Flunssainen olo
Kaksi päivää särkenyt lihaksia ja ollut vetämätön olo. Mitä varten nenäkin kirvelee? En haluaisi olla tällaisen takia pois töistäkään, kun ei kuume nouse. Onko muilla ollut tällästä flunssaa?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kait se on huomenna mentävä töihin kun ei kuumetta ole. Kerran olin kuumeessa ja muut kollegat poissa niin pomo sanoi, että kyllä nyt on töihin mentävä.
Sairaana ei mennä töihin. Eihän aikuisille edes flunssassa nouse kuume, mutta silti ovat sairaita ja tartuttavia. Pomosi on typerys, menkööt itse tekemään ne työt.
No ei kukaan aikuinen jää kotiin jos ei ole kuumetta, sieltä töistä sen taudin on saanutkin. Minulla on nyt viikon ollut tämä flunssa, kävin viikonlopun töissä kun en edes harkinnut sitä mahdollisuutta että päivystykseen lähden saikkulapun hakemaan. Kuumetta ei ole ollut kertaakaan. Ei kaikille kuume nouse vaikka on kipeänä. Minullakin se lähinnä laskee.
Ehdin itse tartuttaa varmaan muutamia työkavereita. Olisi pitänyt lähteä heti kun kurkku tuli kipeäksi, mutta luotin vain kuumeemittarin lukemaan alkuksi, kunnes olo huononi
Kauanko kesti, että makuaisti palasi? Jos muilla samaa oiretta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei vielä ole lähtenyt makuaisti, mutta edellisellä kerralla siinä meni kyllä muutamia viikkoja, että palautui. Oli aika jännän tuntusta, kun söi tulista ruokaa eikä se tuntunut tuliselle.
Vierailija kirjoitti:
Usein on semmonen olo,kuin flunssa ois tulos mut ei tuukaan. Samaa sanoo monet muutkin.
Mulla oli kans tuollaista jonkun kolme viikkoa ja sitten vasta tuli kunnolla kipeäksi. Ja sitten kun tuota kunnon tautia poti sen reilun viikon, niin sitten jatkui taas tuo sama oiskovaikoeiköoisko-kipeä-olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein on semmonen olo,kuin flunssa ois tulos mut ei tuukaan. Samaa sanoo monet muutkin.
Mulla oli kans tuollaista jonkun kolme viikkoa ja sitten vasta tuli kunnolla kipeäksi. Ja sitten kun tuota kunnon tautia poti sen reilun viikon, niin sitten jatkui taas tuo sama oiskovaikoeiköoisko-kipeä-olo.
Tätä on nyt selvästi monilla. Itselläni myös ollut jo pari viikkoa tuo olo ja nyt tulin kunnolla kipeäksi.
Tähän vois laittaa vinkkejä mitä porukka saa syötyä/juotua kovassa kuumeessa?
Mulle maistuu luonnonjogurtti jäisillä mansikoilla, mehujää, lämmin mustaherukkamehu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nenää kirvelee tuolta sisältä
En tiedä, mutta mulla kirveli nenän lisäksi niin silmät, ikenet, kieli kuin kitalakikin. Ensin tuntui vähän samalta kuin jos polttaa kielensä, mutta tuo tunne oli siis ihan kaikkialla suussa. Lisäksi särki koko naamaa ja se vasta oudolta tuntuikin.
Ja mikä erikoisinta, korvatpa ei kutisseet eikä kirvelleet. Tosin niihin sitten jäi sellainen jännä "humina" tuon taudin jälkeen. Välillä vähän ujeltaa korkeammaltakin, mutta pääasiassa on vaan sellainen tasainen "humina" joka muistuttaa vähän sitä brownnoisea tai lentsikassa kuuluvaa ääntä.
Toisaalta aika vatun ärsyttävää näin pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei vielä ole lähtenyt makuaisti, mutta edellisellä kerralla siinä meni kyllä muutamia viikkoja, että palautui. Oli aika jännän tuntusta, kun söi tulista ruokaa eikä se tuntunut tuliselle.
