Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Flunssainen olo

Vierailija
16.11.2023 |

Kaksi päivää särkenyt lihaksia ja ollut vetämätön olo. Mitä varten nenäkin kirvelee? En haluaisi olla tällaisen takia pois töistäkään, kun ei kuume nouse. Onko muilla ollut tällästä flunssaa?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sairaana töihin 

Eikä etenkään fyysisiin töihin. Koronavirus aiheuttaa herkästi sydänlihastulehduksen jos ei malta levätä.

Vierailija
22/60 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kait se on huomenna mentävä töihin kun ei kuumetta ole. Kerran olin kuumeessa ja muut kollegat poissa niin pomo sanoi, että kyllä nyt on töihin mentävä. 

Sairaana ei mennä töihin. Eihän aikuisille edes flunssassa nouse kuume, mutta silti ovat sairaita ja tartuttavia. Pomosi on typerys, menkööt itse tekemään ne työt.

No ei kukaan aikuinen jää kotiin jos ei ole kuumetta, sieltä töistä sen taudin on saanutkin. Minulla on nyt viikon ollut tämä flunssa, kävin viikonlopun töissä kun en edes harkinnut sitä mahdollisuutta että päivystykseen lähden saikkulapun hakemaan. Kuumetta ei ole ollut kertaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve. 

Lähdin tänään kesken päivää töistä pois, kun olo huononi. Kuume nousi yht äkkiä korkeaksi, kurkku tuli todella kipeäksi ja nenästä valui vesi... Lähdin töistä pois ja tein koronatestin. Positiivinenhan se. Viime kerralla ei kuulunut korkeaa kuumetta lainkaan ja kurkku on kipeämpi kuin ensimmäisellä kierroksella...

Rintaan painaa...

-ap

Vierailija
24/60 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt tajuta olla pois vaikka olikin vain vähän outo tuntemus kurkussa ja lihassärkyä... 

Vierailija
25/60 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut neljä viikkoa joku himpuran sitkeä tauti (ei korona testin mukaan). Alkoi kuivalla yskällä, viikon päästä alkoi limainen yskä. Limaa tuli keuhkoista valtavasti ja nukkuminenkin oli mitä oli. Sitten korva kipeytyi niin kipeäksi ettei syöminenkään oikein on onnistunut. No sain korvatulehdukseen antibioottitipat, ja ajattelin että noh jospa tuo olisi ollut se jälkitauti ja nyt ohi. Soppa syveni kun räkäisyys siirtyi nenään ja poskionteloihin. Nyt koskee sitten sinne ja otsaan, olo on vittuuntunut ja väsynyt. 

Vierailija
26/60 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona alkoi itsellä tosi lievänä, mut yllättävän kovan taudin kehitti

Vierailija
27/60 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairaana olemiselle voi mitään ... Sitten ollaan pois. 

Vierailija
28/60 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kurkkukipu ja päänsärky. Ajoittain etovaa oloa. Kauan mietin jäänkö saikulle, mutta jäin silti. 

Vierailija
29/60 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenän kirvely oli yksi oire koronassa

Vierailija
30/60 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kait se on huomenna mentävä töihin kun ei kuumetta ole. Kerran olin kuumeessa ja muut kollegat poissa niin pomo sanoi, että kyllä nyt on töihin mentävä. 

Sairaana ei mennä töihin. Eihän aikuisille edes flunssassa nouse kuume, mutta silti ovat sairaita ja tartuttavia. Pomosi on typerys, menkööt itse tekemään ne työt.

No ei kukaan aikuinen jää kotiin jos ei ole kuumetta, sieltä töistä sen taudin on saanutkin. Minulla on nyt viikon ollut tämä flunssa, kävin viikonlopun töissä kun en edes harkinnut sitä mahdollisuutta että päivystykseen lähden saikkulapun hakemaan. Kuumetta ei ole ollut kertaakaan.

Mitä hittoa nyt? :D 

Tiesitkö, että käyvät muuallakin kuin töissä ja heillä saattaa olla myös perheenjäseniä? Itse sain koronatartunnan lapseltani (joka ei myöskään saanut tartuntaa työpaikalta eikä koulusta) enkä todellakaan mennyt töihin vaikka ei ollut kuumetta, kipeä kun voi olla muullakin tavalla kuin kuumeessa.

Vierailija
31/60 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te helposti kotiin jäävät haette saikkua? Kysyn ihan tosissani. Viime kerralla kun yritin kovassa kurkku kivussa hakea tksta saikkua niin vastaus oli ei kurkku kipu ole syy olla pois töistä. Kun vielä yritin etten haluaisi töissä tartuttaa asukkaita. Sieltä kehoitettiin vaan palamaan asiaan jos kuume nousee.

Vierailija
32/60 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te helposti kotiin jäävät haette saikkua? Kysyn ihan tosissani. Viime kerralla kun yritin kovassa kurkku kivussa hakea tksta saikkua niin vastaus oli ei kurkku kipu ole syy olla pois töistä. Kun vielä yritin etten haluaisi töissä tartuttaa asukkaita. Sieltä kehoitettiin vaan palamaan asiaan jos kuume nousee.

Tämä... Itselläni oli todella kipeä kurkku, mutta ei juuri muuta. Lääkäri sanoi "voin tästä kirjoittaa yhden päivän" ... Yhden... Kun olen asiakaspalvelutyössä ja joudun puhumaan paljon!! Esimiehen luvalla voi olla 1-3 PV pois, mutta nihkeästi antaa

Vierailija
33/60 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve. 

Lähdin tänään kesken päivää töistä pois, kun olo huononi. Kuume nousi yht äkkiä korkeaksi, kurkku tuli todella kipeäksi ja nenästä valui vesi... Lähdin töistä pois ja tein koronatestin. Positiivinenhan se. Viime kerralla ei kuulunut korkeaa kuumetta lainkaan ja kurkku on kipeämpi kuin ensimmäisellä kierroksella...

Rintaan painaa...

-ap

Jätevesissä koronaa on nyt todella runsaasti

Vierailija
34/60 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla koronassa silmät ihan punaiset 

Vierailija
35/60 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nenää kirvelee tuolta sisältä 

Vierailija
36/60 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että mistä saa sairaslomaa niin taitaa olla tapauskohtaista. Itse olen saanut välillä kerralla 3 päivää ja joskus vain päivän. 

Vierailija
37/60 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi tänään päivällä lämpö 37,5, ei nouse noin "korkeaksi" koskaan normiflunssassa. Kurkku ei kipeä, muttei normaalikaan. Päätä särkee. Nyt lämpöä ei enää. Välillä vähän etova olo. Pakaralihaksia särkee?!

Mietin jo kuvittelenko vain oireet? Poika altistui koronalle keskiviikkona, nopsaa tarttuu jos jo mulle tuli. Pojalla ei siis vielä positestiä, mutta oireita on.

Vierailija
38/60 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi korona kurkkukivulla ja oksentelulla. Illalla nousi nopeasti kuume yli 39. Nenä alkoi vuotaa vasta parin päivän jälkeen.

Vierailija
39/60 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi myös koronassa niin, että ensin olo oli 2 päivää suht hyvä, ei muita oireita kuin kurkkukipu. Nyt viime yönä nousi ykskaks 39 asteen kuume ja hallusinoin. En myöskään saa maattua kuin kyljelläni, kun tuntuu, että jotenkin kurkku/äänihuulet niin turvoksissa, että henki ei välillä kulje ja hengitys kuulostaa kuin olisin tukehtumassa johonkin vierasesineeseen. Limaa ei ole, teen juonti auttaa tuohon joksikin aikaa onneksi. Toivottavasti ei mene tästä pahemmaksi tuo hengitysvaikeus, niin ei tarvitse lääkäriin mennä. Itsellä ainakin olisi vähän syyllinen olo, jos menisin koronassa työterveyden aulaan odottamaan, vaikka nykyään niin "saakin" tehdä.

Vierailija
40/60 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi myös koronassa niin, että ensin olo oli 2 päivää suht hyvä, ei muita oireita kuin kurkkukipu. Nyt viime yönä nousi ykskaks 39 asteen kuume ja hallusinoin. En myöskään saa maattua kuin kyljelläni, kun tuntuu, että jotenkin kurkku/äänihuulet niin turvoksissa, että henki ei välillä kulje ja hengitys kuulostaa kuin olisin tukehtumassa johonkin vierasesineeseen. Limaa ei ole, teen juonti auttaa tuohon joksikin aikaa onneksi. Toivottavasti ei mene tästä pahemmaksi tuo hengitysvaikeus, niin ei tarvitse lääkäriin mennä. Itsellä ainakin olisi vähän syyllinen olo, jos menisin koronassa työterveyden aulaan odottamaan, vaikka nykyään niin "saakin" tehdä.

Toivottavasti sulla helpottaa pian. Kuulostaa aika hurjalta. Sairastin itse v. 2022 lievin oirein. Nyt iski uudelleen korona ja kuume on noussut yli 39. Aivan kauhea olo... Rintaan painaa, olen ottanut ventolinea joka tuntuu helpottavan. -ap