Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~Tammisten Tiistairutinat~~~

02.01.2007 |

Arki koittaa =) Jospa tuo liite toimisi edellisiin viesteihin

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9206089&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF83FA][b][size=4]Onnea _tigger_ Tytöstä!!

Vierailija
42/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa irtos elämäni ensimmäinen limatulppa,hihi.. tai ainakin osa siitä.. kun en tiiä minkälainen se on.. mut ei kyllä voinu missään nimessä sekottaa valkkariin,oli ihan selvästi jotain muuta,kirkasta ja venyvää ja sellasta.. anteeks yksityiskohtanen kuvailu.. mut oon innoissani että jotain tapahtuu =)

T:Isa tohkeissaan =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]On tainnu olla tapahtuma rikas päivä täällä. .

Alan käymään alkupäästä kasautumaa läpi kommentointeja iskien samalla, joten siinä " järjestyksessä" ->

[b]Heinä [/b]no mä oon sua vaan muutaman päivän eellä, joten perässä pitäjiä löytyy. Mulla on ollu jonku aikaa kans valkvuotoo vähä enemmänlaisesti tai se on toisinaan " juoksevampaa" . Pikkupöksyjensuojia en tykkäis koko ajan käyttää, ku äkkiä saattaa tulla hiiva sen takia. Mut jos on muualla ku kotona niin mites vaihat kymmenet pikkupökät päivässä :D

Mun ukko ei halua koskee S-hommissa masuun, koska siellä asuu joku ;) eli voihan noita miehiä ehkä hidastaa se, että kolmas pyörä on sängyssä aina. Joten ei se himottomuus suoranaisesti johdu meiän tän hetkisistä muodoista.

[b]Maria [/b]mulla vois jäähä isot synttärit järjestämättä tässä tilassa. Mut sä vaikutat aina niin pirteeltä tapaukselta, ett hoitasit ne varmaan " siinä sivussa" .

[b]Chicca [/b]heh :D oisin kommentoinu sulle tähän ihan muuta, mut ku luin sivuja eteenpäin niin toivotanki oikeen hirmusesti tsemiä ja voimia bd bd näin jälkitassuun.

[b]Mirabella [/b]minkälaisia tuntemuksia sulla oli edellispäivänä tai illalla?? Alko kiinnostaan, ku äiti tuossa kävi ja sano, ett kyllä sä nyt varmaan jo edellisenä päivänä tiiät h-hetken olevan lähellä. En mä kyllä ainaskaa viimeksi mitään tienny :O

[b]Mamixi[/b] niin onko vauvalle tehty painoarviota? Mietin tuota, ku mahtuu niin hyvin pyörähtelemään.

[b]Nenn [/b]paljon paljon onnea teiän koko perheelle terhopojun syntymän johdosta :)

[b]Pupina [/b]juu mulla tuo Lansinoh-tuubi on jotai päälle 50g.

[b]Noopu [/b]sanoko neuvolantäti mitään sen kummempaa kohunpohjan korkeuden korkeudesta?

[b]Tigger [/b]paljon paljon onnea rinsessaterhosta :) Taitaa olla aikalailla vuoden ensimmäisiä vauvoja.

[b]Beijaflor [/b]toivottavasti Onnilla alkaa rytmi tasaantumaan. Koeta levätä aina päivällä unien aikaan. Voimia *halaa*.

[b]Äitiliini [/b]no jopas ne pihtailee käynnistämisen kanssa :O Ultrasivatko alakautta? Mulla tekivät " piruuttaan" sitä akkaa oottaessa, ku toivottiin ett alkas käynnistyyn itestään.

Toivottavasti [b]Fablella[/b] mennyt kaikki hyvin.

Pitäs alkaa kunnolla syömään, ku äskön pikasesti hotkasin pari siivua joululimppua. Oli äiti ja sen ukko käymässä. Istuvat iltaa ihmeen kauan. Akka oli tohkeissaan, ku sai esitellä joululahjoja ja pelata mummun ja papan kans pelejä.

Täällä on ihan kiva pehmonen lumikerros tullu ja onneks lupasi lisää huomiselle. Mut liekkö pysyvää vieläkään.

Potkurilla tuli tänään vähä liikuttua ja sainpa itteni kipeeksi :/ pari potkasua ainaki oli sellasia ettei jalan alla ollukkaa pitoo. Repäs tosi makeesti haaroväliin, melkeen ois voinu kuvitella tähtiä näkevänsä sillon. Oon ollu sen takia kai vähä vaappuvainen nyt iltasella ja alaselkään ottaa tässä.

Mut tää asento välillä tässä on mikä on, vaikka tyynyjä on selän takana pari.

Nyt sinne murkinalle ja sit peiton alle.

Säteilen täältä hyvää mieltä :) mulla tuntuu sitä olevan nykyään " varastossa" . Kyynelkanavat on kai kuivunu.

Hyviä öitä.

Vierailija
44/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Zatulle (ja toki kaikille muillekin =)) piti laittamani, ettei terkkari oo missään vaiheessa ollu huolissaan kohdunpohjan korkeudesta, vaikka alusta asti ollaan menty yläkäyrillä. Nyt siis tosiaan veikkaili, et ois yli nelikiloinen vauveli tulossa... Saas nähdä. Mähän " jäin kiinni" ekassa sokerirasituksessa paastoarvon raja-arvolla, mut oon sit saanu pidettyy paastoarvot normaaleissa arvoissa pelkästään ruokavaliolla, joten ei oo sokeri ainakaan kasvattanu mahaa. Liekö sitten se, et ootan toista ja nyt maha " tietää" miten kasvaa?! Voihan myös olla, et kohtu kallistuu eteen tms.? No, toivottavasti PIAN pääsee mahasta eroon ja saa varmuuden minkäkokoinen pikkukakkonen sieltä oikein syntyy...

Nyt kauratyynyyn lämmitykseen, sen verran taas juilii alavatsasta.

Noopu

Vierailija
45/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Nennille pojasta (olipas hyvän kokoinen jässikkä :-) ja tiggerille tytöstä (taisit olla eka tälle vuodelle :-). Chiccan uutisia odotellessa, toivottavasti sujuu Herculeksen synnytys sutjakkaasti. Ihana jännätä vielä muiden kanssa :-)

beijaflor - se on tosiaan vaikea levätä, mutta yritä. Hieno juttu että sulla on apujoukkoja, tsemppiä teille arjen pyöritykseen.

Isa - mulla meni viikko siitä kun ekan kerran tommoista limaa huomasin ja silloin ihan vähän. Sitten kun sitä tuli kerralla enemmän olikin seuraavana aamuna poika jo sylissä :-)

Zatu - keskiviikko iltana pari pientä supparia ja levoton olo (jota kyllä oli ollut jo monta päivää). Limaa oli tullut edellisestä perjantaista. Torstai iltana lorahti isompi määrä joko limaa tai jotain ja tuli pari kunnollista supistusta ja vähän tuntui siltä että tätäkö se nyt on :-) Yöllä kahden kolmen aikaan sitten heräilin kun oli supistelua ja neljältä rupesin laskemaan ja kipeämmäksi meni ja sitten lähdettiinkin sairaalaan ja tuloksen tiedätte :-)

Nyt äkkiä suihkuun ja sitten alkaakin Albertin iltatankkaus, jää taas unet vähille kun ei ole malttanut päivällä nukkua :-/

t. Mirabella ja Albert

Vierailija
46/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea NENN komean kokoisesta pojasta ja TIGGERille onnittelut prinsessan johdosta, tulihan tähän joukkoon tyttökin vihdoin viimein :)) Chiccalle ja muille synnyttäville pidän peukkuja ja olen hengessä kovasti mukana...

LIMATULPPA: Voi olla ison " räkäklöntin" (sorry!) näköinen, ei siis välttämättä verinen tai rusehtava. Mulla ainakin esikoisesta oli ihan läpinäkyvää, paksua limaa ja kyllä sen erotti ensikertalainenkin valkovuodosta.

RASVASTA: Ehdottomasti mieluummin Lansinohia! Mä ostin ekalla kerralla Bepanthenia ja vasta sitten luin, että se pitää pestä pois aina ennen imetystä (ja se jatkuva pesu vasta kuivattaakin rinnanpäitä). Käytin sitä Bepanthenia sitten vauvan peppurasvana, että ei sekään hukkaan mennyt.

Nyt koiraa viemään iltapisulle. Huomenna meille tuleekin anoppi pariksi päiväksi, joten en välttämättä ehdi koneelle. Että ei tarvii sitten pelästyä, että minä tästä jakaantuisin, en usko niin tapahtuvan ennen helmikuuta... ;)

ariella ja paavo 36+3

Vierailija
47/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Chiccalle tsemppiä koitokseen.

Nopeesti kirjoitan, kun tarvii mennä nukkuun kohta.

Eli olin päivän SVO:lla, kolme cytotecin murusta sain, eikä homma siis lähtenyt edistyyn, joten pääsin yöksi kotiin. Supistuksia tulee, mutta nää ei ole kovin kipeitä ja väli on sellainen 5-10min ja väliin on pidempää taukoa. Taitaa tulla pitkä projekti tästä.

Huomenna meen taas aamulla ja jatketaan samaan malliin, paitsi että annosta lisätään siis puolella. Mutta ihana ollla yö kotona, jos ei nyt sitten tule lähtöä.

Pitäkää peukkuja, että homma lähtis huomenna eteneen.

Hyvät yöt!

Vierailija
48/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavistelinkin, että pino saattaa sisältää vauvauutisia, kun oli yhdelle päivälle niin pitkä;) Onnittelut Nennille ja Tiggerille omista tammenterhoista masun toisella puolen! Ja muillekin tässä viimeisen viikon aikana vauvan saaneille, sillä olen ollut pinoutumatta tuon ajan.

Täytyy yhtyä muutamien mietteisiin tuosta sisäänpäinkääntyneestä olosta: jotenkin sitä tosiaan varmaan hautautuu omiin aatoksiin syvemmin, en ole tännekään taas saanut aikaiseksi kirjoitettua, enkä sen puoleen noita lukenutkaan.

