Onko kahvimuki käytännöllinen joululahja?
Kommentit (70)
Ranskalaiset tuttumme hymähteli kun katoin pöytään muumimukit, kysyivät onko tarkoitus järjestää lastenkemut.
Jos tiedät, mitä sarjaa lahjansaajalla on, ja tiedät myös, että hän toivoo/kerää itse sitä lisää, niin sitten kahvimuki on hyvä lahja. Muuten ei.
Itse laitan saman tien kiertoon kaikki saamani yksittäiset kahvimukit ja muut astiat, jos ne eivät ole sarjaa jota meillä jo on. Aivan sama, mitä lahjanantaja ajattelee, mutta ei meidän kaappeihin mahdu tarvetta enempää mukeja tai muutakaan, enkä ala sitä tilaa tehdä millekään yksittäisille eri sarjojen mukeille, joille ei ole käyttöä.
Niin, ja tässä kun oli puhetta Taika-mukeista. Meillä on niitä, ja äitini osti jossain vaiheessa joululahjaksi lisää. Sanoin, ettei tarvita enää, kun on jo kymmenen, että pitäisi mieluummin karsia. No, hän osti niitä silti. Laitoin kiertoon. En ala karsia esim. juomalaseista sen takia, että kaappiin mahtuisi 15 Taika-mukia.
Eli selvitä lahjansaajan mieltymys ja tarve ensin, ennen kuin ostat mitään kuppia tai tavaraa. Jos et tiedä, on varmempi ostaa jotain, minkä voi käyttää pois.
Vierailija kirjoitti:
No osta Taika-sarjaa, punainen tai sininen iso muki ovat parhaita.
Siihen myös kupin alunen ja leipälautanen, laita muki täyteen Fazerin sinisiä konfekteja ja ympärille sellofaania ja kaunis rusetti. Kyllä kelpaa.
Mä olen saanut ison punaisen Taika -mukin lahjaksi, ja oli muuten yksi ihan parhaista lahjoista! Se oli mun lempparimuki, jota käytin päivittäin vuosia, kunnes kolautin sen jonnekin ja siitä lohkesi pala. En ole raaskinut itse ostaa uutta tilalle.
Mutta ehdottomasti siis iso muki lahjaksi, jos aikoo vain yhden yksittäisen ostaa. Leipälautasta ei minun mielestäni tarvita.
Ei ainakaan mulle, kun minikeittiön kaappiin ei mahdu enää yhtäkään. Paitsi jos ostat tän vuoden roosanauha krookus-mukin, niin voin laittaa sen tieltä jonkun pois.
En halua juoda kahvia mukista, vaan kahvikupista. Se on paljon kodikkaampaa ja mukit ovat liian suuria.
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset tuttumme hymähteli kun katoin pöytään muumimukit, kysyivät onko tarkoitus järjestää lastenkemut.
Voi ei. Kauheeta..
Täällä mammat varmaan luulee, että jos se kahden kympin muki jätetään ostamatta niin nää saa timantteja tilalle.
Kallis muki on ihan hyvä lahja ja jos ei kelpaa, niin antaa sitten sen hyväntekeväisyyteen ja on itse kokonaan ilman
Minä sain yhtenä jouluna lahjaksi läheiseltä henkilöltä sellaisen sellofaaniin käärityn ruskean kahvimukin jonka sisällä oli konvehteja. Mukin kyljessä luki isolla Coffee.
En juo kahvia ja lahjan antaja ja kyllä tiesi asian joten en tiedä oliko kyseessä kettuilua vai mitä hänellä oli oikein mielessä. Ehkä oli saanut sen itse aikaisemmin lahjaksi ja halusi laittaa pahan kiertämään. Muki oli pari vuotta kaapin perällä kunnes se meni "vahingossa" rikki ja heitin sen pois.
Todennäköisesti lahjansaajalla on jo muki tai useampiakin mukeja. Vaikka muki itsessään onkin käytännöllinen esine, niin suurella todennäköisyydellä se on lahjansaajalle tarpeeton.
Moni myös keräilee tiettyä sarjaa, eikä halua eri merkkisiä mukeja sen tietyn mukin lisäksi. Jättäisin ostamatta ellen olisi 100% varma että lahjansaaja haluaa juuri tämän tietyn merkkisen mukin.
Tietenkin on. Ei voi sanoa, älä osta kenellekään, jollet tiedä kaikista.
Teetä ap lahjaksi muki Ifolorilta johon painatat vaikka oman lapsesi kuvan. Se on varmasti haluttu lahja.
Itse vähän karsastan täällä paljon esitettyä ajatusta, että jos antaa mukin, niin pitäisi olla sitä sarjaa mitä saaja keräilee. Niin minulla kuin monella tutullanikin on se "keräilemäni" sarja jo täynnä eli niitä mukeja ym astioita on hankittu jo ihan tarpeeksi omiin tarpeisiin. En siis ainakaan sellaisia haluaisi enää yhtään enempää.
Minulla on yksittäisiä mukeja, itse ostettuja ja saatuja. Ei ole ketään haitannut, kun olen tarjonnut kahvia niistä. Onpahan helpompi tunnistaa omansa.
Vierailija kirjoitti:
Teetä ap lahjaksi muki Ifolorilta johon painatat vaikka oman lapsesi kuvan. Se on varmasti haluttu lahja.
Ei todellakaan toisten mukuloita minun aamupalalleni, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan toisten mukuloita minun aamupalalleni, kiitos.
Et sitten ymmärrä sarkasmia?
Mä ilahtuisin sellaisesta itse suunnitellusta mukista. Muuten mukini kyllä on samaa sarjaa ja en erityisemmin välitä yksittäisistä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä mammat varmaan luulee, että jos se kahden kympin muki jätetään ostamatta niin nää saa timantteja tilalle.
Kallis muki on ihan hyvä lahja ja jos ei kelpaa, niin antaa sitten sen hyväntekeväisyyteen ja on itse kokonaan ilman
Eikö lahjan ole tarkoitus ilahduttaa saajaansa? Jos lahjansaaja ei halua eikä tarvitse mukia, miksi sellainen pitää sitten varta vasten ostaa ja antaa? Tämä on luonnonvarojen ja rahan haaskausta. Puhumattakaan siitä harmista, että lahjansaaja joutuu käyttämään aikaansa mukin viemiseen sinne hyväntekeväisyyteen. Mikä idea on antaa lahjoja, joista jo ennen antamista ajattelee että vieköön hyväntekeväisyyteen? Tämä on vähän sama kuin tyrkätään toiselle kassillinen vaatteita ja sanotaan, että vie hyväntekeväisyyteen jos et tarvitse. Mikset itse voi viedä suoraan sinne, miksi siirrät vastuun kierrättämisestä toiselle?
No ei ainakaan mulle. Niitä on jo tarpeeksi. Kirpparikassiin menee jos saan mistään uusia astioita.
Ai yhdelle henkilölle? Ei kelpaa.