Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~Tammisten Tiistairutinat~~~

02.01.2007 |

Arki koittaa =) Jospa tuo liite toimisi edellisiin viesteihin

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9206089&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavaa huomata että melkein kaikki tammikset on samoissa odottavissa ja kärsimättömissä tunnelmissa kun itsekkin :)

Neuvolasta juuri tulin,reippaasti kävellen,lapset jo rutisee kun koko ajan pitäis olla lenkillä ja muutama päivä sitten äitiä ei saanu millään ulos liikkumaan.. neuvolassa kaikki enemmän kun hyvin :) Tässäpä tilastoa käynnistä:¨

paino:+-0g

RR:134/86

B-Hb:121

sf-mitta:32,5

pissa:-

liikkeet ja syke:++

Sf-mitta laskenu ja pää kiinnittyny =) täti oli sitä mieltä että vauva voi syntyä pian,mut usko että kahen viikon päästä viimestään päivän valon näkee..toivotaan että ois oikeassa.

Täällä jännitän ja odotan kovasti tänään käynnistettävien ja muitten synnyttävien tilannetta..toivottavasti kaikki menee hyvin :)

T:Isa ja masukki 37+2

Vierailija
22/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli heipparallaa kaikille!

En ole aikoihin kirjotellut, kun ei tätä ylimääräistä aikaa niin ole, kun muksut ja eläimet vie kaiken ajan.

Heti alkuun kaikille jo synnyttäneille paljon onnea!!

Itselläni ei vielä ole mikään kiire synnyttämään, ainakaan nyt kun vauva köllöttelee poikkitilassa! En tajua mitä tätä sikiötä vaivaa, kun ei suostu jäämään pää alaspäin, vaan vaihtaa asentoa parin päivän välein. Viikko sitten neuvolassa(37+2) oli raivotarjonnassa, mutta pari päivää siitä ä-poliultrassa poikittain, eilen neuvolassa taas raivotarjonnassa, mutta yön aikana kääntynyt takas poikittain, arghh!

Kovin pieneltä tämä sikiö vaikuttaa, kun mahtuu vielä kääntyilemään.

Nyt toivon vaan kovasti että älyäisi kääntyä joko pää alaspäin tai ylöspäin, ettei vaan tarttis sektioida!

Nyt täytyy keksiä muksuille jotain sapuskaa.

T: Mamixi00 rv 38+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Red]Niin se aika tuon pojan kanssa väsätessä vierähtää, ettei nytkään ehdi juuri kuin pikaisesti pinon vilkaista läpi. Innolla täälläkin odotan tietoa mahdollisista uusista Terhoista.

Ceciliah: Minulla käynnistettiin synnytys laskettuna päivänä korkeiden verenpaineiden takia. Söin ja syön edelleen lääkitystä, jota on onneksi jo vähennetty ja varmaankin lopetetaan vielä tällä viikolla.

Neuvolan terkkari on tulossa kyläilemään perjantaina. Ihanaa, kun tuo mies on seurana ja apuna täällä kotona nyt pari viikkoa. Siitä on suurenmoinen apu. Nyt(kin) huomaan kuinka ihana mies minulla on!

Mut nyt kutsuu taas ruokintahetki ;) Jospas sitten saisi itsekin jotain suuhunsa...

Sulina + Papu 4 vrk

Vierailija
24/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin yöllä kauheaan kämmenien raapimiseen ja päätin sitten soittaa aamulla neuvolaan. Kävin antamassa verikokeet ja nyt soitin tulokset. Ei ollut ainakaan maksa-arvoissa mitään, tai liian korkealla. Tosrstaina saan sitten muut tulokset samalla kun neuvola.

Tuskastuttaa tää odottaminen.. oisin mielellään jo tänään hipsinyt äitipolille jos noissa arvoissa olis ollut jotain..ja vaikka käynnistykseen. Mutta eipä vielä.. kauhistuttaa ajatellakin, että kuinka paljon tää menee yli. Tänään on ihan pakko ottaa se viimeinen S käyttöön..mies kyllä olis kokajan valmis. Itellä näin loppuajan on halut hiipuneet..ottan vain sitä synnytystä.

Ceciliah: Mullakin on tullut silloin tällöin sellainen sitkeä limaklöntti ja uskon sen olevan vain valkovuotoa. Limatulpassa on sitten niitä veriviiruja ja se venyy ja venyy... Ekassa raskaudessa mulla oikeen posahti ammeessa synnytyssalissa ja lapsiveet meni samalla. Hoksasin, että siellä oli sellainen rusehtava limatulppa myös.. :)

Minä täältä mummolan koneelta kirjuuttelen..uskaltauduin lähteen vielä autolla ajeleen..Pitää mies hakee töistä illalla puoli 10 aikaan lasten kans ja ajella sit kotio. Miehen kylläkin laitan sitten ratin taakse.

Mirabella: Sulla kyllä on ollut nopeaa toimintaa! Kiva kuulla kuulumisia kotoa pikkuisen kanssa.

Chiccalle halauksia täältä kun et saanutkaan käynnistystä! Olisin minäkin jo valmis...

Jokohan noopu on synnyttämässä??

mellum ja peukaloinen 40+2

Vierailija
25/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa alkanutta vuotta kaikille Tammiksille

Onnea mielettömästi kaikille jo vauvansa saaneille. TÄällä kateellisena teille:).

Tässä uusivuosi tullut vietettyä lähtökunnossa. Mutta ei vaan tarpeeksi supista. Alaselkä ja häpyluu alkaa olla aika tukkosessa kunnossa. Eilen kokeilin jo suolihuuhtelua joka pisti joksikin aikaa supistuksiin ytyä mutta hiipuivat sitten.

3 s jutut ei oikeen näytä/tunnu purevan täälläkään. 31 päivä olin tosiaan ihan varma että lähtö tulee ihan pian mutta ei ni ei.

Puoles välis supisteli liikaaki ja nyt sit ku sais tulla ni mitenpäs käykään.

No harva sinne mahaan on jäänyt (ei kyllä tällähetkellä lohduta)

No erittäin positiivista että oon saanu nukutuksi nyt kunnolla. Turvotuskin hävisi. Oikeen ihmettelin ku joulun jälkeis neuvolassa paino oli tullu kilon alaspäin vaikka mässytin koko joulun.

Limatulpasta ei tietoakaan.

Heinä76:

Valkovuotoa tulee kyllä reippaasti. Miettinykkin tässä että jos lapsivettä tulisi tihkuttamalla niin huomaisikko eroa.

Vierailija
26/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenn juuri viestitti:

Uutisen suuren kuiskaan mukana tuulen;

on sylissäni pienet sormet ja varpaat,

nyt jo varmaan arvaat!

On ilomme ihan suunnaton,

poikamme syntynyt on!

Uutinen nro 2;

mulla meni just vedet ja lähden sairaalaan.

Huomenna toinen vauvauutinen odotettavissa!

¨c¨

Vierailija
27/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä kappaleena vieläkin ja epäilen että kun näin kovin " odottaa" sitä synnyttämään lähtöä niin yhtenä kappaleena pysyn vielä tovin....

Tuntuu ihmeelliseltä että la on jo ens viikon perjantaina! Kyllä tää aika rientää....

Ei supistele, ei, vaikka kävin koiran kanssa lenkillä (yritin mahd. rivakasti harppoa eteenpäin....) ja mies jopa " suostui" eilisiltana siihen mukavaan " ässään" , ei vaikutusta, kantelin painavahkoja kauppakasseja äsken, nada..... Kaipa se vauveli sitten tulee kun on valmis, mitä minä siihen vaikuttamaan! Annetaan luonnon hoitaa hommansa....

Kävin muuten äsken kauppareissun yhteydessä apteekista ostamassa sitä Lansinoh-voidetta ja se maksoi " vain" 8,28 / 10g putkilo! Oiskohan niitä sitten eri kokoja kun jotkut maksaneet siitä tuubista 20¿?

Piti ekaks pihinä ostaa Bepanthenia, mutta sitten siinä samassa hyllyssä oli Lansinohia ja hintaero oli 2-3 ¿ (tosin Bepanthen paljon isompi tuubi...) joten kokeilaan nyt sitä! Mikäli siis tarve vaatii, eiköhän selviä lähiviikkoina....

Täällä tosiaan kaikilla taitaa olla tuleva synnytys mielessä enkä yhtään ihmettele, itekin vaan makoilen, luen kirjoja, katon telkkaria ja " odottelen" että joko?

Sairaalakassikin kulkee nykyään mukana minne sitten lähdenkin, ihan varmuudeks....

Jännittävät ovat ajat, siskot!

Voikaahan hyvin!

Pupina & Möykky 38+4

Vierailija
28/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NENNILLE onnittelut poikaterhosta & CHICCA tsemppiä tulevaan!

Vierailija
29/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Chiccalle tsemppiä synnytykseen!

Nyt alkaa toden teolla Terhoja poksahtelemaan!

Täällä päässä ei mitään uutta. Huomenna neuvola..

t. Hermione ja Iines 38+3

Vierailija
30/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja chikkalle kovasti voimia koetukseen :)

Niin meitä vaan lähtee pikkuhiljaa kuitenkin..ja useimmat ihan yllättäen..

Vaikkakin itsekin tässä oireita tiiraillut olen,pohdiskelin sitä kun sairaalassa annettavissa tabuissa on oireena ainakin kuumat aallot niin oliskohan normaalissakni käynnistymisessä kuumia aaltoja.. Vuorotellen tulee kuuma,hiki virtaa ja kauhee olo ja sit viilee/normaali.. tai sit oon saamassa kuumeen kun tätä flunssaakin on liikkeellä :D

Nyt ruokalevolle!

T:Isa

Vierailija
31/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis olla synnyttämässä! Yöllä kyllä supisteli, mutta olin nukahtanut. Kellotin niitä hetken, tunnin sisällä tuli neljä siis viidentoista minuutin välein, joten kävin nukkumaan. Ja aamulla olo oli väsynyt, mutta muuten niinkuin muinakin päivinä. Saas nähdä, mikä on ens yön saldo...

Ne neuvolakuulumiset:

paino +1kg/vk (tuli vähän herkuteltua uutena vuotena)

RR 132/82

pissa -/-

sf-mitta 43cm (ei meinaa kortissa käyrät riittää =))

vauvan syke 120

liikkeet ++

tarjonta rt

Hb 122

Ja uusi aika ensi viikolle, jota ei toivottavasti tarvitse käyttää ainakaan yhdessä koossa... Terkkari ennusteli vauvan syntymäpainon noin neljään kiloon.

NENNille onnittelut poikaterhosta ja Chiccalle tsempitykset synnytykseen!

Nyt täytyy lähteä pojan seuraan, ettei pääse tekemään pahojaan. Vointeja kaikille! Ja uusia vauvauutisia odotellen =)

Noopu ja pikkukakkonen rv 40+2

Vierailija
32/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille syntyi pikkuinen prinsessa 1.1.2007 klo 03.16. painoa 3980 grammaa ja pituutta 52 senttiä. tarkemmin kuulumisia kunhan kotiudutaan. tigru ja simppis 1 vrk

Vierailija
33/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA NENN ja TIGRU!!

Kiitos Chicca odotetun viestin toimittamisesta sekä onnea Herculeksen hakumatkalle =)

Ihana kuulla vauvauutisia :) Itsellä alkaa olla vaan niin pirun malttamaton olo, vaikka la ei ole vielä lähelläkään. Toisaalta tuntuu, että vauva saattaisi syntyä milloin vaan, toisaalta tuntuu että mä olen varmaan viimeisenä täällä vartomassa :/ No, vauva syntyy kun on valmis, siihen on luotettava :)

Täällä on niin kurja sää.. Mysrkyää ja on pimeetä, lumesta tietoakaan. Onneksi tuo poika (kohta 6v) pääsee huomenna Suomen mummilaan & isänsä luo, saa siellä jatkaa hiihdon harjoittamista ja pulkan laskua. Luistelemassa ollaan onneksi päästy käymään täälläkin, kun torille on tehty jää (älkää kysykö multa miten se pysyy jäässä vaikka mittari välillä +10 asteessa).

Nyt pakko painua makuulle, tää selkä reistailee ihan urakalla pienenkin istumisen jälkeen.. Kurjaa..

Voikaahan hyvin, uusia uutisia oottaessa!!

ardisia ja luukas rv37 jotakin

Vierailija
34/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on poikia tullut, mutta eiköhän niitä tyttöjäkin vielä tule:) Mukavaa avata pino kun melkein aina on uusia vauvauutisia.

Aika kuluu, Onni täyttää torstaina jo 4 viikkoa. Huomenna ollaan oltu 2 viikkoa kotona. Nyt hän köllöttelee kantoliinassa kun istun koneella. Yöt on kyllä ihan kamalia. Musta tuntuu et oon niin väsyny ku poika nukkuu 1-2 tuntia kerrallaan et maitoa ei sen takia tuu kunnolla ja sit poika itkee nälkääkin...sit vaan tuttelia kehiin. Päivisin nukkuu kyllä jopa 4 tuntia. Pitäs vaan ite tajuta levätä sillon..Aika kovia vatsanväänteitä on, mutta onneks mummo on hoitanu vyöhyketerapialla niin se on vähän helpottanu. Mun äiti on nyt apuna täällä ja lähtee huomenna kotiin, mut miehen äiti tulee lauantaina ja on tiistaihin. Ihanaa kyllä kun ovat auliisti auttamassa..

Mulla ois eilen tullu 39 raskausviikkoa täyteen. Ei vieläkään pää oikeen meinaa pysyy mukana, mut uskottava se on. Poika kuorsaa sylissä ;)

Jeps, pitää mennä..ja kirjotelkaahan niitä synnytyskertomuksia sinne synnytyspuolelle!!!

Beijaflor

Vierailija
35/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=royalblue][size=2][b]Nennille onnea pojan johdosta ja Chiccalle tsempit Herculeksen hakureissulle!!

[color=hotpink]Tiggerille onnea prinsessan syntymän johdosta! Tulihan sieltä vaihteeksi Terhotyttönenkin, tais mennä Uuden vuoden juhlinta synnärillä... ;)[/size][/b]

[color=maroon][b]Ceciliah[/b], täällähän minä vielä yhes koos.... Ei oo ehtinyt niin aktiivisesti kirjoittelemaan kun aiemmin, mullakin on melko sisäänpäinkääntynyt olo, kuten Chicca aiemmin kirjoitteli. Minäkin olen kaipaillut Katayaa.... Hänelläkin oli muistaakseni tyttö tulossa, kuten meilläkin. Saadaan vähän tasoitusta tähän poikajoukkoon... :)

( . ) Ennallaan. Eilen kävi toisella kyljellä, mutta nyt taas vakioasennossa. Ei vissiin ole paljon asennonvaihtoon mahiksia, kun on pari viikkoa ollut jo kiinnittyneenä. Huomenna neuvola, katotaan miten joulun ja uuden vuoden herkut on taas painoa korottanut... :-/

[b]~~~~~~~~~~~Suppareita kaikille~~~~~~~~~~~[/b]

(nyt kai niitä uskaltaa jo kaikille toivottaa)

Olkaamme kärsivällisiä, vaikka olo onkin tukala varmaan jo jokaisella... nimim. viime yönä 1 h nukkunut :(

[b]

Sinda & Nipsuneiti rv 37+3[/b]

Vierailija
36/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nennille prinssistä ja kaimalle prinsessasta:) Alkoihan niitä tyttösiäkin tulemaan;) Ei kai vaan kaima teille sattunut syntymään paikkakunnan eka vauva tälle vuodelle?!

Pupina: Tuskin tarvitset enää Bebanthenia, kun Lansinohia ostit.. Se ON

hyvä rasva! Ja pärjäät varmaan tuolla pikkutuubilla, se on riittoisaa eikä sitä tarvitse laittaa kuin ihan vähän kerrallaan. Miulla ainakin rinnanpäät olivat aluksi aremmat kuin myöhemmin ja sitten pikkuhiljaa tuon käytön sai jättää pois kokonaan.

Nyt iltapuuron keittoon:)

tikru

Vierailija
37/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, Onnea Nenn pojasta ja Tigger tytöstä! Toinen prinsessa prinssien joukkoon =)

Chiccalle kaikkea hyvää Herculeksen hakureissulle! (vaikka oletkin jo lähtenyt)

-tau-

Vierailija
38/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut nennille prinssistä ja tiggerille prinsessasta! :) Tulihan sieltä viimein toinen tyttö.

T: Monttu

Vierailija
39/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Nenn pojasta ja tigger tytöstä. Chiccalle tsemppiä ja Fablelta odotellaan vauvakuulumisia ;-))

Mä kävin siellä äitipolilla, muttta olipa turha reissu, kotiin käännyttivät takas..

Painoarviota en saanut, kun lääkäri jotenkin ei osannut sitä konetta käyttää, käsikopelolla sanoi, että on iso (mutta mitä sitten tarkoittaakin)..

Mutta kun kohdunsuu ei ollut edistynyt edellisestä kerrasta, niin eipä sit ottaneet vieläkään käynnistykseen ;( Lääkäri perusteli sillä, että kun koskaan ei voi tietää, että miten se lähtee etenemään käynnistämällä jne..

Nyt olen odotellut, että jospa tästä lähtis luonnollisesti käyntiin, alkuillasta jo supisteli kolmen tunnin ajan, mutta nyt ei taas mitään.. Mutta jospa ens yönä alkais tapahtumaan (kärsivän ja odottavan aika on tosi pitkä)..

Mutta supistuksia odotellessa.

-äitiliini ja rv 40+0

Vierailija
40/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B][b]Poika syntyi klo 16:43

Painoa oli 4590g

Pituutta 55cm

py 37cm

Kumpikin voi hyvin :)

[color=#00BFFF][size=4]Onnea nenn:in Perheelle Potrasta Pojasta! [/b][color=8B0A50]♥