukeista, ja toinen niistä miellyttää silmääni erityisesti. Mukien hohtoa vähentää se, etteivät ne enää ole Suomessa valmistettuja kuten aiemmin hankkimani tai saamani 24h ja Minna Immonen. 

Minut tunnettiin päiväkodissa muumikantisesta muistikirjasta. Niitä oli useampi erilainen vuosien varrella. Sitten, kun lopetin työt päiväkodissa ja jatkoin opintoja, sain läksiäislahjaksi työkavereilta kolmannen muumimukin ja vielä yhden muumimuistikirjan. Sellainen muki, joka on tehty ulkomailla ja väreiltään ehkä rumin, jota olen koskaan nähnyt. Muumimuistikirjakin on mustakantinen, enkä halua käyttää sitä. Se näyttää ankaralta, kovalta ja synkältä. Tämä lahjapaketti on alkuperäisessä sellofaanipakkauksessaan pahvilaatikossa, jonka sisältö on menossa kierrätyskeskukseen tai johonkin joulukeräykseen. Uskon, että se voi jotakuta ilahduttaa, mutta ei ole yhtään sellainen kuin itse haluaisin. 

Ja toivon tosi hartaasti, ettei kukaan enää koskaan anna minulle lahjaksi yhtäkään mukia. Tusinalahja, joka harvoin päätyy käyttöön ihmisellä, jolla on kaapit täynnä astioita muutenkin. 

Vierailija
66/70 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä hyväksi ideaksi voi sanoa. Jokainen löytää itse mieluisimmat mukit.

Vierailija
67/70 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään mukilahjoista. Ne tuovat aina antajan ja tilanteen mieleen. Ei minua haittaa jos on eri paria olevia mukeja. Muutenkin tunkkainen ja historiaan kuuluva ajatus tuollaiset viimeistä piirtoa myöden olevat täydelliset astiasarjat.

Jos on joku sellainen muki josta ei itse tykkää, niin sen voi laittaa laittaa varamukiksi kaappiin tai antaa eteenpäin.

Vierailija
68/70 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä mammat varmaan luulee, että jos se kahden kympin muki jätetään ostamatta niin nää saa timantteja tilalle. 

Kallis muki on ihan hyvä lahja ja jos ei kelpaa, niin antaa sitten sen hyväntekeväisyyteen ja on itse kokonaan ilman 

Sinä luulet, että muki on kaikille mieleinen lahja, kun itse siitä tykkäät. Ei ole, kaikki eivät ole kanssasi samaa mieltä

Vierailija
69/70 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mitään kodintavaraa lahjaksi. Kun sanon, ettei meille tarvitse ostaa mitään lahjaa, älä osta! Halpiskonvehtirasiakin on parempi lahja, jos et voi olla ostamatta.

Vierailija
70/70 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lahja lapselleni on hänen suosikkipeliin liittyvä muki. Elden ring "You died"-tekstillä varustettu muki. Eiköhän hän tykkää tuosta sitten jatkossa teensä juoda. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi