Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen siitä ällötyksestä mikä tulee uuteen(vanhaan) asuntoon muuttaessa?

Vierailija
16.11.2023 |

Tämä on tosi ärsyttävää kun AINA uuteen kotiin muuttaessa ällöttää se että siellä on ennen asunut joku muu, ei tee mieli pestä omia astioita tiskikoneessa, jota on käytetty, ällöttää säilyttää ruokaa vanhassa (puhtaassa) jääkaapissa. Suihkussa tekisi mieli seisoa sandaalit jalassa, vessapöntön reunukset tekisi mieli vuorata paperilla ennen siihen istumista, paljailla lattioilla ei halua kävellä ilman sukkia (vain omien mattojen päällä). Ällöttää jos omat ruokailuvälineet osuu laatikon pohjaan ja reunamiin jne. Ja silti tämä kaikki VAIKKA olen siivonnut ihan kaiken perusteellisesti, kaappien ovet sisältä ja ulkoa jne. Jopa veden juominen sieltä uuden kodin hanasta etoo. Yhden kerran muutin vuokralle ihan uuteen asuntoon ja siellä tätä ei tullut, muuten aina kyllä.

Ja ei siis ällötä yhtään julkiset vessat, toisten kodeissa käyminen tai mihinkään koskeminen siellä, työpaikan ruokailuvälineet, kahvipannu, johon kaikki koskee jne. Tämä minun ongelmani tulee vain siellä omassa kodissa. 

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alanuolittajille: aika monella on jonkin asteisia "outouksia". On se sitten vaikka ocd -tyyppistä tai muuta.

Itse samaistun seinfeldiin.Jerryn uudelle sohvalle pissattiin ja oli ihan kauhuissaan. Sen kaveri taas otti sen mielellään vastaan ja sanoi kääntävänsä vain sohvatyynyn ympäri.

Jerry myös kauhistui,kun tyttöystävä yritti käyttää sen hammasharjaa. 

Kauhistui,kun tyttöystävän isä tuli vessasta pesemättä käsiään ja alkoi vääntämään niille ruokaa (ei voinut syödä, kamala ongelma kehittyi).

George otti paidan pois,kun meni vessaan.

Jerry heitti vyön roskiin,kun se koski vessan lattiaa.

Komediasarja, mutta löysin itseni siitä niin usein.

Kannattaa lukea Camilla Läckbergin (ja sen toisen kenen nimeä en muista) kirjoittama dekkari Mentalisti, myös jatko-osa ok, mutta tuo 1. kirja todella hyvä :)

Vierailija
62/79 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous ja aion itse jatkossa myrkyttää ennen muuttoa. Nykyisessä oli ruokakuoriaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama kuin ap:lla. Vain aika auttaa. Noin 4-6 kk asumista, niin ei ällötä enää. 

Vierailija
64/79 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä muuttaisi käytettyyn asuntoon🤮

Toiset ei ole niin rikkaita että voisi ostaa vain uusia vasta rakennettuja taloja tai asuntoja :( Ap

Ja me toiset ei ikinä haluttaisi asua uusissa rakennuksissa, vaan nimenomaan vahoissa, joilla on historiaa. Rahahan se sitäkin rajoittaa, jos ihanimmista asunnoista puhutaan. 

Vierailija
65/79 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajatteleppa, että kaikki vesi on jossain määrin kulkenut jonkun eläimen elimistön läpi, ja on vanhaa pissaa.

Myös ilma on saattanut käydä monta kertaa jonkun toisen keuhkoissa. Varsinkin julkisessa tilassa. Yök.

Myös oma lihamme ja siinä olevat hiiliatomit on monta kertaa kierrätetty eri eliöiden sisällä. Joku hiiliatomi omassa varpaassa voi olla joskus ollut vaikka hämähäkissä.

Vierailija
66/79 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ajan kanssa siitä pääsee yli. Eniten itseä ällöttää käytetyn auton ostaminen. Ihmiset ovat melkoisia sikoja ja ensi töikseni aina pesenkin ostamani auton lattiasta kattoon. 

autoliikkeissä myytävät autot käyvät kyllä sisä-ja ulkopesussa ennen kuin ne laitetaan myyntiin

Vierailija
67/79 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vähän missä kunnossa asunto on ollut. Nykyinen oli siivottu huonosti ja täältä löytyi yllätyksiä vielä pitkään, niin tänne sopeutuminen kyllä kesti aikansa vaikka itse siivosin sisäänmuuton yhteydessä. Edellinen asunto oli tosi tip top siivottu, niin sinne oli helppo asettautua kodiksi pienen pintasiivouksen jälkeen.

Vierailija
68/79 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea asunnottomaksi! Kun muutamia viikkojakin kierrät tuttavien sohvia, yömajoja ja yövyt ulkosalla, kestät minkälaiset jutut hyvänsä siinä asunnossa minkä sitten saat.

Kaikkea kanssa!

Vierailija
69/79 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi on toki aina uusi, mutta onhan tässä jo luettu haljenneista parvekkeista, pudonneesta kattotiilistä, vedet sisään päästävistä katoista jne, niin kuka sellaiseen uskaltaa muuttaa? Sen lisäksi kaikki kemikaalihuurut päälle, niin asun mielummin vanhassa asunnossa. 

Vierailija
70/79 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aattele miten motna kertaa siellä on pantu, pieraastu, ripuloitu, levitelty eritteitä ilmoille.

Vierailija
71/79 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ehdottaa terapiaa? Miten ne käytännössä siellä puuttuu tämänlaisiin ongelmiin? En usko että se mitään auttaa että joku sanoo että "älä ajattele noin" tai että "pese kaikki paikat" tai jotain mielikuvaharjoitteita. Käytännössä siihen auttaisi koko kämpän remontti ja sitä se terapeutti tuskin alkaa tehdä. Nojoo, oikeasti kiinnostaa että miten nämä tällaiset neuroosit saadaan kitkettyä pois? Ap

Vierailija
72/79 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en koe että tämä käytännössä on mitää BAKTEERIEN pelkoa, en pelkää kulkutauteja jne, vaan tämä että ällöttää ja etoo on se ongelma. Ap

Vierailija
73/79 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asunto on vuodelta 1890. Montakohan perhettä täälläkin on asunut yli 130 vuoden aikana. Hävettää myöntää mutta itse en muutettuani edes siivonnut täällä. Edellinen omistaja oli sen verran siisti että laitoin mat tavarat suoraan paikalleen. Ei kiinnosta monetko posket on suudellut kylppärin porsliinia tai monetko ruoat on säilytetty jääkaapissa.

Vierailija
74/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Suurin osa ei ilmeisesti lukenut loppuun aloitustani kun vinkkaillaan että miten pystyy olemaan hotelleissa ja vaikka sairaalan sängyssä jne. Kirjoitin tuohon että tämä neuroosini on VAIN kotona eli hotellit ei ällötä, ei ravintolassa kaikkien käyttämät astiat jne. Hotelleissa olen ulkomaillakin yöpynyt vaikka missä, joissa muurahaisia vilisee ihme tahroja siellä sun täällä, mutta ei ällötä. 

Ja kun joku kirjoitti että edellinen siivoaa lähtiessä.. niin hyvin erilaisia siisteyskäsityksiä ihmisillä. Nyt putsasin mm. Jotain ruuan valumajälkiä kaapin sivusta, leivänmurusia laatikosta jne. toiset lähtiessään siivoaa vain lattiat ja tasot. Ap

No jos ajatellaan, että tämä vaiva on vain kotonasi, miten yleensä voit käyttää mitään tavaroitakaan? 

Vaikka ostat jonkun uuden tuotteen, siihen on todella moni ihminen koskenut. Jopa ihan ruokia on kosketeltu niitä tehdessä ja pakatessa. Hedelmiä kopeloidaan kaupoissa jne. Etkö syö mitään?

Vierailija
75/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan aina ammattilaissiivouksen, kun muutan ns. vanhaan asuntoon, uuteen muuttaessa tarvitsee vain kevyen pintasilauksen.

Vierailija
76/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän AP:ta. Olet herkkä, aistit entisten asukkaiden energioita. He ovat jättäneet negatiivista energiaa esim. riitelemällä,  negatiivisella ajattelulla tai huoneistossa voi olla piruja, mustianoitia... Olen ite kokenut muuttaessa myös samaa, vaikea sopeutua uuteen kotiin. Energioiden puhdistaminen auttoi sopeutumista.

Vierailija
77/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kysymys ja muutama huomio, kun on vaikea ymmärtää, mistä on kyse:

Onko sinulla työ ja perhe? Miksi muutat, joudut muuttamaan usein? Mitä kautta saat nämä asunnot? Järjestetäänkö sinulle aina kaikki valmiiksi, eikä itse tarvitse tikkua ristiin laittaa?

Vaikuttaa jotenkin, että sinulla on paljon aikaa, vaikka sitten punoa kaikenlaisia ongelmia ja kehitellä pelkoja ja kammoja, vaikka vain kotiisi. 

Tietenkin tartut luuturättiin ihan itse, peset ja siivoat, kuuraat ja desinfioit ihan itse, niin tiedät, että on varmasti puhdasta ja saat mieleisesi puhtaan kodin. Ei kai siihen nyt muita tarvita. Samalla opit koko kodinhoidon alkeet ja voit miettiä samalla sisustuksia jne. Pääset "sinuiksi" samalla hetkellä uuden-vanhan kotisi kanssa, eli siivoamalla "katosta lattiaan" tila alkaa heti tuntua omalta.

Vierailija
78/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei v*ttu ku ihmisillä on ongelmia. Joskus toivoisi että tulisi jotkin pahemmat ajat ja pistäisi ihmiset vähän ajattelemaan elämän perustarpeita.

Vierailija
79/79 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuva, olen samanlainen kuin ap, ja ei tuohon auta kuin kunnon siivous ja aika. Ja ehkä ne lääkkeet ja terapia, mutta ilmankin olen pärjännyt:) en halua hullunleimaa terkkarissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi