Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saikuttavat työkaverit ärsyttävät

Vierailija
15.11.2023 |

Tämä on tabuaihe, mutta saikuttaminen on liian helppoa lusmuille työkavereille. Meillä nuorimmat saikuttaa eniten. Joka toinen viikko ollaan poissa joko koko viikko tai osa. Meillä päiväkodissa muut joutuu paikkaamaan näitä lusmuja ja väsyy siinä. Meillä voi olla 60 päivää poissa vuodessa ilman seurauksia.. Omalla ilmoituksella voi olla 3 päivää..Ja toki nämä elämäntapa saikuttelijat tietää millä lääkäri kirjoittaa saikkua. Eikö muita ärsytä tällaiset jatkuvasti poissa olevat? 

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Huolehdin vain omista töistä

Vierailija
2/59 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se ei oo sun asia pohtia tätä, vaan sairasloman myöntäneen lääkärin /tt-hoitajan. Vähemmällä pääset, kun olet vaikka iloinen siitä, miten terve itse olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa tuuraajia listoille. Silloin se ei ehkä ole ongelma? Jotkut ovat kipeitä eikä sille mitään voi. En tiedä mistä saavat todistuksen kun nykyään vähätellään.

Vierailija
4/59 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aiot tehdä asialle?

Vierailija
5/59 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän siinä juuri on, kun saikuttajan töistä tulee muiden töitä.

Vierailija
6/59 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten mekastetaan siitä, kun tullaan flunssassa töihin. Koittakaa nyt päättää, kummin mennään. 

Vierailija
7/59 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun varmaan näihin "saikuttajiin". Koen työni todella raskaaksi (asiakaspalvelutyö) ja en vaan aina JAKSA. Olen siis oikeasti ihan loppu.

Vierailija
8/59 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää perheelliset jotka on yhtenään poissa. Määräaikaisella sopimuksellakin ne saa olla paljon enemmän poissa ilman että tulee ongelmia kun taas yksinelävää alettiin heti epäillä epärehelliseksi jos on poissa paljon töistä.

Vierailija
9/59 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän samaa mieltä.. Mutta ei ole ikäsidonnaista. Tosi on, että 50-65v työmoraali on kovempi kuin nuorempien, jopa liiallista nöyristelyä työn edessä esiintyy. 

Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka jäävät kotiin, jos aamulla on vähän pääkipua, kurkkukipua, vatsa sekaisin tms pikkuvaivaa. Sitten vaivat menevät ohi tunnissa parissa, joten loppupäivä eletään aivan normaalisti. Jos tietää olevansa herkkävatsainen, tai päänsärkyyn auttaa pelkkä Burana, niin kannattaisi itsehoitaa ja lähteä töihin. Ei ihmisen tarvitse olla 100% top-kunnossa voidakseen työskennellä.

Vierailija
10/59 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ihmiset jotka jaksavat nähdä vaivaa asioista jotka eivät tippaakaan heille kuulu. Jos on vajetta, se on pomosi, ei sen kollegan vika. Luojan kiitos ei tarvitse työskennellä naisvaltaisella alalla, en jaksaisi sitä vahtaamista ja kieroilua päivääkään.

Vierailija
11/59 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis meillä lähtevät kotiin, jos vatsa vähän sekaisin tai kurkku kipeä. Herran jestas itse olisin poissa harva se viikko, jos olisin aina kun vatsa vähän sekaisin. En ymmärrä minäkään miten kehdataan olla joka pikku vaivasta. 

Vierailija
12/59 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se ei oo sun asia pohtia tätä, vaan sairasloman myöntäneen lääkärin /tt-hoitajan. Vähemmällä pääset, kun olet vaikka iloinen siitä, miten terve itse olet.

Kolme päivää OMALLA ilmoituksella.

Vierailija
13/59 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikuttajiia enemmän minua sapettaa tyypit jotka kyllä pitävät huolta siitä että kirjaavat työtunnit. Mutta ainakin osa työtehtävistään on sellaisia joita "ei voi tehdä kun on niin vanha tietokone" ja "mulla ei ole sitä tai tätä ohjelmistoa koneessa" vaikka sitä ja tätä ohjelmistoa ei kyseisen henkilön työssä tarvita. Päällikkömme puolustaa näiden lusmujen työnvieroksuntaa ja siirtää hommat muiden niskoille, ja lusmujen luppoaika lisääntyy. 

Vierailija
14/59 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole opetellut lukutaitoa? Omalla ilmoituksella voi olla 3 päivää pois ja sitähän nämä työstä pinnaajat käyttävät hyväkseen.

Vierailija
15/59 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua "ärsyttää" saikuttavasta työkavereista jatkuvasti valittavat ihmiset. Se ihminen on ihan syystä saikulla, ei huvikseen, saikkua on myös vaikea saada todennäköisesti. Pomo se on joka sen kuorman sulle lykkää tai töiden järjestelijä. Ja jos ei ole tuuraajia heti tai listoilla, olette pulassa. Myös Suomen laki on vaativa (vaatii monta tuntia töitä eli ei jousta (ehkä verot) ja muut maksut, ministeriöt käsittelevät näitä lakeja. Se ohjaa kuntia ja firmoja. Silti tuskin on kiellettyä ottaa avuksi joku. Myös onko yksiköiden koko liian suuri.

Vierailija
16/59 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitöitä ei ole pakko tehdä. En minäkään ole niitä tehnyt, vaikka on ollut paljon porukkaa sairiksella. Olen aina tehnyt työni samalla tahdilla, oli sitten kiire tai ei. En stressaa näin saikuttajista. Keskityn omaan työntekooni ja jaksamiseen.

Vierailija
17/59 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot tietenkin itse saikuttaja kun alapeukutit.

Vierailija
18/59 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Meillä vanhat pierut aina eniten poissa milloin mistäkin syystä. Ja kun töihin palaavat saikulta niin alkaa puhe lomista.

Vierailija
19/59 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää perheelliset jotka on yhtenään poissa. Määräaikaisella sopimuksellakin ne saa olla paljon enemmän poissa ilman että tulee ongelmia kun taas yksinelävää alettiin heti epäillä epärehelliseksi jos on poissa paljon töistä.

Jokaisesta sairauspoissaolosta aina lääkäriin/työterveyshoitajalle ja todistus esihenkilölle niin luulisi nutinoiden loppuvan.

Vierailija
20/59 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskin sellaista luksusta mutta kun sen saikuttavan työt on jonkun tehtävä. Vastaavasti saikuttaja ei koskaan suortu tekemään muiden töitä kun pitäisi. Siksi kannatan irtisanomissuojan heikentämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi