Vihaan Oodin vessoja! Todella epämiellyttävää kun ovista näkyy läpi ja miehet samoissa tiloissa naisten kanssa.
Oloni on turvaton mutta naisten turvattomuushan ei kiinnosta ketään.
Kommentit (476)
Mäkään en ymmärrä mitä intiimiä käsien pesemisesssä on. Siellä ollaan vaatteet päällä. Ainakin toivottavasti, en halua nähdä paljastelua naisiltakaan vaikka olen nainen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä näy varjokuvia, paitsi jos seisot heti oven takana. Kopissa tapahtuvat tapahtumat ei näy. Mielestäni nuo vessat ovat ylimmässä kerroksessa. Käyttäkää niitä muita vessoja.
Jos ei itse tykkää, niin pitääkö asiat kieltää kaikilta muiltakin?
Kieltää mitkä asiat?
No jotkut nyt vaan tykkää, jos muut näkee, kun käy tarpeilla. Ja toiset tykkää katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti on kuitenkin se, että penikselliset henkilöt eivät kuulu naisten ja tyttöjen intiimitiloihin. Naisilla ja tytöillä on oltava oikeus tiloihin ilman peniksellisten läsnäoloa. Naisilla ja tytöillä on oltava oikeus turvallisuuteen, yksityisyyteen ja arvokkuuteen edes intiimitiloissaan.
Käsienpesutila on yhtä intiimi kuin se mikä tahansa muukin tila siellä kirjastossa. Mitkä muut mielestäsi pitää sukupuolittaa? Kahvila? Tai neuvottelutila?
Juuri edellä selitettiin, että naisten vessassa vaihdetaan vaatteita ja sinne paetaan vonkaajia, jotka ovat yleensä miehiä.
Just edellä selitettiin myös mikä on asiallista käytöstä pelkästään naisillekin tarkoitetuissa tiloissa. Vaatteiden vaihtaminen vieraiden ihmisten nähden ei ole sitä, vaikka nämä olisivat samaa sukupuolta.
Olen niin kyllästynyt naisiin jotka valtaavat vessan vaikka baarissa niin että sinne ei kukaan muu mahdu ja operaatio kestää ikuisesti. Vaihtakaa hyvät ihmiset ne vaatteet kotona. Ja jos joku ahdistelee, kertokaa henkilökunnalle, älkää vallatko vessaa loppuillaksi siellä joukolla piileskellen.
On talvi ja minulla on paksu toppatakki päällä. Yhtäkkiä rintsikat avautuvat. Menen naistenhuoneeseen. Kaikki vessakopit ovat varattuja paitsi yksi, jossa löyhkää ripuli. Minulla ei ole vessahätää vaan ainoastaan haluan kiinnittää rintsikoiden hakaset uudelleen. Mitä teen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti on kuitenkin se, että penikselliset henkilöt eivät kuulu naisten ja tyttöjen intiimitiloihin. Naisilla ja tytöillä on oltava oikeus tiloihin ilman peniksellisten läsnäoloa. Naisilla ja tytöillä on oltava oikeus turvallisuuteen, yksityisyyteen ja arvokkuuteen edes intiimitiloissaan.
Käsienpesutila on yhtä intiimi kuin se mikä tahansa muukin tila siellä kirjastossa. Mitkä muut mielestäsi pitää sukupuolittaa? Kahvila? Tai neuvottelutila?
Juuri edellä selitettiin, että naisten vessassa vaihdetaan vaatteita ja sinne paetaan vonkaajia, jotka ovat yleensä miehiä.
Just edellä selitettiin myös mikä on asiallista käytöstä pelkästään naisillekin tarkoitetuissa tiloissa. Vaatteiden vaihtaminen vieraiden ihmisten nähden ei ole si
No juuri siksi vaatteita ei vaihdetakaan vessaKOPISSA vaan sen ulkopuolella olevassa tilassa, joka on tarkoitettu vain naisille eikä miehille.
No mutta hei, jos joudun joskus käymään Oodissa vessassa, niin on siellä minullekin vaihtoehto!
Täältä lainattua: https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Keskustakirjasto_Oodi…
Yksityiset wc-tilat ovat huoneita, joihin pääsee suoraan kirjastokäytävästä. Ne ovat aina tilavampia wc-tiloja eli niihin pääsee pyörätuolin, rollaattorin tai vaikkapa lastenvaunujen kanssa. Näissä wc-tiloissa on aina oma käsienpesuallas ja oven saa lukkoon. Yksityiset wc-tilat tunnistaa pyörätuolisymbolista, mutta niitä saavat käyttää ihan kaikki ihmiset, jotka haluavat mieluummin käyttää yksityisempää wc-tilaa yhteisen sijaan. Näitä yksityisiä ja tilavampia wc-tiloja on 2. ja 3. kerroksen etelä- ja pohjoispäädyissä.
Yksityisten wc-tilojen käyttötarkoitus on laaja. Ne ovat henkilöille, joilla on liikkumiseen tarvittavia apuvälineitä ja jotka tästä syystä tarvitsevat enemmän tilaa wc:ssä. Ne ovat myös niille, jotka eivät kulttuurisista tai muista vastaavista syistä halua käyttää yhteisiä wc-tiloja. Ne ovat niille, joita pelottaa mennä yhteisiin wc-tiloihin. Ja ne ovat niille, jotka eivät halua käyttää yhteisiä wc-tiloja ihan mistä syystä vaan. Tiivistetysti: yksityisiä wc-tiloja saavat käyttää ihan kaikki joita huvittaa eli sinäkin, kuka sitten oletkin.
Nyt vaan ainoa kysymys on se, onko invavessoissakin läpikuultava ovi? Jos on, niin en mene edelleenkään, mutta jos ei, niin niitä voin käyttää. Sääli tosin pyörätuolia käyttäville, lastenvaunujen kanssa kulkeville, rollaattoria käyttäville yms. kun joudutte jakamaan vessat meidän monien ei-liikuntarajoitteisten naisten kanssa, joiden mielestä tuo yhteisvessa läpinäkyvine ovineen on epämiellyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en ymmärrä mitä intiimiä käsien pesemisesssä on. Siellä ollaan vaatteet päällä. Ainakin toivottavasti, en halua nähdä paljastelua naisiltakaan vaikka olen nainen itsekin.
Olen joskus reissun päällä pessyt vessassa muutakin kuin käsiä.
t: setämies
Vierailija kirjoitti:
On talvi ja minulla on paksu toppatakki päällä. Yhtäkkiä rintsikat avautuvat. Menen naistenhuoneeseen. Kaikki vessakopit ovat varattuja paitsi yksi, jossa löyhkää ripuli. Minulla ei ole vessahätää vaan ainoastaan haluan kiinnittää rintsikoiden hakaset uudelleen. Mitä teen?
Menet sinne vessatiloihin ja pyydät komealta mieheltä apua, saat, ja paljon
Onko sinulla ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa. Jos juridinen nainen vie naispeniksensä naisten ja tyttöjen intiimitiloihin, ei se ole rikos. Naisten ja tyttöjen ahdistuminen yllätyskullista ei johda syytteeseen, koska itsemäärittelijä käyttää laillista oikeuttaan.
Sinulla on ymmärryksessä vikaa tai luultavasti et vain halua. Vessa ei ole mikään genitaalien esittelypaikka (ja jos olet niin tehnyt tähän asti niin kuulut vankilaan). Vessassa asioidaan yksityisessä kopissa minne muut ei näe.
Vierailija kirjoitti:
No mutta hei, jos joudun joskus käymään Oodissa vessassa, niin on siellä minullekin vaihtoehto!
