Flunssainen olo
Kaksi päivää särkenyt lihaksia ja ollut vetämätön olo. Mitä varten nenäkin kirvelee? En haluaisi olla tällaisen takia pois töistäkään, kun ei kuume nouse. Onko muilla ollut tällästä flunssaa?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Minä olin pois töistä, kun en enää jaksanut oikein pystyssäkään olla.
Ja kuumetta ei noussut. Koronaksihan se sitten paljastui. Mutta aika monta ehdin tartuttaa, kun en jäänyt pois sen vuoksi ettei kuume noussut.
Oi nou. Mitä oireita sulla oli?
Samaa vaivaa, "pakko" kuitenkin raahautua huomenna töihin. Tärkeä palaveri. Tai olishan se tietty siirrettävissä. En oo edes mitannu kuumetta, enkä testannu koronaa.
Juu kait se on huomenna mentävä töihin kun ei kuumetta ole. Kerran olin kuumeessa ja muut kollegat poissa niin pomo sanoi, että kyllä nyt on töihin mentävä.
Mulla alkaa usein nenän kirvelyllä/kutinalla flunssa
Mä sain vain yhden PV saikkua ku oli lämpöä ja kurkku kipee
Usein on semmonen olo,kuin flunssa ois tulos mut ei tuukaan. Samaa sanoo monet muutkin.
Vähän kuivaa yskää, keuhkot tuntui oudolle, päänsärkyä, väsymystä. Siinä mun korona. Ei ollenkaan petinteisen flunssan oireita. Ei edes lämpöä missään kohdassa. Tartutin monta, kun en mielestäni ollut oikeasti sairas.
Minulla on juuri näitä oireita, jäin tänään töistä pois. Lämpöä on 37,5 molemmin puolin, mutta olo on kuumeinen, lihaksia särkee, viluttaa ja kurkku tuntuu karhealta. Tuntui "väärältä" jäädä saikulle, mutta päätös oli oikea. Koronatestiä en ole vielä tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on juuri näitä oireita, jäin tänään töistä pois. Lämpöä on 37,5 molemmin puolin, mutta olo on kuumeinen, lihaksia särkee, viluttaa ja kurkku tuntuu karhealta. Tuntui "väärältä" jäädä saikulle, mutta päätös oli oikea. Koronatestiä en ole vielä tehnyt.
Nyt on koronatesti tehty ja positiivista näytti. Kuume noussut lähes 39:ään.
Saiskohan lähteä töistä pois... Ei kuumetta, mutta särkee päättä, kurkku kipeä ja vaikuttaa, nenä valuu
Vierailija kirjoitti:
Vähän kuivaa yskää, keuhkot tuntui oudolle, päänsärkyä, väsymystä. Siinä mun korona. Ei ollenkaan petinteisen flunssan oireita. Ei edes lämpöä missään kohdassa. Tartutin monta, kun en mielestäni ollut oikeasti sairas.
Täsmälleen samat oireet ja sängyn pohjalla lähinnä järkyttävän väsymyksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Juu kait se on huomenna mentävä töihin kun ei kuumetta ole. Kerran olin kuumeessa ja muut kollegat poissa niin pomo sanoi, että kyllä nyt on töihin mentävä.
Sairaana ei mennä töihin. Eihän aikuisille edes flunssassa nouse kuume, mutta silti ovat sairaita ja tartuttavia. Pomosi on typerys, menkööt itse tekemään ne työt.
Koronaa on nyt joka puolella, näin sen olisi pitänyt antaa myös silloin 2020 levitä. Nopea piikki ja piina on tältä talvelta ohi. Itsellä kesti tällä kertaa viikon tämä variantti.
Vierailija kirjoitti:
Usein on semmonen olo,kuin flunssa ois tulos mut ei tuukaan. Samaa sanoo monet muutkin.
Niin tämä! Just tuo on niin ärsyttävää ja outoa että on tavallaan kipeä olo, mutta ei sitten kuitenkaan kunnolla. Lisäksi olo menee hyvästä huonoksi ja huonosta hyväksi tosi nopeasti vaikka ei edes tekisi (ehtisi tehdä) mitään joka selittäisi miksi olo paheni tai parani.
Vierailija kirjoitti:
Samaa vaivaa, "pakko" kuitenkin raahautua huomenna töihin. Tärkeä palaveri. Tai olishan se tietty siirrettävissä. En oo edes mitannu kuumetta, enkä testannu koronaa.
Mä olen mitannut ja itseasiassa hommasin jo toisen mittarinkin kun ihmettelin ettei mukamas ole kuumetta vaikka olo on kuumeinen ja kipeä. Etenkin päätä särkee ja käy sellaisia kummia tuikaisuja ympäri kroppaa joka kyllä eroaa sellaisesta normista kuumesärystä aika täysin.
No samat asteet se toinenkin mittari sai eli kuumetta ei tästä kumman kipeästä olotilasta huolimatta ole. Tein myös koronatestin ja siitä tuli plussa eli korkea kuume ei sitten olekaan automaatio vaikka näin on kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkaa usein nenän kirvelyllä/kutinalla flunssa
Mulla alkoi tämäkin korona silmien kirvelyllä ja kutinalla ihan kuten alkoi se ekakin jonka sairastin 2020.
Nenä ja kurkku alkoi kutista ja kirvellä vasta muutama päivä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Saiskohan lähteä töistä pois... Ei kuumetta, mutta särkee päättä, kurkku kipeä ja vaikuttaa, nenä valuu
Samat oireet mulla ja lisäksi järkky väsymys/voimattomuus ja koronatestistä tuli plussa. Kuumetta ei ole, mutta olo on silti kumman hutera/heikko.
Vierailija kirjoitti:
Koronaa on nyt joka puolella, näin sen olisi pitänyt antaa myös silloin 2020 levitä. Nopea piikki ja piina on tältä talvelta ohi. Itsellä kesti tällä kertaa viikon tämä variantti.
No jaa. Itse sain tartunnan jo syyskuun lopulla enkä ole vieläkään kunnossa vaikka olen perusterve ja normipainoinen ihminen.
Minä olin pois töistä, kun en enää jaksanut oikein pystyssäkään olla.
Ja kuumetta ei noussut. Koronaksihan se sitten paljastui. Mutta aika monta ehdin tartuttaa, kun en jäänyt pois sen vuoksi ettei kuume noussut.