Tuntui se pois tullessaan. Itse laitoin vähän ronskimalla otteella jalapenoja kun tuntui ettei nekään maistu..
Töihin vaan jos ei ole kuumetta!!!
Terveisin pomosi
Vierailija kirjoitti:
Koronaa on nyt joka puolella, näin sen olisi pitänyt antaa myös silloin 2020 levitä. Nopea piikki ja piina on tältä talvelta ohi. Itsellä kesti tällä kertaa viikon tämä variantti.
Silti koronaa kenties olisi edelleen? Itsekin sain lapsiltani tartunnan viime vuonna kevättalvella sekä uudestaan syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä on nyt selvästi monilla. Itselläni myös ollut jo pari viikkoa tuo olo ja nyt tulin kunnolla kipeäksi.
Mulle maistuu luonnonjogurtti jäisillä mansikoilla, mehujää, lämmin mustaherukkamehu.
Mulla on aika vakkariruoka kipeänä sellainen pakastepinaattikeitto. Noita on helppo pitääkin kotivarana (tykkään siis muutenkin ja on helppo enjaksakokata-ruoka) ja kipeänäkään ei tarvitse kuin sulattaa ja kiehauttaa. Ja jos ei jaksa lusikoida, niin tuota voi vaikka juoda kuin smoothieta. Menee ainakin mulle myös jäähtyneenä.
Toki se kananmunan ja ruisleivän kanssa on parempaa, mutta menee ihan raakanakin. Etenkin kun koronassa makuaistikin on mitä on.
Itse vetänyt eilis iltapäivästä 8h välein särkylääkettä ja kuume nousee edelleen korkeaksi...
Neste on se tärkein kun on sairaana.
Onko muilla ollut korvan rahinaa? Ihmeellinen tunne. Korvassa kuuluu ritinä ja ratina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksi niistä syistä miksi pitää ottaa kuumetta alentavaa lääkettä. Että jaksaa juoda, syödä ja nukkua.
Korona iski pahemmin kuin 1,5v sitten. Kuumetta yli 39 astetta. Lääkettä menee 8h välein. Välillä ei meinaa jaksaa edes WC käydä
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla ollut korvan rahinaa? Ihmeellinen tunne. Korvassa kuuluu ritinä ja ratina
Oli. Tuli ihan mieleen se vanha muromainos jossa hoettiin snap, crackle and pop kun sitä ratinaa ja natinaa kuunteli. Hassuinta oli, että kuulosti jo siltä kuin leuatkin olisi jotenkin sijoiltaan kun haukotteli niin kuului kovempi rotina ja samaten syödessä tuo nakse ja rahina vaan voimistui.
Alko jatkuvalla vilunväristyksellä, näitä väreitä meni jotenkin jatkuvasti läpi kehon ja paleli, vaikka oli pitkähihaiset vaatteet päällä ja useampi peitto. Nenää ja silmiä kutitti ja kirveli. Etova olo, mutta oksennus ei tule. Pienikin liike saattoi saada tuon etovan ja höllyvän olon aikaan. Jonkun aikaa saattoi olla melko normaali, pirteäkin olo kunnes yhtäkkiä kamala heikotus ja väsymys. Saunassa ollessa olin varma, että pyörryn sinne. Säpsyjä kehossa. Nyt hieman parempi olo, mutta oudot on oireet. Niin, ja jäsenet särki ja myöhemmin myös vatsa. Jospa tää kohta loppuis.
Täälläkin yrittää yskittää lähinnä aamuisin ja lämpö laskenut normaalista alaspäin ja ainoa mistä mistä suurinpiirtein huomaa, että jotain on nyt pielesä on se, kun syöntimäärään nähden korkea verensokeri, kun se kuulemma nousee, jos ei ole kunnossa. Nenääkin saanut normaalia enemmän niistää.