Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saikuttavat työkaverit ärsyttävät

Vierailija
15.11.2023 |

Tämä on tabuaihe, mutta saikuttaminen on liian helppoa lusmuille työkavereille. Meillä nuorimmat saikuttaa eniten. Joka toinen viikko ollaan poissa joko koko viikko tai osa. Meillä päiväkodissa muut joutuu paikkaamaan näitä lusmuja ja väsyy siinä. Meillä voi olla 60 päivää poissa vuodessa ilman seurauksia.. Omalla ilmoituksella voi olla 3 päivää..Ja toki nämä elämäntapa saikuttelijat tietää millä lääkäri kirjoittaa saikkua. Eikö muita ärsytä tällaiset jatkuvasti poissa olevat? 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä otetaan ainakin se yksi päivä saikkua hampaan paikkaamisenkin takia. En tiedä, miten paljon hammaslääketiede on ottanut takapakkia niistä ajoista, kun omat viisaudenhampaat poistettiin > Buranaa ja töihin samantien. Nykyään näemmä sairasloman paikka sekin. 

Hetki sitten työkaveri saikulla 3 päivää omalla ilmoituksella normaalisti sujuneen viisaudenhampaan poiston jälkeen. 

Vierailija
42/59 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Huolehdin vain omista töistä

Tässä on se ongelman ydin,kun se omien töiden hoito ei riitä,vaan joutuu venymään näitten lusmujen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän on aina samat ketkä on poissa töistä jatkuvasti.

Vierailija
44/59 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki joskus supeesaikuttaja saattaa olla se tiimin alfalady jolloin kukaan ei uskalla inahtaakaan saatikka spekuloida missään saikuista. Meillä semmoinen,hyvä jos tänä vuonna edes kokonaista työviikkoa on saanit kasaan,kun milloin on itse kuumeessa ja milloin lapset kipeenä. Itse en tosin hänen poissaoloistaan ole joutunut kärsimään eli siinähän saikuttelee.

Vierailija
45/59 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä ne on aina ne samat sarjasaikuttajat, jotka on jatkuvalla syötöllä pois. Aiheelliset saikut erikseen, mutta nämä ns. Motivaatiosaikuttajat kuormittavat muut burnoutin partaalle. Aina yllättyy kuinka moni työssäkäyvä käyttää aikansa siihen, että kuinka voisi parhaiten vältellä työntekoa.

Vierailija
46/59 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen työtä kotini ratapihalla istuen. Ja ei, en oo flunssassa, eikä oo paisetta puhkaistu. Sain kyynärsauvat, ja pari muuta apuvälinettä käyttöön tänään.

Leikkaukseen menee vielä tovi. Sen jälkeen pitää äkkiä toipua takaisin töihin. Tiedän, että olen rasite työkavereille, porukan pettäjä.

Uuden nivelen kanssa sitten.

Vierailija
47/59 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääpä se, jos oikeistolaisen pitäisi ilmiantaa väärän diagnoosin antanut lääkäri niin hiljaista tuli.

Työntekijää kyllä voi lääkärin oletetusta virheestä haukkua!(?)

Vierailija
48/59 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä päivänä otetaan ainakin se yksi päivä saikkua hampaan paikkaamisenkin takia. En tiedä, miten paljon hammaslääketiede on ottanut takapakkia niistä ajoista, kun omat viisaudenhampaat poistettiin > Buranaa ja töihin samantien. Nykyään näemmä sairasloman paikka sekin. 

Hetki sitten työkaveri saikulla 3 päivää omalla ilmoituksella normaalisti sujuneen viisaudenhampaan poiston jälkeen. 

Vau. Saat varmasti hautajaisissasi jonkun palkinnon reippaudesta ja täydellisyydestäsi.

Mullapa poistettiin kaikki neljä kerralla ja lähdin kotiin sairausloman ja vahvojen kipulääkkeiden kanssa. Ei tarvinut leikkiä talvisotaa vaan sai rauhassa toipua kotona. 

Vierailija
49/59 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistomme juoppo. Vakivirka, joten oltavat ankkuroitu tukevasti pysymään. Meillä saa olla omalla ilmoituksella sen 3päivää.

Tämä sairastuja on aina, siis aina palkkapäivän jälkeen 3 päivää saikulla. Ihan sama mille viikonpäivälle se osuu, niin siitä 3 päivää: vatta sekaisin, runsaasti erilaisia urheiluvammoja kun hän on futistreeneissä tai juoksulenkillä tai sählymatsissa reväyttänyt milloin toisen reiden, sitten toisen, sitten nivusen jne jne.

Se on itse niin törppö ja niin syvällä siinä omassa kännikuplassaan, että tosissaan uskoo näihin tarinoihinsa. Joo, katsoin sen  kalenterista, niin 9 kk putkeen joka kuukauden 15. päivä alk.  3pvää kipeenä. Joskus osuu rahat tilille niin, että korkin voi avata pe heti maksimiliukumilla ja pääsee maanantaiksi töihin pää punaisena ku paloauto.

