Miksi uskovaiset yrittää tyrkyttää uskoa ei-uskoville ja pelottelevat kadotuksella yms.?
Mun puolesta saa olla uskossa, jos haluaa ei ole multa pois. Vastaavasti sitten toivoisin uskovaisilta samaa toiseen suuntaan eli antavat ei-uskovaisten olla uskomatta. Toisten usko ei ärsytä vaan tuo tyrkyttäminen ja lapsellinen pelottelu.
En ole koskaan ymmärtänyt joidenkin uskovaisten tapaa tyrkyttää uskoa ja pelottelua kadotuksella yms. Kun ei noilla ole mulle ei-uskovaiselle mitään merkitystä kun en niihin usko. En mä pelkää mitään kadotusta yms. kun en usko noiden olemassa oloon. Kun ihminen kuolee, niin hän kuolee. Ei lähde sielu mihinkään jne. Ruumis laitetaan mullan alle tai tuhkataan ja se oli siinä. Ihminen elää sen jälkeen enää ihmisten muistoissa.
Jotkut uskovaiset selittää tätä tyrkyttämistä sillä, että haluavat levittää uskon ilosanomaa yms. muille ihmisille. No miksi ei voi nauttia siitä ilosta yms. ihan itsekseen ja muiden uskovien kanssa? Ei kukaan ala uskomaan sillä, että joku tyrkyttää uskoa. Jos ihminen alkaa uskoa, niin kyllä se lähtee hänestä itsestään eikä toisten tyrkyttämisten kautta. Kyllä uskoon tullut ihminen osaa tiensä sinne seurakuntaan jos haluaa. Uskoa voi myös ilman mitään seurakuntaa, siinä toinen asia mikä joidenkin uskovaisten pitäisi tajuta.
En mäkään tyrkytä mun elämää ilostuttavia asioita muille. Voin kertoa kyllä miten omassa elämässä menee ja kertoa tarkemmin jos joku haluaa tietää lisää, mutta missään nimessä en tyrkytä tyylillä, että kyllä sunkin pitää näin tehdä!
Uskominen tai ei uskominen on jokaisen oma valinta ja asia eikä sen pitäisi kaivella muiden napaa.
Saa nähdä kauanko menee ennen kuin jotkut tiukkapipot poistattaa tämän aloituksen. Ehdinkö saada edes yhtä vastausta tähän.
Ihmettelevä
Kommentit (325)
Sä oot oikees, vaikka en jaksanu lukee tota koko juttuu. Mä en oo koskaan ollu "uskovainen" peinteisessä mielessä, eli en siis usko valtauskontoihin enkä näiden murhamiesten uskontoihin
Uskon Jumalaan kyllä ja olen henkisesti herännyt.
Se mikä on fakta on tämä: Se usko on jokaisen oma asia ja se lähtee kaikista itsestään, sitä on mahdotonta tuputtaa kenellekkään.
Jokainen täysjärkinen ihminen tajuaa sen, sen takia herääkin kysymys että miks valtauskonnot tekee sitä niin paljon? oisko vaikka just se kontrolli
Vierailija kirjoitti:
Matteus 28:18
Ei ole Raamattua mistä katsoa joten voitko kertoa mistä kyse? Tuollainen jakeiden luettelu on typerää ja lapsellista. Voisit ihan omin sanoin kertoa asiasta etkä piiloutua Raamatun taakse.
Ihmettelevä
Uskontoja ei edes olisi ilman tuota taivaallis-helvetillistä ulottuvuutta. Köyhille antanut toivon kipinää se, että kuoleman jälkeen toteutuisi mukamas jotain oikeudenmukaisuutta. Rikkaat ja vallakkaat ovat aina keskittyneet maalliseen mammonaan ja iloihin tietäen, että kaikki on tässä ja nyt. Eläessä. Ovelaa köyhien sumuttamistahan nuo uskonnot siis ovat.
Miksi itse tyrkytät ateismia totuudeksi?
Ei kaikki uskovaiset niin tee, nää on niitä ääripäitä, jotka todella ovat niin pelolla uskoon kasvatettu lapsesta asti että eivät näe muita vaihtoehtoja.
Ota uskonnosta pois kuolemanpelko, ja se vastaa samaa kuin neulanpisto ilmapalloon.
Todellisen ja keksityn maailmankaikkeuden tuholla ja ihmisten perikadolla on peloteltu aina. Näin tehdään myös nykyään, monien uskontojen ja esimerkiksi aatteiden ja liikkeiden toimesta.
Mielestäni ihmisten on pakko hyväksyä tiettyyn rajaan kokemansa saakka uskonnollinen, poliittinen ja aatteellinen julistaminen. Se että voit vaihtaa tv-kanavaa, päättää missä liikut ja omilla rahoillasi asut, voit valita missä kaupoissa asioit, mitä tuotteita kulutat ja ketkä ovat ne joiden kanssa vietät aikaa... antaa paljon mahdollisuuksia. Jos näitä mahdollisuuksia rajoitetaan sinua estävillä saarroilla, mekkaloinnilla ja mielenilmauksilla on väärin ja niihin pitäisi puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa ap tyrkytti ateismia totuudeksi? Huonosti provoilet. Aloituksessa ap kertoo ettei usko Jumalaan joka on ihan järkevästi ilmaistu, ei hän sano ettei Jumalaa ole.
T.Uskova
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Raamattua mistä katsoa joten voitko kertoa mistä kyse? Tuollainen jakeiden luettelu on typerää ja lapsellista. Voisit ihan omin sanoin kertoa asiasta etkä piiloutua Raamatun taakse.
Ihmettelevä
Lähetyskäskynä tunnetaan:
Minulle on annettu kaikki valta
taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat
minun opetuslapsikseni:
kastakaa heitä
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea,
mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
Ja katso, minä olen teidän kanssanne
kaikki päivät maailman loppuun asti.
Matt. 28:1820
Henk.koht.oon tosin sitä mieltä, ettei tuotakaan tarvitsisi toteuttaa niin, että tuputetaan omaa uskontoa muille.
-eri
Ja jotkut Dawkinsit ja Hitchensit eivät sitten tyrkytä omaa uskoansa kristityille? Oikein telkussa vainoavat heitä ja kirjoittavat kokonaisia kirjoja siitä miten paska uskonto kristinusko on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa ap tyrkytti ateismia totuudeksi? Huonosti provoilet. Aloituksessa ap kertoo ettei usko Jumalaan joka on ihan järkevästi ilmaistu, ei hän sano ettei Jumalaa ole.
T.Uskova
Hän julistaa että sielua ja kuolemanjälkeistä elämää ei ole, arvon feikkiuskova.
Vierailija kirjoitti:
Reinikaisen inttämiseen perustuva pseudotiede aiheuttaa myötähäpeää myös uskovissa.
"Tuputtaminen", tuo murhaakin pahempi rikos.
Ei kannata uskoa mitää t. Uskova nimimerkkejä. Usein ateistit ja trollit leikkivät täällä tyhmiä uskoaisia saadakseen heidän naurunalaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reinikaisen inttämiseen perustuva pseudotiede aiheuttaa myötähäpeää myös uskovissa.
Miksi häntä ei sitten naureta ulos seurakunnasta ja tv seiskasta?
Vierailija kirjoitti:
Siksi että saa elää hyvällä omalla tunnolla syntielämää, vailla mitään vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi häntä ei sitten naureta ulos seurakunnasta ja tv seiskasta?
Koska hänellä on oma vankka kannattajakunta nuorimaakreationosteissa.
Nykyään ilmastonmuutossatua pakotetaan pelottelemalla maailmanlopulla. Ei saa kaupasta muovipussia kun muuten maapallo sanoo poks! Iiiiik! Ja läpi menee kuin väärä raha :D