Onko kahvimuki käytännöllinen joululahja?
Kommentit (70)
on, mutta kukaan ei tarvitse lisää kahvimukeja. Kukaan ei tarvitse niitä lisää.
Ehkä jollekin mummolle. Eikös ne sitä kahvia juo.
Iittalan muki on ihan hyvä, toki pitää tuntea saajan maku. Ainakin nuo saa helpolla eteenpäin sitten (myytyä, lahjaksi tms).
Missään nimessä ei mitään sekalaista halpismukia kuitenkaan...
Minä tykkäisin, jos se olisi jotenkin minun näköiseni eikä sellainen "pakko ostaa joku lahja, otetaan nyt vaikka tuo". Mutta monet eivät tykkää tavarasta ollenkaan, joten lahjan saajan ajatuksia täytyy vähän tuntea.
Vierailija kirjoitti:
Itse vähän karsastan täällä paljon esitettyä ajatusta, että jos antaa mukin, niin pitäisi olla sitä sarjaa mitä saaja keräilee. Niin minulla kuin monella tutullanikin on se "keräilemäni" sarja jo täynnä eli niitä mukeja ym astioita on hankittu jo ihan tarpeeksi omiin tarpeisiin. En siis ainakaan sellaisia haluaisi enää yhtään enempää.
Nimenomaan pitää tietää, että edelleen keräilee.
Vierailija kirjoitti:
Harmi ettei Fazer korvaa sokeria aspartaamilla.
Googlaapa ja katso mitä myrkkyä aspartamiini on!
Oikeasti tuttuni sai siitä erittäin vakavan taudin, jossa veri ei hyydy lainkaan, se aspartamiini oli tarttunut niihin verihiutaleisiin, sanoi lääkäri sairaalassa.
Jos voisin helposti valita, niin mulla olisi kaikki eri paria. Matalia lautasia on 7 erilaista, samantyyppisellä teemalla (kaikki ostettu kirppareilta, ja ostan aina lisää kun näen sopivan, niitä rikkoutuu kuitenkin useampia per vuosi) Syviä lautasia on ikäväkseni vain kahta eri valkoista ja kokoista, sekä 2kpl mataliin lautasiin sopivaa. Isommat lasit on kaikki ikeasta, ja pienemmät ostettu joskus 20v sitten ihan vain paketteina kaupasta. On ollut myös erilaisia laseja mutta kirppislasit eivät vain kestä :( ja siksi nyt on vain samanlaisia uusina ostettuja. Aterimiakin on useista eri sarjoista, kirpparilta nekin.
Muttamutta, olen saanut joskus lahjaksi iittalan teema kahvimukeja 8 kpl, ja kaverini kun halusi luopua omistaan kun olivat vähiin käyneet, niin toi minulle niitä samanlaisia vielä lisää 6 kpl, tämän lisäksi meillä on vielä jokaisella perheenjäsenellä ns. omat mukit, ja ne muutamat muumimukit mitä joku on lapsille ostanut, niin sanoisin että ei enää yhtään kuppia eikä mukia tähän huusholliin, vaikka sinänsä muki olisikin ihan hyvä lahja minulle, ja vaikka yksittäinenkin. Niitä vain on niin paljon jo.
Mutta jos joku kuitenkin minulle nätin mukin ostaisi, niin voisin laittaa sen sitten lahjana eteenpäin jollekin joka sellaista kaipailisi.
Vierailija kirjoitti:
Kahvimuki ... Itse olen saanut lahjaksi yli 10 kahvimukia. Enkä käytä yhtäkään niistä... Minulla on yksi oma muki, jota käytän. En halua enää yhtään mukia lahjaksi.
Sä voit antaa ne kaikki eteenpäin, lahjana, jos kerran käyttämättömiä - karkin/suklaan kanssa tai ilman.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tykkää yksittäisistä mukeista.
Minä taas tykkään nimenomaan yksittäisistä mukeista :D
Ap:n ja muiden kannattaisi aloittaa se lahjanmiettimisprosessi siitä, mistä lahjan saaja tuntuu tykkäävän.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpais punainen Taika-muki tai joku sellainen Muumi-muki, jota minulla ei jo ole. Mielelläni ottaisin myös samalla kuosilla "murokulhonkin". Mutta nämähän täytyy ostajan tietää, että osaisi osua oikeaan. Tosin Taikoja mulla on jo mustavalkoinen ja sininen setti, joten en välttämättä tarvitse näitä lisää.
Eli älä osta summassa kenellekään jotain yksittäisiä mukeja.
Punaista Taikaa saa aina vaan joulunseudulla, menee varmaan parhaiten kaupaksi nyt.
Muita värejä saa muulloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Teetä ap lahjaksi muki Ifolorilta johon painatat vaikka oman lapsesi kuvan. Se on varmasti haluttu lahja.
Huh, mä en ainakaan haluaisi juoda kahviani jonkun kuolasen sukulais/tuttavapenskan naamamukista. En todellakaan.
joo kuusi ranskalaista ohutta mukia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, Lapin kuksa parempi.
Ei voi laittaa astianpesukoneeseen, epäkäytännöllinen.
Niin kun laiskat ei viitsi tiskata käsin.
Älä osta aikuisille enää mitään kodintarpeita jos ei ole erikseen pyydetty. Kauhistuttaa ajatuskin että nyt sieltä tulee taas mukia ja kippoa, yksittäistä ja koko sarjaa... EI NÄMÄ MAHDU MIHINKÄÄN. MEILLÄ ON JO MUKEJA KUPPEJA JA KIPPOJA.
Minulle kelpaa! Tykkään kun on erilaisia mukeja, ja niitä menee rikki jatkuvasti häslätessä niin uusille on aina tarvetta.
Antaisin mieluummin pahvimukin. Halvempi ja samasta pakkauksesta saa lahjoja kaikille tutuille.
Meillä on ainakin yksi kaappi täynnä niitä lahjamukeja! Meillä on kahvimukit joista kahvi juodaan, niitä on 12. Sitten meille on kertynyt varmaan 30-40 kappaletta jotain lahjamukeja, joita 5 perheen jäsentä ovat jossain vaiheessa saaneet perheen ulkopuolelta joulu- tai syntymäpäivälahjaksi tai joskus jonain tuliaisena.
Ainkin minulle ei mikään olisi sen kypsempi lahja kuin muki. Kireä hymy taas, onpa mukava, kiitos. Tästä juodaan sitten vain juhlapäivänä
Jos on vähintään 200€ maksava muumimuki niin on hyvä lahja.
Joku 20€ muki joululahjana olisi kyllä noloa antaa.
Nyt on viimeinen joulu, kun voi antaa Veikkauksen arpapaketit lahjaksi. Vuodenvaihteen jälkeen, arpajaislain takia, saa ostaa vain itselle.
Vuosia sitten annoin mainitsemasi esineet kälyille lahjaksi, kummallekin omansa. Hyvin on astiat kolhittu.