Sokerit olivat edellisellä kerralla koholla, mutta rasituskokeessa arvot olivat hyvät: 4.5 h, tunnin jälkeen 7.2, kahden tunnin jälkeen 7. Proteiinitkin olivat yhdellä plussalla, ja kun lisäksi oli verenpaine koholla ja päänsärkyä, niin kävin sitten extramittauksessa, mutta nyt ei ole ollut mitään, onneksi. Verenpainekin oli viimein laskusuunnassa.

Jokin aika sitten oli muuten kaksplussassa, odotus-lehdessä tms sellainen ihan pieni artikkeli jostain tutkimuksesta, jonka mukaan loppuvaiheessa seksiä aktiivisesti harrastaneilla synnytys itse asiassa käynnistyi takuuvarmemmin vasta lasketun ajan jälkeen. Eli voisikohan sillä s:llä olla myös päinvastainen vaikutus ;) samoin kaveripiirissä on näitä, jotka ovat urheilleet ihan hurjasti loppuvaiheessa, mutta vauva syntyy 42+2. Ajatella,että sitä itselläkin tosiaan voisi olla melkein viisikin viikkoa vielä edessä. Toivottavasti syntyisi lasketun ajan puitteissa, johon on vajaa kolme viikkoa.

t.Meku rv 37+2

Vierailija
49/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sieltä päästettiin kotiin yöksi,ei seinäjoelta vaan päässyt.. mukavampi kotona kyllä olla varmasti.. eikä tuu niin laskuakaa turhasta makaamisesta..

Voihan olla että lähtö tulee yöllä sulle kuitenkin :)

[b]blogiin on nyt lisätty Sulinan Pavusta kuvia!![/b9

joten rientäkääs " nuuskuttelemaan" sinne ja ottamaan siellä olevista söpöliineistä nenän mallia ,kuten sanonta menee!

ja supistuksia niitä haluaville [size=4]~~~~~~

Vierailija
50/51 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnittelut nennille prinssistä ja tiggerille prinsessasta :)

Toinen tammenterhotyttö on syntynyt. Poikia onkin jo aika määrä :)

Tänään oli neuvolalääkäri ...

Painoa oli tullut +233/vko

paineet:116/59

pissa puhdas

pulssi vauvalla n.140

liikkeet ++

sf 33(viimeks oli 35??)

kuin se pienentyä voi???

Kovin oli pää alhaalla kuulemma. Ja senpä tiesin kyllä itekkin. Tai kyllähän sen jo näkeekin et maha roikkuu...

Ja kohdunkaulaa jäljellä 1.5cm ja pehmeä oli...

Lääkäri sanoi, että kaikki on kunnossa... Vauva vaan tuntuu kovin suurelta jotenka sain sitten lähetteen sairaalalle tarkistuttamaan vauvan koko. Se onkin ihan kiva, ku ei täällä mitään kolmatta ultraa olis ilman mitään syytä. Että ihan kiva käydä tarkistuttamassa mahtuuko sieltä ulos :)

Tutkimuksen jälkee on kyllä sitten supistellut ihan mojovasti.

Kuinka niin pieni tutkimus voi saada näin suuret supistukset ja säryt aikaan. Aika jännä.

Alkais sit vaikka ens viikolla supistukset kunnolla niin pääsis synnyttään.

Alkaa tää olo olee jo aika raihnanen. Ku ei vaan taivu:)

Voi että on blogissa sitten ihania ne vauvojen kuvat. siis aivan ihania :) ruttunaamoja :)

Pian pian synnyttää niin sais omanki vauvan jo ulos. Muuten se tulee tuolta vatsanahkan läpitte. Ainakin siltä usein tuntuu. tuntee vissiin tilan käyneen vähiin ja yrittää sitten vähän venytellä tai jotain...

Sulinan pojalla muuten ihanan punaiset huulet :)

Sellasta kysyisin, että ku oon kuullut, ett tosi monet on oksennellut synnytyksessä, niin onkos täällä monilla käynyt silleen, et on tullut jotekin niin huonovointiseks, että on täytynyt oksulla käydä...?

Jotenki ite nään sen tosi inhottavana, että jos on kipuja kovasti, ja sit vielä paha olo päälle...

No joo, mutta täytyy mennä suihkuun, et pääsee jossai vaihees nukkuunki.

Jotenki tää valvominen on vaan niin kivaa, ku aamulla saa nukkuu niin pitkään ku nukuttaa :)

hyvää yötä kaikille !!!

myrtti-rv36+1

Vierailija
51/51 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nennin uutisia itku kurkussa luin ja superhalaukset toivotan suurperheen aidille ja jaksuja!

Marian kyselyihin etta meikalainen se viela on haaveilupuolella, ikavakseni viime vuoden saldoa kasvatin kolmella epaonnistumisella (en millaan haluisi tata taalla sanoa kaiken iloisten uutisten keskella, sori) Mutta toivossa elan etta meillekin se viides nyytti pian suotaisiin!!

Kaikille onnea ja jaksuja synnytyksiin!

- levinia ulkomailta -