Läpinynny osaston esimies ei uskalla tuolle norsulle mitään sanoa.

Vierailija
50/59 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä ne on aina ne samat sarjasaikuttajat, jotka on jatkuvalla syötöllä pois. Aiheelliset saikut erikseen, mutta nämä ns. Motivaatiosaikuttajat kuormittavat muut burnoutin partaalle. Aina yllättyy kuinka moni työssäkäyvä käyttää aikansa siihen, että kuinka voisi parhaiten vältellä työntekoa.

Miten väärät diagnoosit lääkäreiltä? Ja eikö se silloin ole lääkärin eikä potilaan moka?

Vierailija
51/59 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on se ongelman ydin,kun se omien töiden hoito ei riitä,vaan joutuu venymään näitten lusmujen vuoksi.

Tuokin on täysin itseaiheutettu ongelma. Kyseessä on esihenkilön ja yrityksen johdon ongelma, ei sinun. On aivan oma valintasi alkaa venymään muiden takia ja sitten uhriutua siitä. Itse et tee mitään ekstraa muiden saikkujen takia kuin jossain itseäni hyödyntävässä tilanteessa korkeintaan. Ei ole minun ongelmani, eikä saikuttelijat ärsytä sen takia.

Vierailija
52/59 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun todellinnen aihe: oikeistolaisilla taas syyhyttää päästä kiusaamaan luontonsa mukaisesti.

Vierailija
53/59 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelen työtä kotini ratapihalla istuen. Ja ei, en oo flunssassa, eikä oo paisetta puhkaistu. Sain kyynärsauvat, ja pari muuta apuvälinettä käyttöön tänään.

Leikkaukseen menee vielä tovi. Sen jälkeen pitää äkkiä toipua takaisin töihin. Tiedän, että olen rasite työkavereille, porukan pettäjä.

Uuden nivelen kanssa sitten.

Turhaan nyt marttyyrin viittaa sovittelet siellä ratapihalla istuen. Leikkaukset, pitkäaikaiset sairaudet (syöpähoidot yms) nyt pitäisi jokaisen ymmärtää, sillä esihenkilö (ainakin meillä) hoitelee sijaisen sitten vaikka vuokrafirman kautta pitempiaikaisiin sairaspoissaoloihin. Nämä, 3-5 päivän sarjasaikuttajat ovat niitä, jotka ärsyttävät. 

Vierailija
54/59 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten väärät diagnoosit lääkäreiltä? Ja eikö se silloin ole lääkärin eikä potilaan moka?

Mitkä väärät diagnoosit? 

-ohis 

Vierailija
55/59 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on täysin itseaiheutettu ongelma. Kyseessä on esihenkilön ja yrityksen johdon ongelma, ei sinun. On aivan oma valintasi alkaa venymään muiden takia ja sitten uhriutua siitä. Itse et tee mitään ekstraa muiden saikkujen takia kuin jossain itseäni hyödyntävässä tilanteessa korkeintaan. Ei ole minun ongelmani, eikä saikuttelijat ärsytä sen takia.

Jep, ja otapa yhteyttä liittoon, että esihenkilö määrää lisätehtäviä omien tehtävien lisäksi, niin liiton kanta on se, että esihenkilö saakin määrätä tehtävät työt. Näin ainakin asiakaspalvelualoilla, missä asiakkaat tai potilaat on hoideltava, vaikka sitten pienemmällä porukalla. 

Vierailija
56/59 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja otapa yhteyttä liittoon, että esihenkilö määrää lisätehtäviä omien tehtävien lisäksi, niin liiton kanta on se, että esihenkilö saakin määrätä tehtävät työt. Näin ainakin asiakaspalvelualoilla, missä asiakkaat tai potil

Ihan samalla tavalla ne työaikalait koskevat asiakaspalvelu- ja hoitoaloja. Ihan oma valinta jos sykkii työpäivän siihen tahtiin, että ehtii tekemään työajan puitteissa kahden ihmisen työt. Tai sitten niitä töitä on ollut valmiiksi työaikaan nähden liian vähän.

Vierailija
57/59 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää sairaana töihin tulevat jotka tartuttaa muut.

Vierailija
58/59 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ravintolan keittiössä töissä. Kesäksi palkattu mimmi saikutti suurimman osan sopimuskaudestaan ja oli todella rankkaa tulla töihin paria tuntia etuajassa tekemään tämän työt ennen omiin hommiin alkamista. Onneksi kesäsesonki meni ja palattiin tavalliseen arkeen.

Vierailija
59/59 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo, jossain päiväkodissa, nuoret ihmiset sairastavat koska saavat kaikki taudit lapsilta kun ei sitä immuniteettisuojaa vielä ole.

Itse en ainakaan menisi sairaana töihin. Antakaa potkut, mutta sairaana en töihin tule.