Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-ryhmän "Suomalainen menestysresepti" uusi kausi alkaa kohta - vieläkö ostat viime kauden tuotteita?

Vierailija
16.11.2023 |

Itse kokeilin muutamia tuotetta mutta siihen se jäi. Mattila Brosin Chopped Pork oli kyllä hyvää mutta hinta liian kova annoksen kokoon nähden.

Kommentit (709)

Vierailija
561/709 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä täällä että muissa makutesteissa tuntuu olevan yleinen mielipide, että keksit ovat maultaan sangen keskinkertaisia tai samantasoisia kuin muutkin kaupan keksit.

Tuote ei ollut minusta erityisen innovatiivinen, mutta luulin, että se valittiin voittajaksi nimenomaan poikkeuksellisen herkullisen reseptin vuoksi. Että mauan takia eroaa muista tuotteista.

Nyt näyttää pahasti siltä, ettei makukaan ole tämän tuotteen erottava tekijä. 

Entistä enemmän ihmettelen miksi tuote sitten voitti? Tarina syynä? Haluttiinko tukeaa nuorta naista, joka on yksin perustanut firman? 

Niin, luulisi, että tuotteen terveellisyys olisi myös yksi kriteeri valinnassa.

No eihän mikään herkku ole terveellistä, mutta ei niitä ole tarkoitettukaan syötäväksi, kuin leipää.

Kyllä tähän ohjelmaan saa osallistua makeallakin  tuotteella. Ei kukaan pakota vetämään herkkuja kaksin käsin. 

Vähän enemmän kun alatte liikkumaan, niin kärsii aian välillä vetää yhden keksinkin.

Vierailija
562/709 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin innoissani köftiksestä kunnes luin tuoteselosteen. Natriumglutamaattia. Kuuluikohan sekin siihen isoäidin reseptiin?

Sitähän myydään ihan "mausteena" kaupassa. Se määrä, minkä suomalainen kiskoo leikkeleitä ja muita makkaroita, niin voi syödä köftiksiä samaan konkurssiin.

Okei. Kerro missä leikkeleissä ja makkaroissa on natriumglutamaattia.

Natriumglutamaatti eli  E621 käytetään esim. eines-ja lihavalmisteissa snäks-ja sipsituotteissa, liemikuutioissa, laitosruuassa ym .  Ainetta on luonnossakin.

Jos jossain lihajalosteessa EI ole kyseistäainetta se yleensä ilmitetaan selvästi, koska yleensä sitä kaikissa on.

Eli helpompi olisi sanoa, missä sitä ei ole, kuin, että missä sitä on.  Siihen voit etsiä ihan itse tietoa netistä.

Luulisi siinä tapauksessa olevan helppoa linkata edes yksi leikkele, jossa on natriumglutamaattia. Olen varmaan sitten tosi huono etsimään, mutta minä en löydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/709 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Köftis-pussin, mutta minun pakkauksessa oli luvatun 6:n sijasta vain 5 kappaletta 😭

Paistoin ja maistoin. Ihan hyviä, voisin ostaa toistekin. Sopiva mausteisuus. Mutta kuori ehkä hivenen liian paksu. Näille sopisi varmaan dipiksi tsatsiki tai joku muu jogurttipohjainen. 

Vierailija
564/709 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaisten ravintoloiden ruoassa on myös aromivahvennetta. Ja hyvää on!

Vierailija
565/709 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin innoissani köftiksestä kunnes luin tuoteselosteen. Natriumglutamaattia. Kuuluikohan sekin siihen isoäidin reseptiin?

Sitähän myydään ihan "mausteena" kaupassa. Se määrä, minkä suomalainen kiskoo leikkeleitä ja muita makkaroita, niin voi syödä köftiksiä samaan konkurssiin.

Natriumglutamaatti eli  E621 käytetään esim. eines-ja lihavalmisteissa snäks-ja sipsituotteissa, liemikuutioissa, laitosruuassa ym .  Ainetta on luonnossakin.

Jos jossain lihajalosteessa EI ole kyseistäainetta se yleensä ilmitetaan selvästi, koska yleensä sitä kaikissa on.

E

https://www.s-kaupat.fi/tuote/hk-sininen-lenkkir-580-g/6409100050306 Siinä esimerkiksi vaikkapa sinistä lenkkiä.  

Vierailija
566/709 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E

Minä nyt ulkopuolisena katsoin Wikipediasta, kuten kysyjäkin voi katsoa. Näin kirjoitetaan:

"Natriumglutamaattia on joissakin ruoka-aineissa luonnostaan, ja lisäaineena sitä on käytetty yli sata vuotta. Luontaisesti natriumglutamaattia esiintyy esimerkiksi maitovalmisteissalihassasienissätomateissa  sekä monissa runsasproteiinisissa elintarvikkeissa."

Vierailija
567/709 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalawursteja kokeilleet, millainen niiden rakenne on? Olen menossa huomenna retkelle laavulle ja ostin paketin kalabratwurstia. Pysyyköhän makkaratikun nokassa?  

Joissakin kasvismakkaroisa on ollut se ongelma, että katkeavat kesken grillauksen.

Vierailija
568/709 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kyllä, ettei näistä Menestysresepti-tuotteista järjestetä koskaan maistatuksia S-kaupoissa. Ehkeivät luota tarpeeksi makuun.

Vierailija
569/709 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalawursteja kokeilleet, millainen niiden rakenne on? Olen menossa huomenna retkelle laavulle ja ostin paketin kalabratwurstia. Pysyyköhän makkaratikun nokassa?  

Joissakin kasvismakkaroisa on ollut se ongelma, että katkeavat kesken grillauksen.

En ole tuotetta kokeillut, mutta näyttävät nakkimaisen hoikilta, joten tikun sijasta käyttäisin kaksipiikkistä paistovälinettä.  Kasvismakkaroissahan ikävää on juuri se löysä rakenne.

Vierailija
570/709 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kyllä, ettei näistä Menestysresepti-tuotteista järjestetä koskaan maistatuksia S-kaupoissa. Ehkeivät luota tarpeeksi makuun.

Eiks se oo niin, että kauppa ei varsinaisesti järjestele jo myynnissä olevista tuotteista maistajaisia, vaan se on ihan tuotteen tuottajan asia, jos haluaa tuotettaan maistattaa. 

Vierailija
571/709 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä kun syö eri herkun, niin voi huijata itseään, että enhän minä näitä joka päivä syö.

Taidat pitää itseäsi muita fiksumpana.

Vierailija
572/709 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin OT mutta olipa Sivalla kaunis vaimo ja Erikalla hauskannäköinen veli!

Vierailija
573/709 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin OT mutta olipa Sivalla kaunis vaimo ja Erikalla hauskannäköinen veli!

Jäin vaan miettimään - tämä nyt menee asiasta sivuun - mitä Siva tarkoitti ekassa tai tokassa jaksossa viitatessaan lapsen syntymään, että jotakin dramaattista tapahtui, mutta nyt kaikki hyvin.

Vierailija
574/709 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä kaikkea nyt synnytyksessä voi mennä pieleen, onhan noita vaihtoehtoja. Vaimo ilmeisesti ollut vaarassa eikä vauva. Onneksi kaikki meni lopulta hyvin.

Vierailija
575/709 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin Twisted oatsin molempia makuja ja oli mielestäni todella hyviä! Ruokavalioni ei sisällä valkoista sokeria, joten nämä menivät jälkkäristä 😄 ehdottomasti tulen jatkossakin ostamaan.

Vierailija
576/709 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twisted oats omena-kinuski oli maultaan hyvä, mutta koostumukselta turhan luiru. Olisin kaivannut tuhdimpaa, pureskeltavampaa rakennetta.

Vierailija
577/709 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla eri kategoriat leivonnaisille, vanukkaille  ja varsinaiselle ruualle

Vierailija
578/709 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"https://www.s-kaupat.fi/tuote/hk-sininen-lenkkir-580-g/6409100050306 Siinä esimerkiksi vaikkapa sinistä lenkkiä"

Tämä taitaakin olla lajinsa ainoita, joissa natriumglutamaattia on. Leikkeleissä sitä en ole nähnyt.

Vierailija
579/709 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin tänään Rebl Spicy Italian. Hyvä maku. Tykkäsin vegepepperonista, pippurijuustosta ja kastikkeesta. Mukava pieni potku. Parannusehdotukseni olisi, että täytteitä olisi vielä hitusen enemmän. Leivän reunoilla ei ollut täytettä ja ne kohdat maistui kuivalta. 

Ostan kyllä jatkossakin mukaan evääksi junaan, bussiin, piknikille. Kasvissyöjänä ilahduttaa, että valmistuote maistuu hyvältä (se kun ei ole mikään itsestäänselvyys).

Rebl voisi myös myydä pullossa kastikkeita, joita voisi käyttää omien leipien tekoon tai Rebl-leipien tuunaukseen. Näissä tuotteissa leivät on niin paksut, niin siksi sitä täytettä pitäisi olla vielä vähän enemmän. 

Vierailija
580/709 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Köftis-pussin, mutta minun pakkauksessa oli luvatun 6:n sijasta vain 5 kappaletta 😭

Paistoin ja maistoin. Ihan hyviä, voisin ostaa toistekin. Sopiva mausteisuus. Mutta kuori ehkä hivenen liian paksu. Näille sopisi varmaan dipiksi tsatsiki tai joku muu jogurttipohjainen. 

Kai valitit vajaasta pakkauksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi