Salatut elämät -spekulointiketju
Asiallista keskustelua Salatuista elämistä! Täällä voidaan puida jaksojen tapahtumia, juonten ristiriitaisuuksia, uutisia, juonipaljastuksia, pressimateriaalia, somea ynnä muuta.
Roolipelaaminen tapahtuu vanhemmassa ketjussa, jottei tämä ketju täyttyisi sillä. Kiitos, että ymmärrät. Myös sarjan kovasanainen haukkuminen ja lopetustoiveet vanhaan ketjuun:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4950558/miks-salkkareissa-keskusteluket…
Muistetaan käytöstavat (ei spämmäystä, näyttelijliden haukkumista, yms) ja pidetään ketju hyvänmielen paikkana :)
Katso lähetysajat : Salatut Elämät - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (59562)
Onko Rosa Meriläisen äitiä nähty kuvauksissa?
Minusta Noelin ja Danielan vauvan kuolema oli ikävä käänne. Odotin että se syntyy kevään jaksojen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä jonkun toivomia uusia aiheita ovat vielä kerran monta kertaa tässä keskustelussa jo mainitut autismi, aseksuaalisuus, krooniset suolistovaivat, tuholaisongelmat ja sukupuolitautiepidemia. Sitä, että, onko sarjassa käsitelty vaihdevuosia tai hormoniongelmia muuten kuin Lassen Jutan laukusta löytämien hormonivalmisteiden kautta ennen kun Lasse tiesi, että Jutta on transnainen en jaksa muistaa. Voi olla, että sekoitan johonkin muuhun ohjelmaan, mutta eikö Paulalla ollut aikoinaan pahojakin vaihdevuosioireita?
Ei kiitos mitään aseksuaaleja eikä panseksuaaleja eikä pansuolattuja seksuualejakaan kiitos.. Kyllä bi ja himoja on tässä sarjassa ihan riittämiin.
Aseksuaalisuus ei ole edes seksuaalinen suuntautuminen vaan ihminen, joka ei halua harrastaa seksiä eikä saa siitä mitään, mutta ei taida o
Kyllä se on seksuaalinen suuntautuminen.
Sinkkuja on Ismo, Severi, Sampo ja Kalle. Teineitä Magnus, Matias ja Kerttu.
Koko sarja ollut alunperin kopio Kotikadusta. Ja ihan hyvin olikin tehty tiettyyn aikaan asti, mutta nykyään tehdään selvästi minimibudjetilla surkeista lavasteista päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Koko sarja ollut alunperin kopio Kotikadusta. Ja ihan hyvin olikin tehty tiettyyn aikaan asti, mutta nykyään tehdään selvästi minimibudjetilla surkeista lavasteista päätellen.
Lavasteita ei enää vaihdeta. Sairaalakohtaukset ei maksa mitään erikseen kun sama käytävä ja potilashuone seisoo.
Vieläkö Amandassa on faksi?
Jos Rantabaari ei enää jatku, minkä takia edellinen kausi päättyi siten, että voisi olettaa jatkoa olevan vielä tulossa? Johtuuko sisarsarjan päättyminen/tauko Marko Äijön poisjäämisestä Salkkareiden ja Raban tuotannoista? Vaiko jostain muusta? Esim. Johanna Puhakan raskaudesta?
Itse olen hetero, ihastun ja tunnen seksuaalista vetovoimaa miehiä kohtaan. Minulla ei kuitenkaan ole tippaakaan kiinnostusta harrastaa seksiä kenenkään kanssa, vaikka koenkin ihmisen puoleensavetäväksi. Seksin koen vastenmielisenä ja ällöttävänä. Seksikohtaukset elokuvissa tai sarjoissa ei häiritse tippaakaan, en vaan itse halua harrastaa moista. Olenko aseksuaali vai vain ihminen, jolla on alhainen libido vai ihminen, joka on valinnut selibaatin? Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hetero, ihastun ja tunnen seksuaalista vetovoimaa miehiä kohtaan. Minulla ei kuitenkaan ole tippaakaan kiinnostusta harrastaa seksiä kenenkään kanssa, vaikka koenkin ihmisen puoleensavetäväksi. Seksin koen vastenmielisenä ja ällöttävänä. Seksikohtaukset elokuvissa tai sarjoissa ei häiritse tippaakaan, en vaan itse halua harrastaa moista. Olenko aseksuaali vai vain ihminen, jolla on alhainen libido vai ihminen, joka on valinnut selibaatin? Ohis.
Sen voi itse määritellä tai olla määrittelemättä. Eihän kaikelle tarvitse olla nimeä vaikka tuntuu koko ajan tulevankin uusia termejä kaikelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikan uusimmasta postauksesta tuli vain mieleen, että tuo työyhteisö todella tuntuu aidosti pitävän toistensa puolia iloissa ja suruissa. En yhtään ihmettele että kutsutaan yhdeksi parhaimmista ihmisten osalta.
Aika törkeetä kirjoitella someen toisen yksityisasioista ja surusta!
Eiköhän Monika ole kysynyt tuohon luvan. Eihän tuossa kuitenkaan mainita nimiä tai surun syytä.
Luulin myös ihan luvalla kirjoittelevan. Sinänsä tietysti tunnistettavaa, että voi ymmärtää kyseessä olevan Salkkari-kollega. Ja surun syytä ei sanottu, mutta puhuttiin menetyksestä, jonka takia itselleni syntyi mielikuva, että joku sai tiedon läheisensä poismenosta ja romahti.
Enpä meinamnut tunnistaa Olga Heikkalaa Emma-gaalan punaiselta matolta. Aika järkky ysärimeilki valkoisine luomiväreine. Harmittaa vähän, koska on kaunis nainen ja tykkäsin Olgan aiemmista, aikuismaisemmista tyyleistä enemmän.
Voisko olla niin että Kari löytää Noelin autosta jotakin? Vai olisiko liikaa, että Noel olisi ehtinyt kolhaisemaan muutakin kuin liikennemerkkiä. Esimerkiksi sitä Kivisen tyttärenpoikaa joka mainittiin.
Vierailija kirjoitti:
Voisko olla niin että Kari löytää Noelin autosta jotakin? Vai olisiko liikaa, että Noel olisi ehtinyt kolhaisemaan muutakin kuin liikennemerkkiä. Esimerkiksi sitä Kivisen tyttärenpoikaa joka mainittiin.
Hmm... Sarjassa ei mitään mainita huvikseen. Missä yhteydessä ja kuka mainitsi kenelle tämän Kivisen tyttärenpojan?
Vierailija kirjoitti:
Asioita jotka poistuneet tyystin sarjasta: savukkeet. Edes random rikolliset tai muut pahikset eivät tupakoi.
Asioita jotka melkein poistettu sarjasta: maito- ja lihatuotteet. Leikkeleinä ja juustona lähinnä enää Laiteloille koska Ismo. Lihatuotteina lähinnä enää "hirvipaisti" koska Lasse. Kanasalaatti kadonnut täysin. On enää vaan salaatti. Sekin mainitaan yleensä vegenä.
Asioita jotka eivät ole vähentyneet sarjassa: alkoholin käyttö. Alkoholin käyttö on lähinnä Dahlian tavaramerkki. Oikeassa elämässä kyse olisi oikeasti alkoholismista. Paitsi, Karin kaljottelu ja jääkaappi kaljan juonti on vähentynyt merkittävästi. Kari joi hiljan ruuan kanssa vissyä ja se korostettiin oikein. Hieman harmi. Kaljan juonti on ollut ikään kuin Karin tavaramerkki.
Olisiko Kari muuttanut elintapojaan terveellisemmiksi sydänkohtauksensa jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm... Sarjassa ei mitään mainita huvikseen. Missä yhteydessä ja kuka mainitsi kenelle tämän Kivisen tyttärenpojan?
Kivinen itse ilmoitti yhtiöllä kun kaupat oli saatu lyötyä lukkoon Jirin kanssa, että hän jäisi muuten juhlistamaan asiaa, mutta on luvannut heittää tyttärenpoikansa futistreeneihin.
Juuri siksi aseksuaalisuutta pitäisi käsitellä sarjassa, koska muuten hahmoilla tuntuu olevan aktiivinen seksielämä. Jos täysin rehellisiä ollaan niin taitaa jossakin määrin olla yleistä, ettei välttämättä 40+ ihmisillä sinkkuina tai suhteissa välttämättä ole kovin aktiivinen seksielämä. Salkkareissa asia on päinvastainen ja antaa joskus jopa käsityksen, ettei vanhemmiten tulisi mitään erektio-ongelmia tai muita vaihdevuosioireita, jotka häiritsee seksielämää.
Pitäisi olla kokonaan uusi hahmo, joka tulee sarjaan ja paljastuu myöhemmin aseksuaaliksi. Moni saattaa olla suhteessa ja harrastaa seksiä vaikka ei nauti ollenkaan. Läheisyys ja pussailu muuten tuntuu monelle olevan mukavaa puuhaa. Tosta saisi hyviä juonia, kun ensin paljastaisi sen jollekin ystävälle ja sitten kumppanille. Ja minkälaisiin ratkaisuihin päätyisivät, jos toinen haluaa säännöllisen seksielämän ja toinen ei ollenkaan.
Vertti merkitty pariin jaksoon IMDb-sivustolla. Tunnariin päässyt. Millä meriiteillä?
Hyvänä esimerkkinä on se Gunnarin ja Sallan seksi. Gunnar oli yli 70-vuotias ja umpikännissä. Todennäköisyys että Gunnar olisi mihinkään seksipuuhiin pystynyt on aika pieni...
Aseksuaali voi tyydyttää itseään kovasti. Seksuaalisuus ei kohdistu ihmisiin.