Postinjakaja juoksee portaissa
Mihin tuosta voi valittaa? Kyseessä on päiväsaikaan jaettavat kirjeet ja lehdet. Minua häiritsee tuo juokseminen. Huusin postinjakajalle ikkunasta vihaiseen ja kovaan sävyyn, ettei saa juosta portaissa. Hän oli tosi väliinpitämätön, kun ei noteerannut huomautustani mitenkään, vaan jatkoi vain matkaansa.
Onko teidän mielestänne ihan asiallista, että postinjakaja juoksee portaat alas?
Kommentit (35)
Eikö se ole hyvä, että vielä jossakin juoksee? Muualla valitetaan siitä, että postinjakaja ei liiku nykyisin enää ollenkaan, ei millään tavalla eikä missään kuin harvoin ja satunnaisesti.
Anna olla. Tuskin niitä kiinnostaa, jos jakaja juoksee PÄIVÄSAIKAAN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehden jakajat juoksevat yöllä portaissa klonk klonk. Ja kaiteesta kuuluu räms. Sitä ennen hissi menee ylimpään kerrokseen jyskjynk.
Se on sitä autuaista kerrostaloelämää, deal with it. Postinjakaja tekee vain työtään, heille ei makseta hidastelusta.
Pienituloisen on vaikea löytää muuta kuin haiseva kerrostalo. En ole kutsunut lehden jakajia taloon öisin, en tilaa lehtiä, vaikka kai se nostaa joidenkin mielestä turvallisuutta jos alueilla ravaa jakajat. Posti tulee kyllä päivällä tai ihmisille häiriköintikirjeet.
Älä sitten valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehden jakajat juoksevat yöllä portaissa klonk klonk. Ja kaiteesta kuuluu räms. Sitä ennen hissi menee ylimpään kerrokseen jyskjynk.
Onhan vaihtoehtoja. Muuta taloon, jossa postilaatikot ekassa kerroksessa tai ulkopuolella. Saat itse hiippailla sukkasillasi sopivaksi (itsellesi sopivaksi) katsomanasi aikana. Toki joku naapuri voi ovisilmästä kytätessään häiriintyä vaikka sukkiesi väristä. Tai muuta rivitaloon tai omakotitaloon. Ei sinun ole pakko noin kovasti kärsiä.
Tuttavan äiti asui palvelutalossa, jossa valitettiin lehdenjakajasta. Tuloksena juurikin ulkopuolelle laitettiin postilaatikot ja asukkaat saivat sitten hakea, tai olla hakematta kaiken postinsa talon pihalta.
Vierailija kirjoitti:
Anna olla. Tuskin niitä kiinnostaa, jos jakaja juoksee PÄIVÄSAIKAAN
Kiinnostaa kyllä. Johtoryhmässä runkkaillaan.
Ennen vanhaan sentään erotti postinjakajan ja varhaisjakajan siitä, että varhaisjakaja juoksi vauhdilla eteenpäin. Huomasi, kuka teki työtä urakkapalkalla ja kuka kuukausipalkalla =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan vaihtoehtoja. Muuta taloon, jossa postilaatikot ekassa kerroksessa tai ulkopuolella. Saat itse hiippailla sukkasillasi sopivaksi (itsellesi sopivaksi) katsomanasi aikana. Toki joku naapuri voi ovisilmästä kytätessään häiriintyä vaikka sukkiesi väristä. Tai muuta rivitaloon tai omakotitaloon. Ei sinun ole pakko noin kovasti kärsiä.
Lopettakaa tyhmien neuvojen antaminen. En ole puhunut että kärsin. Lopettakaa oikeasti. Oma mielikuvituksenne tekee nyt tepposet. Ei ole varaa asua muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä autuaista kerrostaloelämää, deal with it. Postinjakaja tekee vain työtään, heille ei makseta hidastelusta.
Pienituloisen on vaikea löytää muuta kuin haiseva kerrostalo. En ole kutsunut lehden jakajia taloon öisin, en tilaa lehtiä, vaikka kai se nostaa joidenkin mielestä turvallisuutta jos alueilla ravaa jakajat. Posti tulee kyllä päivällä tai ihmisille häiriköintikirjeet.
Älä sitten valita.
En ole valittanut, olen ainoastaan todennut ja ihan kevyesti kirjoitin tämän - kun muillakin ravaa lehdenjakajat. Älkää kiusatko porukalla ihmisiä täällä. Oikeasti kerrostalot ovat silti huonoja paikkoja. Ihmisillä on kyllä oikeus myös valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan sentään erotti postinjakajan ja varhaisjakajan siitä, että varhaisjakaja juoksi vauhdilla eteenpäin. Huomasi, kuka teki työtä urakkapalkalla ja kuka kuukausipalkalla =)
Itse tein postinjakajan hommia 90-luvulla ja sain kuukausipalkkaa, mutta päivittäistä työaikaa ei oltu määritelty. Työpäivä oli ohi, kun sen päivän postit oli jaettu. Siksi minäkin pikemminkin juoksin rapuissa kuin löntystin.
Meillä se taas matelee, mihin voin valittaa?
Vierailija kirjoitti:
Pakko juosta, jos meinaa ehtiä a)pitää taukoa ja b)jakaa reitin loppuun työajalla.
Pitää taukoa? Mitä hiton taukoa?
Olen ollut postissa ja lehdenjakajana, taukoa pidetään sitten kun työt on tehty.
Voi ja kannattaa valittaa.
Jakajan työnantajalle.
Näillä lähtötiedoilla me ei sitä täällä tiedetä, mikä taho jakajan palkan maksaa, sen joudut selvittämään ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten valita.
En ole valittanut, olen ainoastaan todennut ja ihan kevyesti kirjoitin tämän - kun muillakin ravaa lehdenjakajat. Älkää kiusatko poruk
Pahoittelut vastaajien ja omasta puolesta. Ei varmaan ollut tarkoitus kiusata. Kirjoituksessasi kysyit, mihin voi valittaa? Siksi se ehkä tuntui valitukselta. Mitä jos kuuntelisit radiosta musiikkia ja nykyään on saatavilla kuulokkeita, joista voi kuunnella vaikka lempimusiikkia. Silloin ei talosta kuuluvat elämän äänet ehkä niin häiritsisi. Hyvää jatkoa sinulle.