Täältä lainattua: https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Keskustakirjasto_Oodi…
Yksityiset wc-tilat ovat huoneita, joihin pääsee suoraan kirjastokäytävästä. Ne ovat aina tilavampia wc-tiloja eli niihin pääsee pyörätuolin, rollaattorin tai vaikkapa lastenvaunujen kanssa. Näissä wc-tiloissa on aina oma käsienpesuallas ja oven saa lukkoon. Yksityiset wc-tilat tunnistaa pyörätuolisymbolista, mutta niitä saavat käyttää ihan kaikki ihmiset, jotka haluavat mieluummin käyttää yksityisempää wc-tilaa yhteisen sijaan. Näitä yksityisiä ja tilavampia wc-tiloja on 2. ja 3. kerroksen etelä- ja pohjoispäädyissä.
Yksityisten wc-tilojen käyttötarkoitus on laaja. Ne ovat henkilöille, joilla on liikkumiseen tarvittavi
Muistelen taannoisesta diilauspuukotuksesta kertoneen jutun kuvissa näkyneen kunnon ovet. Tiedä siten ovatko uusineet nekin.
Vierailija kirjoitti:
Niin tämänkö takia niihin vessoihin on aina jonoa. Jos tätä sinulla usein tapahtuu niin niittaa rintsikat ensi kerralla kiinni niin ei tarvitse tukkia vessaa ja pääsee ajoissa se jolla oikeasti on ripulihätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just edellä selitettiin myös mikä on asiallista käytöstä pelkästään naisillekin tarkoitetuissa tiloissa. Vaattei
"No juuri siksi vaatteita ei vaihdetakaan vessaKOPISSA vaan sen ulkopuolella olevassa tilassa, joka on tarkoitettu vain naisille eikä miehille."
No hitto kun ei se kopissa vaihtaminen haittaa mitään jos koppeja on monta eikä niihin ole jonoa. Siellä sen ulkopuolella olevassa tilassa se haittaa koska kukaan ei halua nähdä vieraiden riisuutumisia ja koska vaatteidenvaihto vie siellä yhteistä tilaa. Koppi on omaa tilaasi missä voit tehdä mitä lystäät. Ymmärrätkö?
No joo, tiedän mitä tarkoitat. Hanatkin ovat sellaiset joista hädin tuskin tulee vettä. Mutta on siellä parempiakin vessoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä näy varjokuvia, paitsi jos seisot heti oven takana. Kopissa tapahtuvat tapahtumat ei näy. Mielestäni nuo vessat ovat ylimmässä kerroksessa. Käyttäkää niitä muita vessoja.
Jos ei itse tykkää, niin pitääkö asiat kieltää kaikilta muiltakin?
Kieltää mitkä asiat?
No jotkut nyt vaan tykkää, jos muut näkee, kun käy tarpeilla. Ja toiset tykkää katsella.
No nämä voi toteuttaa tykkäyksiään... jossain... Ei tarvitse tulla julkisiin tiloihin, jossa näiden tykkäysten kohteeksi voi joutua henkilö, joka ei sitä halua.
Kiitos vihreät de gröna tästäkin!
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa kiinnittää hakasia riisuutumatta? Mä osaisin vaikka sen toppatakin altakin. Mutta jos en osaisi, niin odottaisin että joku koppi vapautuu ja menisin sinne riisumaan.
Miehiä kiihottaa kun naiset istuu pytyllä vaatteet päällä. Pytty on vissiin niin kiihottava.
Vaikka ovet ovat läpikuultavat, niin ei niiden läpi aivan karvan tarkkuudella erotu. Rohkeasti vaan asioille ujommatkin!
Vierailija kirjoitti:
Tätä varten ei tarvitse riisua paitaa tai sen kummemmin muutenkaan paljastella ihoa, selkänahka voi vähän vilahtaa. En siis ymmärrä miten tämä olisi asia, josta joku häiriintyy, jos sen tekee muiden nähden käsienpesutilassa?
Kas KUUSEN latvassa oksien alla on PEESÄ pienoinen oravalla