Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salatut elämät -spekulointiketju

Vierailija
16.11.2023 |

Asiallista keskustelua Salatuista elämistä!  Täällä voidaan puida jaksojen tapahtumia, juonten ristiriitaisuuksia, uutisia, juonipaljastuksia, pressimateriaalia, somea ynnä muuta. 

Roolipelaaminen tapahtuu vanhemmassa ketjussa, jottei tämä ketju täyttyisi sillä. Kiitos, että ymmärrät. Myös sarjan kovasanainen haukkuminen ja lopetustoiveet vanhaan ketjuun: 

https://www.vauva.fi/keskustelu/4950558/miks-salkkareissa-keskusteluket…

Muistetaan käytöstavat (ei spämmäystä, näyttelijliden haukkumista, yms) ja pidetään ketju hyvänmielen paikkana :) 

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Salatut Elämät - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (59562)

Vierailija
21161/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden homovihaajien ei ainakaan kannata mennä katsomaan Vaimoni Mauricea. Näytelmä leikittelee sukupuolirooleilla.  Aamulehti antoi neljä tähteä. Kehui näyttelijänsuorituksia ja ohjausta. Näytelmää pidettiin parempana kuin Salkkareita ja näyttelijöitä rautaisina ammattilaisina. Tämä sopii tähän pride-viikkoon kuten siinä sanottiinkin. 

Siihen ei kauheasti vaadita että on parempi kuin Salkkarit. Mikä tahansa harrastenäytelmäkin ajaa käsikirjoituksen laadussa ohitse 🤣

Minkä takia täytyy olla aina niin hemmetin negatiivinen? Miksei mistään, missä nämä näyttelijät ovat mukana saisi sanoa mitään hyvää ilman, että kaikki poljetaan alas. Mistään ei saisi olla ylpeä tai iloinen.

No sori nyt vaan että sarjan

Sen mielikuvan tuosta saa, että sarja on niin paska että paskakin esitys on salkkareihin verrattuna hyvä.

Vierailija
21162/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä logiikalla Taalasmaan Kartsa tietää Sallan seikkailusta Komulaisen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21163/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko päätösjaksossa Aaron muistin paluu sekä Eva riitelemässä Kristianin kanssa ja Kristian poistuu vihaisena. Päätyy suutelemaan Kristianin kanssa ja samaan aikaan muualla Eva törmää Jiriin.

Vierailija
21164/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma että trailerin julkaisu menee aina päätösjakson kohdalla viime tippaan. Varmaan ensi viikolla julkaistaan ettei kauheasti jää spekuloitavaa kun kaksi viimeistä jaksoa näkemättä. 

Vierailija
21165/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkumaista valittaa, mut mulla on mennyt into ja motivaatio kirjottaa tänne enää mitään. Syynä on nämä alapeukut, joita viljellään jokaiseen viestiin. Kirjoitin pitkän tekstin ja huomasin että saikin 5 alapeukkua. Samanlaisia tekstejä on ollut monia, joita on tykätty. Tulee vain tunne että olen itse ihan paska ihminen ja paska teksti ja kaikki vaan muutenkin haukkuu ja kiusaa toisiaan ketjussa. Jää ihan huono maku ja fiilis. Kaipaan sitä vanhaa aikaa todella paljon.

Vierailija
21166/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä kesäteatteria ei voitu toteuttaa vaikka jossain Vantaalla, Keravalla tai vastaavassa, jonne on helpommat liikenneyhteydet ja parempi sijainti, parempi sijainti myös sen perusteella, että näyttelijät pääsevät paremmin koteihinsa? Tällaiseen paikkaan olisi riittänyt paremmin uteliasta yleisöä kun esim. Keravalle pääsee Helsingistä usein kulkevalla K-junalla.

Vierailija
21167/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten, jos Pahis-Aaro tappaakin puolisonsa Dahlian? Miten Dahlia-jankkaajan suu sitten pannaan? Loppuuko vihdoin sarjan katsominen ja tänne kirjoittelu? 

Sanoit nimittäin aiemmin, ettet lopeta sarjan katsomista niin kauan kuin Dahlia on mukana. Toivottavasti pidät sanasi ja pääsemme sinusta eroon, kun Dahlia joku päivä poistuu. Pahis-Aaron kynsissä se päivä voi tulla jo vuodenkin sisällä.

Kartanon puutarhan Dahliat syövät Aaron elävältä 😡

Mutta kun se remppa ei koskaan valmistu ja näin ollen Dahlia ei ole suojelevan puutarhan ympäröimänä. Eli ei voi dahliakukat mitään Aarolle.

Vierailija
21168/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla Taalasmaan Kartsa tietää Sallan seikkailusta Komulaisen kanssa?

Komulaisen mökly itse paljasti. Joanna mummo vokotteli nuoren pojan ja silmät seisoo päässä, mitä tekisi. Lapsellista.

Vierailija
21169/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku aikaisemmin pohti sitä, että esimerkiksi Esko saattaisi antaa Petelle majapaikan omasta kodistaan. Hotellissa asuminen ei kuitenkaan ole mitään ilmaista puuhaa. Kesän palkasta jäisi pian nopeasti käteen vain +/- nolla euroa jos viettää useamman viikon hotellissa :D

Ystäväni tekee Suomessa sekä teatteria että kesäteatteria. Kyllä aina se palkkaava teatteri on tarjonnut ulkopaikkakuntalaisille näyttelijöille työsuhdeasunnon. En ole koskaan kuullut käytännöstä, että näyttelijöiden pitäisi omasta palkastaan maksaa hotelli/majoitus työsopimuksensa (esitys- ja harjoituskausi) ajalta.

Vierailija
21170/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäteatteria lähdettiin suunnittelmaan siis alunperin siksi, että saataisi kesältäkin palkkaa. Salkkareissa kolmen kuukauden taukoa ja luonnollisesti siltä ajalta ei saa penniäkään rahaa. Se on aika pitkä aika ja toki säästämällä ja suunnittelulta siitäkin selviää mutta on se aina iso asia, kun palkka jää tauolle. Tarkoitus on tienatakin rahaa eikä käyttää kaikkea majoittumiseen Tampereella. Tosielämässä ei ole Amandaa ja varaa asua kuukausi kaupalla :D

Salkkari-näyttelijöillä on varsin hyvä palkka. Ja luulisi, että myös lomalta maksetaan jonkinlaista palkkaa. Eikös työehtosopimukseen yleensä kuulu palkalliset lomat. 

Vierailija
21171/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkumaista valittaa, mut mulla on mennyt into ja motivaatio kirjottaa tänne enää mitään. Syynä on nämä alapeukut, joita viljellään jokaiseen viestiin. Kirjoitin pitkän tekstin ja huomasin että saikin 5 alapeukkua. Samanlaisia tekstejä on ollut monia, joita on tykätty. Tulee vain tunne että olen itse ihan paska ihminen ja paska teksti ja kaikki vaan muutenkin haukkuu ja kiusaa toisiaan ketjussa. Jää ihan huono maku ja fiilis. Kaipaan sitä vanhaa aikaa todella paljon.

Jos huomaat, että kommenttiisi ilmestyy hyvin lyhyessä ajassa useampia alapeukkuja, voit lohduttautua sillä, että alapeukut on lähtöisin tältä ketjun tunnetulta sarja-alapeukuttajalta eli yhdeltä ihmiseltä. Hänellä on kikka, jolla voi tykittää useampia ja ylä- ja alapeukkuja muutamassa minuutissa. Tekee sitä luodakseen harhaa, että muutkin olisivat hänen kanssaan samaa mieltä. Joten ei kannata välittää alapeukuista. Jollakin on niistä elämäntehtävä ja nakuttaa jokaisen kommentin alas, viestin sisällöstä riippumatta. Purkaa omaa pahaa oloaan.

Olen myös samaa mieltä kanssasi ketjun negatiivisesta ilmapiiristä. Olisi hienoa, jos trollit ja haukkujat voisivat olla omassa ketjussaan ja me muut omassamme.

Vierailija
21172/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamara tulee tyttöjen kanssa kun Joanna mummo on saatu pois.

Vierailija
21173/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten, jos Pahis-Aaro tappaakin puolisonsa Dahlian? Miten Dahlia-jankkaajan suu sitten pannaan? Loppuuko vihdoin sarjan katsominen ja tänne kirjoittelu? 

Sanoit nimittäin aiemmin, ettet lopeta sarjan katsomista niin kauan kuin Dahlia on mukana. Toivottavasti pidät sanasi ja pääsemme sinusta eroon, kun Dahlia joku päivä poistuu. Pahis-Aaron kynsissä se päivä voi tulla jo vuodenkin sisällä.

Kartanon puutarhan Dahliat syövät Aaron elävältä 😡

Mutta kun se remppa ei koskaan valmistu ja näin ollen Dahlia ei ole suojelevan puutarhan ympäröimänä. Eli ei voi dahliakukat mitään Aarolle.

Roskasarja saa sitten hukkua paskaansa. Ihan sama!!

Vierailija
21174/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä kesäteatteria ei voitu toteuttaa vaikka jossain Vantaalla, Keravalla tai vastaavassa, jonne on helpommat liikenneyhteydet ja parempi sijainti, parempi sijainti myös sen perusteella, että näyttelijät pääsevät paremmin koteihinsa? Tällaiseen paikkaan olisi riittänyt paremmin uteliasta yleisöä kun esim. Keravalle pääsee Helsingistä usein kulkevalla K-junalla.

Mä myös pelkään, että yleisömäärät jää vähiin, koska kesäteatteri sijaitsee pikkupaikkakunnalla, jonne on hankalampi päästä julkisilla. Se on harmi, etenkin kun arvostelujan mukaan esitys on varsin onnistunut ja hauska. Sen toivoisi saavan runsaasti yleisöä joka näytökseen. Yleisöä olisi takuulla riittänyt, jos sitä olisi esitetty vaikkapa Pyynikin kesäteatterissa tai muualla Tampereella. Mutta toivotaan, että sana kiertää ja yleisö löytää myös Kangasalle!

Vierailija
21175/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäteatteria lähdettiin suunnittelmaan siis alunperin siksi, että saataisi kesältäkin palkkaa. Salkkareissa kolmen kuukauden taukoa ja luonnollisesti siltä ajalta ei saa penniäkään rahaa. Se on aika pitkä aika ja toki säästämällä ja suunnittelulta siitäkin selviää mutta on se aina iso asia, kun palkka jää tauolle. Tarkoitus on tienatakin rahaa eikä käyttää kaikkea majoittumiseen Tampereella. Tosielämässä ei ole Amandaa ja varaa asua kuukausi kaupalla :D

Salkkari-näyttelijöillä on varsin hyvä palkka. Ja luulisi, että myös lomalta maksetaan jonkinlaista palkkaa. Eikös työehtosopimukseen yleensä kuulu palkalliset lomat. 

Mä en tiedä. Teatterissa tilanne saattaa olla toinen, mutta Salkkareissa sopimukset pääasiassa kausittain. Varmaan juurikin että elokuusta joulukuuhun tai elokuusta toukokuuhun. Sitten uusi sopimus tehtään syksystä. Maija-Liisa ainakin kertoi joskus vuosia sitten kesäisin olevansa tuilla, kun ei saa mitään palkkaa. Toki tähän on saattanut tulla paljon muutoksia ja olosuhteet parantuneet vuosien aikana. 

Vierailija
21176/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kesäteattereita on ollut useampana kesänä. 2002-2003 kesät oli Seinäjoella Törnävän kesäteatterissa. Ensimmäisenä vuonna oli tämä samainen Vaimoni Maurice ja toisena vuonna Hilman Päivät. Tuolloin mukana oli Esko Kovero, Piitu Uski, Jaana Saarinen, Maija-Liisa Peuhu, Jarmo Koski, Sanna Luostarinen jne. 2010 oli myös Kartsulassa, missä oli näitä silloisia uudempia näyttelijöitä Sannamaija Pekkarinen, Sara Parikka, Lari Laurikkala, Sampsa Tuomala. Muistaakseni tossa saattoi olla muitakin 2004-2006. Perinne tavallaan teki nyt paluunsa. Ois hauskaa jos ensi kesänä olisi mutta en tiedä onko se mahdollista ainakaan samalla porukalla. Elleivät esittäisi samaa näytöstä muualla. Yleensä nämä harjoitukset aloitetaan aina todella hyvissä ajoin.

Vierailija
21177/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komulaisen mökly itse paljasti. Joanna mummo vokotteli nuoren pojan ja silmät seisoo päässä, mitä tekisi. Lapsellista.

kattokaa nyt ismoa sitten katsokaa komulaista ja verratkaa ressuun kumpi oikeesti on ressun isä ??

Vierailija
21178/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kattokaa nyt ismoa sitten katsokaa komulaista ja verratkaa ressuun kumpi oikeesti on ressun isä ??

Komulainen oli yhden yön juttu 2008. Eiks Salla lähtenyt sarjasta vasta 2010.

Vierailija
21179/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin röyhkeä etten seuraa alapeukkuja, toki pahoitan mieleni jos joku nyplää pilkkua ja veetuile kirjoitusvirheistä.

Olen jo niin vanha, että unohdan veetuilut ja jatkan, en aina jaksa laittaa lukulaseja :D

Jatka sinäkin, joku ei ehkä älyä muuta kuin näpätä alapeukun.

Vierailija
21180/59562 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan se bussiyhteys Tampereelta Kangasalalle ei taida olla kovin hyvä.

Ketju on lukittu.